Kleine ergernissen

Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3982
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Terri »

Arja schreef: 31 jul 2023, 23:27
Hoopvol schreef: 31 jul 2023, 23:15
merel schreef: 31 jul 2023, 22:19
Voor de Nederlandse muggen bulten ontwikkel ik een lichte allergie. In Oostenrijk en Italië kreeg ik enorme jeukende bulten die ook gingen ontsteken. Ik heb geen flauw idee waardoor ik in het buitenland zo allergisch reageert. Vorig jaar in Frankrijk had ik het niet.
Bij mij scheelt het erg veel als ik er alcohol of ammonia op doe. Dan wordt de bult en de jeuk minder. En dan is het de uitdaging om er helemaal af te blijven. Maar de alcohol moet er wel binnen een paar uur opgedaan worden anders werkt het een stuk minder.
Ik neem histamine blokkers plus ik gebruik aloë vera op de grote, warme plekken. Sommige soorten muggen kunnen een ander type speeksel produceren dat een sterkere reactie van het immuunsysteem kan veroorzaken. Dus wie weet heb je te maken gehad met met andere muggen dan de gewoon huismug. Een van de muggen die steeds meer in Italië voorkomt, is de tijgermug.
Bij mij werkt idd anti-histaminica ook goed. Maar het zegt natuurlijk wel wat over hoe je lichaam reageert op die zg minuscule prikjes van de al dan niet zwangere vrouwtjes mug.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33315
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

Hoopvol schreef: 31 jul 2023, 23:15
merel schreef: 31 jul 2023, 22:19
Voor de Nederlandse muggen bulten ontwikkel ik een lichte allergie. In Oostenrijk en Italië kreeg ik enorme jeukende bulten die ook gingen ontsteken. Ik heb geen flauw idee waardoor ik in het buitenland zo allergisch reageert. Vorig jaar in Frankrijk had ik het niet.
Bij mij scheelt het erg veel als ik er alcohol of ammonia op doe. Dan wordt de bult en de jeuk minder. En dan is het de uitdaging om er helemaal af te blijven. Maar de alcohol moet er wel binnen een paar uur opgedaan worden anders werkt het een stuk minder.
Alcohol aan de binnenkant van de huid werkt ook goed. ;)
Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Psalm »

Is een antimuggenstekker geen idee?

Zie: https://www.bol.com/nl/nl/p/hgx-muggens ... LDEALw_wcB
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kleine ergernissen

Bericht door refo »

merel schreef: 01 aug 2023, 19:32
refo schreef: 01 aug 2023, 11:34
merel schreef: 01 aug 2023, 07:20
refo schreef: 31 jul 2023, 23:00
Een hor?
Een hor hebben wij voor alle ramen die open kunnen. Alleen vergeten de kinderen die nog wel eens te gebruiken. Daarnaast vermoed ik dat de muggen ook via de achterdeur binnen komen.

Vannacht trouwens ook weer 8 muggen geëlektrocuteerd :bobo
Langzamerhand kan dit onderwerp dan wel naar grote ergernissen.

En eens een paar maatregelen treffen:
- sancties op het niet plaatsen van een hor bij een open raam
- controleren of horren geplaatst zijn
- hordeur bij de achterdeur.
- zorgen dat in de tuin nergens water blijft staan, dat zijn broedplaatsen van muggen
- als dat niet kan: regelmatig die plaatsen droog maken.
- voor het slapengaan slaapkamer checken op muggen
- raam open (met hor) in de nacht, maar deur dicht. Ze ruiken je op meer dan 10 meter afstand.

en als dat allemaal niet helpt: een klamboe
1, 2, 6 en 7 check
3 zit nog in de planning
4 en 5 is niet mogelijk. Onze tuin is nat en wordt nu ook niet droog. Volgend jaar wordt de tuin opgehoogd. Dan hopelijk een minder zompige tuin.
Dat laatste is dan een verklaring voor de grote hoeveelheden muggen. Die houden daarvan.
Het kan trouwens ook nog dat ze in de kruipruimte geboren worden. En ze hebben maar kleine kiertjes nodig.
Online
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

Ze komen niet uit het kruipluik. Die is echt hermetisch afgesloten. De vorige bewoners van het huis hadden enorme kieren in het luik. Dat was qua vocht ook te ruiken.

De grote hoeveelheid muggen komen uit het gras. Bij mooi weer zie je ze opstijgen. Vandaar dat wij zoveel horren hebben. Gisteravond voor het slapen ' maar' 3 gevangen. Ik heb er, gezien de nieuwe bulten die ik heb, wel een aantal gemist.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Arja »

merel schreef: 02 aug 2023, 08:39 Ze komen niet uit het kruipluik. Die is echt hermetisch afgesloten. De vorige bewoners van het huis hadden enorme kieren in het luik. Dat was qua vocht ook te ruiken.

De grote hoeveelheid muggen komen uit het gras. Bij mooi weer zie je ze opstijgen. Vandaar dat wij zoveel horren hebben. Gisteravond voor het slapen ' maar' 3 gevangen. Ik heb er, gezien de nieuwe bulten die ik heb, wel een aantal gemist.
Je hebt zeker bloedgroep O. Dat vinden ze erg lekker, die muggen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kleine ergernissen

Bericht door refo »

merel schreef: 02 aug 2023, 08:39 Ze komen niet uit het kruipluik. Die is echt hermetisch afgesloten. De vorige bewoners van het huis hadden enorme kieren in het luik. Dat was qua vocht ook te ruiken.

