Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Tiberius »

Posthoorn schreef:
Tiberius schreef:In de GG serveren ze cake bij meerdere vergaderingen en bij de CGK losse koeken.
Misschien kunnen we dat ook nog inhoudelijk duiden?
Het valt me op dat je in elke topic een beetje de lollige kant op gaat. Ben je nog serieus betrokken bij RF? ::please
Lees jij de topics Synode CGK, kleine ergernissen, vragen voor registraties, enz. niet?
Om maar eens een paar andere topics te noemen waarin ik vandaag gereageerd heb.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Mannetje »

Blijkbaar had je daar ook lollige bijdragen.
-
GGG038
Berichten: 135
Lid geworden op: 20 dec 2021, 14:41

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door GGG038 »

Ph W H Eskes schreef:De ds. staand in het midden van de foto is ds V. te G.
Behoort overigens niet tot de primi of secundi.
Ouderling H. van Dalfsen (Genemuiden) is afgevaardigde.
De ds. reed enkel met hem mee uit meeleven met zijn kerkverband.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Posthoorn »

Tiberius schreef:
Posthoorn schreef:
Tiberius schreef:In de GG serveren ze cake bij meerdere vergaderingen en bij de CGK losse koeken.
Misschien kunnen we dat ook nog inhoudelijk duiden?
Het valt me op dat je in elke topic een beetje de lollige kant op gaat. Ben je nog serieus betrokken bij RF? ::please
Lees jij de topics Synode CGK, kleine ergernissen, vragen voor registraties, enz. niet?
Om maar eens een paar andere topics te noemen waarin ik vandaag gereageerd heb.
Oh, je reserveert het voor de GG-gerelateerde onderwerpen? :hum Doe es niet.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door DDD »

Er is niets bekend over de besloten zitting over de SV, neem ik aan? Ik ben wel benieuwd wat daaruit is gekomen. Al is het sowieso al waardevol dat de synode er over spreekt. Er zijn toch best veel mensen die de GBS-versie gebruiken en het zou mooi zijn als die ook zouden begrijpen wat er staat.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef:Er is niets bekend over de besloten zitting over de SV, neem ik aan? Ik ben wel benieuwd wat daaruit is gekomen. Al is het sowieso al waardevol dat de synode er over spreekt. Er zijn toch best veel mensen die de GBS-versie gebruiken en het zou mooi zijn als die ook zouden begrijpen wat er staat.
Ik begrijp het ook.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Tiberius »

Posthoorn schreef:
Tiberius schreef:
Posthoorn schreef:
Tiberius schreef:In de GG serveren ze cake bij meerdere vergaderingen en bij de CGK losse koeken.
Misschien kunnen we dat ook nog inhoudelijk duiden?
Het valt me op dat je in elke topic een beetje de lollige kant op gaat. Ben je nog serieus betrokken bij RF? ::please
Lees jij de topics Synode CGK, kleine ergernissen, vragen voor registraties, enz. niet?
Om maar eens een paar andere topics te noemen waarin ik vandaag gereageerd heb.
Oh, je reserveert het voor de GG-gerelateerde onderwerpen? :hum Doe es niet.
Ik word hier serieus boos om. :mad
Vanochtend ben ik 2 uur bezig geweest om een stroom spamregistraties te verwerken en dat lek te dichten. Bovendien nog een probleem van GGlid proberen op te lossen. Beide helaas niet tot tevredenheid gelukt.

Dan reageer ik vervolgens op een grappige opmerking van Bezorgd, en dan kom jij met zo'n reactie; in 2e instantie nog een keer lekker meeliftend op een vermeend anti-GG gevoel. Terwijl ik juist deze week nog een aantal serieuze reacties in dit topic gaf.
Bah. :deg
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Erskinees »

DDD schreef:Er is niets bekend over de besloten zitting over de SV, neem ik aan? Ik ben wel benieuwd wat daaruit is gekomen. Al is het sowieso al waardevol dat de synode er over spreekt. Er zijn toch best veel mensen die de GBS-versie gebruiken en het zou mooi zijn als die ook zouden begrijpen wat er staat.
Ik vind de informatiestroom vanuit de synode erg karig. Het is de GG, dus ik snap dat ze niet alles livestreamen (in audio ;)) en er geen liveblog is. Maar het is 2023, iets meer info zou ik wel op prijs stellen.
MGG
Berichten: 3463
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door MGG »

Erskinees schreef:
DDD schreef:Er is niets bekend over de besloten zitting over de SV, neem ik aan? Ik ben wel benieuwd wat daaruit is gekomen. Al is het sowieso al waardevol dat de synode er over spreekt. Er zijn toch best veel mensen die de GBS-versie gebruiken en het zou mooi zijn als die ook zouden begrijpen wat er staat.
Ik vind de informatiestroom vanuit de synode erg karig. Het is de GG, dus ik snap dat ze niet alles livestreamen (in audio ;)) en er geen liveblog is. Maar het is 2023, iets meer info zou ik wel op prijs stellen.
Ik vind juist dat de synode open en transparant is. Zeker als je het vergelijkt met andere conservatieve kerkverbanden. Het RD heeft weer heel wat artikelen over de laatste vergaderdag geschreven
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door DDD »

Ik vind dat niet hoor. Open en transparant zou zijn dat je als leden kunt meekijken. Niets mis met een enkel vertrouwelijk gesprek, maar een beetje volwassenheid van iedereen zou wel fijn zijn.

De huidige berichten zijn vooral bedoeld om conclusies mee te delen. Ze zeggen weinig over hoe de afgevaardigden hun ambt uitvoeren.
Laatst gewijzigd door DDD op 16 feb 2023, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Bezorgd »

Tiberius schreef:[
Dan reageer ik vervolgens op een grappige opmerking van Bezorgd, en dan kom jij met zo'n reactie; in 2e instantie nog een keer lekker meeliftend op een vermeend anti-GG gevoel.
Sterker, in deze postings sprong de GG er juist positief uit.

Beetje ontspannen mensen. En het is geen theologische discussie, dus een grapje kan best.
MGG
Berichten: 3463
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door MGG »

DDD schreef:Ik vind dat niet hoor. Open en transparant zou zijn dat je als leden kunt meekijken. Niets mis met een enkel vertrouwelijk gesprek, maar een beetje volwassenheid van iedereen zou wel fijn zijn.

De huidige berichten zijn vooral bedoeld om conclusies mee te delen. Ze zeggen niets over hoe de afgevaardigden hun ambt uitvoeren.
Staat een livestream gelijk aan volwassenheid? Ik vind jouw opmerking onvolwassen ;).

Ps je kon de vergadering fysiek bijwonen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:
Posthoorn schreef:
Tiberius schreef:
Posthoorn schreef:Het valt me op dat je in elke topic een beetje de lollige kant op gaat. Ben je nog serieus betrokken bij RF? ::please
Lees jij de topics Synode CGK, kleine ergernissen, vragen voor registraties, enz. niet?
Om maar eens een paar andere topics te noemen waarin ik vandaag gereageerd heb.
Oh, je reserveert het voor de GG-gerelateerde onderwerpen? :hum Doe es niet.
Ik word hier serieus boos om. :mad
Vanochtend ben ik 2 uur bezig geweest om een stroom spamregistraties te verwerken en dat lek te dichten. Bovendien nog een probleem van GGlid proberen op te lossen. Beide helaas niet tot tevredenheid gelukt.

Dan reageer ik vervolgens op een grappige opmerking van Bezorgd, en dan kom jij met zo'n reactie; in 2e instantie nog een keer lekker meeliftend op een vermeend anti-GG gevoel. Terwijl ik juist deze week nog een aantal serieuze reacties in dit topic gaf.
Bah. :deg
Oeps….mediation alert. Jullie zijn beide lieve zeer gewaardeerde forummers. Even afkoelen en dan even knuffelen. :love
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Emma de Jong
Berichten: 163
Lid geworden op: 31 aug 2021, 17:26

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Emma de Jong »

Synodelid van de vorige synode Jan Mauritz (vroeger directeur JBGG en CGO) is vandaag overleden
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Posthoorn »

Tiberius schreef:Ik word hier serieus boos om. :mad
Vanochtend ben ik 2 uur bezig geweest om een stroom spamregistraties te verwerken en dat lek te dichten. Bovendien nog een probleem van GGlid proberen op te lossen. Beide helaas niet tot tevredenheid gelukt. Dan reageer ik vervolgens op een grappige opmerking van Bezorgd, en dan kom jij met zo'n reactie; in 2e instantie nog een keer lekker meeliftend op een vermeend anti-GG gevoel. Terwijl ik juist deze week nog een aantal serieuze reacties in dit topic gaf.Bah. :deg
Al eerder reageerde je niet serieus in deze topic en ook in de topic Gelezen, gedacht, gehoord. Ja, dat waren de precies de topics waarin ik deze reacties tegenkwam. Neemt u mij niet kwalijk. :huhu
Plaats reactie