Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door HersteldHervormd »

Terri schreef:
HersteldHervormd schreef:
Simon0612 schreef:
HersteldHervormd schreef:
Excuses maken hoeft niet hoor.
Als jij de gemeente kent en vanuit dat oogpunt een advies geeft is dat natuurlijk prima. Als je zomaar wat roept zou ik dat kwalijk vinden. Het is een serieuze vraag die ik wel begrijpen.
Ben jaren lid geweest van een OGGiN en geloof mij in leer en leven is die niet anders dan de OGG HIA. Ik vind dit een beetje zoeken naar ‘kleine lettertjes’.
Je ''blaat'' wel eens vaker wat, dus zo gek is het niet dat ik m.i. netjes even vraag of je een insider bent.
Je hebt ws niet door hoe ongelooflijk onvriendelijk en vervelend dit overkomt. Het paste ook helemaal niet in deze discussie. Is het 'oud zeer'?
Nee hoor, maar Simon gaat zelf ook zeer regelmatig met gestrekt been erin, bovendien staat blaat tussen aanhalingstekens. Het gaat mij er om dat Mauries gewoon wat vraagt omdat hij geen aanstoot wil geven. Lees dan het antwoord van Simon even, dan begrijp je vast wat ik bedoel met blaten. Ik vind dat als je uitdeelt, dat je ook moet kunnen incasseren. Vorige week was ik nog een latente nazi volgens iemand (niet Simon overigens). Als je niet kan incasseren, moet je zelf ook niet uitdelen. Dat vind ik vreemd. Ik zie trouwens vaak dat mensen een hele hoop kritiek geven en altijd van alles vinden van iedereen en dit allemaal ook redelijk direct uiten, maar als ze zelf ook maar een greintje kritiek krijgen zijn ze ondersteboven.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door Simon0612 »

HersteldHervormd schreef: Simon, je bent zelf ook vaak direct, dan moet je dit ook kunnen incasseren.

Ik ga niet mijn tijd verdoen met oude berichten opsnorren.
Direct zijn mag. Je mag het met elkaar oneens zijn ook (al heb ik het idee dat jij dat totaal niet waardeert als mensen het met je oneens zijn), je mag inhoudelijk enorm scherp zijn wat mij betreft. Maar als je iemand beschuldigd van blaten mag je dat best onderbouwen. Gezien je dat niet wilt en je mijn reacties als blaten beschouwd heb ik het besluit genomen niet meer op jou te reageren. In zulke discussies heb ik geen zin. Het gaat je goed!
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door HersteldHervormd »

Simon0612 schreef:
HersteldHervormd schreef: Simon, je bent zelf ook vaak direct, dan moet je dit ook kunnen incasseren.

Ik ga niet mijn tijd verdoen met oude berichten opsnorren.
Direct zijn mag. Je mag het met elkaar oneens zijn ook (al heb ik het idee dat jij dat totaal niet waardeert als mensen het met je oneens zijn), je mag inhoudelijk enorm scherp zijn wat mij betreft. Maar als je iemand beschuldigd van blaten mag je dat best onderbouwen. Gezien je dat niet wilt en je mijn reacties als blaten beschouwd heb ik het besluit genomen niet meer op jou te reageren. In zulke discussies heb ik geen zin. Het gaat je goed!
Zucht... oké voorbeeld dan:
Simon0612 schreef: Beste Mauries, niet te moeilijk doen hoor. Een donkere (spijker)broek met een overhemd is echt geen probleem. En je fiets mag je best naast de kerkdeur zetten. Je zal de enigste niet zijn op de fiets vermoed ik. #vooroordelenoverwinnen
Jammer dat ik de indruk wek bij je dat ik andermans meningen niet waardeer, dat doe ik tot op zeker hoogte wel hoor. Ik leer regelmatig hier op RF. Overigens heb ik laatst nog een reactie gegeven dat ik het regelmatig met je eens ben, maargoed.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door Simon0612 »

HersteldHervormd schreef:
Nee hoor, maar Simon gaat zelf ook zeer regelmatig met gestrekt been erin, bovendien staat blaat tussen aanhalingstekens. Het gaat mij er om dat Mauries gewoon wat vraagt omdat hij geen aanstoot wil geven. Lees dan het antwoord van Simon even, dan begrijp je vast wat ik bedoel met blaten. Ik vind dat als je uitdeelt, dat je ook moet kunnen incasseren. Vorige week was ik nog een latente nazi volgens iemand (niet Simon overigens). Als je niet kan incasseren, moet je zelf ook niet uitdelen. Dat vind ik vreemd. Ik zie trouwens vaak dat mensen een hele hoop kritiek geven en altijd van alles vinden van iedereen en dit allemaal ook redelijk direct uiten, maar als ze zelf ook maar een greintje kritiek krijgen zijn ze ondersteboven.
Opnieuw geen onderbouwing waarom ik zou blaten. Ik heb je nooit ergens van beschuldigd dus wek die schijn ook niet met die loze voorbeelden van anderen. En ik kan prima tegen kritiek, maar dit slaat nergens op. Mijn reactie naar Maurice was oprecht, maar we willen maar al te graag een karikatuur van een OGG in stand houden dus daarom past mijn opmerking niet in je straatje! Het ga je goed!

En het voorbeeld wat je net post is geen voorbeeld van blaten. Want dan blaat jij namelijk hele dagen!
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door HersteldHervormd »

Ik adviseer een cursus zelfreflectie.
Ik vind je verder echt wel aardig hoor, en dat meen ik.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door Maanenschijn »

HersteldHervormd schreef:Ik adviseer een cursus zelfreflectie.
Ik vind je verder echt wel aardig hoor, en dat meen ik.
Misschien kunnen jullie wel samen :)
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door Mannetje »

HersteldHervormd schreef:Ik adviseer een cursus zelfreflectie.
Ik vind je verder echt wel aardig hoor, en dat meen ik.
Sjonge, dat is nogal een advies zeg. Of stond je voor de spiegel? :D

Maar even serieus: ga eens normaal doen zeg.
-
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3983
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door Terri »

Heren, er is echt sprake van een spraakverwarring :)
Het leek een hele normale discussie, met 'gewone' antwoorden. Ik denk eigenlijk dat H.H. in het antwoord van Simon iets anders las dan Simon heeft bedoeld, dus deleten dit dispuut en overgaan tot vriendelijke en aardige antwoorden, jullie zijn volgens mij beide aardige kerels, met een stevige mening.... dat dan weer wel :huhu
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door Mister »

Simon0612 schreef:Opnieuw geen onderbouwing waarom ik zou blaten. Ik heb je nooit ergens van beschuldigd dus wek die schijn ook niet met die loze voorbeelden van anderen. En ik kan prima tegen kritiek, maar dit slaat nergens op. Mijn reactie naar Maurice was oprecht, maar we willen maar al te graag een karikatuur van een OGG in stand houden dus daarom past mijn opmerking niet in je straatje! Het ga je goed!

En het voorbeeld wat je net post is geen voorbeeld van blaten. Want dan blaat jij namelijk hele dagen!
Ik vraag me af of dat zo is. Wellicht voel je dat zo, maar ik kan me slecht voorstellen dat dat de intentie is van de gemiddelde forummer alhier.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door HersteldHervormd »

Mannetje schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik adviseer een cursus zelfreflectie.
Ik vind je verder echt wel aardig hoor, en dat meen ik.
Sjonge, dat is nogal een advies zeg. Of stond je voor de spiegel? :D

Maar even serieus: ga eens normaal doen zeg.
:garde haha.

Laatste keer, ik vind Simon zelf zeer regelmatig met gestrekt been een discussie ingaan hij vind dat blijkbaar niet. Als het dan een kwestie lik op stuk is, dan kan het blijkbaar niet. Cursus zelfreflectie is denk ik inderdaad misplaatst. Excuses voor Simon bij deze! Maar ik blijf mijn standpunt welke ik net beschreven heb.

Misschien interpreteer ik de opmerkingen van Simon anders. Hij gebruikt ook, in mijn ogen, overdreven veel leestekens, dan komen sommige reacties misschien wat anders binnen bij andere.

Ik sluit me trouwens aan bij Mister, ik respecteer de OGG(iN) volledig en maak er geen karikatuur van. Ik denk dat een hoop mensen hier op RF dat niet doen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door Zita »

Ontopic, aub. En houd het vriendelijk...
Mauries06
Berichten: 83
Lid geworden op: 06 sep 2022, 00:59

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door Mauries06 »

Bedankt voor al jullie reacties! Ik ga inderdaad aankomende zondag voor het eerst naar de OGG Hendrik-Ido-Ambacht, zelfs voor het eerst naar een OGG. Ik ben inderdaad nog een jongere, en ik wil eens een keer een kijkje nemen in een OGG. Ik vroeg me daarom af, omdat ik me graag wil aanpassen aan de gebruiken daar en niet raar aangekeken wil worden (geen vooroordeel dus) welke kleding ik aan kon doen, en of ik op de fiets kon komen. Al die discussies die daaruit voortkomen hier is dan wel weer een beetje jammer natuurlijk, maar nogmaals bedankt voor jullie reacties.
Zeeuw
Berichten: 11628
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door Zeeuw »

Mauries06 schreef:Bedankt voor al jullie reacties! Ik ga inderdaad aankomende zondag voor het eerst naar de OGG Hendrik-Ido-Ambacht, zelfs voor het eerst naar een OGG. Ik ben inderdaad nog een jongere, en ik wil eens een keer een kijkje nemen in een OGG. Ik vroeg me daarom af, omdat ik me graag wil aanpassen aan de gebruiken daar en niet raar aangekeken wil worden (geen vooroordeel dus) welke kleding ik aan kon doen, en of ik op de fiets kon komen. Al die discussies die daaruit voortkomen hier is dan wel weer een beetje jammer natuurlijk, maar nogmaals bedankt voor jullie reacties.
Fijn. Ik wens je alvast een gezegende zondag.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door HersteldHervormd »

Mauries06 schreef:Bedankt voor al jullie reacties! Ik ga inderdaad aankomende zondag voor het eerst naar de OGG Hendrik-Ido-Ambacht, zelfs voor het eerst naar een OGG. Ik ben inderdaad nog een jongere, en ik wil eens een keer een kijkje nemen in een OGG. Ik vroeg me daarom af, omdat ik me graag wil aanpassen aan de gebruiken daar en niet raar aangekeken wil worden (geen vooroordeel dus) welke kleding ik aan kon doen, en of ik op de fiets kon komen. Al die discussies die daaruit voortkomen hier is dan wel weer een beetje jammer natuurlijk, maar nogmaals bedankt voor jullie reacties.
Goede zondag daar. Er komt een oud-HHK'er, die misschien wel ooit in je eigen gemeente is voorgegaan.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Mauries06
Berichten: 83
Lid geworden op: 06 sep 2022, 00:59

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door Mauries06 »

HersteldHervormd schreef:
Mauries06 schreef:Bedankt voor al jullie reacties! Ik ga inderdaad aankomende zondag voor het eerst naar de OGG Hendrik-Ido-Ambacht, zelfs voor het eerst naar een OGG. Ik ben inderdaad nog een jongere, en ik wil eens een keer een kijkje nemen in een OGG. Ik vroeg me daarom af, omdat ik me graag wil aanpassen aan de gebruiken daar en niet raar aangekeken wil worden (geen vooroordeel dus) welke kleding ik aan kon doen, en of ik op de fiets kon komen. Al die discussies die daaruit voortkomen hier is dan wel weer een beetje jammer natuurlijk, maar nogmaals bedankt voor jullie reacties.
Goede zondag daar. Er komt een oud-HHK'er, die misschien wel ooit in je eigen gemeente is voorgegaan.
Ja klopt, ik ken hem, dominee B.Reinders.
Plaats reactie