Kleding en stereotypen

Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4800
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Eloesje schreef:Kleding en uiterlijk mogen best belangrijk voor je zijn, je moet er alleen niet in doordraven. Maar is dat niet met alles? Je huis, kleding, auto, je kinderen, je werk.
Zolang het niet tussen jouw en de Heere in komt te staan is het goed. Niet verkeerd om regelmatig even in de spiegel te kijken hoe dat in je eigen leven is
Is zeker waar, en je kan niet voor een ander in de spiegel kijken.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10451
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Orchidee »

Bourdon16 schreef:Ik geef niets om kleding. Tot ergernis van mijn vrouw. Het liefst zou ik hebben dat ze elke dag mijn kleding zou klaarleggen..
Wat is er mis om als vrouw dat voor haar man te doen, mits je daar beiden vrede mee hebt?
Er word altijd zo neerbuigend over gedaan, dat vind ik dan weer onzin.
Mijn man is blij met mij als "hulp"/ "kleedster"Afbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Online
HersteldHervormd
Berichten: 6196
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: RE: Re: Kleding en stereotypen

Bericht door HersteldHervormd »

Orchidee schreef:
Bourdon16 schreef:Ik geef niets om kleding. Tot ergernis van mijn vrouw. Het liefst zou ik hebben dat ze elke dag mijn kleding zou klaarleggen..
Wat is er mis om als vrouw dat voor haar man te doen, mits je daar beiden vrede mee hebt?
Er word altijd zo neerbuigend over gedaan, dat vind ik dan weer onzin.
Mijn man is blij met mij als "hulp"/ "kleedster"Afbeelding
Ik denk niet dat Bourdon het neerbuigend bedoeld. Ik ben er ook wel achter gekomen dat woorden als netjes, chique, luxe en duur relatieve begrippen zijn.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
merel
Berichten: 9969
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: Kleding en stereotypen

Bericht door merel »

Orchidee schreef:
Bourdon16 schreef:Ik geef niets om kleding. Tot ergernis van mijn vrouw. Het liefst zou ik hebben dat ze elke dag mijn kleding zou klaarleggen..
Wat is er mis om als vrouw dat voor haar man te doen, mits je daar beiden vrede mee hebt?
Er word altijd zo neerbuigend over gedaan, dat vind ik dan weer onzin.
Mijn man is blij met mij als "hulp"/ "kleedster"Afbeelding
' Mis mee' is een groot woord. Ik zou zelf wel het idee hebben dat ik zijn moeder was in plaats van zijn partner.
DDD
Berichten: 28891
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door DDD »

Dat zie ik dan weer niet in. Er zijn ook echtgenoten die bij ieder te boren gaatje naar de ander kijken. Heb je dan ook het idee dat je andermans vader of moeder bent?

Sommige mensen zijn gewoon kleurenblind. Die kun je beter niet zelf hun kleren laten uitzoeken, mijns inziens.
Zeeuw
Berichten: 11691
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Dat zie ik dan weer niet in. Er zijn ook echtgenoten die bij ieder te boren gaatje naar de ander kijken. Heb je dan ook het idee dat je andermans vader of moeder bent?

Sommige mensen zijn gewoon kleurenblind. Die kun je beter niet zelf hun kleren laten uitzoeken, mijns inziens.
Als het een bewuste keuze op: 'wie is waarin beter' niet. Maar als je echt er zelf niet toe in staat bent, dan is het m.i. wel een probleem. Stel dat je alleen komt te staan.
Ambtenaar
Berichten: 9320
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef: Welke broeken draag jij dan?
Altijd iets nets, met een jasje. In mijn vrije tijd ik wel jeans.
DDD schreef:Ik wil geen hele discussie beginnen over het Nederlands Elftal, maar ik zag toevallig op Nu.nl een foto van de voetballers in donkerblauwe (maat)pakken en met witte sneakers. Dat ziet er mijns inziens prima uit. Een beetje afhankelijk van type, lichaamsbouw en leeftijd.
merel schreef: Vind ik ook.
Ik ben dan toch wat klassieker ingesteld, vermoed ik. Ik vind het geen gezicht, wellicht omdat ik erg van schoenen houd.
merel
Berichten: 9969
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door merel »

DDD schreef:Dat zie ik dan weer niet in. Er zijn ook echtgenoten die bij ieder te boren gaatje naar de ander kijken. Heb je dan ook het idee dat je andermans vader of moeder bent?

