Kleine ergernissen

Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

Piet Puk schreef: 15 mar 2023, 10:00 Al die foto's van mensen die gestemd hebben en blijkbaar zich belangrijk voelen om dit te delen.... kunnen we dit niet verbieden ofzo?

Niet meer fotograferen in het stembureau lijkt me fantastisch.
Waar kom je die foto's tegen?
Piet Puk
Berichten: 5412
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Piet Puk »

Zeeuw schreef: 15 mar 2023, 13:07
Piet Puk schreef: 15 mar 2023, 10:00 Al die foto's van mensen die gestemd hebben en blijkbaar zich belangrijk voelen om dit te delen.... kunnen we dit niet verbieden ofzo?

Niet meer fotograferen in het stembureau lijkt me fantastisch.
Waar kom je die foto's tegen?
Bij de NOS, op Facebook, op Twitter
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

Piet Puk schreef: 15 mar 2023, 13:09
Zeeuw schreef: 15 mar 2023, 13:07
Piet Puk schreef: 15 mar 2023, 10:00 Al die foto's van mensen die gestemd hebben en blijkbaar zich belangrijk voelen om dit te delen.... kunnen we dit niet verbieden ofzo?

Niet meer fotograferen in het stembureau lijkt me fantastisch.
Waar kom je die foto's tegen?
Bij de NOS, op Facebook, op Twitter
Ah, dus je gaat vrijwillig op Facebook en Twitter en vindt iets van wat daar gebeurt? :nananere
Piet Puk
Berichten: 5412
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Piet Puk »

Zeeuw schreef: 15 mar 2023, 13:10
Piet Puk schreef: 15 mar 2023, 13:09
Zeeuw schreef: 15 mar 2023, 13:07
Piet Puk schreef: 15 mar 2023, 10:00 Al die foto's van mensen die gestemd hebben en blijkbaar zich belangrijk voelen om dit te delen.... kunnen we dit niet verbieden ofzo?

Niet meer fotograferen in het stembureau lijkt me fantastisch.
Waar kom je die foto's tegen?
Bij de NOS, op Facebook, op Twitter
Ah, dus je gaat vrijwillig op Facebook en Twitter en vindt iets van wat daar gebeurt? :nananere
Exact, ik zit vrijwillig daarop en zie daarmee ook dingen uit mijn eigen dorp, andere dorpen. En helaas zie je dan tegenwoordig ook dingen die vrienden leuk vinden of volgen. En dan zie je dus ook stemmende mensen. Gelukkig is dat morgen weer voorbij, maar ik vind daar wat van.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

Piet Puk schreef: 15 mar 2023, 13:19
Exact, ik zit vrijwillig daarop en zie daarmee ook dingen uit mijn eigen dorp, andere dorpen. En helaas zie je dan tegenwoordig ook dingen die vrienden leuk vinden of volgen. En dan zie je dus ook stemmende mensen. Gelukkig is dat morgen weer voorbij, maar ik vind daar wat van.
Twitter wordt steeds meer een riool. Facebook geen idee, heb ik nooit gehad.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine ergernissen

Bericht door -DIA- »

Facebook, daar kom je wel achter als je globaal denkt in bepaalde opzichten, wordt steeds meer gebruikt in plaats van een gewone website, voor merken van wereldconcerns. Denk dan aan Unilever, Henkel of bv, Procter & Gamble. Ook zogenaamde influencers worden bij zulke concerns populair.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10412
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zita »

-DIA- schreef: 15 mar 2023, 15:17 Facebook, daar kom je wel achter als je globaal denkt in bepaalde opzichten, wordt steeds meer gebruikt in plaats van een gewone website, voor merken van wereldconcerns. Denk dan aan Unilever, Henkel of bv, Procter & Gamble. Ook zogenaamde influencers worden bij zulke concerns populair.
Volgens mijn leerlingen is facebook alleen nog voor de echte bejaarden. Ik zie er - behalve in groepen - ook bar weinig meer gebeuren.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Orchidee »

Klopt.
Het is meer; zien en gezien worden op Instagram.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

Orchidee schreef: 15 mar 2023, 18:52 Klopt.
Het is meer; zien en gezien worden op Instagram.
Nou, bij mijn kinderen is het echt TikTok en Snapchat.
merel
Berichten: 9612
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

Zeeuw schreef: 15 mar 2023, 19:13
Orchidee schreef: 15 mar 2023, 18:52 Klopt.
Het is meer; zien en gezien worden op Instagram.
Nou, bij mijn kinderen is het echt TikTok en Snapchat.
Voor mijn kinderen geldt hetzelfde. TikTok en Snapchat vind ik persoonlijk veel gevaarlijker dan Instagram. Dan heb je nog zich op hetgeen hij/zij post en volgt. Bij de andere twee totaal niet. Vooral Baudet is heel actief op TikTok en wint zo veel aanhang onder de jeugd.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine ergernissen

Bericht door -DIA- »

Zita schreef: 15 mar 2023, 18:38
-DIA- schreef: 15 mar 2023, 15:17 Facebook, daar kom je wel achter als je globaal denkt in bepaalde opzichten, wordt steeds meer gebruikt in plaats van een gewone website, voor merken van wereldconcerns. Denk dan aan Unilever, Henkel of bv, Procter & Gamble. Ook zogenaamde influencers worden bij zulke concerns populair.
Volgens mijn leerlingen is facebook alleen nog voor de echte bejaarden. Ik zie er - behalve in groepen - ook bar weinig meer gebeuren.
Kan dat per werelddeel verschillen? Consumentenmerken die via Facebook communiceren, betreffende de grote concerns, dan gaat het meestal om producten voor Aziatische markten. Dat valt me wel op. India is bv. heel veel aanwezig op Facebook voor consumentenproducten.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Eloesje »

De dode hoek in m'n auto. Er zit zo vaak een fiets, auto of ander object verstopt. Ik rij echt heel voorzichtig maar vandaag weer een fiets over het hoofd gezien. Nog prima op tijd om te remmen, al keek de dame in kwestie wel heel boos, ze schrok waarschijnlijk net zo hard als ik deed toen ze opeens op mijn netvlies verscheen. Volgende auto is weer een suv denk, dan heb je toch beter overzicht.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10412
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zita »

Eigenlijk een grote ergernis: leerlingen die dwars door het Bijbellezen heen zitten te fluisteren. Ik doe echt mijn best om het geheel in een kader te zetten: wat is de boodschap, waarom lezen we het, wat heeft het te maken met het thema van deze week of met het gedeelte dat we gisteren lazen, waar kun je extra op letten tijdens het lezen, wat zijn lastige woorden die je moet begrijpen om de grote lijn te ontdekken enz. Ook tussen een paar verzen door stop ik weleens: wat stond hier nou eigenlijk? Wat wil Paulus nu zeggen in die verzen die we net lazen?
Ik heb pas sinds een paar weken een nieuwe klas erbij. De eerste keer dat ik met hen dagopening had, ging leerling X er doorheen fluisteren zodra ik aan het Bijbelgedeelte begon. Het ging bij mij koken en stomen en kolken vanbinnen, maar ik heb haar kalm en dringend verzocht hiermee op te houden. De Heere spreekt door Zijn Woord, en dan luister je. Een week later: zelfde dame, zelfde toestand. Je zag toen een docent zowat exploderen. En ja, als je dan zo spinnijdig bent, ga dan maar weer verder met lezen en daarna bidden.
Deze week exact hetzelfde: ik begin met Bijbellezen en zij begint met praten. Ze mocht meteen vertrekken.
In het gesprekje na afloop was ze zeer beledigd: 'Hállo, ik zei maar drie woorden ofzo, en toen knikkerde u me er meteen uit. En krijg ik nog wel effe dat antwoordenblad, want dat gaf u wel aan de klas en heb ik nu helemaal niet.' Het wilde niet indalen dat ze echt grenzen overschreed.
Wat gaat hier mis? Is het een rare gewoonte, waarbij je bijvoorbeeld ook in de kerk de hele dienst met vriendinnen zit te kletsen of op je telefoon gaat? Is dit een nawee van corona, waar je thuis kon doen waar je zin in had, en die docent op het schermpje maar gewoon liet praten?
Mannetje
Berichten: 7668
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mannetje »

Volgens een onderzoek waar het RD van gisteren over berichtte zou dit inderdaad een gevolg van de coronatijd kunnen zijn.
Maar ik snap he frustratie volkomen. Dit kan gewoon niet. Punt.
-
DDD
Berichten: 28406
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Ik weet de reden niet. Maar ik ben heel blij dat je daar zo boos over wordt. Ik hoop dat de lieverd het nog jaren onthoudt.

Het is één ding om niet te geloven. Maar het is een ander ding om de heilige verrichtingen niet te respecteren.
Plaats reactie