Oorlog in Oekraine

Cyrillus
Verbannen
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 aug 2022, 09:58

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Cyrillus »

DDD schreef: 02 mar 2024, 10:00
Cyrillus schreef: 02 mar 2024, 09:23
DDD schreef: 01 mar 2024, 22:45
Cyrillus schreef: 01 mar 2024, 21:33
Dat wij eens op de grond moeten landen. Wij zijn op het hoogste niveau corrupt maar menen ons met de hele wereld te kunnen bemoeien.
Je bent echt niet goed wijs. Natuurlijk zijn er gebreken in onze rechtsstaat. Maar die vallen in het niet bij die van Rusland.
Het komt op mij over dat jij denkt er een paar dingetjes mis zijn in onze rechtstaat, terwijl wij tot op het bot ziek zijn in de EU. Alleen al het feit dat oproepen tot genocide op Israel is toegestaan, is een bijbels teken aan de wand. Idem het feit dat klimaatklevers zonder straf een samenleving mogen ontwrichten. Terwijl jij, als je een paar kilometer te hard rijdt een behoorlijke boete krijgt. Jij hebt het over rechtstaat? We leven in een rechtstaat waar de politie je terugstuurt als je diefstal wil melden. Ik kan zo wel even doorgaan...
Dat komt omdat je er niets van begrijpt. De voorbeelden die je noemt, zijn juist voorbeelden dat de Europese Unie een rechtsstaat is, met uitzondering van die over de diefstal, maar dat moet ook een vergissing zijn geweest. Het is een rechtsstaat met enkele gebreken, dat zeker. Maar een dergelijke vergelijking met Rusland kan een normaal denkend mens niet maken.
Ik begrijp er niets van inderdaad. Maar ik zie een EU waar het fundament onder de uiterlijke rechtstaat normloosheid is. Jij mag deze schone schijn geweldig vinden, voor mij is dat een prachtig oppervlak met drijfzand eronder.
Cyrillus
Verbannen
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 aug 2022, 09:58

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Cyrillus »

huisman schreef: 02 mar 2024, 10:11
Cyrillus schreef: 02 mar 2024, 09:05
huisman schreef: 01 mar 2024, 22:17
Cyrillus schreef: 01 mar 2024, 21:49
Grappig dat je van onderwerp verandert: het ging om neutraliteit en oorlogsverklaringen. Juist daar ga je niet op in. Bovendien kan ik nu je hele vergelijking niet volgen: wie zou dan Rusland, Oekraine, en het Westen moeten zijn in jouw voorbeeld?
Jij wil nog niet eens een massaslachting door Poetins leger veroordelen. Je komt dan met een in jouw ogen slim debattrucje en gaat door met Poetins propaganda. Ik ben wel weer klaar met jou.
Debattruc? Ik stel een oprechte simpele vraag en ik krijg geen antwoord omdat mijn mening je niet bevalt. Sterker, omdat ik het op bepaalde punten opneem voor Rusland, meen jij mij van alles te kunnen beschuldigen. En dan snel weglopen. Tja...
Aks het geen debattruc was dan was het domheid. Je reageerde namelijk op mij terwijl je deed alsof het bericht van @Gallio van mij was. Dat is of een trucje of ontzettend dom. Jij mag kiezen….

Verder zegt het mij veel dat jij de oorlogsmisdaden van Rusland weigert te veroordelen met smoesjes dat ons land/EU ook zo slecht met zijn burgers omgaat.
Ik was dankbaar dat er gisteren duizenden Russen bij de begrafenis van Navalny waren. Dat deden ze met gevaar voor hun leven. Verdrietig dat zijn vrouw en kinderen er niet bij konden zijn omdat ze dan waarschijnlijk gearresteerd zouden worden.

Maar zelfs dat vind jij geweldig van jouw held Poetin. Heb jij een poster van hem boven je bed of gaat dat jou zelfs iets te ver?
OK, als verschillende mensen zich bemoeien met dezelfde vergelijking kan er een vergissing gemaakt worden. Ik zie trouwens niet in wat voor verschil het hier maakt. Nadere uitleg kwam er toch niet.
Verder beschuldig je mij direct en indirect weer van allerlei zaken. Zaken die je niet waar kan maken. Dat is jammer, want dat maakt een gesprek met jou onmogelijk.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door huisman »

Cyrillus schreef: 02 mar 2024, 10:27
huisman schreef: 02 mar 2024, 10:11
Cyrillus schreef: 02 mar 2024, 09:05
huisman schreef: 01 mar 2024, 22:17

Jij wil nog niet eens een massaslachting door Poetins leger veroordelen. Je komt dan met een in jouw ogen slim debattrucje en gaat door met Poetins propaganda. Ik ben wel weer klaar met jou.
Debattruc? Ik stel een oprechte simpele vraag en ik krijg geen antwoord omdat mijn mening je niet bevalt. Sterker, omdat ik het op bepaalde punten opneem voor Rusland, meen jij mij van alles te kunnen beschuldigen. En dan snel weglopen. Tja...
Aks het geen debattruc was dan was het domheid. Je reageerde namelijk op mij terwijl je deed alsof het bericht van @Gallio van mij was. Dat is of een trucje of ontzettend dom. Jij mag kiezen….

Verder zegt het mij veel dat jij de oorlogsmisdaden van Rusland weigert te veroordelen met smoesjes dat ons land/EU ook zo slecht met zijn burgers omgaat.
Ik was dankbaar dat er gisteren duizenden Russen bij de begrafenis van Navalny waren. Dat deden ze met gevaar voor hun leven. Verdrietig dat zijn vrouw en kinderen er niet bij konden zijn omdat ze dan waarschijnlijk gearresteerd zouden worden.

Maar zelfs dat vind jij geweldig van jouw held Poetin. Heb jij een poster van hem boven je bed of gaat dat jou zelfs iets te ver?
OK, als verschillende mensen zich bemoeien met dezelfde vergelijking kan er een vergissing gemaakt worden. Ik zie trouwens niet in wat voor verschil het hier maakt. Nadere uitleg kwam er toch niet.
Verder beschuldig je mij direct en indirect weer van allerlei zaken. Zaken die je niet waar kan maken. Dat is jammer, want dat maakt een gesprek met jou onmogelijk.
Begrijp niet dat je de verdediging van een gewelddadig dictatoriaal regime nodig hebt om kritiek te hebben op het decadente westen. Jij blijft weigeren om bv de massaslachting door het Russische leger in Boetsja op onschuldige burgers te veroordelen.
Dat maakt het dat je voor mij geen gesprekspartner bent. Je staat volledig aan de verkeerde kant van de geschiedenis.

Nogmaals een link.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... ad-boetsja
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Wim Anker »

Doe niet zo theatraal @Huisman. Je verdediging van vrijheid en recht gaat ook niet verder dan wat lippendienst en mischien wat apparatuur blijkens de start van deze discussie.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door huisman »

Wim Anker schreef: 02 mar 2024, 11:46 Doe niet zo theatraal @Huisman. Je verdediging van vrijheid en recht gaat ook niet verder dan wat lippendienst en mischien wat apparatuur blijkens de start van deze discussie.
Goedemorgen Wim. Persoonlijk zou ik graag met de hele NAVO Rusland binnenvallen. Conventioneel en nucleair. Bommen erop…….maar dat is misschien wat theatraal. :garde
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8975
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door J.C. Philpot »

Ondanks wat er allemaal mis is met de politiek is mijn gedachte: het is maar goed dat de politiek beslist over het starten van een oorlog, en niet de militairen zelf.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 02 mar 2024, 12:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door huisman »

J.C. Philpot schreef: 02 mar 2024, 12:16 Ondanks wat er allemaal mis is met de politiek is mijn gedachte: het is maar goed dat de politiek beslist over het starten van een oorlog, en niet de militairen zelf.
Militairen zijn over het algemeen terughoudender met het starten van een oorlog dan de politiek.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Zeeuw
Berichten: 11625
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Zeeuw »

huisman schreef: 02 mar 2024, 12:10
Wim Anker schreef: 02 mar 2024, 11:46 Doe niet zo theatraal @Huisman. Je verdediging van vrijheid en recht gaat ook niet verder dan wat lippendienst en mischien wat apparatuur blijkens de start van deze discussie.
Goedemorgen Wim. Persoonlijk zou ik graag met de hele NAVO Rusland binnenvallen. Conventioneel en nucleair. Bommen erop…….maar dat is misschien wat theatraal. :garde
Nee, dat is volledig onchristelijk. En het melden waard.
Online
DDD
Berichten: 28733
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door DDD »

Waarom is dat onchristelijk? Ik ben er geen voorstander van, maar ik vind de dwaasheden van Cyrillus meer onchristelijk dan dit voorstel.
Zeeuw
Berichten: 11625
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef: 02 mar 2024, 12:27 Waarom is dat onchristelijk? Ik ben er geen voorstander van, maar ik vind de dwaasheden van Cyrillus meer onchristelijk dan dit voorstel.
Omdat het doden van onschuldige burgers iets is wat eenieder met gezond (niet eens christelijk voor nodig) verstand afkeurt. Het nucleair binnenvallen van een land zal dat tot effect hebben.
Cyrillus
Verbannen
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 aug 2022, 09:58

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Cyrillus »

DDD schreef: 02 mar 2024, 12:27 Waarom is dat onchristelijk? Ik ben er geen voorstander van, maar ik vind de dwaasheden van Cyrillus meer onchristelijk dan dit voorstel.
De aap komt wel uit de mouw: het inzetten van allesvernietigende bommen waarbij vele onschuldige burgers zullen vallen is zelfs iets wat Poetin nog niet gedaan heeft. Maar ik zou nog slechter zijn. Ik kan @huisman en jou niet meer serieus nemen. Dit heeft niets met een christelijke standpunt van doen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door huisman »

