SRB avonden

Mirror

Bericht door Mirror »

Origineel geplaatst door Billy
Wat vinden jullie van deze stelling?
Ik wel.:!

Vanzelf niet, ik denk dat het sociale aspect één van de, of de grootste, behoefte van het mens-zijn is.

Dat geldt voor kerk, werk, en alles wat er tussen in ligt.
Zoeker

Bericht door Zoeker »

Origineel geplaatst door madelief
I love pingpongbal.:in:in:in
I too.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

dat er toch meer zo over denken.

:D:D:in Heb ik als ""niet zoekende"" toch op een ""eerlijke"" manier mijn vrouw opgedaan op de srb zo'n 7 jaar geleden........... wat gaat die tijd toch hard he!;););)


Laten we zeggen dat we OOK voor de sociale contacten gaan... en dat daar iets moois uit kan ontstaan is dan ook mooi meegenomen;)
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Origineel geplaatst door Zoeker
Origineel geplaatst door madelief
I love pingpongbal.:in:in:in
I too.
Wat is dat jammer, Zoeker. Helaas heb ik sinds kort een hééééééééééééééééle lieve vriend! :in:in:in:in:in
Dus ik zou zeggen: Veel succes verder met het ZOEKEN. Nooit geweten dat je nickname daar op slaat... ;)
Zoeker

Bericht door Zoeker »

:bu:bu:bu:bu:#
Origineel geplaatst door pingpongbal
Dus ik zou zeggen: Veel succes verder met het ZOEKEN. Nooit geweten dat je nickname daar op slaat... ;)


Hahaha dat is alweer een betekenis van m'n naam!! :,:,:, Daar was ik zelf nog niet eens op gekomen... ;)
Tsja, je moest 'ns weten waarom ik echt voor deze naam gekozen heb...
anne

Bericht door anne »

Ik ben benieuwd, waarom je deze naam hebt gekozen, zoeker!
madelief

Bericht door madelief »

Duh omdat ie zoekende is en dat al op zo'n jonge leeftijd. Maar waar zoek je naar; God, ware liefde, huis, baan, kerk, tja dat kan van alles zijn. Zoeker reageer ff zodat het duidelijk is waar je naar zoekt. Misschien kunnen we je helpen?:D:D:D:D:D:D:D:D
Pied
Berichten: 915
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:36

Bericht door Pied »

Of bedoel je de zoeker van je fototoestel?
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Vanwaar zoveel geschrijf en gedebateer over de JA terwijl er sinds augustus 2002 ( half jaar!!) niks over de SRB avonden word gezegd op dit forum??

ff rechtzetten dus:P:P:P

Bij deze:

en wat vinden onze fourmmers van DIT geluid??


Prediking behoudt waarde in beeldcultuurâ€
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
rekna
Berichten: 295
Lid geworden op: 11 apr 2002, 04:18

Bericht door rekna »

Inderdaad Billy.

Rekna is na 3 jaar weer eens op een SRB-avond geweest. Was zeer de moeite waard. Vooral de lezing van ds. Zweistra vond ik indrukwekkend.
De benadrukking dat de preek meer is als een voorlezen of doceren van een prachtig in elkaar gezet verhaal. Het is doorgeven, rechtstreeks vanuit een persoonlijk getuigenis van leer en leven(Schrift en bevinding).

De lezing van ds. Silfhout vond ik persoonlijk wat minder boeiend. Het was een opsomming van allerlei wetenswaardigheden over de prediking in Reformatie, Nadere Reformatie en nu. Heel leerzaam maar wat droge stof.

Al met al zeer de moeite waard.

Het is jammer dat zo'n RD-verslagje nauwelijks een recht beeld kan geven van zo'n avond.

En die foto.....

Voor mijn idee heeft die fotograaf wel 100 foto's van de dominee staan maken. Echt super hinderlijk. En dan zo'n wazige foto in de krant.....
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Origineel geplaatst door anne
Ik ben benieuwd, waarom je deze naam hebt gekozen, zoeker!
'Zoekt en gij zult vinden'. En da's geen loze belofte....

Komen al de data van de SRB-avonden nog in de agenda van OSW te staan?





[Veranderd op 7/1/03 door Kislev]
Adje

Bericht door Adje »

Archhhhhhhhhhh mensen, ik was al zo blij dat deze topic vergeten leek.........

Wat doen jullie me aan?
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Heb er 7,5 jaar geleden mijn vrouw opgedaan en ben al weer 4,5 jaar gelukkig getrouwd...:in:in:in:in:in:in:in:in:in:in:in:in:in:in:in

maar ff serieus nu: laten we binnen dit topic proberen net zo serieus te posten als bij het SRA en JA topic!!!!

......... m.a.w. waarom over SRA en JA zoveel discussie en over SRB niet?

who knows?????
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Omdat er rondom de SRB geen kritiek is. Tenminste, ik zou het niet weten?
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Origineel geplaatst door Refojongere
Omdat er rondom de SRB geen kritiek is. Tenminste, ik zou het niet weten?


Idd. RJ dit bewijst dus het feit dat er wel ruimte is tot en voor bezinningsavonden voor de jongeren.

Probleem zit hem dus puur in " de presentatie van....."

SRB bestuur word , gezien hun brede uitnodigingen van sprekers binnen de gezindte dan ook geen eenzijdigheid verweten.

( kzie nl. Zweistra en Silfhout niet 1,2,3, op JA spreken!)
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Plaats reactie