Kleine ergernissen

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Dodo »

GerefGemeente-lid schreef:
Bertiel schreef:als je extravert bent en je ergert aan dit soort pietluttigheden dan val je volgens dit onderzoek in de categorie onaardig

Ik erger me voornamelijk aan hen die er wat over denken te moeten zeggen om de haverklap.
Vooral als het een tikfout vanaf een mobiel is.

Die d en dt opmerkingen vindt ik dan wel weer leerzaam :nananere
Ik mis een heleboel hoofdletters en leestekens in deze post. :banghead En de zinsopbouw is ook niet echt Nederlands te noemen.
Het gekke is dat je zelf ook vaak fouten maakt.
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Tiberius schreef:
DDD schreef:Het onderzoek zal best kloppen, maar het is evident dat ik buitengewoon extravert ben. Toch stoor ik mij aan mensen die onzorgvuldig met anderen omgaan
Het is introvert OF onaardiger. Dus je kan kiezen bij welke classificatie je je het beste thuis voelt. :)
Dan houd ik het maar bij onaardig. Daarvan weet ik trouwens ook zeker dat mij al herhaaldelijk het tegendeel is gemeld. Maar ik ben wel pietluttig. Het sluit elkaar geenszins uit.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Bezorgd »

Ik maak me nooit druk om schrijffouten. En maak ze zelf heel geregeld.
Wel maak ik verschil per media. OP Whatsapp maak ik er helemaal een potje van. Op RF / FB etc, let ik meer op om gezeur te voorkomen.
In serieuzere mails probeer ik het wel netjes te doen.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Kleine ergernissen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Dodo schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Bertiel schreef:als je extravert bent en je ergert aan dit soort pietluttigheden dan val je volgens dit onderzoek in de categorie onaardig

Ik erger me voornamelijk aan hen die er wat over denken te moeten zeggen om de haverklap.
Vooral als het een tikfout vanaf een mobiel is.

Die d en dt opmerkingen vindt ik dan wel weer leerzaam :nananere
Ik mis een heleboel hoofdletters en leestekens in deze post. :banghead En de zinsopbouw is ook niet echt Nederlands te noemen.
Het gekke is dat je zelf ook vaak fouten maakt.
Dat klopt. Ik stel voor dat je elke fout citeert. Dan leer ik daar ook weer van.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Terri »

Het valt me op, enigszins een kriebel, verder niet. Maar fouten waardoor de betekenis van een zin onduidelijk wordt vind ik vervelend.
En ja, de humor is regelmatig, als je kritiek levert, je zin ook fouten bevatten... :D
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Kleine ergernissen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Terri schreef:Het valt me op, enigszins een kriebel, verder niet. Maar fouten waardoor de betekenis van een zin onduidelijk wordt vind ik vervelend.
En ja, de humor is regelmatig, als je kritiek levert, je zin ook fouten bevatten... :D
Ik mis een komma.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mannetje »

Over de komma val je, terwijl er ergere dingen in die bijdrage staan...
-
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Terri »

Een praat-taal-zin i.p.v. een schrijf-taal-zin, inderdaad, een kunst apart om foutloos iets duidelijk te maken :hum
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Job »

Zita schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
DDD schreef:Ik vind het vooral irritant om die fouten te lezen.
Precies.
Dan ga je ze toch nog niet extra uitlichten?
Dat snap ik ook gewoon niet. Ik zie spel- en tikfouten ook vrijwel altijd en het bederft mijn leesgedrag altijd enigszins. Ik zou willen dat het anders was, maar het is zo. Zelfs in een goed boek ben ik dan even uit m'n concentratie. Maar om het gesprek nu (verder) dood te slaan door ook nog op zo'n fout te gaan wijzen - het belang ervan ontgaat me :fi In gedachten koppel ik het onwillekeurig aan pubers die in de kerkbank niet meer kunnen stoppen met lachen omdat de dominee iets verkeerd uitspreekt en dan een deel van de preek missen.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Job »

Terri schreef: En ja, de humor is regelmatig, als je kritiek levert, je zin ook fouten bevatten... :D
Ketels die potjes verwijten, maken zich over het algemeen best wel belachelijk.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

Bezorgd schreef:Ik maak me nooit druk om schrijffouten. En maak ze zelf heel geregeld.
Wel maak ik verschil per media. OP Whatsapp maak ik er helemaal een potje van. Op RF / FB etc, let ik meer op om gezeur te voorkomen.
In serieuzere mails probeer ik het wel netjes te doen.
Je moet het allemaal niet zo serieus nemen.
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Ik zou het juist fijn vinden als mensen elkaar wel serieus zouden nemen. :)

Daar knapt de wereld erg van op. En een forum ook.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Bezorgd »

Tiberius schreef:
Bezorgd schreef:Ik maak me nooit druk om schrijffouten. En maak ze zelf heel geregeld.
Wel maak ik verschil per media. OP Whatsapp maak ik er helemaal een potje van. Op RF / FB etc, let ik meer op om gezeur te voorkomen.
In serieuzere mails probeer ik het wel netjes te doen.
Je moet het allemaal niet zo serieus nemen.
Daar ben ik redelijk goed in :langue
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mannetje »

Net op de radio was er een reclame van een groot bedrijf waarin de zin na "terwijl" volgens mij niet correct is. Dat vind ik echt heel storend.

Terwijl ik de reclame die vroeger op de kaasvrachtwagen stond nu nog weet, dankzij een bewuste taalfout.
"Wie kaas
kiest
Kollumer."
-
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Dodo »

Mannetje schreef:Net op de radio was er een reclame van een groot bedrijf waarin de zin na "terwijl" volgens mij niet correct is. Dat vind ik echt heel storend.

Terwijl ik de reclame die vroeger op de kaasvrachtwagen stond nu nog weet, dankzij een bewuste taalfout.
"Wie kaas
kiest
Kollumer."
Er is hier ter plaatse een hypotheekbedrijf dat "Freek," heet. Dus de naam met komma. Ik erger me er elke keer lichtjes aan. Wie verzint zoiets geks?
Plaats reactie