Paard rijden.................

madelief

Paard rijden.................

Bericht door madelief »

Wie rijd hier nog meer paard. Ik wel sinds kort, graag je reakties en verhalen..............................
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Mogen negatiefe reacties ook...
Jelle

Bericht door Jelle »

Ha die Madelief, Ja ook opa heeft paard gereden. Vorig jaar in Turkye zijn we meegeweest met een paarden saffary. Ik voelde me op den duur een hele cowboy, lekker laten galopperen dat paard. Ik had het nog nooit eerder gedaan maar het was wel heel leuk. Alleen aan het eind van de dag wel een beetje zere benen en we spreken maar niet meer over de andere dagen daarna, :,:,:,:,

Maar cowboy Jelle staat nog wel heel stoer op de foto met paard.

:-:bou:
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Kom even een negatieve vraag, hoe denken de dames en heren over het dragen van een paardrijbroek door dames. Gezien de kerkenraad bij ons van mening is dat dames geen paard mogen rijden omdat ze hierbij dus een broek moeten dragen. Mannen mogen gelukkig wel, wij mogen nu eenmaal meer dan dames.:#
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Lieneke

Bericht door Lieneke »

Origineel geplaatst door madelief
Wie rijd hier nog meer paard. Ik wel sinds kort, graag je reakties en verhalen..............................
Fantastisch lijkt me dat: paardrijden!
Maar nu ik geen eigen paard in bezit heb.......
Jammer!

'k Zou het in ieder geval nog een keer willen doen!


Groetjes,
Lien :-
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Nu ik even diep graaf in mijn geheugen moet ik zeggen dat ik ook weleens paard heb gereden... Maar dat waren van die gehypnotiseerde paarden...

Ik vind dat het verboden moet worden dat paarden over de verharde wegen lopen.. Jammer voor de niet lakse paardberijd(st)ers...

In North America zijn nog echte cowboys... Ik geloof dat ze daar ammies worden genoemd.. Werkelijk waar die mensen moet niks van het moderne hebben... Die rijden dus nog echt met paard en wagen....
Ammies zitten meer in east Canada en in de States..

Je hebt ook een cowboys Kolonie die de Huderoits worden genoemd.. Die zijn weer wat moderner dan de ammies, maar wel net zo gekleed... Rijden wel in auto's... Met hen hadden wij vaak te maken in de vakantie... Vreemd volk... Maar wel aardig...


Afbeelding
Lieneke

Bericht door Lieneke »

Ik vind dat het verboden moet worden dat paarden over de verharde wegen lopen.. Jammer voor de niet lakse paardberijd(st)ers...
Zeg 'es, waarom mogen ze niet op verharde wegen lopen??
madelief

Bericht door madelief »

Egbert ik denk dat dames wel op een paard kunnen rijden. Met een rok aan gaat niet, of je zit er onzedelijk bij. En waarom moet dat dan verboden worden.
Trouwens als een over na gedacht toen Jezus ( die waarschijnlijk ook een gewaad droeg) Jeruzalem binnen reed op een ezel. Hoe moet Hij dat dan gedaan hebben, Hij trok geloof ik zijn opperkleed uit. En ik denk dat dan de vrouwen best een broek aan kunnen.
Maar lees er meer over mijn mening en die van andere in de topic over kleding eigentijds....................
Waarschijnlijk krijg ik binnenkort een verzorgpony.Yeeeeee
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Vanwege de bagger die ze maken op de wegen.... Gevaarlijk gewoon...
Jelle

Bericht door Jelle »

Vrouwen kunnen ook paardrijden en kunnen dan in de amazone zit op het paard zitten, dus dwars met twee benen aan een kant. Moet je volgens mij niet ad gaan want dan leg je er snel af.
Zelf heb ik geen bezwaar tegen het dragen van een rijbroek bij het paardrijden, want anders zou het er echt op neer komen dat vrouwen nooit kunnen rijden. Ik denk dat we dan ook een beetje de zedelijkheid in de gaten moeten houden, met hoog opgetrokken rokken is volgens met onzedelijker dan met een rijbroek aan.
madelief

Bericht door madelief »

En die zedelijkheid moet meer in de gaten worden gehouen....................:,
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

`k Heb ooit ook eens een paar jaar paardrijles gehad. Met enige regelmaat lag ik natuurlijk tussen de springbalken. Dat gaf niet zo want dat risico loop je nu eenmaal met paardrijden (als je paard hebt gereden en je bent er nog nooit afgevallen heb je waarschijnlijk een verdoofd paard gehad :P )

Toen ik er echter af tuimelde en m`n arm brak heb ik het maar voor gezien gehouden. Ik vond het toch al wat oncomfortabel zo`n paard.

Alhoewel het nog wel begint te kriebelen als ik paarden voorbij zie komen. Aangezien we thuis nog paarden, zadels, stallen en de hele zooi hebben zou ik zo vandaag weer kunnen beginnen. Maar ja, ik wil zoveel.....

En als je als meisje echt niet (van je ouders ofzo) met een broek mag rijden kun je natuurlijk gewoon kiezen voor de amazone zit. Vind ik echt heel sjiek staan.
madelief

Bericht door madelief »

Oh ik dacht dat je na je 18e zelf mocht bepalen wat je deed..:,
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Origineel geplaatst door madelief
Oh ik dacht dat je na je 18e zelf mocht bepalen wat je deed..:,
Madeliefjes uitgezonderd natuurlijk. :D
Kena

Bericht door Kena »

[font=Georgia]Jaren en jaren paard gereden, van de ene wedstrijd naar de andere doorlopen. Mijn paard is inmiddels (bijna 7 jaar geleden) overleden. Ik ben intussen gestopt. Na jaren (2 jaar geleden) een paard bestegen en bereden... je leert het nooit meer af! Spetters vlogen er van af. Geweldig! :bou:

Als mijn gezondheid het ooit toelaat, zal ik mijn man lief aankijken, want dan wil ik nl een FRIES :-

Veel plezier met je verzorgpony!!! :in:

Baruch Yeshua HaAdon

Kena
[/font]
Plaats reactie