Kleine ergernissen

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

Ik vind het juist prachtig.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Bezorgd »

GerefGemeente-lid schreef:
DDD schreef:Ik vind het vooral irritant om die fouten te lezen.
Precies.
Deze reacties. ;)
Een beter bewijs dat het onderzoek klopt is er niet. :haha
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Kleine ergernissen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bezorgd schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
DDD schreef:Ik vind het vooral irritant om die fouten te lezen.
Precies.
Deze reacties. ;)
Een beter bewijs dat het onderzoek klopt is er niet. :haha
:yahoo
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

Ik denk dat dit het is (quote uit Bezorgds onderzoek):

'Personen die als extravert bekendstaan konden wel door de spelfouten heenkijken, terwijl de proefpersonen die als introvert en/of onaardiger gekenmerkt waren zich veel meer ergerden aan de spel- en grammaticale fouten.'
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zita »

GerefGemeente-lid schreef:
DDD schreef:Ik vind het vooral irritant om die fouten te lezen.
Precies.
Dan ga je ze toch nog niet extra uitlichten?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Herman »

Zita schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
DDD schreef:Ik vind het vooral irritant om die fouten te lezen.
Precies.
Dan ga je ze toch nog niet extra uitlichten?
Bekeringsdrang, op welk gebied dan ook, is een grote motivator om op dit forum actief te zijn.
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Het onderzoek zal best kloppen, maar het is evident dat ik buitengewoon extravert ben. Toch stoor ik mij aan mensen die onzorgvuldig met anderen omgaan
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Kleine ergernissen

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef:Het onderzoek zal best kloppen, maar het is evident dat ik buitengewoon extravert ben. Toch stoor ik mij aan mensen die onzorgvuldig met anderen omgaan
Ik ben helemaal niet zo extravert. Dus dat is wel vreemd.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Bertiel »

als je extravert bent en je ergert aan dit soort pietluttigheden dan val je volgens dit onderzoek in de categorie onaardig

Ik erger me voornamelijk aan hen die er wat over denken te moeten zeggen om de haverklap.
Vooral als het een tikfout vanaf een mobiel is.

Die d en dt opmerkingen vindt ik dan wel weer leerzaam :nananere
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

DDD schreef:Het onderzoek zal best kloppen, maar het is evident dat ik buitengewoon extravert ben. Toch stoor ik mij aan mensen die onzorgvuldig met anderen omgaan
Dat een tikfout onzorgvuldig is, beaam ik. Ik verbaas mij wel dat dit jou persoonlijk raakt.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Maanenschijn »

Ik denk sneller dan ik tik. Dat geeft met grote regelmaat fouten, helaas. Ook de reden dat ik een bijdrage vaak nog enkele keren aanpas na plaatsen.

Ik erger mij volstrekt niet aan taal- of stijlfouten. Zolang ik goed kan begrijpen wat het oogmerk van de zin of bijdrage is, heb ik er geen enkel probleem mee.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

Maanenschijn schreef:Ik denk sneller dan ik tik. Dat geeft met grote regelmaat fouten, helaas. Ook de reden dat ik een bijdrage vaak nog enkele keren aanpas na plaatsen.

Ik erger mij volstrekt niet aan taal- of stijlfouten. Zolang ik goed kan begrijpen wat het oogmerk van de zin of bijdrage is, heb ik er geen enkel probleem mee.
Idem. Ik zie van mijzelf ook regelmatig stijl- en taalfouten terug. Het ergert mij niet.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

DDD schreef:Het onderzoek zal best kloppen, maar het is evident dat ik buitengewoon extravert ben. Toch stoor ik mij aan mensen die onzorgvuldig met anderen omgaan
Het is introvert OF onaardiger. Dus je kan kiezen bij welke classificatie je je het beste thuis voelt. :)
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Kleine ergernissen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bertiel schreef:als je extravert bent en je ergert aan dit soort pietluttigheden dan val je volgens dit onderzoek in de categorie onaardig

Ik erger me voornamelijk aan hen die er wat over denken te moeten zeggen om de haverklap.
Vooral als het een tikfout vanaf een mobiel is.

Die d en dt opmerkingen vindt ik dan wel weer leerzaam :nananere
Ik mis een heleboel hoofdletters en leestekens in deze post. :banghead En de zinsopbouw is ook niet echt Nederlands te noemen.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Eloesje »

Maak je toch niet zo druk om wat een ander doet, denkt, schrijft. Wat zou Jezus doen op zo'n moment? Zich ergeren?
Het verbaasd me echt dat iemand zich hier druk over kan maken, je doet toch niemand tekort, niemand pijn, verdriet, of verzin iets anders, met taal/spellingsfouten?
Plaats reactie