goochelen

appie21

goochelen

Bericht door appie21 »

Ik heb zelf de (dure) hobby goochelen?

Maar wat vinden jullie er van tegenover het geloof

Ik kan echt uren voor de spiegel staan en maar oefenen...

Ik hou niet echt van kaart truuks en ilusionisten vind ik maar nix...

En het is echt mooi om mensen op die manier te laten foppen...

Ik doe dit al vanaf m,n 12e jaar op verjaardagen en feestjes

Nou ik hoor het wel of jullie dit intreseert
Lecram

Bericht door Lecram »

Wat is het verschil tussen illusionisten en goochelaars?
appie21

Bericht door appie21 »

Een ilusionist heeft vaak een show met veel licht geluid en muziek. en hij heeft vaak hulp van adere nodig (van die opvallende dames) hij maakt er echt een show van..

terwijl een goochelaar zijn praatje houd en dan zijn truuk uit voert klaar dit gebeurt gewoon op straat of op een feestje of ook in een show maar dan is hij echter alleen

Een ilusionist gebruikt gevaarlijke dingen zoals explosiefen of vuur of water tijgers en doet dus gevaarlijke dingen met ,zn lichaam

Ik hoop dat je het een beetje snapt....
Origineel geplaatst door Lecram
Wat is het verschil tussen illusionisten en goochelaars?
Lecram

Bericht door Lecram »

Ik vroeg het omdat Hans Kazan en Magic Unlimited zich ook ilusionisten noemen. Zij maken er inderdaad een show van, maar voor zover ik kan beoordelen zonder gevaarlijke elementen.

Ik kan niet bedenken wat tegen goochelen kan zijn, behalve als er 'magisch' over gedaan wordt.
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Ik ben inderdaad ook van mening dat het niet echt iets zeer gevaarlijks is. Het verdient juist veel respect, als je werkelijk mensen kan 'foppen' met vingervlugheid en dergelijke. Het is een kunst, geen religie :)
appie21

Bericht door appie21 »

Als je goed naar hans kazan en magic unlimited kijkt zie je dat Hans nog echt goochelt en zijn 2 zoons (ja dat is echt zo) en mara echt een show geven. ik vind ze beide even goed maar ik zie zelf liever hans aan het werk.?

Origineel geplaatst door Lecram
Ik vroeg het omdat Hans Kazan en Magic Unlimited zich ook ilusionisten noemen. Zij maken er inderdaad een show van, maar voor zover ik kan beoordelen zonder gevaarlijke elementen.

Ik kan niet bedenken wat tegen goochelen kan zijn, behalve als er 'magisch' over gedaan wordt.
Lecram

Bericht door Lecram »

Origineel geplaatst door appie21
Als je goed naar hans kazan en magic unlimited kijkt zie je dat Hans nog echt goochelt en zijn 2 zoons (ja dat is echt zo) en mara echt een show geven. ik vind ze beide even goed maar ik zie zelf liever hans aan het werk.?
Soms kan je bij een truuk wel enigzins doordhebben hoe zoiets tot stand komt, maar ik ben er met zeker 1 nog zeer verbaasd over. Dat was een truuk, waarbij een toeschouwer op twee tafels (1 onder onderlichaam en 1 onder bovenlichaam) moest liggen. Hieroverheen werd een langwerpige doos gelegd, waar alleen het hoofd van de persoon zichtbaar was.
De truuk was dus dat Renzo, Oscar en Mara dwars door die doos heenliepen, dus schijnbaar dwars door het lichaam van die persoon. Het kon niet zo zijn dat de benen van die persoon omhoog langs het lichaam lagen (zoals bij die doorzaagtruuk van Mara). Het zag er in ierde geval erg magisch uit.
appie21

Bericht door appie21 »

Haha daar heb ik me ook al aanm zitten ergeren....

maar na grondig onderzoek bleek het toch een gespeeld iemand tezijn....

Origineel geplaatst door appie21
Als je goed naar hans kazan en magic unlimited kijkt zie je dat Hans nog echt goochelt en zijn 2 zoons (ja dat is echt zo) en mara echt een show geven. ik vind ze beide even goed maar ik zie zelf liever hans aan het werk.?
Soms kan je bij een truuk wel enigzins doordhebben hoe zoiets tot stand komt, maar ik ben er met zeker 1 nog zeer verbaasd over. Dat was een truuk, waarbij een toeschouwer op twee tafels (1 onder onderlichaam en 1 onder bovenlichaam) moest liggen. Hieroverheen werd een langwerpige doos gelegd, waar alleen het hoofd van de persoon zichtbaar was.
De truuk was dus dat Renzo, Oscar en Mara dwars door die doos heenliepen, dus schijnbaar dwars door het lichaam van die persoon. Het kon niet zo zijn dat de benen van die persoon omhoog langs het lichaam lagen (zoals bij die doorzaagtruuk van Mara). Het zag er in ierde geval erg magisch uit. [/quote]
appie21

Bericht door appie21 »

Ik heb een paar truukje online gezet nou veel kijk plezier!!!

enne laat ff een reactie horen!!!
klik HIER voor de site!!! (ook voor RD Net)
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Ben jij dat zelf appie21? niet alleen piloot maar ook goochelaar in je vrije tijd? Ik hoop dat je zakelijk en prive kan scheiden! :, Oeps, vliegtuig weg....

Maar geniaal die truucjes... ik ga eens goed bestuderen hoe je dat nu voor elkaar krijgt, maar die blokjes daar zit vast een systeempje van vingervlugheid in of een mechanisme dat de kleurtjes verandert op een of andere manier... Ja, duh... maar zover ben ik dus met mijn ontgoocheling :) DIe sigaret is ongelooflijk, en ik zal de frustraties van het niet ontdekken hoe dat moet waarschijnlijk tot aan het einde van mijn leven mee moeten dragen... jouw schuld!!! :)
appie21

Bericht door appie21 »

Ja dit ben ik zelf!!!! En vliegen dat doe ik alleen maar met simulators hoor!!! (soms ook wel int echt!!! )

Als ik tijd heb zal ik nog ff wat filmpjes maken Als jullie dit intreseert !!!!!
Origineel geplaatst door Madtice


Ben jij dat zelf appie21? niet alleen piloot maar ook goochelaar in je vrije tijd? Ik hoop dat je zakelijk en prive kan scheiden! :, Oeps, vliegtuig weg....

Maar geniaal die truucjes... ik ga eens goed bestuderen hoe je dat nu voor elkaar krijgt, maar die blokjes daar zit vast een systeempje van vingervlugheid in of een mechanisme dat de kleurtjes verandert op een of andere manier... Ja, duh... maar zover ben ik dus met mijn ontgoocheling :) DIe sigaret is ongelooflijk, en ik zal de frustraties van het niet ontdekken hoe dat moet waarschijnlijk tot aan het einde van mijn leven mee moeten dragen... jouw schuld!!! :)
Lecram

Bericht door Lecram »

Origineel geplaatst door appie21
Ja dit ben ik zelf!!!! En vliegen dat doe ik alleen maar met simulators hoor!!! (soms ook wel int echt!!! )

Als ik tijd heb zal ik nog ff wat filmpjes maken Als jullie dit intreseert !!!!!
Leuk hoor appie, het lijkt me heerlijk om mensen zo te foppen. Meestal als je de clou weet is het heel simpel.

By the way, weet jij hoe die goochelaars mensen kunnen laten verdwijnen of te voorschijn halen? Zo van: doekie ervoor en hup, daar staat een ander.
Komen ze dan van achter hard aanrennen? of zit er een luik in de grond?
appie21

Bericht door appie21 »

Vaak heb je een dubbele kist dat houd in dat er er 2 ruimtes in zitten....

zo dra de kist naar het publiek word gekanteld en geopend is hij leeg .. maar als je de kist over eind zet en dus weer over de persoon (die er achter zit) heen plaatst zit hij weer in de kist..

Dit klinkt heel ingewikkeld maar het is heel een voudig inderdaad....

als je er in geintreseerd bent kijk dan even op http://www.goochelen.pagina.nl daar is zat ! tevinden...


Origineel geplaatst door Lecram
Origineel geplaatst door appie21
Ja dit ben ik zelf!!!! En vliegen dat doe ik alleen maar met simulators hoor!!! (soms ook wel int echt!!! )

Als ik tijd heb zal ik nog ff wat filmpjes maken Als jullie dit intreseert !!!!!
Leuk hoor appie, het lijkt me heerlijk om mensen zo te foppen. Meestal als je de clou weet is het heel simpel.

By the way, weet jij hoe die goochelaars mensen kunnen laten verdwijnen of te voorschijn halen? Zo van: doekie ervoor en hup, daar staat een ander.
Komen ze dan van achter hard aanrennen? of zit er een luik in de grond?
Kevertje

Bericht door Kevertje »

goochelen

Ik heb zelf de (dure) hobby goochelen?

Maar wat vinden jullie er van tegenover het geloof

Ik kan echt uren voor de spiegel staan en maar oefenen...

Ik hou niet echt van kaart truuks en
ilusionisten vind ik maar nix...

En het is echt mooi om mensen op die manier te laten foppen...

Ik doe dit al vanaf m,n 12e jaar op verjaardagen en feestjes

Nou ik hoor het wel of jullie dit intreseert
Ja Appie, ik heb je kunsten al gezien... he?
:du:du
appie21

Bericht door appie21 »

Heb je er nog wakker om gelegen????

haha

Ja Appie, ik heb je kunsten al gezien... he?
:du:du [/quote]
Plaats reactie