Gemeenteraadsverkiezingen 2022

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ambtenaar schreef:Ik zit op mijn post op het stembureau.
Tjonge. Dat jij daar tijd voor maakt. Positief! Mijn complimenten! :super
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door Maanenschijn »

Zojuist ook wezen stemmen. Het viel niet mee. Zoveel mensen die ik graag mijn stem zou geven. Ik had er bijna keuze-stress van. Ik heb mijn stem gegeven aan een jonge vent die ik graag een kans wil geven. Hij ziet straks vast in de uitslagen dat iemand hem een voorkeurstem heeft gegeven :). Toch een leuk opstekertje.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door HersteldHervormd »

Maanenschijn schreef:Zojuist ook wezen stemmen. Het viel niet mee. Zoveel mensen die ik graag mijn stem zou geven. Ik had er bijna keuze-stress van. Ik heb mijn stem gegeven aan een jonge vent die ik graag een kans wil geven. Hij ziet straks vast in de uitslagen dat iemand hem een voorkeurstem heeft gegeven :). Toch een leuk opstekertje.
Leuk van je. Is de jeugd in de SGP nou nog anders dan de senioren (vat het niet vervelend op :haha)?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
CvdW
Berichten: 2951
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door CvdW »

Stem is vast naar Tom de Nooijer gegaan.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door Maanenschijn »

HersteldHervormd schreef:
Maanenschijn schreef:Zojuist ook wezen stemmen. Het viel niet mee. Zoveel mensen die ik graag mijn stem zou geven. Ik had er bijna keuze-stress van. Ik heb mijn stem gegeven aan een jonge vent die ik graag een kans wil geven. Hij ziet straks vast in de uitslagen dat iemand hem een voorkeurstem heeft gegeven :). Toch een leuk opstekertje.
Leuk van je. Is de jeugd in de SGP nou nog anders dan de senioren (vat het niet vervelend op :haha)?
De SGP jeugd is zoals de jeugd is: lekker ongedwongen, enthousiast, ietwat onbezonnen en wat minder rekening houden met alle ‘gevoelens’ vanuit de achterban. Jongheid en ervaring is een mooie mix in een fractie.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door Erik1960 »

CvdW schreef:Stem is vast naar Tom de Nooijer gegaan.
Die zal het niet opvallen dat hij een voorkeurstem kreeg.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door Maanenschijn »

CvdW schreef:Stem is vast naar Tom de Nooijer gegaan.
Mijn stem? Nee, hij stond niet op ons stembiljet.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door Herman »

Nu even sfeer proeven op de lokale uitslagen avond.
Ambtenaar
Berichten: 9203
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door Ambtenaar »

GerefGemeente-lid schreef: Tjonge. Dat jij daar tijd voor maakt. Positief! Mijn complimenten! :super
Ik vind het belangrijk dat we vrije verkiezingen hebben, vandaar mijn brijdage.
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door DDD »

De in mijn ogen disfunctionerende ChristenUniefractie in Scherpenzeel is helemaal verdwenen, maar die deed ook niet mee aan de verkiezingen. Maar waarom is de ChristenUnie in Renswoude zo gedaald in omvang?

Het bestuur van de SGP in Oldebroek heeft gezorgd voor halvering van de SGP-fractie. Dat valt me erg mee. Misschien dat de stijl van campagnevoeren van CVO uiteindelijk toch niet de meerderheid van de SGP-stemmers aansprak. Dat begrijp ik ook wel. CVO zal nu ongetwijfeld ook stemmers op ChristenUnie en CDA hebben aangesproken. Dat is dan wel weer een beetje jammer, naar mijn idee. Maar goed.
CvdW
Berichten: 2951
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door CvdW »

Gefeliciteerd Tom de Nooijer. CVO heeft 3 zetels behaald. Laat een duidelijk bijbels geluid horen en stel je open voor een goede samenwerking met de SGP (ook al is je veel onrecht aangedaan).
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8976
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door J.C. Philpot »

Hij lijkt inderdaad de SGP overtroeft te hebben. Hopelijk heeft hij niet alleen populistische vriendjes om zich heen in zijn eigen partij, maar verstandige en innerlijk volwassen mannen die hem kunnen begeleiden om een bijbels en gedegen geluid te blijven verkondigen.

De toekomst zal het leren.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 17 mar 2022, 07:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Philip
Berichten: 316
Lid geworden op: 27 apr 2021, 09:51

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door Philip »

DDD schreef:De in mijn ogen disfunctionerende ChristenUniefractie in Scherpenzeel is helemaal verdwenen, maar die deed ook niet mee aan de verkiezingen. Maar waarom is de ChristenUnie in Renswoude zo gedaald in omvang?

Het bestuur van de SGP in Oldebroek heeft gezorgd voor halvering van de SGP-fractie. Dat valt me erg mee. Misschien dat de stijl van campagnevoeren van CVO uiteindelijk toch niet de meerderheid van de SGP-stemmers aansprak. Dat begrijp ik ook wel. CVO zal nu ongetwijfeld ook stemmers op ChristenUnie en CDA hebben aangesproken. Dat is dan wel weer een beetje jammer, naar mijn idee. Maar goed.
De Nooijer haalt 3 zetels, de SGP 2. Gezien het feit dat een gedeelte ongetwijfeld SGP stemt, omdat ze dat nu eenmaal heel hun leven al hebben gedaan, had ik zeker niet meer verwacht. De SGP gaat doormidden en De Nooijer wint nog een zetel van overige partijen.

De CU is behoorlijk aan het verliezen overal, is mijn indruk.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door HersteldHervormd »

Wat is er gebeurd met de CU? Ik dacht, als er één partij is die stemmen gaat winnen van CDA is het wel de CU.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Erskinees
Berichten: 2756
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door Erskinees »

J.C. Philpot schreef:Hij lijkt inderdaad de SGP overtroeft te hebben. Hopelijk heeft hij niet alleen populistische vriendjes om zich heen in zijn eigen partij, maar verstandige en innerlijk volwassen mannen die hem kunnen begeleiden om een bijbels en gedegen geluid te blijven verkondigen.

De toekomst zal het leren.
Het hoofdbestuur lijkt nog steeds op verzoening te hopen (zie reactie in het RD). Daarmee verschilt deze afsplitsing van de problemen in bijv. Ede of Urk waarbij het hoofdbestuur duidelijk de kant koos van de SGP-fractie. Dat is hier nooit gebeurd. Ik zie daarom nog echt wel toekomst voor Tom binnen de SGP.
Plaats reactie