Collecte na corona

CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Collecte na corona

Bericht door CvdW »

@Bezorgd, omdat jij er geen kent bestaan ze niet. Ik zie dat er al op is gereageerd.
Ik ken gelukkig wel ondernemers die zulke praktijken er niet op na houden.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Collecte na corona

Bericht door Bezorgd »

Wat een heerlijk deugende reacties weer hier. :haha
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Collecte na corona

Bericht door Bourdon16 »

Vanaf groep 7/8 ging ik werken. Allemaal zwart. In dienst bij verschillende gg'ers dus ik dacht dat het wel goed zat...
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Collecte na corona

Bericht door gallio »

Bezorgd schreef: 14 mar 2023, 18:51 Wat een heerlijk deugende reacties weer hier. :haha
Vervelende reaktie. Van een andere forummer overgenomen denk ik....
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Collecte na corona

Bericht door CvdW »

Bezorgd schreef: 14 mar 2023, 18:51 Wat een heerlijk deugende reacties weer hier.
Ik ben blij dat er nog ondernemers zijn die willen leven naar Gods gebod. En ja, we weten dat niemand zonder zonde is. Alleen jammer dat er dan wat lacherig over wordt gedaan.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Collecte na corona

Bericht door Mannetje »

Bezorgd schreef: 14 mar 2023, 18:51 Wat een heerlijk deugende reacties weer hier. :haha
Opnieuw een verlegenheidsreactie, blijkbaar.
-
Henk J
Berichten: 2561
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Collecte na corona

Bericht door Henk J »

Ook ik heb in mijn jongere jaren heel wat zwart gewerkt, het zijn dan wel niet de grootste bedragen en ze vielen ook allemaal onder de belastingvrije voet maar het hoort zo niet.
Anderzijds weet ik ook de voorbeelden van boeren die jongens lieten werken via een uitzendbureau, en bijna vier keer meer kwijt waren dan dat die jongen overhield. Tja, als je dan ook weet dat je over een jaar gezien niet boven de belastingvrije voet uitkomt dan is de keus vaak snel gemaakt.
Henk J
Berichten: 2561
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Collecte na corona

Bericht door Henk J »

DDD schreef: 14 mar 2023, 13:02 Daar zit mijns inziens iets heel anders achter. In onze samenleving wordt het als ongepast ervaren om dit standpunt in te nemen. Verzet tegen zwart werken is niet sociaal onaanvaardbaar, maar verzet tegen een homoseksuele relatie is wel sociaal onaangepast in de ogen van de meeste Nederlanders. Dus daar zit nog wel een verschil.
Tja, daarvan geldt weer net wat je referentiekader is, in mijn omgeving is dit eerder andersom.
MGG
Berichten: 3464
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Collecte na corona

Bericht door MGG »

Henk J schreef: 14 mar 2023, 20:23 Ook ik heb in mijn jongere jaren heel wat zwart gewerkt, het zijn dan wel niet de grootste bedragen en ze vielen ook allemaal onder de belastingvrije voet maar het hoort zo niet.
Anderzijds weet ik ook de voorbeelden van boeren die jongens lieten werken via een uitzendbureau, en bijna vier keer meer kwijt waren dan dat die jongen overhield. Tja, als je dan ook weet dat je over een jaar gezien niet boven de belastingvrije voet uitkomt dan is de keus vaak snel gemaakt.
De keus moet altijd makkelijk zijn. God liefhebben boven alles.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Collecte na corona

Bericht door DDD »

Bezorgd schreef: 14 mar 2023, 18:13
DDD schreef: 14 mar 2023, 15:50


Ik ken er meerdere. Ik vind het heel stigmatiserend. Ik kom uit een ondernemersgezin, en daar werd echt niet zwart gewerkt en bij mijn broers en zussen ook niet. Bij vrienden die ondernemer zijn ook niet.
Maar goed, die zitten misschien allemaal in dezelfde branche als jij?
Met de reguliere tarieven in die beroepsgroep begrijp ik dat het dan ook helemaal niet nodig is. ;)
Nee die zitten in heel andere werkzaamheden. Overigens zijn de reguliere uurtarieven in mijn beroepsgroep helemaal niet zo hoog. Ik geef veel intervisies en er zijn genoeg mensen die heel blij zouden zijn met 3000 bruto per maand. Dus ik denk dat je niet zo goed op de hoogte bent. Al zijn er -net als bij tandartsen- natuurlijk ook mensen die niets vrijwillig doen en vooral hoge tarieven vragen en op een veelvoud uitkomen.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Collecte na corona

Bericht door DDD »

Bezorgd schreef: 14 mar 2023, 18:51 Wat een heerlijk deugende reacties weer hier. :haha
Zo is dat. Ik ben blij om die te lezen. De dichter zingt ervan: God kent hun weg, die eeuwig zal bestaan. Maar 't heilloos spoor der bozen zal vergaan.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Collecte na corona

Bericht door DDD »

Henk J schreef: 14 mar 2023, 20:26
DDD schreef: 14 mar 2023, 13:02 Daar zit mijns inziens iets heel anders achter. In onze samenleving wordt het als ongepast ervaren om dit standpunt in te nemen. Verzet tegen zwart werken is niet sociaal onaanvaardbaar, maar verzet tegen een homoseksuele relatie is wel sociaal onaangepast in de ogen van de meeste Nederlanders. Dus daar zit nog wel een verschil.
Tja, daarvan geldt weer net wat je referentiekader is, in mijn omgeving is dit eerder andersom.
Dat vind ik dan weer oprecht bijzonder. Ik word daarvan heel nieuwsgierig hoe die omgeving dan in elkaar zit.
MGG
Berichten: 3464
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Collecte na corona

Bericht door MGG »

Bezorgd schreef: 14 mar 2023, 18:51 Wat een heerlijk deugende reacties weer hier. :haha
Heerlijk dat jij omringd wordt door ondernemers die nie deugen ;). #omdenken
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Collecte na corona

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef: 14 mar 2023, 22:10
Bezorgd schreef: 14 mar 2023, 18:51 Wat een heerlijk deugende reacties weer hier. :haha
Zo is dat. Ik ben blij om die te lezen. De dichter zingt ervan: God kent hun weg, die eeuwig zal bestaan. Maar 't heilloos spoor der bozen zal vergaan.
Het niet-zwart werken is natuurlijk niet genoeg voor de zaligheid.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Collecte na corona

Bericht door pierre27 »

Bezorgd schreef: 14 mar 2023, 18:51 Wat een heerlijk deugende reacties weer hier. :haha
Zonder het voor zwart werken op te willen nemen heb ik ergens wel begrip voor jouw zienswijze. Enfin, ik pas ook wat minder in de hokjes alhier.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie