Albert Heijn heeft volle melkpoeder toegevoegd aan de Mix chocolade vlokken
Hiervoor bevatte ze hooguit sporen van melk, nu zit er dus zeker lactose in.
Kom, ik dacht, ik ga mijn ongenoegen kenbaar maken bij Albert Heijn.
De chatbot kon natuurlijk niets met mijn vragen, maar kon mij wel doorverbinden met een medewerker. Nou prima, dacht ik...
Hierbij het gesprek:
24-03-2023|13:03:11 - [Digitale assistent]: Goedemiddag
Mannetje, ik ben de digitale assistent van de AH Klantenservice.
24-03-2023|13:03:11 - [Digitale assistent]: Ik zal je helpen, of ik stuur je vraag door naar een medewerker.
24-03-2023|13:03:11 - [Digitale assistent]: Wat is je vraag? Stuur 1 bericht per keer, dan begrijp ik je beter.
24-03-2023|13:37:44 - [Jij]: Klacht over product
24-03-2023|13:37:45 - [Digitale assistent]: Gaat het om een online bestelling?
24-03-2023|13:37:48 - [Jij]: Nee
24-03-2023|13:37:50 - [Digitale assistent]: Het spijt ons dat je niet tevreden bent over je aankoop. Helaas kan de Klantenservice je niet helpen. Onze collega's bij de Servicebalie in jouw Albert Heijn winkel helpen je graag met een oplossing: je kunt het product ruilen of je geld terug krijgen. Je hebt geen bonnetje nodig.
24-03-2023|13:37:54 - [Digitale assistent]: Geen vergoeding of vervangend product nodig? Meld je productklacht met eventuele toelichting aan je winkel:
24-03-2023|13:37:56 - [Digitale assistent]: Is je vraag hiermee beantwoord?
24-03-2023|13:38:01 - [Jij]: Nee
24-03-2023|13:38:03 - [Digitale assistent]: Ach dat is jammer, maar ik leer elke dag bij.
24-03-2023|13:38:05 - [Digitale assistent]: Gaat je vraag misschien over een van de volgende onderwerpen?
24-03-2023|13:38:10 - [Jij]: Ik heb een andere vraag
24-03-2023|13:38:13 - [Digitale assistent]: Onze reactietijd is ongeveer 5 minuten. Wil je chatten met een medewerker?
24-03-2023|13:38:16 - [Jij]: Ja
24-03-2023|13:38:18 - [Digitale assistent]: Ik heb je vraag doorgestuurd. Een moment.
24-03-2023|13:38:22 - [Digitale assistent]: Heb je nog extra informatie voor onze medewerker? Licht dan je vraag alvast verder toe, zodat we je zometeen sneller kunnen helpen.
24-03-2023|13:38:39 - [Fernando]: Hi, je chat met Fernando.
24-03-2023|13:38:54 - [Jij]: Goedemiddag,
Mannetje hier,
24-03-2023|13:39:13 - [Jij]: Vanmorgen heeft mijn vrouw een pak Mix Vlokken van AH merk gekocht in de winkel
24-03-2023|13:39:34 - [Jij]: Nu is de receptuur aangepast en blijkt in het nieuwe recept volle melkpoeder te zitten...
24-03-2023|13:39:59 - [Jij]: eerder bevatte de vlokken geen melk (hooguit sporen van) en kon ik ze met mijn lactose-intolerantie gewoon eten
24-03-2023|13:40:13 - [Jij]: Maar nu... is dat in principe dus voorbij...
24-03-2023|13:40:26 - [Jij]: Want in volle melkpoeder zit lactose
24-03-2023|13:41:00 - [Jij]: Concreet dus een paar vragen:
- Waarom is voor deze verandering van receptuur gekozen, zodat nu mensen met voedselbeperkingen het product niet meer kunnen eten?
24-03-2023|13:41:30 - [Fernando]: Wat jammer dat het artikel niet gepast is. Ik adviseer je om het dan te retourneren bij de winkel van aankoop.
24-03-2023|13:41:41 - [Jij]: - hoeveel lactose zit er effectief per 100 gram product in de mix-vlokken?
Toelichting bij deze vraag: aan de voedingswaarde is werkelijk niets veranderd
24-03-2023|13:42:19 - [Jij]: Retourneren is totaal de bedoeling niet, ik wil graag antwoord op mijn vragen
Mijn kinderen lusten de vlokken prima en dus komen ze wel op
24-03-2023|13:42:58 - [Jij]: Maar als persoon met een voedselbeperking baal ik geducht van deze gang van zaken. Heb je een product dat bevalt, wordt er ineens een "verboden" ingrediënt toegevoegd...
24-03-2023|13:43:01 - [Fernando]: Helaas heb ik geen inzage op de antwoorden van je vragen. Ik adviseer om de AH website of google te raadplegen.
24-03-2023|13:43:18 - [Jij]: Wil je mijn vraag dan niet doorsturen voor me?
24-03-2023|13:43:53 - [Jij]: De site van AH geeft deze informatie niet. En via Google kun je al helemaal geen antwoorden vinden op deze vragen
24-03-2023|13:44:53 - [Jij]: Of is er een telefoonnummer dat ik kan bellen?
24-03-2023|13:45:48 - [Jij]: Of is er een mailadres waar ik mijn vraag kwijt kan?
24-03-2023|13:46:12 - [Jij]: En ook even heel serieus: hoe serieus neem je me als je meteen roept: kijk maar op de site of google maar naar je antwoorden?
24-03-2023|13:46:24 - [Fernando]: Ik zal een melding doorsturen, zodat het intern bekeken kan worden. Zolang er informatie is, krijg je daarvan terugkoppeling.
24-03-2023|13:46:58 - [Jij]: Hoe ontvang ik die terugkoppeling?
24-03-2023|13:48:07 - [Fernando]: Per e-mail.
24-03-2023|13:49:31 - [Fernando]: Nog andere vragen voor mij?
24-03-2023|13:49:34 - [Jij]: En nu nog mijn vraag van hierboven: hoe serieus denk je dat ik me nu met mijn probleem genomen voel als de eerste reactie is: ga maar naar de winkel en breng het terug (terwijl ik een andere vraag stelde) en de tweede reactie is: kijk maar op de site of google maar naar je antwoord.
Ik ben hier echt teleurgesteld in namelijk.
24-03-2023|13:50:31 - [Fernando]: Mijn excuses voor het ongemak.
24-03-2023|13:50:58 - [Fernando]: De melding wordt gemaakt en zolang er informatie, krijg je terugkoppeling.
24-03-2023|13:51:48 - [Jij]: Kan ik straks ook nog dit gesprek beoordelen? Want opnieuw geef je een nietszeggende reactie. Die geeft weer niet het gevoel serieus genomen te worden, maar lijkt op een soort geautomatiseerde reactie...
24-03-2023|13:52:49 - [Fernando]: Dat gesprek kan je zeker beoordelen.
24-03-2023|13:53:01 - [Jij]: Da's mooi
24-03-2023|13:53:13 - [Jij]: Dan kunnen we het nu wel afsluiten
24-03-2023|13:54:52 - [Fernando]: Ik wens je dan een fijne dag verder.
24-03-2023|13:55:07 - [Jij]: Zelfde
---- Dit gesprek is afgesloten ----
Gesprek is trouwens niet te beoordelen. Wellicht wilde Fernando dat niet, bang voor een eensterrenbeoordeling ofzo...