Forum niet beschikbaar op woensdag 1 maart

Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Forum niet beschikbaar op woensdag 1 maart

Bericht door Mannetje »

[ quote=GerefGemeente-lid post_id=1085687 time=1677704286 user_id=8768]
[ quote=Tiberius post_id=1085683 time=1677702508 user_id=2755]
[ quote=Zeeuw post_id=1085678 time=1677696173 user_id=8339]
[ quote=Tiberius post_id=1085676 time=1677695833 user_id=2755]
Overigens: mochten jullie iets tegenkomen dat niet (goed) werkt, laat het me weten. Dan geef ik het weer door aan de helpdesk.
[/quote]
Mag je ook iets vinden van de wat harde uitstraling van de kleuren en het lettertype?
[/quote]
Mocht je iemand vinden die het thema kan aanpassen, dan hoor ik het graag. Denk bijvoorbeeld aan de omslagfoto.
[/quote]
Hoe zit dat nu met het quoten?
[ quote="Tiberius"]...[/quote]Met komma's pakt hij het nog wel. Maar als ik een post volledig citeer, komen er allemaal cijfers bij.
[/quote]
Die cijfers moet je lekker laten staan, daarmee wordt des te beter verwezen naar de gequotete* post (en kan dat pijltje dus naar die post springen). Je weet nu ook dat jij user 8768 bent ;)

*Stom leenwoord
-
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Forum niet beschikbaar op woensdag 1 maart

Bericht door Chrisje72 »

Tiberius schreef:Overigens: mochten jullie iets tegenkomen dat niet (goed) werkt, laat het me weten. Dan geef ik het weer door aan de helpdesk.
Ja, GerefGemeente-lid heet in een quote gewoon lid. Zelfs de forumsoftware heeft moeite met die lange naam.

Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Forum niet beschikbaar op woensdag 1 maart

Bericht door Job »

Chrisje72 schreef: 01 mar 2023, 23:34
Tiberius schreef:Overigens: mochten jullie iets tegenkomen dat niet (goed) werkt, laat het me weten. Dan geef ik het weer door aan de helpdesk.
Ja, GerefGemeente-lid heet in een quote gewoon lid. Zelfs de forumsoftware heeft moeite met die lange naam.
Of er zit een gergembasher aan de knoppen :slurp
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Forum niet beschikbaar op woensdag 1 maart

Bericht door Tiberius »

-DIA- schreef: 01 mar 2023, 21:31
Tiberius schreef: 01 mar 2023, 19:37 Overigens: mochten jullie iets tegenkomen dat niet (goed) werkt, laat het me weten. Dan geef ik het weer door aan de helpdesk.
Kun je 'verborgen' online zijn? Ik ben namelijk continue ingelogd, en dan was dat niet te zien bij wie er online waren. Nu zie ik mezelf wel, maar cursief. Is dat ook door anderen te zien?
Ja, je kan verborgen online zijn. Je kan dat via deze link instellen: https://www.refoforum.nl/forum/ucp.php?i=165
Alleen moderators en beheerders zien je dan ingelogd staan.
-DIA- schreef: 01 mar 2023, 21:31En nog even wat ik van de knalrode letters vind: Te hard en groot contrast met ondergrond. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Dat is helemaal instelbaar. Jaren geleden hadden we een forummer die de het huidige thema heeft gemaakt/aangepast.
-DIA- schreef: 01 mar 2023, 21:31De pijltjes bij de berichten vind ik overigens wel handig!
Ik ook.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Forum niet beschikbaar op woensdag 1 maart

Bericht door Tiberius »

GerefGemeente-lid schreef: 01 mar 2023, 21:58
Tiberius schreef: 01 mar 2023, 21:28
Zeeuw schreef: 01 mar 2023, 19:42
Tiberius schreef: 01 mar 2023, 19:37 Overigens: mochten jullie iets tegenkomen dat niet (goed) werkt, laat het me weten. Dan geef ik het weer door aan de helpdesk.
Mag je ook iets vinden van de wat harde uitstraling van de kleuren en het lettertype?
Mocht je iemand vinden die het thema kan aanpassen, dan hoor ik het graag. Denk bijvoorbeeld aan de omslagfoto.
Hoe zit dat nu met het quoten?
Tiberius schreef:...
Met komma's pakt hij het nog wel. Maar als ik een post volledig citeer, komen er allemaal cijfers bij.
Gewoon laten staan; dat is informatie voor het pijltje en andere forumfuncties.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Forum niet beschikbaar op woensdag 1 maart

Bericht door Bezorgd »

Via desktop erg veel lege grijsvlakken.
Niet echt een probleem, maar is er niet mooier op geworden.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Forum niet beschikbaar op woensdag 1 maart

Bericht door -DIA- »

Bezorgd schreef: 02 mar 2023, 08:50 Via desktop erg veel lege grijsvlakken.
Niet echt een probleem, maar is er niet mooier op geworden.
Grijze vlakken zouden mijns inziens kunnen worden opgevuld door een zogenaamde 'avatar', een mooi plaatje toe te voegen. Ik vind zo'n plaatje heel handig als ik bv berichten van mezelf of een ander zoek, dan vallen de berichten van meer op. Let maar op de oranje QR-code van Tiberius, die zie je meteen en breekt het grijs. En dan gaan mijn voorkeuren niet uit naar plaatjes van oudvaders of zo, want dan krijg je een een onterechte associatie met de betreffende oudvader... Een kerk, een bloem, een muur, een huis, een zonnetje, dat kan het al veel herkenbaarder (en mooier) maken.
Maar dat zijn dan persoonlijke voorkeuren...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Forum niet beschikbaar op woensdag 1 maart

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef: 02 mar 2023, 08:26
GerefGemeente-lid schreef: 01 mar 2023, 21:58
Tiberius schreef: 01 mar 2023, 21:28
Zeeuw schreef: 01 mar 2023, 19:42
Mag je ook iets vinden van de wat harde uitstraling van de kleuren en het lettertype?
Mocht je iemand vinden die het thema kan aanpassen, dan hoor ik het graag. Denk bijvoorbeeld aan de omslagfoto.
Hoe zit dat nu met het quoten?
Tiberius schreef:...
Met komma's pakt hij het nog wel. Maar als ik een post volledig citeer, komen er allemaal cijfers bij.
Gewoon laten staan; dat is informatie voor het pijltje en andere forumfuncties.
:garde
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Forum niet beschikbaar op woensdag 1 maart

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ook handig: als je een bericht, wat 4 keer gequoted is, citeert, verdwijnt de laatste automatisch. Dus als ik de quote hierboven zou quoten, verdwijnt het bericht van @Zeeuw automatisch. Voorheen kreeg je dan verkeerd gequote berichten.
Laatst gewijzigd door GerefGemeente-lid op 02 mar 2023, 09:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Forum niet beschikbaar op woensdag 1 maart

Bericht door Bezorgd »

-DIA- schreef: 02 mar 2023, 09:13
Bezorgd schreef: 02 mar 2023, 08:50 Via desktop erg veel lege grijsvlakken.
Niet echt een probleem, maar is er niet mooier op geworden.
Grijze vlakken zouden mijns inziens kunnen worden opgevuld door een zogenaamde 'avatar', een mooi plaatje toe te voegen. Ik vind zo'n plaatje heel handig als ik bv berichten van mezelf of een ander zoek, dan vallen de berichten van meer op. Let maar op de oranje QR-code van Tiberius, die zie je meteen en breekt het grijs. En dan gaan mijn voorkeuren niet uit naar plaatjes van oudvaders of zo, want dan krijg je een een onterechte associatie met de betreffende oudvader... Een kerk, een bloem, een muur, een huis, een zonnetje, dat kan het al veel herkenbaarder (en mooier) maken.
Maar dat zijn dan persoonlijke voorkeuren...
Ik bedoel eigenlijk meer het grote grijs vlak rechts van de post.
Maar als jij een Avatar zo waardeert, ga ik het eens overwegen ;)
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: RE: Re: Forum niet beschikbaar op woensdag 1 maart

Bericht door Bourdon16 »

Bona Fide schreef: 28 feb 2023, 22:41
Bourdon16 schreef:Ik weet er alles van.
Dat carnaval valt hier toch wel mee?! Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk
Klopt, hier te plaatste merken we er vrijwel niets van. Een heel klein stukje verderop begint het.
Maar via werk, collega's en familie kom je er helaas toch mee in aanraking.
Dat mensen een feestje willen vieren begrijp ik wel maar die vermenging van drank en religie vind ik vreselijk.
Al hebben wij hier ook weer onze eigen problematiek rond oud en nieuw.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Forum niet beschikbaar op woensdag 1 maart

Bericht door Herman »

Carnaval begint in ieder geval onder de Waal. Zaltbommel verandert bijvoorbeeld in Mispelgat, een verboden woord hier in huis.

En ook Geldermalsen kent zo zijn vaste afdelingen. We wonen aan de straat richting het station, waarin je jaarlijks de verkleden poppen richting het zuiden kan zien trekken. Gezien de identieke kledij, gaat het volgens mij om een georganiseerde groep feestvarkens.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Forum niet beschikbaar op woensdag 1 maart

Bericht door Tiberius »

Bezorgd schreef: 02 mar 2023, 09:23
-DIA- schreef: 02 mar 2023, 09:13
Bezorgd schreef: 02 mar 2023, 08:50 Via desktop erg veel lege grijsvlakken.
Niet echt een probleem, maar is er niet mooier op geworden.
Grijze vlakken zouden mijns inziens kunnen worden opgevuld door een zogenaamde 'avatar', een mooi plaatje toe te voegen. Ik vind zo'n plaatje heel handig als ik bv berichten van mezelf of een ander zoek, dan vallen de berichten van meer op. Let maar op de oranje QR-code van Tiberius, die zie je meteen en breekt het grijs. En dan gaan mijn voorkeuren niet uit naar plaatjes van oudvaders of zo, want dan krijg je een een onterechte associatie met de betreffende oudvader... Een kerk, een bloem, een muur, een huis, een zonnetje, dat kan het al veel herkenbaarder (en mooier) maken.
Maar dat zijn dan persoonlijke voorkeuren...
Ik bedoel eigenlijk meer het grote grijs vlak rechts van de post.
Maar als jij een Avatar zo waardeert, ga ik het eens overwegen ;)
Ik begrijp wat je bedoelt: kennelijk staat er ergens een max-width ingesteld.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Forum niet beschikbaar op woensdag 1 maart

Bericht door DDD »

Bezorgd schreef: 02 mar 2023, 09:23
-DIA- schreef: 02 mar 2023, 09:13
Bezorgd schreef: 02 mar 2023, 08:50 Via desktop erg veel lege grijsvlakken.
Niet echt een probleem, maar is er niet mooier op geworden.
Grijze vlakken zouden mijns inziens kunnen worden opgevuld door een zogenaamde 'avatar', een mooi plaatje toe te voegen. Ik vind zo'n plaatje heel handig als ik bv berichten van mezelf of een ander zoek, dan vallen de berichten van meer op. Let maar op de oranje QR-code van Tiberius, die zie je meteen en breekt het grijs. En dan gaan mijn voorkeuren niet uit naar plaatjes van oudvaders of zo, want dan krijg je een een onterechte associatie met de betreffende oudvader... Een kerk, een bloem, een muur, een huis, een zonnetje, dat kan het al veel herkenbaarder (en mooier) maken.
Maar dat zijn dan persoonlijke voorkeuren...
Ik bedoel eigenlijk meer het grote grijs vlak rechts van de post.
Maar als jij een Avatar zo waardeert, ga ik het eens overwegen ;)
Ik zie nergens een grijs vlak rechts. Misschien is je scherminstelling wat klein?
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Forum niet beschikbaar op woensdag 1 maart

Bericht door Posthoorn »

Mannetje schreef: 01 mar 2023, 22:45Die cijfers moet je lekker laten staan, daarmee wordt des te beter verwezen naar de gequotete* post (en kan dat pijltje dus naar die post springen). Je weet nu ook dat jij user 8768 bent ;)

*Stom leenwoord
Het is gewoon 'gequoot' (vernederlandst). :)
Plaats reactie