Ik vermoedde al dat je antwoord in deze richting zou gaan. Deze conclusies kun je nu net níet zo absoluut trekken over concrete gebeurtenissen (boeren, bouw, overheid, armoede, etc.) in deze tijd. Daarmee geef je aan dat je het handelen van God kunt begrijpen en stel je dat er een verband is tussen concrete zonden (LHBTI-lobby en uitspattingen) en het straffende handelen van God in de tijd. Alles bepalend is het Godsbeeld waaruit deze redenering voortkomt.Simon0612 schreef:Dat ook nu in deze tijd de oordelen kunnen/zullen komen. God laat het het niet ongestraft, ook niet in de tijd. Of dat verderf is of wederkomst weet ik niet. Maar deels zie je al de oordelen: boeren moeten weg, bouw ligt stil, vertrouwen in de overheid is extreem laag, staan op punt van recessie, inflatie is enorm, armoede neemt toe, ziekte , oorlog etc.Bijnaam schreef:Wat bedoel je hiermee?Simon0612 schreef:Ben het met je eens dat het einde niet ver meer van ons af staat. Je ziet het uitleven in de zonde zoals in de tijd van Noach en later in de tijd van Lot in een overtreffende trap. En als juist die (seksuele) uitspattingen in de Bijbelse tijd zo groot en breed uitbraken volgde er verderf. Ook nu gaat het maar door, de lobby wordt groter en sterker en krijgen de overhand. Alles moet kunnen en mogen. God laat dit niet over Zijn kant gaan.
Dit is werkelijk iets anders dan wat Helma aangeeft, dat God mensen overgeeft in hun eigen zonden en ongerechtigheden (Rom. 1). Deze teksten staat namelijk in verband met Rom. 2 (zie m.n. het begin) en Rom. 3 (zie m.n. het laatste gedeelte). Dat is wel een Bijbels evenwichtig beeld.