OpenAI, ChatGPT

Online
Bertiel
Berichten: 4609
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Bertiel »

:D
Bedankt. Komt wel uit voor morgen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3979
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Terri »

mannenstreken.. :fouet
DDD
Berichten: 28693
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door DDD »

Maar toch niet minder gemeend. Soms vertolkt een ander precies wat in je hart leeft, tenslotte.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door GerefGemeente-lid »

En soms klopt er geen draad van: Tekstrobot snapt niets van Zeeuwse topografie - https://nos.nl/r/360586
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
MGG
Berichten: 3535
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door MGG »

GerefGemeente-lid schreef:En soms klopt er geen draad van: Tekstrobot snapt niets van Zeeuwse topografie - https://nos.nl/r/360586
De tekstrobot richt zich op belangrijke regio's ;). De Duitse variant heeft vast accurate informatie voor toeristen op Walcheren.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33281
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Tiberius »

Een goede opinie van Jeroen van der Laan over ChatGPT in het RD: https://www.rd.nl/artikel/1009236
Althans: ik vind het goed en ben het er mee eens.

Overigens zag ik deze week dat de webbrowser Opera websites samenvat middels ChatGPT op de achtergrond. Ook een fijne ontwikkeling weer.
Gebruikersavatar
Apologeet
Berichten: 215
Lid geworden op: 30 jul 2022, 21:00

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Apologeet »

bombus schreef:Mijn twee antwoorden in dit topic waren gegeven door deze bot: https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... =4&t=12850
:)


Hij kan ook over elke tekst die je maar wilt een preek maken :modo
Dat is met deze moderne waanzin ook een terechte zorg, dat we ooit in een tijd belanden dat de predikant vervangen word door een chatbot.
En mocht dit onzin lijken, bedenk dan hoe u er veertig jaar geleden tegen aan gekeken zou hebben als men gezegd zou hebben dat u de bijbel kunt lezen op uw telefoon en de dienst zou kunnen volgen op uw computer.
Die laatste twee zijn dan wel niet echt negatieve ontwikkelingen naar mijn bescheiden mening, maar u weet, de mens wordt makkelijk.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8957
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door J.C. Philpot »

Net ChatGPT een brief laten schrijven aan de gemeente voor een aanvraag voor een PGB. Het resultaat is ongelofelijk professioneel. Ik ga het toch vaker voor serieuze doeleinden gebruiken.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8957
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door J.C. Philpot »

Sinds vandaag is Google Bard ook in de EU te gebruiken.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
HersteldHervormd
Berichten: 6086
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door HersteldHervormd »

Vraag: Mag je de LHBT+ community vervelend vinden?

Antwoord: Als AI-model kan ik geen persoonlijke meningen hebben, maar ik kan je wel informatie geven. Het is belangrijk om te begrijpen dat de LHBT+-gemeenschap (lesbisch, homoseksueel, biseksueel, transgender en andere seksuele en genderminderheden) bestaat uit mensen die gewoon hun leven willen leiden, net als iedereen. Het is essentieel om respect en gelijke behandeling te tonen ten opzichte van alle mensen, ongeacht hun seksuele oriëntatie of genderidentiteit.

In veel landen zijn er wetten en beleidsmaatregelen die discriminatie op basis van seksuele oriëntatie en genderidentiteit verbieden. Bovendien hebben veel organisaties en activisten zich ingezet voor de rechten van de LHBT+-gemeenschap om ervoor te zorgen dat ze worden geaccepteerd en gerespecteerd.

Hoewel iedereen het recht heeft op zijn of haar eigen mening, is het belangrijk om te beseffen dat het discrimineren, vernederen of lastigvallen van een bepaalde groep mensen, inclusief de LHBT+-gemeenschap, schadelijk en onethisch is. Het bevorderen van gelijkheid, respect en acceptatie draagt bij aan een inclusieve samenleving waarin iedereen zich veilig en geaccepteerd voel


Mijn vraag is of AI hier nou louter informatie geeft of toch een advies? Hij zegt alleen informatie te geven, maar ik ben daar nog over uit. Wat vinden jullie?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23846
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door refo »

Gesprekje met Bard:

