Kleding en stereotypen

Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1489
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Bourdon16 »

Bertiel schreef:Mijn moeder heeft tot m’n 32ste m’n brooddoos klaar gemaakt :love :love :love
Ahh.. mijn moeder deed eens in de zoveel tijd met zo'n stokje mijn oren uit.
Na ons trouwen vroeg ik dat aan mijn vrouw maar die verklaarde mijn moeder voor gek.
Mijn excuus dat je het bij jezelf niet goed kan zien mocht niet baten...
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: Kleding en stereotypen

Bericht door merel »

Chrisje72 schreef:
Herman schreef:Toch gewoon grappig. Mijn vrouw smeert mijn brood om mee te nemen naar de lunch gewoon omdat ze dat voor allemaal doet. Daar zit geen diepere gedachte achter. En zo was ik altijd de auto's. En hanteer de boormachine. Lekker klassiek rolpatroon. :D
Zodra mijn kinderen een mes konden vasthouden heb ik ze zelf hun brood laten smeren. Ook voor school. Kwamen er later vriendjes spelen die nog niet eens hun boterham kunnen smeren!
Alleen mijn man en mijn tweede zoon hebben nog wel eens de neiging om mij over te proberen te halen want "jij/u kan dat zo goed". En soms trap ik daar in.
Groot gelijk dat je hen dat leert. Het is de bedoeling dat kinderen rond hun 18e zelfstandig zijn. Mijn kinderen smeren sinds groep 4 ook hun eigen lunch. Wij dekken elke morgen uitgebreid de tafel. Alles staat op tafel, inclusief rauwkost, eitje etc.. Ruimschoots de tijd om trommeltjes te vullen. Het grappige is dat ze nu zelf ook allerlei dingen bedenken om mee te nemen; havermout met een dopper melk, restjes soep in een thermosbeker, yoghurt met ingemaakte bramen en muesli , salades etc.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10445
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: RE: Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Zita »

Chrisje72 schreef:
Herman schreef:Toch gewoon grappig. Mijn vrouw smeert mijn brood om mee te nemen naar de lunch gewoon omdat ze dat voor allemaal doet. Daar zit geen diepere gedachte achter. En zo was ik altijd de auto's. En hanteer de boormachine. Lekker klassiek rolpatroon. :D
Zodra mijn kinderen een mes konden vasthouden heb ik ze zelf hun brood laten smeren. Ook voor school. Kwamen er later vriendjes spelen die nog niet eens hun boterham kunnen smeren!
Alleen mijn man en mijn tweede zoon hebben nog wel eens de neiging om mij over te proberen te halen want "jij/u kan dat zo goed". En soms trap ik daar in.
Mijn moeder smeerde het brood voor het lunchpakket van mijn oudere broer toen hij naar de middelbare school ging (basisschool at thuis tussen de middag). Het gezanik was niet van de lucht: geen boter onder vleeswaren, wel boter onder kaas, u weet toch dat ik niet van pindakaas houd, waarom had ik niks met zoetig enz enz enz. Na die eerste twee weken heeft ze geen boterham meer gesmeerd voor één van de kinderen. :haha
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door merel »

Arme jij :haha
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Ambtenaar »

GerefGemeente-lid schreef: Welke schoenen draag je zoal?
Van Bommel, Mascolori, Magnanni.
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Eloesje »

Zeeuw schreef: Ik denk hier dat Merel bedoelt lunch smeren om mee te nemen naar het werk. Bij jou klinkt het meer alsof je man thuis komt om te lunchen?
Klopt, wij eten bijna altijd de 3 maaltijden gezamenlijk, ik maak dus nog steeds bijna iedere dag zijn ontbijt, lunch en diner klaar. Voor de kinderen overigens ook. Lekker snel, minder kruimels overal en zij maken zich ondertussen klaar om naar school te gaan. Natuurlijk kunnen ze wel zelf hun brood smeren, in het weekend doen ze dat gewoon aan tafel. Maar smorgens moet het allemaal zo snel mogelijk, ik heb niks met lang ontbijten/aan tafel zitten, vroeg opstaan en allemaal in de keuken. Voor ons werkt dit gewoon het beste. Ik bedoelde ermee te zeggen: je kunt kinderen ook zelfstandig maken terwijl je wel hun brood smeert en kleding koopt/klaar legt. Dat laatste doen ze overigens wel zelf. Als je de lunch voor je man klaar maakt betekent dat niet meteen dat hij niet zelfredzaam is ofzo. Voor mij is de lunch klaarmaken en zijn tas inpakken iets heel anders dan je basisbehoefte zoals wassen en aankleden. Als je totaal geen interesse in kleding hebt, waarom zou het slecht zijn als je vrouw je daarin bijstaat. Is dat meteen een gemis in je opvoeding? Mijn man vind het ook lastig om rokjes en truitjes voor onze jongste dochter bij elkaar te zoeken. Hij pakt liever een jurkje. Prima toch.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door merel »

Eloesje schreef:
Zeeuw schreef: Ik denk hier dat Merel bedoelt lunch smeren om mee te nemen naar het werk. Bij jou klinkt het meer alsof je man thuis komt om te lunchen?
Klopt, wij eten bijna altijd de 3 maaltijden gezamenlijk, ik maak dus nog steeds bijna iedere dag zijn ontbijt, lunch en diner klaar. Voor de kinderen overigens ook. Lekker snel, minder kruimels overal en zij maken zich ondertussen klaar om naar school te gaan. Natuurlijk kunnen ze wel zelf hun brood smeren, in het weekend doen ze dat gewoon aan tafel. Maar smorgens moet het allemaal zo snel mogelijk, ik heb niks met lang ontbijten/aan tafel zitten, vroeg opstaan en allemaal in de keuken. Voor ons werkt dit gewoon het beste. Ik bedoelde ermee te zeggen: je kunt kinderen ook zelfstandig maken terwijl je wel hun brood smeert en kleding koopt/klaar legt. Dat laatste doen ze overigens wel zelf. Als je de lunch voor je man klaar maakt betekent dat niet meteen dat hij niet zelfredzaam is ofzo. Voor mij is de lunch klaarmaken en zijn tas inpakken iets heel anders dan je basisbehoefte zoals wassen en aankleden. Als je totaal geen interesse in kleding hebt, waarom zou het slecht zijn als je vrouw je daarin bijstaat. Is dat meteen een gemis in je opvoeding? Mijn man vind het ook lastig om rokjes en truitjes voor onze jongste dochter bij elkaar te zoeken. Hij pakt liever een jurkje. Prima toch.
Natuurlijk is het lekker snel als een ouder het doet. Of het daadwerkelijk zelfstandigheid bevordert, betwijfel ik Ik ben minder van het vroege opstaan dan mijn man is. Al ontbijten we altijd gezamenlijk. Ik smeer dan af en toe het brood. Ik bemerk aan het kind dat het meeste moeite heeft met organiseren en zelfstandig worden dat hij dit erg prettig vindt en vervolgens zich op dit vlak niet ontwikkelt.

Mijn man en ik hebben in dit opzicht een tegengestelde opvoeding gehad. Hij bepaalde en deed vanaf zijn 12e ongeveer alles zelf, ik ben enorm gepamperd. Beiden hebben zijn voor- en nadelen. Wij proberen hierin een middenweg te zoeken. Ik vind namelijk inderdaad een gemis in de opvoeding als een man geen enkel besef van kleding heeft. Net zoals ik het een gemis in de opvoeding vind als een meisje geen band kan plakken of kan boren.
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef:
GerefGemeente-lid schreef: Welke schoenen draag je zoal?
Van Bommel, Mascolori, Magnanni.
Ik heb twee paar witte sneakers van Magnanni, en de reclames erbij lieten toch echt pakken zien, als ik het mij goed herinner. Ze zijn al twee jaar oud, dus helemaal precies weet ik het niet meer.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door helma »

Ik plakte vroeger zelf mijn lekke banden, dat had veel te maken met mijn vaders linkerhanden.
Ik denk niet dat mijn dochters zelf banden (kunnen)plakken, dat heeft veel te maken met mijn man's rechterhanden. En het feit dat hij in zijn jonge jaren bij een fietsenmaker werkte.

Van de week zag ik vader en dochter samen winterbanden om haar auto doen. De samenwerking verliep goed.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ambtenaar schreef:
GerefGemeente-lid schreef: Welke schoenen draag je zoal?
Van Bommel, Mascolori, Magnanni.
Netjes.

We zijn het er in ieder geval over eens dat niet elke schoenen onder een pak kunnen. Ik vind dat ook ontzettend lelijk. Nette schoenen zijn een must.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Mannetje
Berichten: 7741
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Mannetje »

Als ik op zondagmorgen in mijn pak door het huis loop, loop ik vaak op mijn gele klompenpantoffels (totdat ik mijn van Bommels aantrek). :)
-
Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Charles »

Ambtenaar schreef:
GerefGemeente-lid schreef: Welke schoenen draag je zoal?
Van Bommel, Mascolori, Magnanni.
Oei, die Mascolori zijn wel heel erg fout. Dat valt iig niet onder 'stijl' maar onder 'mode'.

Ben zelf denk ik 15 jaar geleden voor het laatst in een schoenenwinkel geweest. Bestel meestal kleding via internet omdat ik weet welke merken ik wil en welke maten daarbij horen.
Laatst gewijzigd door Charles op 21 dec 2022, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Mannetje schreef:Als ik op zondagmorgen in mijn pak door het huis loop, loop ik vaak op mijn gele klompenpantoffels (totdat ik mijn van Bommels aantrek). :)
Pas maar op dat je ze zondag niet vergeet uit te doen.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Bonny »

Eén keer per jaar naar de C&A en ik kan er weer een twee jaar tegenaan. Schoenen gaan sowieso jaren mee.
The Groom's still waiting at the altar
Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Charles »

Als je hier maar op let. Meeste mannen zijn gekleed volgens de rechterkolom.

https://i0.wp.com/graphicspedia.net/wp- ... 1000&ssl=1
Laatst gewijzigd door Charles op 21 dec 2022, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie