De kleine lettertjes van het Evangelie

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: De kleine lettertjes van het Evangelie

Bericht door Herman »

HET EVANGELIE VAN GODS GENADE: https://drpdevries.com/2023/06/15/het-e ... ds-genade/

Bespreking van het boek van dr. G.A. van den Brink door dr. P. de Vries
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De kleine lettertjes van het Evangelie

Bericht door DDD »

Ik kan mij helemaal in zijn recensie vinden.

Al schrijft hij één waar géén moet staan. Maar dat is uit het verband wel duidelijk, hoewel slordig.

Titels die in zichzelf een leugen zijn, zouden christenen niet moeten gebruiken. Al trekken ze nog zo de aandacht. Maar dat terzijde.
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De kleine lettertjes van het Evangelie

Bericht door DDD »

Waar is eigenlijk de rest van het gesprek hierover?
Henk J
Berichten: 2600
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: De kleine lettertjes van het Evangelie

Bericht door Henk J »

Dat staat hier: viewtopic.php?t=15304&start=5655
Maar zit nog op slot.
Eens met de recensie, dr. Van den Brink signaleert een terecht probleem maar de geboden oplossing schiet te ver door naar de andere kant.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17368
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De kleine lettertjes van het Evangelie

Bericht door huisman »

Herman schreef: 15 jun 2023, 10:17 HET EVANGELIE VAN GODS GENADE: https://drpdevries.com/2023/06/15/het-e ... ds-genade/

Bespreking van het boek van dr. G.A. van den Brink door dr. P. de Vries
Eens met deze recensie. Evenwichtig en scherp in de analyse. Hopelijk laat dr. G.A. van de Brink zich corrigeren.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: De kleine lettertjes van het Evangelie

Bericht door Maanenschijn »

huisman schreef:
Herman schreef: 15 jun 2023, 10:17 HET EVANGELIE VAN GODS GENADE: https://drpdevries.com/2023/06/15/het-e ... ds-genade/

Bespreking van het boek van dr. G.A. van den Brink door dr. P. de Vries
Eens met deze recensie. Evenwichtig en scherp in de analyse. Hopelijk laat dr. G.A. van de Brink zich corrigeren.
Inderdaad, niks aan toe te voegen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Evangelist
Berichten: 512
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:41

Re: De kleine lettertjes van het Evangelie

Bericht door Evangelist »

Een vrij fundamenteel en daarmee vernietigend citaat van dr. P. de Vries: “Gezien de hele wijze van benadering is het gevaar groot dat lezers van de regen in de drup komen. Wat geloven nu werkelijk betekent, komt nauwelijks uit de verf. Dat wordt mede veroorzaakt omdat alle nadruk valt op de daad van het geloven en we weinig horen over Degene in Wie wij geloven, namelijk onze Heere Jezus Christus.”
Hartelijke groet,
Evangelist
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: De kleine lettertjes van het Evangelie

Bericht door Maanenschijn »

Evangelist schreef:Een vrij fundamenteel en daarmee vernietigend citaat van dr. P. de Vries: “Gezien de hele wijze van benadering is het gevaar groot dat lezers van de regen in de drup komen. Wat geloven nu werkelijk betekent, komt nauwelijks uit de verf. Dat wordt mede veroorzaakt omdat alle nadruk valt op de daad van het geloven en we weinig horen over Degene in Wie wij geloven, namelijk onze Heere Jezus Christus.”
Je doet, lijkt het, aan cherry picking met waardeoordeel.

Het betoog heeft een ieder wat te zeggen, dunkt me.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: De kleine lettertjes van het Evangelie

Bericht door Herman »

Maanenschijn schreef: 15 jun 2023, 12:22
Evangelist schreef:Een vrij fundamenteel en daarmee vernietigend citaat van dr. P. de Vries: “Gezien de hele wijze van benadering is het gevaar groot dat lezers van de regen in de drup komen. Wat geloven nu werkelijk betekent, komt nauwelijks uit de verf. Dat wordt mede veroorzaakt omdat alle nadruk valt op de daad van het geloven en we weinig horen over Degene in Wie wij geloven, namelijk onze Heere Jezus Christus.”
Je doet, lijkt het, aan cherry picking met waardeoordeel.

Het betoog heeft een ieder wat te zeggen, dunkt me.
Ja, een iets nettere introductie van het citaat had wel gekund.

In ieder geval is de recensie in haar geheel niet vernietigend, wel fundamenteel.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De kleine lettertjes van het Evangelie

Bericht door refo »

Ik begrijp dat jullie het boek allemaal gelezen hebben?
-DIA-
Berichten: 32747
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De kleine lettertjes van het Evangelie

Bericht door -DIA- »

refo schreef: 15 jun 2023, 14:32 Ik begrijp dat jullie het boek allemaal gelezen hebben?
Die heeft geen recht van spreken.... Ik ben dat 'normaal gespreken' helemaal met u eens. Toch kunnen er zaken dat je je mening (of het geloof dat je belijdt) zo duidelijk zijn dat je weet wat er gaande is. Als je een steentje uit een Pyramide haalt wordt die wankel of stort geheel in. In deze reactie ken ik je, dacht ik, wel. Maar wat je drijfveer is dit zo te zeggen is nog niet duidelijk, maar uzelf weet dat wel.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ambtenaar
Berichten: 9203
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De kleine lettertjes van het Evangelie

Bericht door Ambtenaar »

Herman schreef: 15 jun 2023, 10:17 HET EVANGELIE VAN GODS GENADE: https://drpdevries.com/2023/06/15/het-e ... ds-genade/

Bespreking van het boek van dr. G.A. van den Brink door dr. P. de Vries
En moeten we nu het boek van Van den Brink bespreken of de reactie van De Vries?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De kleine lettertjes van het Evangelie

Bericht door refo »

Ja, goeie vraag.
Want het is een 'mooie recensie', maar blijkbaar alleen maar omdat hij een beetje negatievig doet over het boek.
Blijft staan dat ook dr. P. de Vries de problemen signaleert die dr. G.A. van den Brink naar voren brengt.
-DIA-
Berichten: 32747
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De kleine lettertjes van het Evangelie

Bericht door -DIA- »

refo schreef: 15 jun 2023, 15:05 Ja, goeie vraag.
Want het is een 'mooie recensie', maar blijkbaar alleen maar omdat hij een beetje negatievig doet over het boek.
Blijft staan dat ook dr. P. de Vries de problemen signaleert die dr. G.A. van den Brink naar voren brengt.
Nee nu sla je weer door. Hoe lang zal ik u nog verdragen... Zelden hebt u reacties die opbouwend en gefundeerd zijn. Jammer.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Henk J
Berichten: 2600
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: De kleine lettertjes van het Evangelie

Bericht door Henk J »

refo schreef: 15 jun 2023, 14:32 Ik begrijp dat jullie het boek allemaal gelezen hebben?
Boek niet gelezen. Wel de betreffende lezing meerdere keren gezien als ook opvolgende lezingen over dit onderwerp en grotendeels de lezingen over de D.L. van dr. Van den Brink. Aangezien dit boek een uitwerking van de voorgaande lezingen is denk ik niet dat daar nog veel nieuws in staat.
Gesloten