Vuurwerkverbod

newton
Berichten: 681
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Vuurwerkverbod (Uit: handvatten...)

Bericht door newton »

Zeeuw schreef:
Delftenaar schreef: 29 dec 2023, 15:08 Sinds dat het vuurwerk afsteken pas vanaf 18 uur i.p.v. 10 uur is toegestaan is het duidelijk rustiger op straat.
Maar blijft belachelijk dat op een avond (eigenlijk nacht) er voor 65 miljoen euro de lucht ingeschoten wordt. Los van de milieuvervuiling kun je dat geld aan nuttiger doeleinden besteden.

Vandaag las ik in de media over een man die voor 15.000 euro vuurwerk had gekocht, zonder dat zijn vrouw ervan af wist. :oO
Het is dat ik het niet mag van mijn vrouw...
Soms is het beter om sorry te zeggen dan om toestemming te vragen :-)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vuurwerkverbod (Uit: handvatten...)

Bericht door huisman »

Delftenaar schreef: 29 dec 2023, 23:33 Daarom.

Voor dat bedrag hadden we ook een drone de woning van Poerin in Novo Ogordino weg kunnen bombarderen.
:OO3
Laatst gewijzigd door huisman op 30 dec 2023, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vuurwerkverbod (Uit: handvatten...)

Bericht door Zeeuw »

newton schreef: 30 dec 2023, 00:32
Zeeuw schreef:
Delftenaar schreef: 29 dec 2023, 15:08 Sinds dat het vuurwerk afsteken pas vanaf 18 uur i.p.v. 10 uur is toegestaan is het duidelijk rustiger op straat.
Maar blijft belachelijk dat op een avond (eigenlijk nacht) er voor 65 miljoen euro de lucht ingeschoten wordt. Los van de milieuvervuiling kun je dat geld aan nuttiger doeleinden besteden.

Vandaag las ik in de media over een man die voor 15.000 euro vuurwerk had gekocht, zonder dat zijn vrouw ervan af wist. :oO
Het is dat ik het niet mag van mijn vrouw...
Soms is het beter om sorry te zeggen dan om toestemming te vragen :-)
Het kan handig zijn een zakelijke zzp-rekening te hebben:)
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Vuurwerkverbod (Uit: handvatten...)

Bericht door MGG »

Iets offtopic, maar dat mag vast wel.
Refo Nederland is vandaag druk met oliebollen bakken, omdat oudjaar op zondag valt. Daarom een vraag voor de mensen die vuur afsteken. Wordt deze traditie ook naar vandaag verplaatst, gebeurt of het morgen of is het een jaartje zonder vuurwerk?
Chrisje72
Berichten: 1486
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Vuurwerkverbod (Uit: handvatten...)

Bericht door Chrisje72 »

Vuurwerk steek je af na 12 uur.
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vuurwerkverbod (Uit: handvatten...)

Bericht door Zeeuw »

Chrisje72 schreef: 30 dec 2023, 18:39 Vuurwerk steek je af na 12 uur.
Mag vanaf 18.00 he.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vuurwerkverbod (Uit: handvatten...)

Bericht door Tiberius »

MGG schreef: 30 dec 2023, 18:33 Iets offtopic, maar dat mag vast wel.
Refo Nederland is vandaag druk met oliebollen bakken, omdat oudjaar op zondag valt. Daarom een vraag voor de mensen die vuur afsteken. Wordt deze traditie ook naar vandaag verplaatst, gebeurt of het morgen of is het een jaartje zonder vuurwerk?
Een jaartje zonder vuurwerk.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1788
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Vuurwerkverbod (Uit: handvatten...)

Bericht door Ararat »

MGG schreef: 30 dec 2023, 18:33 Iets offtopic, maar dat mag vast wel.
Refo Nederland is vandaag druk met oliebollen bakken, omdat oudjaar op zondag valt. Daarom een vraag voor de mensen die vuur afsteken. Wordt deze traditie ook naar vandaag verplaatst, gebeurt of het morgen of is het een jaartje zonder vuurwerk?
Zo te horen wordt er flink vooruitgegrepen en zal het morgen rustiger zijn dan andere oudjaarsdagen.
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Vuurwerkverbod (Uit: handvatten...)

Bericht door Maanenschijn »

Traditiegetrouw en zoals elk jaar geen vuurwerk
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vuurwerkverbod (Uit: handvatten...)

Bericht door Zeeuw »

Ararat schreef: 30 dec 2023, 18:45
MGG schreef: 30 dec 2023, 18:33 Iets offtopic, maar dat mag vast wel.
Refo Nederland is vandaag druk met oliebollen bakken, omdat oudjaar op zondag valt. Daarom een vraag voor de mensen die vuur afsteken. Wordt deze traditie ook naar vandaag verplaatst, gebeurt of het morgen of is het een jaartje zonder vuurwerk?
Zo te horen wordt er flink vooruitgegrepen en zal het morgen rustiger zijn dan andere oudjaarsdagen.
Dat zou zomaar eens kunnen zijn in dorpjes waar velen ter kerke gaan op zondag. Ik vermoed op andere plaatsen minder het geval. Nu weet ik niet of u in een de(r)gelijk dorpje woont natuurlijk.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Vuurwerkverbod (Uit: handvatten...)