De grote hoeveelheid muggen komen uit het gras. Bij mooi weer zie je ze opstijgen. Vandaar dat wij zoveel horren hebben. Gisteravond voor het slapen ' maar' 3 gevangen. Ik heb er, gezien de nieuwe bulten die ik heb, wel een aantal gemist.
Niet het kruipluik, maar de kruipruimte. En ze hebben maar een minuscuul gaatje nodig om naar buiten (Lees: bij jou binnen) te komen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zita »

Openbaar vervoer op de Veluwe. Het is daar leuk hoor, maar met 1x per uur een bus zo hier en daar, doe je er vreselijk lang over om in de bewoonde wereld te komen. Mijn wandelroute begint en eindigt altijd op een ov-punt, maar nu was zelfs dat blijkbaar onmogelijk. Maar goed, het is vakantie en na 26 kilometer heb ik toch geen trek. Dat laatste blijft gek: normaliter kan ik de hele dag eten en ben ik bij het avondeten een grote eter. Om 18u vrees ik flauw te vallen als ik de hele dag op mijn achterwerk heb gezeten. Op een wandeldag sla ik zonder probleem het avondeten over.
Henk J
Berichten: 2600
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Henk J »

OV is hier niet geweldig in en rondom de dorpen maar parkeren kun je wel weer makkelijk.
Qua eten is inderdaad raar, ik eet net zoveel als ik fiets naar mijn werk als dat ik met de auto ga en het is toch 15 kilometer enkele reis.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1157
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Anselmus »

Zita schreef: 08 aug 2023, 17:02 Openbaar vervoer op de Veluwe. Het is daar leuk hoor, maar met 1x per uur een bus zo hier en daar, doe je er vreselijk lang over om in de bewoonde wereld te komen. Mijn wandelroute begint en eindigt altijd op een ov-punt, maar nu was zelfs dat blijkbaar onmogelijk. Maar goed, het is vakantie en na 26 kilometer heb ik toch geen trek. Dat laatste blijft gek: normaliter kan ik de hele dag eten en ben ik bij het avondeten een grote eter. Om 18u vrees ik flauw te vallen als ik de hele dag op mijn achterwerk heb gezeten. Op een wandeldag sla ik zonder probleem het avondeten over.
Je bloed gaat naar organen die het meer nodig hebben waardoor je spijsverteringsstelsel minder bloed krijgt en zich trager leegt. Je hebt wel suikers nodig en drinken, maar geen volle maag. Beste plaats voor een marathon is dan ook de finish als je dit als aanschouwelijk onderwijs wilt.
Zie: https://www.runnersworld.com/nl/trainin ... hardlopen/
Fides Quaerens Intellectum
Online
Zeeuw
Berichten: 11628
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

Anselmus schreef: 09 aug 2023, 21:38
Zita schreef: 08 aug 2023, 17:02 Openbaar vervoer op de Veluwe. Het is daar leuk hoor, maar met 1x per uur een bus zo hier en daar, doe je er vreselijk lang over om in de bewoonde wereld te komen. Mijn wandelroute begint en eindigt altijd op een ov-punt, maar nu was zelfs dat blijkbaar onmogelijk. Maar goed, het is vakantie en na 26 kilometer heb ik toch geen trek. Dat laatste blijft gek: normaliter kan ik de hele dag eten en ben ik bij het avondeten een grote eter. Om 18u vrees ik flauw te vallen als ik de hele dag op mijn achterwerk heb gezeten. Op een wandeldag sla ik zonder probleem het avondeten over.
Je bloed gaat naar organen die het meer nodig hebben waardoor je spijsverteringsstelsel minder bloed krijgt en zich trager leegt. Je hebt wel suikers nodig en drinken, maar geen volle maag. Beste plaats voor een marathon is dan ook de finish als je dit als aanschouwelijk onderwijs wilt.
Zie: https://www.runnersworld.com/nl/trainin ... hardlopen/
Ik kan het eerste uur na stevig sporten ook zelden eten. Neem wel iets lichts, maar het duurt even voor ik trek krijg.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kleine ergernissen

Bericht door HersteldHervormd »

Waarom is het topic: Financiele zaken op zondag verdwenen? Ik had eigenlijk nog een hierover.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33315
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

HersteldHervormd schreef: 11 aug 2023, 21:11 Waarom is het topic: Financiele zaken op zondag verdwenen? Ik had eigenlijk nog een hierover.
Lees je het topic 'Postings in moderatie' niet?
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kleine ergernissen

Bericht door HersteldHervormd »

Tiberius schreef: 11 aug 2023, 21:21
HersteldHervormd schreef: 11 aug 2023, 21:11 Waarom is het topic: Financiele zaken op zondag verdwenen? Ik had eigenlijk nog een hierover.
Lees je het topic 'Postings in moderatie' niet?
Mm, oh ja. Ik had het wel bekeken, maar blijkbaar overheen gelezen. Bedankt voor je reactie.
Ik parkeer mijn vraag eventjes, geen probleem.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Online
Zeeuw
Berichten: 11628
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef: 11 aug 2023, 21:21
HersteldHervormd schreef: 11 aug 2023, 21:11 Waarom is het topic: Financiele zaken op zondag verdwenen? Ik had eigenlijk nog een hierover.
Lees je het topic 'Postings in moderatie' niet?
Werk jij niet aan de moderatie? :)
Plaats reactie