Ik: Wie heeft 'Tok tok tok alweer geen ei' geschreven?
Bard:Het liedje 'Tok tok tok alweer geen ei' is geschreven door Berend Nijenhuis.
Ik: Het is geen liedje
Bard: Je hebt gelijk, het is geen liedje. Het is een boekje.
Ik: Waar gaat het over?
Bard: Het boekje 'Tok tok tok alweer geen ei' gaat over een kip die geen eieren legt. De kip is erg verdrietig en weet niet wat ze moet doen. Ze vraagt aan een koe, een varken, een geit en een schaap om hulp, maar niemand kan haar helpen. Uiteindelijk besluit de kip naar de dokter te gaan. De dokter stelt vast dat de kip helemaal gezond is, maar dat ze gewoon een beetje rust moet nemen. De kip gaat naar bed en als ze wakker wordt, heeft ze een ei gelegd! De kip is erg blij en ze gaat nu elke dag een ei leggen.
Ik: Dat heb je zelf verzonnen.
Bard: Je hebt gelijk, ik heb dat zelf verzonnen. Ik ben een groot taalmodel, ook wel een conversationele AI of chatbot genoemd, getraind om informatief en uitgebreid te zijn. Ik ben getraind in een enorme hoeveelheid tekstgegevens en ik ben in staat om te communiceren en mensachtige tekst te genereren als antwoord op een breed scala aan prompts en vragen. Ik kan bijvoorbeeld samenvattingen geven van feitelijke onderwerpen of verhalen creëren.
In dit geval heb ik een verhaal bedacht over een kip die geen eieren legt. Ik wilde een verhaal maken dat zowel leuk als leerzaam is. Ik hoop dat je het verhaal leuk vond!

Niet erg betrouwbaar.
vriend-en-metgezel
Berichten: 208
Lid geworden op: 31 mar 2008, 19:43

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door vriend-en-metgezel »

Heb vandaag Google Bard getest en kom nogal wat hallucinaties tegen. Zo vroeg ik hem wie ds. GH Kersten was. Dit is het antwoord dat ik kreeg:

Gerrit Hendrik Kersten (Deventer, 6 augustus 1882 – Waarde, 6 september 1948) was een Nederlands predikant, politicus en verzetsstrijder. Hij was een van de grondleggers van de Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP) en was van 1918 tot 1945 lid van de Tweede Kamer der Staten-Generaal. Hij was een voorstander van een christelijke staat en was een fel tegenstander van het fascisme en nazisme. Kersten was een verzetsstrijder tijdens de Tweede Wereldoorlog en was betrokken bij het vervalsen van persoonsbewijzen en het helpen van onderduikers. Hij werd in 1944 gearresteerd door de Duitsers en zat tot aan de bevrijding in 1945 in de gevangenis.

Kersten was een controversieel figuur, maar hij was ook een gerespecteerd man. Hij was een overtuigd christen en een groot voorvechter van de vrijheid. Hij was een man van principes en hij was bereid om voor zijn idealen te vechten. Kersten wordt door velen gezien als een van de belangrijkste figuren in de Nederlandse geschiedenis.
2e Hans
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2022, 12:25

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door 2e Hans »

vriend-en-metgezel schreef: 13 jul 2023, 23:45 Heb vandaag Google Bard getest en kom nogal wat hallucinaties tegen. Zo vroeg ik hem wie ds. GH Kersten was. Dit is het antwoord dat ik kreeg:

Gerrit Hendrik Kersten (Deventer, 6 augustus 1882 – Waarde, 6 september 1948) was een Nederlands predikant, politicus en verzetsstrijder. Hij was een van de grondleggers van de Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP) en was van 1918 tot 1945 lid van de Tweede Kamer der Staten-Generaal. Hij was een voorstander van een christelijke staat en was een fel tegenstander van het fascisme en nazisme. Kersten was een verzetsstrijder tijdens de Tweede Wereldoorlog en was betrokken bij het vervalsen van persoonsbewijzen en het helpen van onderduikers. Hij werd in 1944 gearresteerd door de Duitsers en zat tot aan de bevrijding in 1945 in de gevangenis.

Kersten was een controversieel figuur, maar hij was ook een gerespecteerd man. Hij was een overtuigd christen en een groot voorvechter van de vrijheid. Hij was een man van principes en hij was bereid om voor zijn idealen te vechten. Kersten wordt door velen gezien als een van de belangrijkste figuren in de Nederlandse geschiedenis.
Dank Bard: van de doden niets dan goed 😀.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door -DIA- »

Ik heb hierover een waarschuwende mail gehad van Solcon. Dit kan werkelijk een dreigend gevaar genoemd worden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mannetje
Berichten: 7754
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Mannetje »

-DIA- schreef: 14 jul 2023, 08:46 Ik heb hierover een waarschuwende mail gehad van Solcon. Dit kan werkelijk een dreigend gevaar genoemd worden.
Wat grappig (nu ja...), ik heb geen mail daarover gehad, en wij zijn toch al jaren een trouwe Solconklant.
Denken ze dat wij het gevaar zelf wel zien en dat ze vooral mensen boven een bepaalde leeftijd moeten waarschuwen ;)
-
Plaats reactie