Kleding en stereotypen

Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Ambtenaar »

Ik ben toch echt een links mannetje.
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Eloesje »

helma schreef:Ik plakte vroeger zelf mijn lekke banden, dat had veel te maken met mijn vaders linkerhanden.
Ik denk niet dat mijn dochters zelf banden (kunnen)plakken, dat heeft veel te maken met mijn man's rechterhanden. En het feit dat hij in zijn jonge jaren bij een fietsenmaker werkte.
Ik kan het zelf maar de fietsenmaker zit hier om de hoek en die moet ook leven.... :) denk niet dat mijn kinderen het zelf kunnen trouwens, kan me maar 2 keer een lekke band herinneren waarvan we er één zelf gepakt hebben met dochter erbij. Zal niet veel van zijn blijven hangen denk ik.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4072
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Maanenschijn »

Charles schreef:Als je hier maar op let. Meeste mannen zijn gekleed volgens de rechterkolom.

https://i0.wp.com/graphicspedia.net/wp- ... 1000&ssl=1
Laat ik dan toch ergens links in zijn :)
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4072
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Maanenschijn »

Eloesje schreef:
helma schreef:Ik plakte vroeger zelf mijn lekke banden, dat had veel te maken met mijn vaders linkerhanden.
Ik denk niet dat mijn dochters zelf banden (kunnen)plakken, dat heeft veel te maken met mijn man's rechterhanden. En het feit dat hij in zijn jonge jaren bij een fietsenmaker werkte.
Ik kan het zelf maar de fietsenmaker zit hier om de hoek en die moet ook leven.... :) denk niet dat mijn kinderen het zelf kunnen trouwens, kan me maar 2 keer een lekke band herinneren waarvan we er één zelf gepakt hebben met dochter erbij. Zal niet veel van zijn blijven hangen denk ik.
Da’s hier toch echt een vaardigheid die bij de eerste levensbehoeften van de kinderen horen.

Met 5 fietsende schoolgangers bleef ik aan de gang. Ze hebben het allemaal zelf moeten leren… met wisselend succes, dat wel.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1429
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Marck »

Lekker ontspannen draadje hier :super
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Maanenschijn schreef:
Charles schreef:Als je hier maar op let. Meeste mannen zijn gekleed volgens de rechterkolom.

https://i0.wp.com/graphicspedia.net/wp- ... 1000&ssl=1
Laat ik dan toch ergens links in zijn :)
Ja. Ik ook. Het doet me zeer deugd. :yahoo
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door merel »

Maanenschijn schreef:
Eloesje schreef:
helma schreef:Ik plakte vroeger zelf mijn lekke banden, dat had veel te maken met mijn vaders linkerhanden.
Ik denk niet dat mijn dochters zelf banden (kunnen)plakken, dat heeft veel te maken met mijn man's rechterhanden. En het feit dat hij in zijn jonge jaren bij een fietsenmaker werkte.
Ik kan het zelf maar de fietsenmaker zit hier om de hoek en die moet ook leven.... :) denk niet dat mijn kinderen het zelf kunnen trouwens, kan me maar 2 keer een lekke band herinneren waarvan we er één zelf gepakt hebben met dochter erbij. Zal niet veel van zijn blijven hangen denk ik.
Da’s hier toch echt een vaardigheid die bij de eerste levensbehoeften van de kinderen horen.

Met 5 fietsende schoolgangers bleef ik aan de gang. Ze hebben het allemaal zelf moeten leren… met wisselend succes, dat wel.
De oudste twee zijn inmiddels volleerd plakker. De jongste twee nog niet. Aankomende zomer wordt het hen geleerd met een oude fiets waar manlief de band van lek maakt.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1144
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Anselmus »

Bourdon16 schreef:
Bertiel schreef:Mijn moeder heeft tot m’n 32ste m’n brooddoos klaar gemaakt :love :love :love
Ahh.. mijn moeder deed eens in de zoveel tijd met zo'n stokje mijn oren uit.
Na ons trouwen vroeg ik dat aan mijn vrouw maar die verklaarde mijn moeder voor gek.
Mijn excuus dat je het bij jezelf niet goed kan zien mocht niet baten...
De reden dat je het niet goed kunt zien is dat je er ook vanaf moet blijven..... oren hebben een zelfreinigend mechanisme, met stokjes duw je het smeer verder naar binnen. Recent college gevolgd bij een oorarts die zei: bij hoge uitzondering mag de oorarts met een ragertje schoonmaken, verder moet iedereen er vanaf blijven. Hulde voor je vrouw dus :super !
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4786
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Kiezen/kopen jullie wel allemaal jullie eigen kleding?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16748
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Hendrikus »

Johann Gottfried Walther schreef:Kiezen/kopen jullie wel allemaal jullie eigen kleding?
Wat dacht je dan, ik ga geen kleding kopen voor iemand anders :nananere
~~Soli Deo Gloria~~
Bertiel
Berichten: 4596
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Bertiel »

Ik vraag wel advies voor aankoop.
Betalen mag ik nog altijd zelf
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door merel »

Johann Gottfried Walther schreef:Kiezen/kopen jullie wel allemaal jullie eigen kleding?
Vraag je dit aan de mannen of ook aan vrouwen? I k denk eerlijk gezegd dat mijn man voortvarender is met kleding uitzoeken dan ik. Ik blijf altijd twijfelen, hij eigenlijk nooit.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door huisman »

Johann Gottfried Walther schreef:Kiezen/kopen jullie wel allemaal jullie eigen kleding?
Ik ga een paar keer per jaar naar C&A en koop daar broeken, blouses (korte of lange mouw afhankelijk van het seizoen) en truien. Dit tot verdriet van mijn mode bewuste kinderen. Maar ik ben mooi van mijzelf zegt mijn huisvrouw :love
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
CvdW
Berichten: 2943
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door CvdW »

Links zie ik strakke kleding. Mannen met een sixpack. Rechts zie ik doorleefde mannen/kleding.
Gij geheel anders is denk ik ook wel van toepassing. Misschien is er wel een vooraanstaand persoon binnen de kerkelijke kringen die een advies kan geven over kleding voor mannen. :)
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Zeeuw »

CvdW schreef:Links zie ik strakke kleding. Mannen met een sixpack. Rechts zie ik doorleefde mannen/kleding.
Gij geheel anders is denk ik ook wel van toepassing. Misschien is er wel een vooraanstaand persoon binnen de kerkelijke kringen die een advies kan geven over kleding voor mannen. :)
Sixpack vs doorleefd. Heerlijk als de wereld lekker zwart-wit is :)
Plaats reactie