Flevo festival

Plaats reactie
madelief

Flevo festival

Bericht door madelief »

Is er wel eens iemand naar het Flevo festival geweest?
En wat vinden jullie er van. Het valt me op dat er in het RD alleen negatieve stukken staan over bv de EO jongerendag en Flevo festival. En als er bv een dance festival is dan is er haast geen hond om daar op af te geven. Hoe komt dat toch.........................
Terwijl ze op Flevo ook praten over dezelfde Jezus waar ook jullie van horen in de kerk. De een voelt zich hier blij bij en de ander is gehecht aan tradities. Dat geeft toch niet.:D
madelief

Bericht door madelief »

Op deze manier krijg ik een klein beetje het idee dat je me niet zo mag...............
Als ik het mis heb zeg het dan.
Ik bedoel ik geef ook niet af op de zwaardere kerken. Als jullie denken dat je het goed doet fijn. Maar ga dan ook niet met afgrijzen een posting plaatsten. Deze mensen vieren op hun manier dat Jezus leeft. Laat ze.
Op de grote oordeels dag kijkt God er ook niet naar van O jij bent nog nooit op Flevo geweest. Jij hebt een streepje voor. Laat ook mensen met een andere mening in hun waarde. :-:-

En verwijder aub niet nog een keer mn berichtje. Want dan ben ik wel weg.:-:-:-
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Hohoho rustig maar hoor Madelief. Ik was alleen een beetje geirriteerd door dit onderwerp. Niet door JOU! Ik zal je zeggen: Ik heb tegen niemand op dit forum iets! Alleen wel tegen sommige meningen, maar ja, daarvoor is het een forum he!

Ik laat ze op hun manier Jezus vieren. Van mij gaan ze hun gang maar.
Op de grote oordeels dag kijkt God er ook niet naar van O jij bent nog nooit op Flevo geweest. Jij hebt een streepje voor.
En als je naar een onchristelijk hardrockfestival gaat? Kijkt God daar dan wel naar? Zou God zeggen: O Madelief, jij gaat tenminste niet naar een onchristelijk hardrockfestival met onchristelijke teksten, jij hebt een streepje voor! Wij zijn, wat we ook doen of laten, allen even zondaar, maar God kijkt naar alles wat we doen, ook of wij naar een Flevofestival gaan en met welke intenties.
Laat ook mensen met een andere mening in hun waarde.
Ik zal het proberen.
En verwijder aub niet nog een keer mn berichtje. Want dan ben ik wel weg.
Sorry? Nogmaals, ik heb geen enkel berichtje weggehaald en ik weet nu niet eens welk berichtje, want ik had zo'n vermoeden welk berichtje er van jou was weggehaald, maar die bleek er nog te staan. Affijn, laten we over dat berichtje ophouden. Ik was het niet. Maar hoe dan ook: vergeven en vergeten.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

mis ik een bericht tussen de eerste posting van madelief en de tweede?????????????????????????????????
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
madelief

Bericht door madelief »

Refojongere reageerde weer eens nogal heftig. Maar gelukkig heeft ie de posting zelf verwijderd. Want ik kan je vertellen dat het niet erg aardig was t.o.p. van mij.
Maar ja dat is refo heej, als je dr op dr hielen trapt.:,:,:,

[Veranderd op 25/12/02 door madelief]
madelief

Bericht door madelief »

En refojongere heeft zelf een in zijn ogen een heftige posting verwijderd. Tja aan de mijne durft ie niet aan te komen na wat er gebeurd is.
En er zijn wat u2u tjes over en weer gestuurd.

Maar durven jullie hier alleen te kijken en verder niets te posten......................
Kom op en laat merken hoe je er over denkt.
Stelletje BIKKELS............................:,:,
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik wil wel reageren Madelief maar vertel me eens wat is het Flevo Festival?
Het zegt mij niets, dus zal ik er ook wel nooit geweest zijn.
Maar je bent nooit te oud om te leren, dus vertel!!!!:$
madelief

Bericht door madelief »

Ik wil nog ff terug komen opp de dag van het oordeel. Het maakt God niet uit op welke manier je gevierd hebt dat Hij leeft.
Tuurlijk kijkt Hij wat je doet. Maar of je nu ergens licht over denkt of zwaar, of je naar de Flevo gaat of dat je naar de JV gaat. Het maakt God niet zo uit, asl je maar ergens naar gaat.
En daarom moeten we zeker als christenen onder elkaar niet gaan afgeven van jij doet het niet goed. Want we doen het allemaal goed, maar iedereen op zijne wijs en met zijn menselijke beperkingen.:D
Jelle

Bericht door Jelle »

Madelief, ik denk dat het wel terdege uitmaakt waar we naar toe gaan. Ik denk dat het belangrijk is ons af te vragen, dat wanneer we ergens naar toegaan of als we ergens zijn of we op dat moment God zouden kunnen ontmoeten. Ik denk dat als ik op een Pinck Pop festival ben dat ik daar God niet zal kunnen en durven ontmoeten, denk je dat de Heere Jezus in Zijn tijd hier op aarde naar zoiets toegegaan zou zijn? Ik weet wel zeker van niet.
En dat vraag ik me altijd af als ik iets wil doen of ergens heen wil gaan.
We moeten elk moment van de dag ons kunnen verantwoorden als we plotseling voor de Heere moeten verschijnen.
We zingen: Geloofd zij God met diepst ontzag.
Ik weet niet of diep ontzag zich uit in knetterharde muziek en op hitsende muziek. Maar ik denk dat het anders is, dan zullen we in eerbied stil zijn.

[Veranderd op 20/8/02 door Jelle]
Refojongere

Bericht door Refojongere »

De Britse formatie Steve is de laatste ontdekking van het Amerikaanse label ForeFront. (Tait, dc Talk, Rebecca St.James) De band bestaat uit vier leden en maakt deel uit van NGM, een organisatie die op relevante wijze het Evangelie onder jongeren uit wil dragen. Steve mixt pop, rock en worship elementen in een krachtige, gepassioneerde sound, waarin de band Gods hart wil laten doorklinken. ‘Falling Down’ is hun debuutalbum met nummers van hoge kwaliteit. Van deze band gaan we de komende jaren nog veel meer horen. Een enorme aanwinst voor Flevo!

"Als mensen zeggen dat wij ze dichter bij God gebracht hebben, is dat wel het beste wat ons gezegd kan worden. Nou ja,"giechelt Neil van de britpop band Steve, "mensen die zeggen dat ik er 'damn sexy' uit zie, staan ook behoorlijk hoog op mijn 'leuk' lijstje." Steve wil jongeren bemoedigen om God te volgen en doet dat met hart, ziel en lichaam.

Als ultieme worship lijkt hij met zijn kont te moeten zwaaien. "Het staat misschien nergens in de bijbel hoor, maar wie zegt dat ik God niet met mijn kont mag aanbidden?" Neil kijkt uitdagend van het podium het veld op en wiegt zijn heupen. "Schudden met die handel! Help elkaar waar nodig. Shake your asses." Net als je denkt dat je rustig kunt kijken, rent leadzanger en sexy Neil weer achter zijn microfoon vandaan om er toch wel heel zeker van te zijn dat iedereen met zijn kont schudt.

Steve laat ze wiebelen, springen, schreeuwen, zingen en waarschijnlijk toch vooral genieten. Waar een tijdje geleden de rare roddel wereldkundig was gemaakt dat de band zou stoppen, moet dit optreden toch wel een duidelijk bewijs zijn dat ze voorlopig nog niet klaar zijn met harten veroveren. Ze maken heerlijke muziek dat het midden houdt tussen gewone pop en buitengewone lekkere britpop, zoals ze zichzelf graag omschrijven.


Dit is nog maar het topje van de ijsberg. (http://www.flevofestival.nl/2002/splash.htm).
't Is vast niet leuk om te lezen, het bovenstaande, maar het moet nu eenmaal om te waarschuwen.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Begrijp je mijn aversie tegen het FLEVOfestival een beetje Madelief?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9202
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Nooit op flevo geweest ik zal er ook nooit komen waarschijnlijk. Morgen ben ik wel in Gouda bij de marktaktie, alleen daar ben ik ook weg voor de muziek begint (maar dat heeft niets met de muziek te maken). Bezwaar tegen flevo is dat de muziek iets op zichzelfstaands is geworden, waarbij men toch nog zo nodig het label Christelijk wil hebben. Sommige bands e.d. zijn niet erg duidelijk, daar mag wel naar gekeken worden. Er zijn toch nog wel bands die er dezelfde kijk op muziek op na houden als Keith Green, Second Chapter of Acts of Rich Mullins? Moet je daar niet wat meer naar kijken. Waarschijnlijk waren die bands er ook wel trouwens, maar anderen krijgen ook veel aandacht.

Refojongere,

Ik denk dat wat de zanger van Steve gezegd heeft eerder duid op een niet al te tactisch en in mijn ogen niet al te ver ontwikkeld gevoel voor humor, dan op de dingen die hij echt zegt. Maar goed ook dat soort bands zie ik liever duidelijker zijn.

Laat volgend jaar Caedmon's call maar op flevo komen.

Vay con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
madelief

Bericht door madelief »

Ja ik begrijp je wel Refojongere. Maar eh je moet niet iedereen over een kam scheren. Rebecca st James is gewoon goed. En dat bedoel ik.
Om zo iets alleen de flevo verkeerd te beoordelen. Als er een ds in de zwaardere kerken bv dingen zegt waarvan je weet dat het niet klopt dan blijf je er toch ook noch naar die zware kerk gaan. Want er zijn nog TIG andere ds die het wel goed doen. En de volgende keer kan die ds wel goede dingen zeggen.
Snappie..........................
Refie.............:,
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Ik zou niet alleen het festival willen afvallen omdat Steve zulke uitlatingen gedaan heeft. Er zijn nog wel meer voorbeelden, maar ik vond dit wel tekenend.
Heb u trouwens Rebecca St. James gezien of Keith Green of Rich Mullins? Ik heb het niet kunnen lezen op de site.
Plaats reactie