Bericht door Mister »

Zoals gewoonlijk zonder vuurwerk.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1500
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Vuurwerkverbod (Uit: handvatten...)

Bericht door Bourdon16 »

Wij hebben vanmiddag met wat buurtgenoten gezellig op straat rond de vuurkorf gestaan. Kinderen met wat vuurwerk erbij en het leek zowaar al oudejaarsdag. Hoe het hier morgen zal zijn durf ik niet te zeggen. Hopelijk tijdens kerktijd rustig.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Vuurwerkverbod (Uit: handvatten...)

Bericht door Maanenschijn »

In mijn omgeving ook wat minder vuurwerk.

Uit betrouwbare bron weet ik dat er een paar jongelui vast zitten. In dat geval helaas ook minder jongelui in een aantal kerken morgen en maandag.

(Gelezen op Facebook)

Op donderdag 28 december gingen onze collega’s, ter ondersteuning van de brandweer, naar een brandmelding in Waardenburg. Hier zorgde een stapel brandende banden voor zware rookontwikkeling. Een gevaarlijke situatie voor de omliggende woningen. Diezelfde nacht konden we twee verdachten aanhouden i.v.m. betrokkenheid bij het ontstaan van de brand. Een 21-jarige man uit de gemeente West Betuwe en een 23-jarige man uit Waardenburg.

Het aanvullende onderzoek op vrijdag 29 december zorgde ervoor dat we diezelfde avond nóg vier verdachten konden aanhouden: vier mannen afkomstig uit Geldermalsen, Waardenburg en de gemeente West Betuwe. Een zevende, minderjarige verdachte meldde zich vanochtend op het bureau en is ook aangehouden. Daarnaast werd er bij doorzoekingen op de verschillende locaties ruim 650 kilo aan illegaal vuurwerk aangetroffen.

Van de aangehouden verdachten had één al een last onder dwangsom opgelegd gekregen vanwege betrokkenheid bij ongeregeldheden tijdens eerdere jaarwisselingen. Aan hem is nu een boete van €5000,- opgelegd. De exacte toedracht en de rollen van de aangehouden verdachten worden nog verder onderzocht.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Piet Puk
Berichten: 5460
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vuurwerkverbod (Uit: handvatten...)

Bericht door Piet Puk »

Maanenschijn schreef: 30 dec 2023, 19:55 In mijn omgeving ook wat minder vuurwerk.

Uit betrouwbare bron weet ik dat er een paar jongelui vast zitten. In dat geval helaas ook minder jongelui in een aantal kerken morgen en maandag.

(Gelezen op Facebook)

Op donderdag 28 december gingen onze collega’s, ter ondersteuning van de brandweer, naar een brandmelding in Waardenburg. Hier zorgde een stapel brandende banden voor zware rookontwikkeling. Een gevaarlijke situatie voor de omliggende woningen. Diezelfde nacht konden we twee verdachten aanhouden i.v.m. betrokkenheid bij het ontstaan van de brand. Een 21-jarige man uit de gemeente West Betuwe en een 23-jarige man uit Waardenburg.

Het aanvullende onderzoek op vrijdag 29 december zorgde ervoor dat we diezelfde avond nóg vier verdachten konden aanhouden: vier mannen afkomstig uit Geldermalsen, Waardenburg en de gemeente West Betuwe. Een zevende, minderjarige verdachte meldde zich vanochtend op het bureau en is ook aangehouden. Daarnaast werd er bij doorzoekingen op de verschillende locaties ruim 650 kilo aan illegaal vuurwerk aangetroffen.

Van de aangehouden verdachten had één al een last onder dwangsom opgelegd gekregen vanwege betrokkenheid bij ongeregeldheden tijdens eerdere jaarwisselingen. Aan hem is nu een boete van €5000,- opgelegd. De exacte toedracht en de rollen van de aangehouden verdachten worden nog verder onderzocht.
Fijn dat er kerkdienstgemist.nl is voor deze jongelui
Chrisje72
Berichten: 1486
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Vuurwerkverbod (Uit: handvatten...)

Bericht door Chrisje72 »

Hier is het rustig vandaag...behalve de harde knallen die we al weken horen (eigenlijk het hele jaar door). De kat heeft er dit jaar voor het eerst wel schrik voor, die is de laatste dagen veel binnen en als het erg knalt schiet hij onder de tafel. Nu ligt hij lekker tegen me aan.
Ik denk dat er iets te dicht bij hem afgegaan is, hoewel hij niet echt panisch is.
Ik probeer als de situatie zich voordoet het geknal wel te verbinden met iets lekkers, zo is hij ook van zijn stofzuigerangst afgekomen.Afbeelding
Plaats reactie