Dat zijn voor mij appels en peren. In jouw werk kun je toch ook zaken weigeren die tegen je principes ingaan?DDD schreef:Ja, maar die is wel beperkt. Iemand die een openbaar zwembad exploiteert, kan samenwonende stellen ook niet uitsluiten van toegang.
Doorvoeren principes in je bedrijfsvoering
Re: Doorvoeren principes in je bedrijfsvoering
Re: Doorvoeren principes in je bedrijfsvoering
Dan snap ik het al helemaal niet. Berichtgeving wordt ook gefilterd, maar daardoor wordt toch niemand uitgesloten? Je kunt als seculiere lezer wel denken: wat heb ik hier nu aan? Ik mis de interessante dingen... Maar een redactie maakt toch voortdurend keuzes, die niet iedereen tevreden zullen stellen?DDD schreef:Het gaat niet alleen om advertenties. Ik vraag me af of je wel leest.
Ik vind het nogal wat dat de gemeente vraagt aan een commerciële uitgever om identiteitskaders op te heffen.
En, mede richting @Dodo: bij ons is er jaren geleden ook een nieuw krantje bijgekomen. Als je maar genoeg advertenties hebt, is dat heus wel rendabel. Dus dat je als christelijke ondernemer moet laten dwingen om alle soorten nieuws te brengen, en advertenties te plaatsen waar je als christen niet in meekunt, vind ik - om maar eens een DDD-woord te gebruiken - echt onzin.
Re: Doorvoeren principes in je bedrijfsvoering
Dat is niet waar. https://www.lokaaltotaal.nl/kapelle/org ... huisbladenDodo schreef:Die horecaklanten konden uit tientallen andere kantoren kiezen om hun zaken te laten doen. Maar zo'n krantje is de enige in een dorp die het plaatselijke nieuws brengt. Dus er worden wel degelijk mensen/zaken uitgesloten.eilander schreef:Dat vind ik ook heel verschillende dingen. Jij hebt het steeds over mensen die uitgesloten worden. In het geval van het zwembad zou dat inderdaad zo zijn. Maar bij deze krant zie ik dat niet, hoor. Een krant heeft een advertentiebeleid, net zoals elk bedrijf nadenkt over met welke partijen ze zaken doen.DDD schreef:Ja, maar die is wel beperkt. Iemand die een openbaar zwembad exploiteert, kan samenwonende stellen ook niet uitsluiten van toegang.
Destijds hadden we op ons accountantskantoor het beleid om geen horecaklanten te accepteren. Dat kun je natuurlijk uitsluiting noemen, maar ik zou niet weten wat er mis is aan bepaalde specialisaties - en het omgekeerde. Als accountant heb je een wettelijk geregeld beroep, dus daar kun je evengoed van zeggen dat je niemand mag uitsluiten.
Maar goed, op deze manier dwalen we af en elk voorbeeld zal wel weer z'n eigen discussie kunnen opleveren. Ik blijf erbij dat het gewoon het goed recht van een ondernemer is. Of je op deze manier dan een huis-aan-huiskrant wilt hebben, kun je je afvragen. Maar liever dan de forse kritiek hier, zou ik hem steunen.
- Dodo
- Berichten: 5650
- Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
- Locatie: dodo.refoforum@gmail.com
Re: Doorvoeren principes in je bedrijfsvoering
De link is leeg.Zeeuw schreef: Dat is niet waar. https://www.lokaaltotaal.nl/kapelle/org ... huisbladen
Maar als er meer bladen zijn, is het niet zo'n probleem. Dan krijgen de mensen toch het nieuws en de advertenties die ze zoeken.
Re: Doorvoeren principes in je bedrijfsvoering
Dat is op meerdere punten niet waar. Als je kwaliteit wilt leveren, is dat helemaal niet zo rendabel. Als je alleen al alle raadsvergaderingen wilt verslaan, ben je een vermogen kwijt.eilander schreef:Dan snap ik het al helemaal niet. Berichtgeving wordt ook gefilterd, maar daardoor wordt toch niemand uitgesloten? Je kunt als seculiere lezer wel denken: wat heb ik hier nu aan? Ik mis de interessante dingen... Maar een redactie maakt toch voortdurend keuzes, die niet iedereen tevreden zullen stellen?DDD schreef:Het gaat niet alleen om advertenties. Ik vraag me af of je wel leest.
Ik vind het nogal wat dat de gemeente vraagt aan een commerciële uitgever om identiteitskaders op te heffen.
En, mede richting @Dodo: bij ons is er jaren geleden ook een nieuw krantje bijgekomen. Als je maar genoeg advertenties hebt, is dat heus wel rendabel. Dus dat je als christelijke ondernemer moet laten dwingen om alle soorten nieuws te brengen, en advertenties te plaatsen waar je als christen niet in meekunt, vind ik - om maar eens een DDD-woord te gebruiken - echt onzin.
Los daarvan ga je totaal niet in op de maatschappelijke functie van de journalistiek. Al die vergelijkingen met een ondernemer gaan helemaal niet op.
Re: Doorvoeren principes in je bedrijfsvoering
Dat kan zeker. Maar dat is een oneigenlijke vergelijking. Je zou het nog beter kunnen vergelijken met een gemeente met één trouwambtenaar.Zeeuw schreef:Dat zijn voor mij appels en peren. In jouw werk kun je toch ook zaken weigeren die tegen je principes ingaan?DDD schreef:Ja, maar die is wel beperkt. Iemand die een openbaar zwembad exploiteert, kan samenwonende stellen ook niet uitsluiten van toegang.
Re: Doorvoeren principes in je bedrijfsvoering
Wanneer er 1 huis-aan-huis-blad zou zijn wel ja. Maar dat is dus niet zo.DDD schreef:Dat kan zeker. Maar dat is een oneigenlijke vergelijking. Je zou het nog beter kunnen vergelijken met een gemeente met één trouwambtenaar.Zeeuw schreef:Dat zijn voor mij appels en peren. In jouw werk kun je toch ook zaken weigeren die tegen je principes ingaan?DDD schreef:Ja, maar die is wel beperkt. Iemand die een openbaar zwembad exploiteert, kan samenwonende stellen ook niet uitsluiten van toegang.
Re: Doorvoeren principes in je bedrijfsvoering
Vreemd, want als ik er op klik verschijnen er toch echt 4 titels die te verkrijgen zijn. Ik woon naast Kapelle en krijg diverse huis-aan-huis-bladen.Dodo schreef:De link is leeg.Zeeuw schreef: Dat is niet waar. https://www.lokaaltotaal.nl/kapelle/org ... huisbladen
Maar als er meer bladen zijn, is het niet zo'n probleem. Dan krijgen de mensen toch het nieuws en de advertenties die ze zoeken.
Burgemeester zegt ook:
Als het bedrijf dit beleid blijft hanteren "dan zijn wij genoodzaakt afscheid te nemen van de Scheldepost en onze gemeentelijke berichtgeving bij een andere partij onder te brengen." De gemeente hoopt dat dit niet zover hoeft te komen. Daarom vindt er begin oktober een vervolggesprek plaats met de uitgever over het al dan niet opheffen van de samenwerking. In dat gesprek moet de uitgever over de brug komen, "want dat identiteitskader moet van tafel", zegt Naterop.
Re: Doorvoeren principes in je bedrijfsvoering
Dat blijkt dan weer niet uit het artikel. Uit het feit dat er een andere partij nodig is, volgt niet automatisch dat deze ook beschikbaar is.
In de plekken waar ik heb gewoond, is altijd met pijn en moeite één behoorlijke krant verschenen. In beide gevallen heeft na een fusie van de gemeente het voortbestaan aan een zijden draadje gehangen, in één geval is de krant gebleven dankzij giften, in het andere geval ten onder gegaan door wanbeleid van de gemeente.
Nu is dit blaadje in de verste verten niet vergelijkbaar met een kwalitatief goede krant, en als er vier advertentieblaadjes zijn, dan is het inderdaad niet zo'n probleem. Het is de vraag of het bereik op iedere plaats dekkend is.
Maar als er meerdere soortgelijke blaadjes zijn, dan kun je inderdaad zonder veel problemen één versie maken voor een specifieke doelgroep, daar ben ik het wel mee eens.
In de plekken waar ik heb gewoond, is altijd met pijn en moeite één behoorlijke krant verschenen. In beide gevallen heeft na een fusie van de gemeente het voortbestaan aan een zijden draadje gehangen, in één geval is de krant gebleven dankzij giften, in het andere geval ten onder gegaan door wanbeleid van de gemeente.
Nu is dit blaadje in de verste verten niet vergelijkbaar met een kwalitatief goede krant, en als er vier advertentieblaadjes zijn, dan is het inderdaad niet zo'n probleem. Het is de vraag of het bereik op iedere plaats dekkend is.
Maar als er meerdere soortgelijke blaadjes zijn, dan kun je inderdaad zonder veel problemen één versie maken voor een specifieke doelgroep, daar ben ik het wel mee eens.
Re: Doorvoeren principes in je bedrijfsvoering
Die is wel beschikbaar. Maar je hebt gelijk, het is geen financiële vetpot om een dergelijk blad uit te brengen. Ik vraag me ook hoe lang dit soort media nog blijven bestaan. Mijn ouders lezen ze nog van voor tot achter. Ik lees het een beetje en gebruik ze vooral als onderlegger voor het kippenhok en mijn kinderen lezen het totaal niet.DDD schreef:Dat blijkt dan weer niet uit het artikel. Uit het feit dat er een andere partij nodig is, volgt niet automatisch dat deze ook beschikbaar is.
In de plekken waar ik heb gewoond, is altijd met pijn en moeite één behoorlijke krant verschenen. In beide gevallen heeft na een fusie van de gemeente het voortbestaan aan een zijden draadje gehangen, in één geval is de krant gebleven dankzij giften, in het andere geval ten onder gegaan door wanbeleid van de gemeente.
Nu is dit blaadje in de verste verten niet vergelijkbaar met een kwalitatief goede krant, en als er vier advertentieblaadjes zijn, dan is het inderdaad niet zo'n probleem. Het is de vraag of het bereik op iedere plaats dekkend is.
Maar als er meerdere soortgelijke blaadjes zijn, dan kun je inderdaad zonder veel problemen één versie maken voor een specifieke doelgroep, daar ben ik het wel mee eens.
In de gemeente waar ik lang heb gewerkt, werd de digitale versie steeds meer gelezen. Die hadden ook mensen in dienst/freelance die raadsvergaderingen versloegen. Maar volgens mij is het publiek voor dat soort verslagen erg beperkt.
Re: Doorvoeren principes in je bedrijfsvoering
Het is in Zeeland erg in het nieuws. Dit is geen reclame voor ons als refo's en het komt wettisch over. Dat neem ik de mensen achter dit bedrijf kwalijk want het speelt al een poos. Ik vraag me ook af: zou het niet beter zijn om i.p.v. advertenties te weigeren zelf iedere week een pagina vol te schrijven met de uitleg over de zondagsrust in toegankelijke taal. Er is genoeg materiaal beschikbaar vanuit commissies en deputaatschappen dat je vast gratis mag gebruiken. Daar gaat veel meer vanuit.
Re: Doorvoeren principes in je bedrijfsvoering
We hebben een verschillend beeld van - en waarschijnlijk een verschillende ervaring met - een dergelijke krant. Wat ik voor ogen heb is een huis-aan-huiskrantje zoals dat bij ons verspreid wordt. Nauwelijks nieuws, hele korte en oppervlakkige artikeltjes, maar heel veel advertenties. Ook dat krantje is jarenlang gebruikt door de gemeente om het gemeentenieuws te plaatsen.DDD schreef:Dat is op meerdere punten niet waar. Als je kwaliteit wilt leveren, is dat helemaal niet zo rendabel. Als je alleen al alle raadsvergaderingen wilt verslaan, ben je een vermogen kwijt.eilander schreef:Dan snap ik het al helemaal niet. Berichtgeving wordt ook gefilterd, maar daardoor wordt toch niemand uitgesloten? Je kunt als seculiere lezer wel denken: wat heb ik hier nu aan? Ik mis de interessante dingen... Maar een redactie maakt toch voortdurend keuzes, die niet iedereen tevreden zullen stellen?
Ik vind het nogal wat dat de gemeente vraagt aan een commerciële uitgever om identiteitskaders op te heffen.
En, mede richting @Dodo: bij ons is er jaren geleden ook een nieuw krantje bijgekomen. Als je maar genoeg advertenties hebt, is dat heus wel rendabel. Dus dat je als christelijke ondernemer moet laten dwingen om alle soorten nieuws te brengen, en advertenties te plaatsen waar je als christen niet in meekunt, vind ik - om maar eens een DDD-woord te gebruiken - echt onzin.
Los daarvan ga je totaal niet in op de maatschappelijke functie van de journalistiek. Al die vergelijkingen met een ondernemer gaan helemaal niet op.
Dus wat ik zeg kan in sommige gevallen goed opgaan in elk geval.
Re: Doorvoeren principes in je bedrijfsvoering
Twee dingen:
- Ik denk dat ze de krant niet hadden moeten overnemen. Omdat ze wisten van de doelgroep (adverteerders en lezers) en dat dit kan botsen met hun levensovertuiging.
- Nu de krant in hun bezit is begrijp ik heel goed dat ze niet meer kunnen plaatsen wat tegen Gods Woord is.
- Ik denk dat ze de krant niet hadden moeten overnemen. Omdat ze wisten van de doelgroep (adverteerders en lezers) en dat dit kan botsen met hun levensovertuiging.
- Nu de krant in hun bezit is begrijp ik heel goed dat ze niet meer kunnen plaatsen wat tegen Gods Woord is.
Re: Doorvoeren principes in je bedrijfsvoering
Wat bedrijfsvoering betreft het volgende:
Je koopt als gezin een camping in Frankrijk. Deze camping bestaat al jaren en er gelden waarden en normen waar je niet achter kunt staan (u mag zelf invullen). Je geeft aan dat het een christelijke camping is geworden met regels die passen bij je levensstijl.
Aantal mensen zullen niet meer komen en anderen weten de weg te vinden naar deze 'nieuwe' camping.
Wat is het probleem?
Je koopt als gezin een camping in Frankrijk. Deze camping bestaat al jaren en er gelden waarden en normen waar je niet achter kunt staan (u mag zelf invullen). Je geeft aan dat het een christelijke camping is geworden met regels die passen bij je levensstijl.
Aantal mensen zullen niet meer komen en anderen weten de weg te vinden naar deze 'nieuwe' camping.
Wat is het probleem?
Re: Doorvoeren principes in je bedrijfsvoering
Dat lijkt mij totaal geen probleem. Als je een winkel overneemt, dan kun je zelfs van een bakker een slager maken, of andersom. Nieuwe inventaris en klaar.
@eilander:
Ik heb het inderdaad over serieuze kranten, met tientallen journalistieke artikelen. Niet over blaadjes vol advertenties maar zonder enige inhoudelijke waarde.
Ik geef toe dat dit concrete blad misschien meer lijkt op wat jij ervan kent.
@eilander:
Ik heb het inderdaad over serieuze kranten, met tientallen journalistieke artikelen. Niet over blaadjes vol advertenties maar zonder enige inhoudelijke waarde.
Ik geef toe dat dit concrete blad misschien meer lijkt op wat jij ervan kent.