Sommige mensen zijn gewoon kleurenblind. Die kun je beter niet zelf hun kleren laten uitzoeken, mijns inziens.
Voor mijn gevoel bevindt 'boren' zich in een andere categorie. Dat valt onder huishoudelijke taken waar men onderling vaak een verdeling in maakt. Zelf aankleden en kleding uitzoeken valt m.i. onder dezelfde categorie als tanden poetsen, billen afvegen en jezelf douchen, heel basis. Ik leg voor de kinderen ook geen kleding meer klaar. Een kind stuur ik een beetje bij, maar op een gegeven moment houdt dat op.
DDD
Berichten: 28891
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door DDD »

Wat betreft het billen afvegen zal hier bij gezonde mensen niet snel discussie over ontstaan. Maar zo zie je maar: je kunt aankleden heel verschillend waarderen. :)
merel
Berichten: 9969
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door merel »

DDD schreef:Wat betreft het billen afvegen zal hier bij gezonde mensen niet snel discussie over ontstaan. Maar zo zie je maar: je kunt aankleden heel verschillend waarderen. :)
Het zijn allerlei zaken die ouders zo snel mogelijk aan een kind leren om de zelfstandigheid te bevorderen. Dat doet de gemiddelde man dus al jaren zelf. Het overgrote merendeel van de mannen koopt ook al jaren zelf kleding. Dan ga je dat als partner toch niet meer doen?
Een vriendin van mij legt trouwens ook kleding voor haar man klaar. Daarnaast smeert zij zijn lunch, koopt zijn kleding en pakt zijn vakantietas. Echt onbegrijpelijk vind ik dat.

Voor een oudere generatie mannen kan ik het mij nog enigszins voorstellen. Al had ik zelf opa's uit 1920 die behoorlijk zelfredzaam waren.
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Eloesje »

merel schreef:
DDD schreef:Wat betreft het billen afvegen zal hier bij gezonde mensen niet snel discussie over ontstaan. Maar zo zie je maar: je kunt aankleden heel verschillend waarderen. :)
Het zijn allerlei zaken die ouders zo snel mogelijk aan een kind leren om de zelfstandigheid te bevorderen. Dat doet de gemiddelde man dus al jaren zelf. Het overgrote merendeel van de mannen koopt ook al jaren zelf kleding. Dan ga je dat als partner toch niet meer doen?
Een vriendin van mij legt trouwens ook kleding voor haar man klaar. Daarnaast smeert zij zijn lunch, koopt zijn kleding en pakt zijn vakantietas. Echt onbegrijpelijk vind ik dat.

Voor een oudere generatie mannen kan ik het mij nog enigszins voorstellen. Al had ik zelf opa's uit 1920 die behoorlijk zelfredzaam waren.
Kleding kopen we samen, hij pakt wat hij wil dragen. Maar als het over eten klaar maken of tassen inpakken gaat wil ik dat best overnemen. Gaat gewoon een stuk sneller als ik dat laatste doe. En de lunch klaarmaken, meestal regel ik dat, maar niet omdat mijn man dat niet kan, kost hem alleen meer tijd dus korter pauze terwijl ik vrij ben. Als ik werk zorgt hij ervoor dat ik kan aanschuiven zodra ik thuis kom (eten vrijwel altijd gezamenlijk thuis)
Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Thea »

Ik vind ook dat een man prima zichzelf kan aankleden, tas inpakken etc. Maar dan moet een vrouw ook tevreden zijn met het resultaat en niet alles naar haar eigen inzichten gaan beoordelen.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4148
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Maanenschijn »

Thea schreef:Ik vind ook dat een man prima zichzelf kan aankleden, tas inpakken etc. Maar dan moet een vrouw ook tevreden zijn met het resultaat en niet alles naar haar eigen inzichten gaan beoordelen.
Als man is dit me uit het hart gegrepen :)
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
merel
Berichten: 9969
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door merel »

Maanenschijn schreef:
Thea schreef:Ik vind ook dat een man prima zichzelf kan aankleden, tas inpakken etc. Maar dan moet een vrouw ook tevreden zijn met het resultaat en niet alles naar haar eigen inzichten gaan beoordelen.
Als man is dit me uit het hart gegrepen :)
Lijkt mij niet meer dan normaal.

Ik bemoei mij dan ook op geen enkele manier met de kleding van mijn man. Ik koop nog geen sok, leg nooit wat klaar en geef nooit commentaar op hetgeen hij aanheeft, hooguit 'wat staat dat jou leuk'.
Bertiel
Berichten: 4662
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Bertiel »

ik vraag m'n vrouw altijd graag om hulp en advies in dit soort zaken.
Dat wordt gewaardeerd en ik ben geholpen, beste oplossing
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie