Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

BBB gaat de verwachtingen waarmaken

Ja
6
21%
Nee
10
36%
Weet ik niet
12
43%
Anders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 28

Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door Maanenschijn »

huisman schreef:
Maanenschijn schreef: 30 mar 2023, 10:07
huisman schreef:….
D66 is gewoon een elitair bakfiets en tesla rijdend clubje met ideeën die de pijn altijd ver weg legt van hun eigen elite.
Lokaal zitten er best een paar goede D66-ers tussen, soms. ;)

….ik ken ze niet maar geloof je op jouw woord. Zal wel een beschermde soort zijn vermoed ik.
:) beschermd weet ik niet, maar wel zeldzaam :)
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Online
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door merel »

huisman schreef: 30 mar 2023, 10:03
merel schreef: 30 mar 2023, 08:48 Welke standpunten van D66 heeft de VVD overgenomen en waarom is dat zo verkeerd?
Veel rondom migratie, klimaat en stikstof. Dat zijn onderwerpen die in het coalitieakkoord veel meer het D66 programma weerspiegelen dan die van VVD..

Waarom is dat verkeerd? Omdat het een grachtengordel programma is. De problemen neerleggen ver van huis. Groningen met haar schade niet oplossen, stikstof voornamelijk neerleggen bij het landelijk gebied en niet bij de industrie in de Randstad, migratie zijn ook het grootste problemen in de provincie (Ter Apel).

D66 is gewoon een elitair bakfiets en tesla rijdend clubje met ideeën die de pijn altijd ver weg legt van hun eigen elite.
De onderwerpen migratie, klimaat en stikstof zijn algemene onderwerpen. De onderbouwing wat in eerste instantie de plannen van VVD waren en nu in de uitvoering conform D66 mis ik. Het migratieprobleem is een probleem dat ontstaan is doordat de VVD jarenlang bezuinigd hebben op de asielcentra. De problematiek rondom Groningen speelde ook al voor 2012. Dat dit niet opgelost wordt, is een grote fout, waar m.i. ook de Shell en NAM voor verantwoordelijk zijn. Dat het stikstofprobleem buiten de Randstad wordt gelegd komt niet door D66. Jaren geleden wilde het CDA al rekeningrijden invoeren. Dat was tegen het zere been van VVD.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door huisman »

merel schreef: 30 mar 2023, 10:19
huisman schreef: 30 mar 2023, 10:03
merel schreef: 30 mar 2023, 08:48 Welke standpunten van D66 heeft de VVD overgenomen en waarom is dat zo verkeerd?
Veel rondom migratie, klimaat en stikstof. Dat zijn onderwerpen die in het coalitieakkoord veel meer het D66 programma weerspiegelen dan die van VVD..

Waarom is dat verkeerd? Omdat het een grachtengordel programma is. De problemen neerleggen ver van huis. Groningen met haar schade niet oplossen, stikstof voornamelijk neerleggen bij het landelijk gebied en niet bij de industrie in de Randstad, migratie zijn ook het grootste problemen in de provincie (Ter Apel).

D66 is gewoon een elitair bakfiets en tesla rijdend clubje met ideeën die de pijn altijd ver weg legt van hun eigen elite.
De onderwerpen migratie, klimaat en stikstof zijn algemene onderwerpen. De onderbouwing wat in eerste instantie de plannen van VVD waren en nu in de uitvoering conform D66 mis ik. Het migratieprobleem is een probleem dat ontstaan is doordat de VVD jarenlang bezuinigd hebben op de asielcentra. De problematiek rondom Groningen speelde ook al voor 2012. Dat dit niet opgelost wordt, is een grote fout, waar m.i. ook de Shell en NAM voor verantwoordelijk zijn. Dat het stikstofprobleem buiten de Randstad wordt gelegd komt niet door D66. Jaren geleden wilde het CDA al rekeningrijden invoeren. Dat was tegen het zere been van VVD.
Het gaat niet om de onderwerpen maar om de vermeende oplossingen. Die zijn op deze onderwerpen het meest in overeenstemming met het D66 programma.
De D van D66 staat m.i. meer voor dwang dan voor democraten. In veel dossiers grossieren zij in het dreigen met dwang. Hoe kun je het gedwongen uitkopen van boeren willen versnellen zonder daar duidelijke kaders voor te hebben. Er is geen boer in dit land die zeker weet dat hij niet gedwongen uitgekocht wordt. Bij Op1 was een tijdje geleden een biologische boer die zich zelfs niet veilig waande. Als je zulke ingrijpende voorstellen doet moet je het veel specifieker maken.
Nu maakte Omtzigt gehakt van dit D66 voorstel door uit te leggen dat recht op eigendom in de grondwet is verankerd en het procedures van jaren vergt om iemand te onteigenen. De bewijslast ligt dan volledig bij de overheid. Zij moet bewijzen dat dit specifieke bedrijf verantwoordelijk is voor de achteruitgang van een specifiek natura 2000 gebied en dat dit niet opgelost kan worden met andere maatregelen dan onteigening. Ik zou zeggen succes overheid :bobo

Vind het trouwens onbegrijpelijk dat jij een partij verdedigt die op ethisch gebied met de meest duistere en on-Bijbelse voorstellen komt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Online
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door merel »

Ik verdedig D66 niet, maar begrijp de demonisering van D66 in deze niet. De complete regering heeft ingestemd met het stokstof beleid. Niet alleen D66
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door huisman »

merel schreef: 30 mar 2023, 11:00 Ik verdedig D66 niet, maar begrijp de demonisering van D66 in deze niet. De complete regering heeft ingestemd met het stokstof beleid. Niet alleen D66
Volgens mij benoem ik feiten. Als D66 de week voor de PS verkiezingen komt met een motie om gedwongen uitkoop te versnellen naar nov 2023 zonder enig kader ben je de boeren aan het demoniseren. Ik heb geen voorstel gezien van D66 om Tata Steel te onteigenen als ze niet voldoen aan hun eisen.