Zeeuw schreef: 02 mar 2024, 12:22
huisman schreef: 02 mar 2024, 12:10
Wim Anker schreef: 02 mar 2024, 11:46 Doe niet zo theatraal @Huisman. Je verdediging van vrijheid en recht gaat ook niet verder dan wat lippendienst en mischien wat apparatuur blijkens de start van deze discussie.
Goedemorgen Wim. Persoonlijk zou ik graag met de hele NAVO Rusland binnenvallen. Conventioneel en nucleair. Bommen erop…….maar dat is misschien wat theatraal. :garde
Nee, dat is volledig onchristelijk. En het melden waard.
Misschien had je het gesprek tussen Wim en mij moeten volgen voordat je een conclusie trekt. Ik ben juist voor het ondersteunen van de Oekraïne maar ook om een diplomatiek spoor te bewandelen. Wim is voor totale inzet van NAVO militairen in de Oekraïne.
Dat ben ik dus juist niet!

Dus mijn opmerking was ironisch bedoeld.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Zeeuw
Berichten: 11625
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Zeeuw »

huisman schreef: 02 mar 2024, 12:39
Zeeuw schreef: 02 mar 2024, 12:22
huisman schreef: 02 mar 2024, 12:10
Wim Anker schreef: 02 mar 2024, 11:46 Doe niet zo theatraal @Huisman. Je verdediging van vrijheid en recht gaat ook niet verder dan wat lippendienst en mischien wat apparatuur blijkens de start van deze discussie.
Goedemorgen Wim. Persoonlijk zou ik graag met de hele NAVO Rusland binnenvallen. Conventioneel en nucleair. Bommen erop…….maar dat is misschien wat theatraal. :garde
Nee, dat is volledig onchristelijk. En het melden waard.
Misschien had je het gesprek tussen Wim en mij moeten volgen voordat je een conclusie trekt. Ik ben juist voor het ondersteunen van de Oekraïne maar ook om een diplomatiek spoor te bewandelen. Wim is voor totale inzet van NAVO militairen in de Oekraïne.
Dat ben ik dus juist niet!

Dus mijn opmerking was ironisch bedoeld.
Ook ironische opmerkingen kun je voor je houden. Al begrijp ik dat het bij jou en Wim een wedstrijd ironie en 'kijk mij eens lekker scherp zijn' is. Ik verwacht meer verstand van je.
Cyrillus
Verbannen
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 aug 2022, 09:58

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Cyrillus »

huisman schreef: 02 mar 2024, 12:39
Zeeuw schreef: 02 mar 2024, 12:22
huisman schreef: 02 mar 2024, 12:10
Wim Anker schreef: 02 mar 2024, 11:46 Doe niet zo theatraal @Huisman. Je verdediging van vrijheid en recht gaat ook niet verder dan wat lippendienst en mischien wat apparatuur blijkens de start van deze discussie.
Goedemorgen Wim. Persoonlijk zou ik graag met de hele NAVO Rusland binnenvallen. Conventioneel en nucleair. Bommen erop…….maar dat is misschien wat theatraal. :garde
Nee, dat is volledig onchristelijk. En het melden waard.
Misschien had je het gesprek tussen Wim en mij moeten volgen voordat je een conclusie trekt. Ik ben juist voor het ondersteunen van de Oekraïne maar ook om een diplomatiek spoor te bewandelen. Wim is voor totale inzet van NAVO militairen in de Oekraïne.
Dat ben ik dus juist niet!

Dus mijn opmerking was ironisch bedoeld.
Dat maakt de opmerking van @DDD nog interessanter.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door huisman »

Zeeuw schreef: 02 mar 2024, 12:41
huisman schreef: 02 mar 2024, 12:39
Zeeuw schreef: 02 mar 2024, 12:22
huisman schreef: 02 mar 2024, 12:10

Goedemorgen Wim. Persoonlijk zou ik graag met de hele NAVO Rusland binnenvallen. Conventioneel en nucleair. Bommen erop…….maar dat is misschien wat theatraal. :garde
Nee, dat is volledig onchristelijk. En het melden waard.
Misschien had je het gesprek tussen Wim en mij moeten volgen voordat je een conclusie trekt. Ik ben juist voor het ondersteunen van de Oekraïne maar ook om een diplomatiek spoor te bewandelen. Wim is voor totale inzet van NAVO militairen in de Oekraïne.
Dat ben ik dus juist niet!

Dus mijn opmerking was ironisch bedoeld.
Ook ironische opmerkingen kun je voor je houden. Al begrijp ik dat het bij jou en Wim een wedstrijd ironie en 'kijk mij eens lekker scherp zijn' is. Ik verwacht meer verstand van je.
Wij hebben blijkbaar een behoorlijk verschillend karakter. Ironie is een prachtig stijlfiguur. Helaas zijn er mensen die dit niet waarderen of begrijpen. Dus mijn opmerking houd ik zeker niet voor mij.

Wat het laatste betreft. Mijn verstand wordt regelmatig te hoog ingeschat. Ik ben niet zo verstandig. :)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie