Voetbal kijken

Kijk jij de WK voetbawedstrijden?

Ik kijk alle doordeweekse wedstrijden
3
6%
Ik kijk af en toe een wedstrijd
14
27%
Ik kijk elke wedstrijd, ook zondags
3
6%
Ik kijk principieel niet en kan niet begrijpen dat andere refo's het wel doen.
20
39%
Ik kijk principieel niet maar ik heb begrip als andere refo's daar een andere keuze in maken.
11
22%
 
Totaal aantal stemmen: 51

Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Voetbal kijken

Bericht door Bezorgd »

Het valt mij op dat steeds meer refo's geen moeite meer hebben om een voetbalwedstrijd te kijken.
Ik vind dat best wel opvallend. Vroeger was dat echt not done.
Natuurlijk ging je als puber wel eens naar een gelegenheid om te kijken, maar inmiddels kijken hele gezinnen. Ook hele kerkelijk betrokken gezinnen.
Herkennen jullie dat ook ? En hoe staan jullie er in?
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Voetbal kijken.

Bericht door DDD »

Ik houd niet zo van voetbal en kijk het alleen als ik op bezoek ben en het naar de gelegenheid van de tijd aan de orde is. Maar ik las in het ND dat een aantal voetballers voorbeeldig zijn in het bijbellezen. Dus ik zal er geen oordeel over uitspreken. Ik heb de bezwaren daartegen nooit zo goed begrepen, afgezien van de geldbedragen die er in omgaan.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Voetbal kijken.

Bericht door FlyingEagle »

Vroeger in mij ‘eertijds’ veel gedaan, het is mijn afgod geweest. Nu wil ik me er afzijdig van houden. Het houdt me te veel bezig, tijd die ik beter aan andere dingen kan besteden. Ik merk wel dat het een zwakke plek van me is….
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Voetbal kijken.

Bericht door Bezorgd »

FlyingEagle schreef:Ik merk wel dat het een zwakke plek van me is….

Herken ik ook wel. Eigenlijk is het heel leuk om een potje te kijken
Als je er niets mee hebt is het heel makkelijk om helemaal af te keuren. Dan ervaar je die aantrekkingskracht niet.
Dat maakt het dubbel lastig.
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Voetbal kijken.

Bericht door MGG »

Bezorgd schreef:
FlyingEagle schreef:Ik merk wel dat het een zwakke plek van me is….

Herken ik ook wel. Eigenlijk is het heel leuk om een potje te kijken
Als je er niets mee hebt is het heel makkelijk om helemaal af te keuren. Dan ervaar je die aantrekkingskracht niet.
Dat maakt het dubbel lastig.
Ook voor mij is het herkenbaar. Zeker als de club waar ik vroeger voor was mooie voetbal speelt. Gezien de duizenden doden vind ik het onbegrijpelijk dat mensen (en zeker christenen) naar het wk kijken. We hebben het over bloeddiamant, maar bloedvoetbal vinden we niet zo erg. (De mond zegt vaak van wel, maar de daden van niet.)

Nog los van het feit dat de fifa een corrupt zooitje is (8e gebod) en de finale op een zondag is (4e gebod).
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1104
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Voetbal kijken.

Bericht door Anselmus »

Ik mis de optie: ik kijk niet omdat het me niet interesseert, maar laat een ander vrij omdat de Bijbel hier niets over zegt (en het dus valt onder christelijke vrijheid).
Fides Quaerens Intellectum
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Voetbal kijken.

Bericht door Zeeuw »

FlyingEagle schreef:Vroeger in mij ‘eertijds’ veel gedaan, het is mijn afgod geweest. Nu wil ik me er afzijdig van houden. Het houdt me te veel bezig, tijd die ik beter aan andere dingen kan besteden. Ik merk wel dat het een zwakke plek van me is….
Ik vroeger ook wel veel. Nu af en toe wel eens. Ik blijf het spelletje leuk vinden. Net als wanneer mijn kinderen sporten, ik het ook leuk vind om te kijken.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Voetbal kijken.

Bericht door Geytenbeekje »

Anselmus schreef:Ik mis de optie: ik kijk niet omdat het me niet interesseert, maar laat een ander vrij omdat de Bijbel hier niets over zegt (en het dus valt onder christelijke vrijheid).
Ben ik het niet mee eens.
Als je ''ja'' op de vraag kan stellen: Behaag ik God hiermee, dan is het goed, anders niet.
Nee, ik snap dus niet dat mensen die zich christenen noemen voetbal kijken.
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Voetbal kijken.

Bericht door JvW »

Anselmus schreef:Ik mis de optie: ik kijk niet omdat het me niet interesseert, maar laat een ander vrij omdat de Bijbel hier niets over zegt (en het dus valt onder christelijke vrijheid).
Hier idem. Ik kijk wel af en toe (als het zo uikkomt zeg maar) naar een (etappe van een) wielerronde.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Voetbal kijken.

Bericht door Zeeuw »

Geytenbeekje schreef:
Anselmus schreef:Ik mis de optie: ik kijk niet omdat het me niet interesseert, maar laat een ander vrij omdat de Bijbel hier niets over zegt (en het dus valt onder christelijke vrijheid).
Ben ik het niet mee eens.
Als je ''ja'' op de vraag kan stellen: Behaag ik God hiermee, dan is het goed, anders niet.
Nee, ik snap dus niet dat mensen die zich christenen noemen voetbal kijken.
Is het antwoord op die vraag 'ja' als ik ga kijken als mijn kinderen korfballen? Ik zou dat dan niet durven zeggen. Maar ik zou het ook niet durven zeggen van tijdsbesteding op refoforum. Van het lezen van de krant. Van het uiteten gaan met mijn vrouw. Van een dagje met de kinderen naar het zwembad etc.
Ik zou het ook niet eens durven zeggen als ik Bijbellees of bid. Of naar de kerk ga. Ik vind het nogal een heftige vraag om een antwoord 'ja' op te geven.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Voetbal kijken.

Bericht door Geytenbeekje »

Zeeuw schreef:
Geytenbeekje schreef:
Anselmus schreef:Ik mis de optie: ik kijk niet omdat het me niet interesseert, maar laat een ander vrij omdat de Bijbel hier niets over zegt (en het dus valt onder christelijke vrijheid).
Ben ik het niet mee eens.
Als je ''ja'' op de vraag kan stellen: Behaag ik God hiermee, dan is het goed, anders niet.
Nee, ik snap dus niet dat mensen die zich christenen noemen voetbal kijken.
Is het antwoord op die vraag 'ja' als ik ga kijken als mijn kinderen korfballen? Ik zou dat dan niet durven zeggen. Maar ik zou het ook niet durven zeggen van tijdsbesteding op refoforum. Van het lezen van de krant. Van het uiteten gaan met mijn vrouw. Van een dagje met de kinderen naar het zwembad etc.
Ik zou het ook niet eens durven zeggen als ik Bijbellees of bid. Of naar de kerk ga. Ik vind het nogal een heftige vraag om een antwoord 'ja' op te geven.
Nou ja het is niet behagen mbt om de zaligheid te verdienen natuurlijk
Ik had het beter zo kunnen formuleren: '' Kan ik de Bijbel er naast leggen''
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Voetbal kijken.

Bericht door CvdW »

Bij optie vier en vijf is het goed om nivea te hanteren.
Vier opties zijn voldoende. Laatste is dan 'ik ben er principieel op tegen'.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Voetbal kijken.

Bericht door -DIA- »

Blijkbaar toch niet alleen geheelonthouders...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Voetbal kijken.

Bericht door GerefGemeente-lid »

CvdW schreef:Bij optie vier en vijf is het goed om nivea te hanteren.
Vier opties zijn voldoende. Laatste is dan 'ik ben er principieel op tegen'.
Wat bedoel je met 'nivea'? Ik zag eerder deze week dat woord ook al voorbij komen.

Verder interesseert voetbal me geen bal. Ik hoor wel eens wat in mijn omgeving en als je de NOS bekijkt, is het ongeveer elk uur wereldnieuws, maar als ze de wedstrijd van vandaag of morgen (?) verliezen, ben ik blij.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Voetbal kijken.

Bericht door MGG »

GerefGemeente-lid schreef:
CvdW schreef:Bij optie vier en vijf is het goed om nivea te hanteren.
Vier opties zijn voldoende. Laatste is dan 'ik ben er principieel op tegen'.
Wat bedoel je met 'nivea'? Ik zag eerder deze week dat woord ook al voorbij komen.

Verder interesseert voetbal me geen bal. Ik hoor wel eens wat in mijn omgeving en als je de NOS bekijkt, is het ongeveer elk uur wereldnieuws, maar als ze de wedstrijd van vandaag of morgen (?) verliezen, ben ik blij.
Nivea= niet invullen voor een ander. Alhoewel het hier niet van toepassing is. Je mag best een mening hebben, maar je moet niet iemand anders zijn standpunt/gedachten invullen.
En helaas hebben ze vandaag al gewonnen.
Laatst gewijzigd door MGG op 03 dec 2022, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie