Kleine ergernissen

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine ergernissen

Bericht door -DIA- »

FlyingEagle schreef: 15 mei 2023, 22:18 Handmatig een fietsroute plannen in Google Maps, wat een drama... elke keer verspringt de lijn naar straten die ik helemaal niet wil. :banghead
Kijk aan, ik ben niet de enige... Het gaat dan met mij wel niet over een fietsroute maar een wandelroute. Ook dan kan Maps behoorlijk eigenwijs zijn. Tja.. het zal zo geprogrammeerd zijn, er zal wel geen kwalijke opzet achter Google Maps zitten, hooguit in de makers van deze Maps.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Chrisje72 »

-DIA- schreef:
FlyingEagle schreef: 15 mei 2023, 22:18 Handmatig een fietsroute plannen in Google Maps, wat een drama... elke keer verspringt de lijn naar straten die ik helemaal niet wil. :banghead
Kijk aan, ik ben niet de enige... Het gaat dan met mij wel niet over een fietsroute maar een wandelroute. Ook dan kan Maps behoorlijk eigenwijs zijn. Tja.. het zal zo geprogrammeerd zijn, er zal wel geen kwalijke opzet achter Google Maps zitten, hooguit in de makers van deze Maps.
Lopen met Google maps vind ik een drama. Al is het maar 400 meter, ik loop steevast verkeerd. Terwijl ik een goed ontwikkeld richtingsgevoel heb. Daarom kijk ik dan maar op de kaart naar mijn positie en eindpunt en bepaal zo zelf mijn route
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Kleine ergernissen

Bericht door windorgel »

Ik gebruik de app Routiq. Ideaal voor wandelen en fietsen!
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kleine ergernissen

Bericht door parsifal »

Voor een jaarkaart hebben we allenaal een pasfoto nodig die op de jaarkaart gaat. De software lijkt geen hoed/pet of andere hoofdbedekking toe te staan. Nu mijn vrouw door chemobehandeling gaat merken we dat dit waarschijnlijk niet helemaal goed doordacht is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Chrisje72 »

Vooral een grote frustratie. Puberzoon die nog steeds niet weet welke opleiding hij wil gaan doen. Als ik er over begin klapt hij dicht en zit hij alleen met een lege blik voor zich uit te staren. Wil ik met hem samen websites bekijken dan zakt hij steeds verder onderuit tot hij bijna onder het bureau ligt.
Hij heeft net een interessetest op een van de scholen sites gedaan en daar komen 23 opties uit! Dat helpt ook niet mee.
Heb bijna de neiging om hem dan zelf maar ergens in te schrijven!
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Misschien is de Evangelische Hogeschool wat, een tussenjaar?
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Valcke »

Chrisje72 schreef: 31 mei 2023, 17:36 Vooral een grote frustratie. Puberzoon die nog steeds niet weet welke opleiding hij wil gaan doen. Als ik er over begin klapt hij dicht en zit hij alleen met een lege blik voor zich uit te staren. Wil ik met hem samen websites bekijken dan zakt hij steeds verder onderuit tot hij bijna onder het bureau ligt.
Hij heeft net een interessetest op een van de scholen sites gedaan en daar komen 23 opties uit! Dat helpt ook niet mee.
Heb bijna de neiging om hem dan zelf maar ergens in te schrijven!
Werk laten zoeken totdat hij wel gemotiveerd raakt voor een opleiding. Ongemotiveerd een opleiding beginnen, gaat niet goed.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mannetje »

Heeft hij een aardige bijbaan waar hij meer uren kan maken? Dan is dat inderdaad veel beter dan een opleiding zonder motivatie.

Of een aantal maanden als vrijwilliger aan de slag, zag ooit dat de Herberg in Oosterbeek zoiets vroeg.
-
merel
Berichten: 9670
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

DDD schreef: 31 mei 2023, 17:46 Misschien is de Evangelische Hogeschool wat, een tussenjaar?
Dat is inderdaad een aanrader. Ik ken diverse mensen die daardoor gemotiveerd zijn geraakt voor een studie.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kleine ergernissen

Bericht door huisman »

merel schreef: 31 mei 2023, 18:58
DDD schreef: 31 mei 2023, 17:46 Misschien is de Evangelische Hogeschool wat, een tussenjaar?
Dat is inderdaad een aanrader. Ik ken diverse mensen die daardoor gemotiveerd zijn geraakt voor een studie.
Kan. Ik ken echter ook diverse ouders en jongeren die het achteraf een duur jaar vonden die weinig had opgeleverd. Het advies om een jaartje te gaan werken kan ook goed zijn.

EH basisjaar is best duur en geen recht op studiefinanciering.

https://www.eh.nl/eh-basisjaar/kosten
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Chrisje72 »

Hij doet mavo. Hij moet doorleren. Geen startkwalificatie.
merel
Berichten: 9670
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

huisman schreef: 31 mei 2023, 19:04
merel schreef: 31 mei 2023, 18:58
DDD schreef: 31 mei 2023, 17:46 Misschien is de Evangelische Hogeschool wat, een tussenjaar?
Dat is inderdaad een aanrader. Ik ken diverse mensen die daardoor gemotiveerd zijn geraakt voor een studie.
Kan. Ik ken echter ook diverse ouders en jongeren die het achteraf een duur jaar vonden die weinig had opgeleverd. Het advies om een jaartje te gaan werken kan ook goed zijn.
Dat kon bij de jongeren die ik ken daar ruimschoots naast dat tussenjaar op de EH.
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door MGG »

Chrisje72 schreef: 31 mei 2023, 19:08 Hij doet mavo. Hij moet doorleren. Geen startkwalificatie.
Is bbl mogelijk wat voor hem? Dan kan hij 4 dagen werken. Mocht hij toch wat anders willen dan heeft hij in iedergeval een mooie zakcent verdiend.
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Chrisje72 »

MGG schreef:
Chrisje72 schreef: 31 mei 2023, 19:08 Hij doet mavo. Hij moet doorleren. Geen startkwalificatie.
Is bbl mogelijk wat voor hem? Dan kan hij 4 dagen werken. Mocht hij toch wat anders willen dan heeft hij in iedergeval een mooie zakcent verdiend.
Ook dan moet hij weten wat hij wil
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Chrisje72 »

Maar we zijn een klein beetje verder gekomen vandaag, ik hoop dat er morgen een knoop doorgehakt kan worden
Plaats reactie