Doorvoeren principes in je bedrijfsvoering

DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Doorvoeren principes in je bedrijfsvoering

Bericht door DDD »

Ik las dit artikel:

https://www.rd.nl/artikel/935796-kapell ... -discussie

Ik ben het wel met de gemeente eens, dat een huis-aan-huiskrant samenbindend moet werken in een gehele gemeenschap, en daarmee niet de identiteit van één specifieke doelgroep moet dienen. Dat is onnodig polariserend en zet mensen tegen elkaar op.

Ik ben benieuwd hoe anderen daar tegen aankijken.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Doorvoeren principes in je bedrijfsvoering

Bericht door Erskinees »

Beetje dubbel. Enerzijds is het mooi dat men de zondagontheiliging wat aanpakt.
Anderzijds snap ik echt niet dat je een advertentieblad overneemt wanneer je later de regels wilt aanscherpen. Deze bladen staan altijd vol met lokale feesten, partijen en evenementen. Begin dan een lokale versie van de Terdege.
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Doorvoeren principes in je bedrijfsvoering

Bericht door DDD »

Maar je vindt het principieel dus niet onjuist. Ik wel. Ik vind het terecht dat de gemeente weigert daar aan mee te werken. Ik zou de eerste zijn om daar als gemeenteraadslid tegen verder gebruik van zo'n blad te stemmen. Ik ben heel benieuwd hoe ChristenUnie en SGP ter plaatse daarover stemmen, als het aan de orde komt.

Los daarvan spreekt de uitgever in navolging van andere onnavolgbare dominees alvast over verdrukking. Dat is mijns inziens ronduit bespottelijk. Hij weigert andere mensen een podium, en als iemand dan zijn contract opzegt, zou dat verdrukking zijn.

Het is eerder andersom: hij verdrukt zelf.

https://www.rd.nl/artikel/942068-ultima ... dvertentie

Merkwaardig is trouwens ook dat zijn functie niet of niet duidelijk als nevenfunctie bij zijn gemeenteraadslidmaatschap te vinden is, terwijl dit toch wel zou moeten, mijns inziens.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Doorvoeren principes in je bedrijfsvoering

Bericht door Van Ewijk »

DDD schreef:Ik las dit artikel:

https://www.rd.nl/artikel/935796-kapell ... -discussie

Ik ben het wel met de gemeente eens, dat een huis-aan-huiskrant samenbindend moet werken in een gehele gemeenschap, en daarmee niet de identiteit van één specifieke doelgroep moet dienen. Dat is onnodig polariserend en zet mensen tegen elkaar op.

Ik ben benieuwd hoe anderen daar tegen aankijken.
Is de zondagsrust ingesteld voor één specifieke doelgroep dan? Toch wel frappant dat men tegenwoordig wel probeert het andere groepen zo veel mogelijk naar de zin te maken

In de Supermarkt waar ik kom is alle vlees Halal.
De regenboogvlag hangt fier op de voorgevel van het gemeentehuis en als ik naar huis fiets zie ik op de zijkant van de stadsbussen grote advertenties van second.love waardoor men word aangemoedigd het gerief buiten het huwelijk te zoeken.
Eenmaal thuis ligt er ondanks een. duidelijke stikker op de brievenbus weer één of ander blaadje op de mat met promotiemateriaal van goddeloze spectakels met ontblote dames afgebeeld.

Iedereen telt mee tegenwoordig, behalve de Christen.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Doorvoeren principes in je bedrijfsvoering

Bericht door ejvl »

DDD schreef:Ik las dit artikel:

https://www.rd.nl/artikel/935796-kapell ... -discussie

Ik ben het wel met de gemeente eens, dat een huis-aan-huiskrant samenbindend moet werken in een gehele gemeenschap, en daarmee niet de identiteit van één specifieke doelgroep moet dienen. Dat is onnodig polariserend en zet mensen tegen elkaar op.

Ik ben benieuwd hoe anderen daar tegen aankijken.
Ik ben het met je eens, echter is er wel de vraag, waar ligt de grens? Advertenties van viruswappies, mogen die dan ook? Of een Gay-feest? Of een bijeenkomst van de flat-earth aanhangers?
Online
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Doorvoeren principes in je bedrijfsvoering

Bericht door Zeeuw »

ejvl schreef:
DDD schreef:Ik las dit artikel:

https://www.rd.nl/artikel/935796-kapell ... -discussie

Ik ben het wel met de gemeente eens, dat een huis-aan-huiskrant samenbindend moet werken in een gehele gemeenschap, en daarmee niet de identiteit van één specifieke doelgroep moet dienen. Dat is onnodig polariserend en zet mensen tegen elkaar op.

Ik ben benieuwd hoe anderen daar tegen aankijken.
Ik ben het met je eens, echter is er wel de vraag, waar ligt de grens? Advertenties van viruswappies, mogen die dan ook? Of een Gay-feest? Of een bijeenkomst van de flat-earth aanhangers?
Het lastige hier is het feit dat de Scheldepost al vele jaren bepaalde advertenties gewoon plaatste. En nu anders is gaan handelen. De meeste activiteiten die werden aangekondigd waren, buiten het zondagselement, redelijk passend bij het dorp. Dat is niet buitensporig, maar ook zeker niet altijd 'des reformatorische goedkeuring wegdragend'. Ik vraag me af of dit soort business fatsoenlijk te voeren is als je het volgens een strikt identiteitskader wil doen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Doorvoeren principes in je bedrijfsvoering

Bericht door -DIA- »

Misschien kent een deel van de forummers het regionale blad "Eilandennieuws"? Dit was in elk geval een krant die principes had. Ik weet niet hoe het er tegenwoordig mee staat, maar ik weet wel dat deze krant wellicht hetzelfde beleid hieromtrent had gevoerd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Doorvoeren principes in je bedrijfsvoering

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:Misschien kent een deel van de forummers het regionale blad "Eilandennieuws"? Dit was in elk geval een krant die principes had. Ik weet niet hoe het er tegenwoordig mee staat, maar ik weet wel dat deze krant wellicht hetzelfde beleid hieromtrent had gevoerd.
Het bestaat, digitaal in ieder geval, nog steeds: https://www.eilandennieuws.nl/
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Doorvoeren principes in je bedrijfsvoering

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:Misschien kent een deel van de forummers het regionale blad "Eilandennieuws"? Dit was in elk geval een krant die principes had. Ik weet niet hoe het er tegenwoordig mee staat, maar ik weet wel dat deze krant wellicht hetzelfde beleid hieromtrent had gevoerd.
Het bestaat, digitaal in ieder geval, nog steeds: https://www.eilandennieuws.nl/
Die is echt enorm gemoderniseerd! Toentertijd stonden er zelfs meditaties in van wijlen ds. P. Blok, en het was een echt positief christelijk blad.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: RE: Doorvoeren principes in je bedrijfsvoering

Bericht door DDD »

ejvl schreef:
DDD schreef:Ik las dit artikel:

https://www.rd.nl/artikel/935796-kapell ... -discussie

Ik ben het wel met de gemeente eens, dat een huis-aan-huiskrant samenbindend moet werken in een gehele gemeenschap, en daarmee niet de identiteit van één specifieke doelgroep moet dienen. Dat is onnodig polariserend en zet mensen tegen elkaar op.

Ik ben benieuwd hoe anderen daar tegen aankijken.
Ik ben het met je eens, echter is er wel de vraag, waar ligt de grens? Advertenties van viruswappies, mogen die dan ook? Of een Gay-feest? Of een bijeenkomst van de flat-earth aanhangers?
Dat hangt natuurlijk een beetje van de samenleving af. Een besloten gay-feest of een bijeenkomst van aanhangers van een platte aarde moet echter in iedere plaats kunnen plaatsvinden. Dan is het van belang dat dat ook in het plaatselijke krantje aangekondigd kan worden, maar dan wel zo, dat ouders het blad niet bij hun kinderen weg moeten houden.

Advertenties van viruswappies zijn misschien een ander verhaal. Aan de andere kant, de redactie wekt ook niet de indruk ver boven de materie te staan als onafhankelijke journalisten.
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Doorvoeren principes in je bedrijfsvoering

Bericht door DDD »

-DIA- schreef:Misschien kent een deel van de forummers het regionale blad "Eilandennieuws"? Dit was in elk geval een krant die principes had. Ik weet niet hoe het er tegenwoordig mee staat, maar ik weet wel dat deze krant wellicht hetzelfde beleid hieromtrent had gevoerd.
Maar dat is een betaalde krant, waarop je wel of niet kiest een abonnement te nemen. Hier gaat het om een huis-aan-huisblad, dat -wil althans de gemeente zo'n blad faciliteren- er voor de gehele gemeente moet zijn.

In mijn geboortedorp was een uitstekend huis-aan-huis-blad. Het was (meermalen?) het beste huis-aan-huisblad van Nederland. Het had onafhankelijke en deskundige journalisten en zat echt goed in elkaar. Op een gegeven moment is het opgehouden te bestaan, helaas. Ik kan er ook weinig meer over vinden, terwijl het mijns inziens een Wikipedia-lemma zou verdienen.

In ieder geval stond het blad ook in het redactiestatuut open voor alle gezindten, als ik het goed heb onthouden. Maar ik kan het niet vinden.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Doorvoeren principes in je bedrijfsvoering

Bericht door Bezorgd »

Erskinees schreef:Beetje dubbel. Enerzijds is het mooi dat men de zondagontheiliging wat aanpakt.
Anderzijds snap ik echt niet dat je een advertentieblad overneemt wanneer je later de regels wilt aanscherpen. Deze bladen staan altijd vol met lokale feesten, partijen en evenementen. Begin dan een lokale versie van de Terdege.
Dit ja.
Ik begrijp echt wel dat je soms in gewetensconflict komt.
Maar ga dan geen algemene kranten uitgeven.

Dit wist je voordat je het overnam ook al.
En geeft juist veel onheilige discussie.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Doorvoeren principes in je bedrijfsvoering

Bericht door Van Ewijk »

Bezorgd schreef:
Erskinees schreef:Beetje dubbel. Enerzijds is het mooi dat men de zondagontheiliging wat aanpakt.
Anderzijds snap ik echt niet dat je een advertentieblad overneemt wanneer je later de regels wilt aanscherpen. Deze bladen staan altijd vol met lokale feesten, partijen en evenementen. Begin dan een lokale versie van de Terdege.
Dit ja.
Ik begrijp echt wel dat je soms in gewetensconflict komt.
Maar ga dan geen algemene kranten uitgeven.

Dit wist je voordat je het overnam ook al.
En geeft juist veel onheilige discussie.
Je kan natuurlijk ook de singatuur van je uitgave veranderen, maar ja, als je een huis aan huisblad hebt is dat een beetje moeilijk.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Doorvoeren principes in je bedrijfsvoering

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:
-DIA- schreef:Misschien kent een deel van de forummers het regionale blad "Eilandennieuws"? Dit was in elk geval een krant die principes had. Ik weet niet hoe het er tegenwoordig mee staat, maar ik weet wel dat deze krant wellicht hetzelfde beleid hieromtrent had gevoerd.
Maar dat is een betaalde krant, waarop je wel of niet kiest een abonnement te nemen. Hier gaat het om een huis-aan-huisblad, dat -wil althans de gemeente zo'n blad faciliteren- er voor de gehele gemeente moet zijn.

In mijn geboortedorp was een uitstekend huis-aan-huis-blad. Het was (meermalen?) het beste huis-aan-huisblad van Nederland. Het had onafhankelijke en deskundige journalisten en zat echt goed in elkaar. Op een gegeven moment is het opgehouden te bestaan, helaas. Ik kan er ook weinig meer over vinden, terwijl het mijns inziens een Wikipedia-lemma zou verdienen.

In ieder geval stond het blad ook in het redactiestatuut open voor alle gezindten, als ik het goed heb onthouden. Maar ik kan het niet vinden.
Het gaat heel over de gehele linie slecht in de huis-aan-huis-krantenmarkt. Vele titels zijn de afgelopen tijd vervallen of samengevoegd. Van de oude huis-aan-huis bladen zijn hier alle oude vertrouwde titels verdwenen.
In deze regio kwamen de huis-aan-huisbladen voort uit plaatselijke nieuwbladen, waarop vrijwel iedereen was geabonneerd. We hadden in Holten "Holtens Nieuwsblad", in Wierden de "Wierdensche Courant", in Rijssen het "Weekblad voor Rijssen", in Nijverdal "Twents Volksblad" enz. Deze titels zijn alle opgegaan in de grote h-a-h bladen-uitgever DPG Media, bekend van o.a. het AD. Het laatste jaar is er weer enorm in de titels gesnoeid, verdwenen en samengevoegd, zodat alle oude titels die nog voortkwamen uit de betaalde nieuwsbladen nu weg zijn. Er wordt nu uitgegaan dat er per regio plaats is voor slechts één huis-aan-huisblad. De neergang is al lang geleden begonnen: De etherreclame was de eerste die voor een teruggang in het advertentieaanbod zorgde. Daarna internet, en zodoende hebben vrijwel alle huis-aan-huisbladen geen ruim bestaan meer.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Doorvoeren principes in je bedrijfsvoering

Bericht door eilander »

Deze ondernemer verdient de steun, niet de kritiek van onze gezindte. Maar nee, we gaan weer rustig verder aan de uitholling van binnenuit. Het gaat niet om het bedienen van de christelijke doelgroep, het gaat om de uitvoering van het principe: '...want dat betaamt alle mensen.'
Plaats reactie