Gemeenteraadsverkiezingen 2022

TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door TSD »

Achteraf praten is altijd makkelijk, maar volgens mij had voor alle partijen de beste oplossing geweest om Tom op de 4e plek van de SGP lijst te zetten. Hij was dan opnieuw gemeenteraadslid geweest naar alle waarschijnlijkheid, hij trekt mogelijk wat niet-traditionele SGP stemmers wat wellicht tot een 5e zetel had geleid en al deze heisa was niet ontstaan. Volgens mij had Tom de Nooijer dat ook prima gevonden.

Door hem niet te plaatsen en een motie van de leden om hem lijsttrekker te maken (waarbij ik me echt kan voorstellen dat die optie om meerdere redenen onwenselijk was), ontstond het dilemma. Ook toen had er volgens mij, van een afstandje bezien, best een compromis uit kunnen rollen door Tom wél op de lijst te zetten, bijv. 2e of 3e, met een andere, meer ervaren en meer traditioneel SGP'er als lijsttrekker.

Maar ook dat is niet gebeurd. Uiteindelijk is Het hele CVO in mijn ogen niets anders dan een product wat ontstaan is door falen van van het lokale SGP bestuur.

de Nooijer heeft zich nooit publiekelijk afgekeerd van de SGP, dus ook nu ligt de sleutel tot heling in mijn ogen bij het lokale SGP bestuur. De focus ligt veel te veel op de persoon van Tom, en ondanks dat er wellicht veel waarheden zijn gezegd, ligt daar (in mijn ogen) niet de kern van deze hele casus. Hij had nooit lijsttrekker geweest van een eigen partij zonder herhaaldelijk falen van het lokale SGP-bestuur.
Laatst gewijzigd door TSD op 28 apr 2022, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Ph W H Eskes
Berichten: 50
Lid geworden op: 21 sep 2021, 10:50

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door Ph W H Eskes »

100 % eens met bovenstaande. Dit is de spijker op de kop. Ik ben blij dat SGP-bestuur in onze gemeente meer kwaliteit heeft.
merel
Berichten: 9661
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door merel »

Maanenschijn schreef:
CvdW schreef:https://www.destentor.nl/veluwe/tom-de- ... gle.com%2F
Even ter herinnering.
Welk bestuur zet een minderjarige op een lijst voor de gemeenteraad?
En ter herinnering: welk bestuur heeft (waarschijnlijk) de ontwikkeling van deze minderjarige gezien en zet hem even wat plaatsen terug?

Maar goed, Oldebroek is een eind van mij vandaan en ik maak me er verder maar niet druk om. Tom heeft nog steeds de gun-factor bij mij, al schud ik soms ook een beetje mijn hoofd.
Ik kende hem niet. Na twee afleveringen van het tv programma ' Refolutie' heeft hij bij mij ook wel de gunfactor.
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door DDD »

Bedankt voor de tip; want nog niet van gehoord!
merel
Berichten: 9661
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door merel »

DDD schreef:Bedankt voor de tip; want nog niet van gehoord!
Ik was eerst wat sceptisch over het programma, omdat dit werd gemaakt door Rutger Castricum. Eerlijk is eerlijk; hij heeft het goed en eerlijk vormgegeven.
Plaats reactie