Ons verschil is dat jij D66 ziet als slachtoffer en ik ze zie als dader. Het is een partij zonder moreel kompas. Dat zie je hoe ze binnen de partij zijn omgegaan met slachtoffers van seksueel grensoverschrijdend gedrag. De persconferentie van Kaag was toen meer dan beschamend.

https://youtu.be/X8cd0COBR6o
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Online
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door merel »

huisman schreef: 30 mar 2023, 11:13
merel schreef: 30 mar 2023, 11:00 Ik verdedig D66 niet, maar begrijp de demonisering van D66 in deze niet. De complete regering heeft ingestemd met het stokstof beleid. Niet alleen D66
Volgens mij benoem ik feiten. Als D66 de week voor de PS verkiezingen komt met een motie om gedwongen uitkoop te versnellen naar nov 2023 zonder enig kader ben je de boeren aan het demoniseren. Ik heb geen voorstel gezien van D66 om Tata Steel te onteigenen als ze niet voldoen aan hun eisen.

Ons verschil is dat jij D66 ziet als slachtoffer en ik ze zie als dader. Het is een partij zonder moreel kompas. Dat zie je hoe ze binnen de partij zijn omgegaan met slachtoffers van seksueel grensoverschrijdend gedrag. De persconferentie van Kaag was toen meer dan beschamend.

https://youtu.be/X8cd0COBR6o

Ik zie D66 totaal niet als slachtoffer en ik heb niets met deze partij. Alleen klopt het niet dat D66 de kwade genius is en de rest geen blaam treft.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door -DIA- »

B.J. Spruyt schrijft in het RD dingen die best waard zijn om over na te denken.
https://www.rd.nl/artikel/1015028-wat-b ... -het-licht
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
deschpin
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door deschpin »

-DIA- schreef: 01 apr 2023, 10:57 B.J. Spruyt schrijft in het RD dingen die best waard zijn om over na te denken.
https://www.rd.nl/artikel/1015028-wat-b ... -het-licht
Volledig logisch betoog wat ik kan onderschrijven.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Online
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door merel »

Ik stoorde mij gisteren enorm aan BBB en haar uitlatingen over 'onze doden' en haar weigering om Zelensky te ontvangen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door huisman »

merel schreef: 05 mei 2023, 20:41 Ik stoorde mij gisteren enorm aan BBB en haar uitlatingen over 'onze doden' en haar weigering om Zelensky te ontvangen.
Begreep ook niet veel van haar argumenten. Vond het iig electoraal geen slimme zet van Caroline.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door Geytenbeekje »

merel schreef: 05 mei 2023, 20:41 Ik stoorde mij gisteren enorm aan BBB en haar uitlatingen over 'onze doden' en haar weigering om Zelensky te ontvangen.
ik snap haar wel goed. Ze wilde die aandacht voor de Hollandse doden. Ik las dat ze later alles terug zou kijken.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door DDD »

Een soort 'Eigen doden eerst'.

Wat een onnozelheid.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door parsifal »

merel schreef: 05 mei 2023, 20:41 Ik stoorde mij gisteren enorm aan BBB en haar uitlatingen over 'onze doden' en haar weigering om Zelensky te ontvangen.
Ik stoorde me vooral aan de ophef erover en de mensen die het aanwakkerden. Ik deel de mening van vdPlas totaal niet en misschien was het opportunisme, maar de hele discussie maakt van de dodenherdenking een politiek instrument.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Online
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door merel »

Geytenbeekje schreef: 05 mei 2023, 21:03
merel schreef: 05 mei 2023, 20:41 Ik stoorde mij gisteren enorm aan BBB en haar uitlatingen over 'onze doden' en haar weigering om Zelensky te ontvangen.
ik snap haar wel goed. Ze wilde die aandacht voor de Hollandse doden. Ik las dat ze later alles terug zou kijken.
Zijn de Nederlandse doden erger dan de doden die dagelijks in de Oekraïne vallen?
parsifal schreef: 05 mei 2023, 21:36
merel schreef: 05 mei 2023, 20:41 Ik stoorde mij gisteren enorm aan BBB en haar uitlatingen over 'onze doden' en haar weigering om Zelensky te ontvangen.
Ik stoorde me vooral aan de ophef erover en de mensen die het aanwakkerden. Ik deel de mening van vdPlas totaal niet en misschien was het opportunisme, maar de hele discussie maakt van de dodenherdenking een politiek instrument.
Deels mee eens. Ophef was m.i. niet nodig, maar standpunten rondom ' eigen volk eerst' mogen wat mij betreft volop gedeeld en bediscussieerd worden. Wat een gevaar schuilt daarin.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door Job »

Geytenbeekje schreef: 05 mei 2023, 21:03
merel schreef: 05 mei 2023, 20:41 Ik stoorde mij gisteren enorm aan BBB en haar uitlatingen over 'onze doden' en haar weigering om Zelensky te ontvangen.
Ze wilde die aandacht voor de Hollandse doden.
Ironisch dat het de hele verdere dag over Caroline van der Plas ging.
Plaats reactie