Collecte na corona

Emma de Jong
Berichten: 163
Lid geworden op: 31 aug 2021, 17:26

Collecte na corona

Bericht door Emma de Jong »

Hoe is de collecte geregeld in jullie gemeente? Is het weer op dezelfde manier als voor corona?
aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Collecte na corona

Bericht door aggieoudje »

Ja, alweer een poos.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Collecte na corona

Bericht door Bertiel »

sinds september
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Collecte na corona

Bericht door merel »

Nee, vooral digitaal en voor de ouderen nog een schaal bij uitgaan van de kerk.
newton
Berichten: 673
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Collecte na corona

Bericht door newton »

Sinds dit jaar collecte staan er bij de uitgangen rekken met collectezakken. Binnenkort beslissing of er weer tijdens de dienst gecollecteerd gaat worden.
MGG
Berichten: 3463
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Collecte na corona

Bericht door MGG »

Bij ons wordt er gelukkig weer gecollecteerd. Op basis van de website van de rivm zie ik geen aanleiding om niet of bij de deur te collecteren.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Collecte na corona

Bericht door Herman »

We collecteren al weer heel lang met het doorgeven van een collectezak.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Collecte na corona

Bericht door Tiberius »

Hier ook weer het zelfde als voor corona, dat wil zeggen: collectezak doorgeven en mogelijkheid om via de Givt-app te geven.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Collecte na corona

Bericht door huisman »

Bij ons al sinds april 2022. Dat er nu nog kerken zijn die niet op de gewone wijze collecteren bewijst dat angst een slechte raadgever is.
Er is geen enkele gezondheidsreden om niet gewoon te collecteren.

Er zijn vast ook nog kerken die kleine bekertjes gebruiken met het Heilig Avondmaal. Zijn er ook die nog niet voluit zingen?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Collecte na corona

Bericht door Piet Puk »

Bij ons is de wijze volgens corona-maatregelen gehandhaafd. Via de bank overmaken leverde namelijk meer op!
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Collecte na corona

Bericht door Bertiel »

bij ons nog wel klein bekertjes, waarvaon ik ook vlug hoop dat het over is.
hierin wordt trouwens (net als bij het collecteren) het advies van de landelijke kerk gevolgt
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Collecte na corona

Bericht door Bezorgd »

huisman schreef: 13 mar 2023, 13:40 Bij ons al sinds april 2022. Dat er nu nog kerken zijn die niet op de gewone wijze collecteren bewijst dat angst een slechte raadgever is.
Er is geen enkele gezondheidsreden om niet gewoon te collecteren.

Er zijn vast ook nog kerken die kleine bekertjes gebruiken met het Heilig Avondmaal. Zijn er ook die nog niet voluit zingen?
Cupjes bij ons nog wel.
Ik vermoed eigenlijk dat dit in veel kerken blijvend is.
Dat begrijp ik wel.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Collecte na corona

Bericht door merel »

huisman schreef: 13 mar 2023, 13:40 Bij ons al sinds april 2022. Dat er nu nog kerken zijn die niet op de gewone wijze collecteren bewijst dat angst een slechte raadgever is.
Er is geen enkele gezondheidsreden om niet gewoon te collecteren.

Er zijn vast ook nog kerken die kleine bekertjes gebruiken met het Heilig Avondmaal. Zijn er ook die nog niet voluit zingen?
Ik vraag mij af of de hygiëne in deze overweging een rol speelt. Digitaal geven is makkelijker en sindsdien zijn de opbrengsten van de collecte hoger.

Bij ons worden ook nog steeds kleine bekertjes gebuikt bij het HA en daar ben ik blij mee. Ik vind dat toch prettiger.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Collecte na corona

Bericht door GerefGemeente-lid »

Vanaf aanstaande zondag wordt er hier weer tijdens de eredienst gecollecteerd.
Het H.A. werd in februari nog aangepast gehouden.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Collecte na corona

Bericht door DDD »

Bij de uitgang. Ik vind het jammer dat het buiten de eredienst valt, maar de positie hiervóór was ook al vóór de evangelieverkondiging. Dat zou je eerder verwachten in een Gkv, al zou het daar nu juist nooit voorkomen, omdat men daar wat liturgisch bewuster is. Wat dat betreft, vind ik de uitgang liturgisch niet veel minder passend.
Plaats reactie