Kleine ergernissen

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Herman »

DDD schreef: 15 mei 2023, 11:54 Ik schreef ooit hier op dit forum over het heilverbond en dat veel predikanten dat woord omzeilen. Prompt viel me op dat dit niet (bij iedereen) het geval was.
Maar dat is een bekend fenomeen. Zolang je zelf geen Skoda van een bepaald type rijdt, zie je ze niet. Tot het moment dat je er zelf eentje hebt.
Online
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Zeker. Dat maakt dat je altijd voorzichtig moet zijn met conclusies.
Maar als iets je niet opvalt terwijl je er juist op gefocust bent, is het een ander verhaal.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Piet Puk »

Ad Anker schreef: 15 mei 2023, 10:59
Piet Puk schreef: 15 mei 2023, 10:13 Ja, klopt. Inmiddels ken ik sommige forummers. Maar dat belet me niet om voor mijn mening op te komen, gelukkig maar. Net als mensen die voor hun mening uitkomen en zich afvragen waar je jezelf druk om maakt
Omdat je mensen nieuwsgierig maakt die gaan zoeken naar de preekbeurten van student van Putten, zoals ik.
Je signaleert een probleem en vervolgens zet je dat hier neer. Het krijgt meer aandacht, terwijl je dat eigenlijk niet wilt. Althans, ik neem aan dat je kerkverband je lief is. Je bevordert niet haar eer en goed gerucht, dus dat kan je bedoeling niet zijn. Daarom vraag ik me echt af waarom je je hier druk over maakt. Doe dat toch niet. Het is voor jezelf niet goed, voor de student niet, voor het kerkverband niet.

Kun je aangeven welk positief effect het heeft dat je het hier post?
Ad, hierbij een reactie op je vragen. Zeker heb ik m'n kerkverband lief. Aan de andere kant zie ik grenzen vervagen door de tand des tijds, die mij verdriet doen. In een goede relatie zou je in principe alles moeten kunnen zeggen. Echter hebben we in de GGiN daartoe kerkrechtelijk mogelijkheden, waartoe je afhankelijk bent van de gunst of bereidwilligheid van anderen. Zoals al opgemerkt heeft Refoforum zeker invloed. Hopelijk leid dit er toe dat dit signaal opgepakt word en dat jij volgend jaar(of de jaren erna) niet meer hoeft te gaan zoeken, waar de GGiN-student voor zal gaan omdat gemeenten dit niet meer mogen publiceren voordat examens zijn afgelegd.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Piet Puk »

Maanenschijn schreef: 15 mei 2023, 10:18 @Piet Puk: jouw zinnetje

“Het gevaar wordt dat de Heere hierin gaat slaan”, zijn we dan niet bezig met een heel menselijk oorzaak-gevolg redenering?

Zou het echt zo werken? Komen we dan niet aan de vrijmacht van de Heere?

Zomaar wat vragen die dit bij mij oproept.
@Maanenschijn, wij als mensen hebben niet met de vrijmacht van de Heere te rekenen. Wel met wat ons is geopenbaard in Gods woord. Daarin is toch een afhankelijk leven met de Heere geboden. Zo ken ik verhalen van mensen(die ik gehoord heb), die vanwege lichamelijke ongemakken geen energie hadden, maar waar de Heere sprak wat ze die dag moesten doen. En ze kregen daar de energie voor en niet meer dan dat. Die afhankelijkheid mis ik(in wat ik heb aangehaald). En waar we niet in afhankelijkheid leven van God, kan het zomaar zijn dat de Heere er dan finaal een streep door geeft. Ik hoop uiteraard niet dat dit gebeurd in deze situatie, maar het kan zeker. En zoals gezegd ga ik de Heere niet voorschrijven dat dit moet gebeuren en hoop ik ook niet dat het gebeurd. Maar laat het wel een spiegel zijn: wat mij betreft hadden de preekbeurten pas na de examens door de gemeenten gepubliceerd geweest. Wat is er moeilijk om 1 maand te wachten? Kunnen we ons dan echt niet beheersen?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ad Anker »

@Piet Puk: Ik had niet hoeven zoeken als jij hier er niet over 'gezeurd' had. Dus je reactie is te kort door de bocht.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Bourdon16 »

DDD schreef: 15 mei 2023, 11:30 Waarom? Dingen die hier gepost worden, worden soms ook weer opgelost.

Zo valt het mij op dat de mijns inziens nare gewoonte binnen de GG om als gastpredikanten en -ambtsdragers de zang bij bevestigings- en intredediensten nadrukkelijk te beïnvloeden, vrijwel geheel verdwenen lijkt. Soms twijfel ik een paar maten. Dat ligt niet alleen aan goede organisten, denk ik. Soms zijn er ook dingen waar mensen zich niet van bewust zijn, en dan is dit forum een prima manier om het bespreekbaar te maken.

Ik ben het met Pietje Puk eens. Wij kunnen bij al onze jarenlange planningen wel DV vermelden, maar dat is naar mijn idee niet wat Jacobus bedoelde te zeggen. Hij bedoelde te zeggen dat je daadwerkelijk bij de dag moet leven, voor zover dat menselijkerwijs mogelijk is. En dan is het goed om een verjaardag niet vooraf te vieren (al kan dat best een keer anders) en ook om bij plannen rekening te houden met andere markeringsmomenten. En dan zal het heus niet voorkomen dat de student de eerste zondag na zijn examen geen gemeente bereid zal vinden om hem te ontvangen. Daar heb ik geen groot geloof voor nodig: er zijn vacante gemeenten in overvloed.
Ik vind het ook zo irritant als mensen te snel zingen. Zeker als het gasten zijn.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Piet Puk »

Ad Anker schreef: 15 mei 2023, 14:03 @Piet Puk: Ik had niet hoeven zoeken als jij hier er niet over 'gezeurd' had. Dus je reactie is te kort door de bocht.
@Ad je had sowieso niet hoeven zoeken, maar blijkbaar vond je het toch wel interessant(denk ik). Valt me nog tegen dat je maar aan 1 gemeente komt. Maar goed, mijn advies: zoek niet verder :D
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ad Anker »

Piet Puk schreef: 15 mei 2023, 15:04
Ad Anker schreef: 15 mei 2023, 14:03 @Piet Puk: Ik had niet hoeven zoeken als jij hier er niet over 'gezeurd' had. Dus je reactie is te kort door de bocht.
@Ad je had sowieso niet hoeven zoeken, maar blijkbaar vond je het toch wel interessant(denk ik). Valt me nog tegen dat je maar aan 1 gemeente komt. Maar goed, mijn advies: zoek niet verder :D
:super
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Kleine ergernissen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Piet Puk schreef: 15 mei 2023, 15:04
Ad Anker schreef: 15 mei 2023, 14:03 @Piet Puk: Ik had niet hoeven zoeken als jij hier er niet over 'gezeurd' had. Dus je reactie is te kort door de bocht.
@Ad je had sowieso niet hoeven zoeken, maar blijkbaar vond je het toch wel interessant(denk ik). Valt me nog tegen dat je maar aan 1 gemeente komt. Maar goed, mijn advies: zoek niet verder :D
Terneuzen: 18 oktober, 19.30 uur, stud. G.M. van Putten (GBS-dienst)
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
MGG
Berichten: 3463
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door MGG »

Piet Puk schreef: 15 mei 2023, 12:49
Ad Anker schreef: 15 mei 2023, 10:59
Piet Puk schreef: 15 mei 2023, 10:13 Ja, klopt. Inmiddels ken ik sommige forummers. Maar dat belet me niet om voor mijn mening op te komen, gelukkig maar. Net als mensen die voor hun mening uitkomen en zich afvragen waar je jezelf druk om maakt
Omdat je mensen nieuwsgierig maakt die gaan zoeken naar de preekbeurten van student van Putten, zoals ik.
Je signaleert een probleem en vervolgens zet je dat hier neer. Het krijgt meer aandacht, terwijl je dat eigenlijk niet wilt. Althans, ik neem aan dat je kerkverband je lief is. Je bevordert niet haar eer en goed gerucht, dus dat kan je bedoeling niet zijn. Daarom vraag ik me echt af waarom je je hier druk over maakt. Doe dat toch niet. Het is voor jezelf niet goed, voor de student niet, voor het kerkverband niet.

Kun je aangeven welk positief effect het heeft dat je het hier post?
Ad, hierbij een reactie op je vragen. Zeker heb ik m'n kerkverband lief. Aan de andere kant zie ik grenzen vervagen door de tand des tijds, die mij verdriet doen. In een goede relatie zou je in principe alles moeten kunnen zeggen. Echter hebben we in de GGiN daartoe kerkrechtelijk mogelijkheden, waartoe je afhankelijk bent van de gunst of bereidwilligheid van anderen. Zoals al opgemerkt heeft Refoforum zeker invloed. Hopelijk leid dit er toe dat dit signaal opgepakt word en dat jij volgend jaar(of de jaren erna) niet meer hoeft te gaan zoeken, waar de GGiN-student voor zal gaan omdat gemeenten dit niet meer mogen publiceren voordat examens zijn afgelegd.
Of het überhaupt geen preekbeurten afspreken totdat de preekbevoegheid ontvangen is. Ik vind het logischer om bezwaar te hebben tegen het afspreken, dan tegen de afspraak online zetten.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Piet Puk »

GerefGemeente-lid schreef: 15 mei 2023, 18:28
Piet Puk schreef: 15 mei 2023, 15:04
Ad Anker schreef: 15 mei 2023, 14:03 @Piet Puk: Ik had niet hoeven zoeken als jij hier er niet over 'gezeurd' had. Dus je reactie is te kort door de bocht.
@Ad je had sowieso niet hoeven zoeken, maar blijkbaar vond je het toch wel interessant(denk ik). Valt me nog tegen dat je maar aan 1 gemeente komt. Maar goed, mijn advies: zoek niet verder :D
Terneuzen: 18 oktober, 19.30 uur, stud. G.M. van Putten (GBS-dienst)
Je hebt ook weer ´dagbesteding´ gehad, zie ik? :D
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ad Anker »

Piet Puk schreef: 15 mei 2023, 18:37
GerefGemeente-lid schreef: 15 mei 2023, 18:28
Piet Puk schreef: 15 mei 2023, 15:04
Ad Anker schreef: 15 mei 2023, 14:03 @Piet Puk: Ik had niet hoeven zoeken als jij hier er niet over 'gezeurd' had. Dus je reactie is te kort door de bocht.
@Ad je had sowieso niet hoeven zoeken, maar blijkbaar vond je het toch wel interessant(denk ik). Valt me nog tegen dat je maar aan 1 gemeente komt. Maar goed, mijn advies: zoek niet verder :D
Terneuzen: 18 oktober, 19.30 uur, stud. G.M. van Putten (GBS-dienst)
Je hebt ook weer ´dagbesteding´ gehad, zie ik? :D
En jij je relletje weer gehad voor vandaag. ;) Goed gevoel nu?
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Geytenbeekje »

Piet Puk schreef: 15 mei 2023, 15:04
Ad Anker schreef: 15 mei 2023, 14:03 @Piet Puk: Ik had niet hoeven zoeken als jij hier er niet over 'gezeurd' had. Dus je reactie is te kort door de bocht.
@Ad je had sowieso niet hoeven zoeken, maar blijkbaar vond je het toch wel interessant(denk ik). Valt me nog tegen dat je maar aan 1 gemeente komt. Maar goed, mijn advies: zoek niet verder :D
Als het echt om het principe te doen was had je student van Putten moeten opbellen en hem vertellen dat hij geen preekbeurten mag afspreken zolang het niet zeker is dat hij geslaagd is.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kleine ergernissen

Bericht door refo »

Ik vermoed dat hij niets zelf afspreekt, maar dat hij gestuurd wordt.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Kleine ergernissen

Bericht door FlyingEagle »

Handmatig een fietsroute plannen in Google Maps, wat een drama... elke keer verspringt de lijn naar straten die ik helemaal niet wil. :banghead
Laatst gewijzigd door FlyingEagle op 15 mei 2023, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie