wegwijs

Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: wegwijs

Bericht door Lassie »

Ikea of H&M vindt ik toch ook wel heel wat anders. Vindt ik absoluut niet te vergelijken.

Toen ik op de wegwijs werkte kwam ik ook langs mega dure spullen, die we helemaal niet nodig hebben (zoals een auto, bubbelbad etc.). Dat stuit tegen mijn borst.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: wegwijs

Bericht door refo »

JolandaOudshoorn schreef:Je kan veel van de wegwijs, van de reformatorische gezindte zeggen. Maar, zijn wij (reformatorische) ook alleen maar mensen?? Die ook fouten maken?? Die ook vleselijke (materialistische) begeerten hebben?? Het is niet dat ik zo alle fouten probeer goed te maken, maar soms denk ik dat we denken dat we alles foutloos moeten doen en anders zouden we schijheilig zijn!
De wegwijs...het kan er best gezellig zijn. Je kan er best goede gesprekken voeren. Je kan best nuttige dingen kopen en informatie ontvangen. Je kan de wegwijs ook misbruiken, net zoals je de Ikea of de H&M kan misbruiken.
Christus is Heer over alles. Ook over de beurs (in twee betekenissen).
Daarom mogen we gewoon gezellig in onze vrije tijd naar de Wegwijs en het daar leuk vinden. Evenwel is het geen verplichting.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: wegwijs

Bericht door helma »

Ieder zal verantwoording af moeten leggen hoe hij/zij zijn geld besteed heeft
Voor de een is een bubbelbad luxe, maar besteed wel zijn geld aan andere dingen voor zichzelf
(voor mijn zijn boeken bijvoorbeeld een struikelblok...)
het zit hem niet in het bubbelbad of de dure auto, maar hoe is de verhouding in ons uitgavepatroon?
Beseffen we dat we slechts rentmeester zijn en dat het niet ons maar Zijn geld is wat we gebruiken?

Gelukkig is er ook veel goeds te vinden op de Wegwijs. k vind het een verademing als de kinderen kunnen spelen in een ballenbad zonder discoherrie. Ze hebben echt de hele dag genoten.

Ik vond zelf dat stukje "Niet bij brood alleen" een aanwinst.
Ook gesprekken die daar gevoerd werden gingen veelal over wezenlijke dingen.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: wegwijs

Bericht door Jongere »

De grootste "topper" volgens de organisatie (in het RD) was een man die met zijn roeiboot de oceaan was overgestoken, Ralph Tuijn. :nonnon
Klaio
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 sep 2005, 08:32

Re: wegwijs

Bericht door Klaio »

Jongere schreef:De grootste "topper" volgens de organisatie (in het RD) was een man die met zijn roeiboot de oceaan was overgestoken, Ralph Tuijn. :nonnon
Dat is wat anders dan Zijn stem! Pure mensverheerlijking dus.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: wegwijs

Bericht door Gijs83 »

Klaio schreef:
Jongere schreef:De grootste "topper" volgens de organisatie (in het RD) was een man die met zijn roeiboot de oceaan was overgestoken, Ralph Tuijn. :nonnon
Dat is wat anders dan Zijn stem! Pure mensverheerlijking dus.
In dit geval! Maar wij allen zijn ik-gerichte mensen. Maar goed dat Gods Woord soms klinkt of denk je niet dat dat kan zijn in de kleinste dingen, als je het maar opmerkt!
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: wegwijs

Bericht door Jongere »

Gijs83 schreef:
Klaio schreef:
Jongere schreef:De grootste "topper" volgens de organisatie (in het RD) was een man die met zijn roeiboot de oceaan was overgestoken, Ralph Tuijn. :nonnon
Dat is wat anders dan Zijn stem! Pure mensverheerlijking dus.
In dit geval! Maar wij allen zijn ik-gerichte mensen. Maar goed dat Gods Woord soms klinkt of denk je niet dat dat kan zijn in de kleinste dingen, als je het maar opmerkt!
Ja, maar zo kun je alles wel goed keuren. Zo zijn er ook verhalen van mensen die op het voetbalveld bij het horen van een vloek tot inkeer kwamen. Het is geen excuus dat wij allen "ik-gericht" zijn.

Er gebeuren echt wel goede dingen daar op die beurs. En het zou wel heel gek zijn als er geen dingen waren die niet met godsdienst te maken zouden hebben, het is tenslotte een refobeurs. Het gaat mij echter om het totaalbeeld. Dan zie ik een vreselijk drukbezochte beurs met toppers als een bruidsmodeshow of een verhaal van een persoon die zijn leven vrijwel iedere dag riskeert.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: wegwijs

Bericht door Luther »

Eerst maar even een Wegwijs-journaal. Enkele citaten van de deelnemers aan deze pelgrimage:

- Ik houd het vandaag bij mensen kijken.
- De mannen werken vandaag, en wij hebben de portemonnee.
- Koopplannen hebben we niet. Gewoon een beetje paraderen.
- Ik houd de knip dicht vandaag. Ik houd het bij mensen kijken.
- Het is altijd leuk en gezellig om als gezindte onder elkaar te zijn. De saamhorigheid is groot.
- Wat een lief dier, ik zou hem wel zo willen meenemen.
- Mijn vrouw winkelt daar ergens.
- Vrouwen kijken, passen, passen nog eens en besluiten dan elders te kijken. Mannen zijn doelgericht. (Dat laatste is geen nieuws!)
- Samen zingen met Pieter Heijkoop. Dat vind ik altijd geweldig.
- Ik houd de portemonnee vandaag dicht. Maar je weet maar nooit.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
TSD
Berichten: 2118
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: wegwijs

Bericht door TSD »

't staat zaterdag op het programma.

Het leuke van Wegwijs is dat je altijd veel oude bekenden tegenkomt uit de rest van het land en het altijd een verassing is wie :)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: wegwijs

Bericht door Luther »

TSD schreef:'t staat zaterdag op het programma.

Het leuke van Wegwijs is dat je altijd veel oude bekenden tegenkomt uit de rest van het land en het altijd een verassing is wie :)
Kijk eerst de promotiefilm:
http://wegwijs2011.refdagmagazine.nl/#/4/Promotiefilm
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: wegwijs

Bericht door huisman »

Luther schreef:
TSD schreef:'t staat zaterdag op het programma.

Het leuke van Wegwijs is dat je altijd veel oude bekenden tegenkomt uit de rest van het land en het altijd een verassing is wie :)
Kijk eerst de promotiefilm:
http://wegwijs2011.refdagmagazine.nl/#/4/Promotiefilm
De spreekwoordelijke soberheid van onze gezindte spat van mijn scherm af :garde
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
TSD
Berichten: 2118
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: wegwijs

Bericht door TSD »

huisman schreef:
Luther schreef:
TSD schreef:'t staat zaterdag op het programma.

Het leuke van Wegwijs is dat je altijd veel oude bekenden tegenkomt uit de rest van het land en het altijd een verassing is wie :)
Kijk eerst de promotiefilm:
http://wegwijs2011.refdagmagazine.nl/#/4/Promotiefilm
De spreekwoordelijke soberheid van onze gezindte spat van mijn scherm af :garde
Gooi het kind niet met het badwater weg zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: wegwijs

Bericht door huisman »

TSD schreef:
huisman schreef:
Luther schreef:
TSD schreef:'t staat zaterdag op het programma.

Het leuke van Wegwijs is dat je altijd veel oude bekenden tegenkomt uit de rest van het land en het altijd een verassing is wie :)
Kijk eerst de promotiefilm:
http://wegwijs2011.refdagmagazine.nl/#/4/Promotiefilm
De spreekwoordelijke soberheid van onze gezindte spat van mijn scherm af :garde
Gooi het kind niet met het badwater weg zou ik zeggen.
Dat is in ieder geval een spreekwoord :huhu
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
TSD
Berichten: 2118
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: wegwijs

Bericht door TSD »

huisman schreef:
TSD schreef:
huisman schreef:
De spreekwoordelijke soberheid van onze gezindte spat van mijn scherm af :garde
Gooi het kind niet met het badwater weg zou ik zeggen.
Dat is in ieder geval een spreekwoord :huhu
:OO3
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: wegwijs

Bericht door Luther »

huisman schreef:
Luther schreef:
TSD schreef:'t staat zaterdag op het programma.

Het leuke van Wegwijs is dat je altijd veel oude bekenden tegenkomt uit de rest van het land en het altijd een verassing is wie :)
Kijk eerst de promotiefilm:
http://wegwijs2011.refdagmagazine.nl/#/4/Promotiefilm
De spreekwoordelijke soberheid van onze gezindte spat van mijn scherm af :garde
Dat vond ik nou ook, vandaar deze promotie van dit promotiefilmpje.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie