Hoe goed lees jij het RD?

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Hoe goed lees jij het RD?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ik wilde graag een nieuw draadje openen, met daarin de vraag: Hoe goed lees jij het RD?

Dus: wat lees je wel/niet en waarom wel/niet?

Graag inhoudelijke reacties!
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Hoe goed lees jij het RD?

Bericht door Geytenbeekje »

Verschilt, ik lees meer uit de papieren versie dan digitaal.
Ligt erg aan de titel of ik iets lees of niet. Ik lees wel geregeld van digibron, dus oude jaargangen RD.
Vind ik soms wat leuker.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2057
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe goed lees jij het RD?

Bericht door Arja »

Ik krijg het RD een paar dagen later. Soms lees ik he helemaal niet. Soms zet degene van wie wij het RD krijgen op de krant: "lees pagina zoveel." Dat is dan vaak iets theologisch. Dan lees ik het wel.
Mannetje
Berichten: 7690
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Hoe goed lees jij het RD?

Bericht door Mannetje »

Ik blader hem vaak even door, lees een enkel artikel, de ingezonden brieven en kijk naar de schaakrubriek als die er in staat.

De rouwadvertenties bekijk ik ook.
Laatst gewijzigd door Mannetje op 17 aug 2021, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hoe goed lees jij het RD?

Bericht door Tiberius »

Ik denk dat ik het RD aardig goed lees, altijd via de e-paper, nooit op papier.
De artikelen scan ik eerst diagonaal om te bepalen of ik ze wil gaan lezen. Nieuws heb ik nl. vaak al op andere sites/bronnen gelezen.
Advertenties lees ik zelden of nooit; ik erger me aan die advertenties die tussen de pagina's van de e-paper verschijnen; ik weet niet of ze dat in de gedrukte krant ook doen.
De advertentiebijlagen die regelmatig verschijnen, lees ik nooit. Andere bijlagen wel, vooral de oudejaarsbijlage.
Ingezonden brieven bekijk ik altijd, afhankelijk van het onderwerp en/of schrijver lees ik die.
Schaak-, dam- en dat soort rubrieken lees ik nooit; weer- en beurspagina evenmin.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Hoe goed lees jij het RD?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ik lees de krant ook altijd digitaal. Het kerknieuws en de pagina met advertenties van jubilea en overlijden lees ik altijd uitgebreid. Verder de hoofdartikelen, en de diverse interviews (kerkelijk en maatschappelijk gerelateerd). Soms een nieuwsartikel, maar meestal heb ik dat al eerder via andere media vernomen.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Hoe goed lees jij het RD?

Bericht door Herman »

Ik lees de krant te hooi en te gras.

Nagenoeg alles lees ik digitaal, maar niet via de elektronische versie, maar gewoon op de site.

Achtergronden bij het (wereld)nieuws lees ik op andere media en de actualiteit lees ik bij op de NOS.

Opinie-artikelen van Bart Jan Spruyt lees ik altijd en in die rubriek zijn er nog wel een paar scribenten die ik vaak lees. Het is sowieso de rubriek.

Het commentaar lees ik nooit, maar wordt doorgaans door de verhoogde hartslag van mijn echtgenote (gevolgd door een lamentatie) op de hoogte gehouden.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Hoe goed lees jij het RD?

Bericht door Ad Anker »

Herman schreef:Ik lees de krant te hooi en te gras.

Nagenoeg alles lees ik digitaal, maar niet via de elektronische versie, maar gewoon op de site.

Achtergronden bij het (wereld)nieuws lees ik op andere media en de actualiteit lees ik bij op de NOS.

Opinie-artikelen van Bart Jan Spruyt lees ik altijd en in die rubriek zijn er nog wel een paar scribenten die ik vaak lees. Het is sowieso de rubriek.

Het commentaar lees ik nooit, maar wordt doorgaans door de verhoogde hartslag van mijn echtgenote (gevolgd door een lamentatie) op de hoogte gehouden.
Vandaag leren we dat Kaag een voorbeeld moet nemen aan Segers. Niet door te zeggen: 'nooit meer met Rutte' maar door net als Segers haar woorden af te zwakken.

Bereid je voor op een klaaglied, waarde Herman!
margrietha
Berichten: 185
Lid geworden op: 26 mei 2016, 23:08

Re: Hoe goed lees jij het RD?

Bericht door margrietha »

Als de krant op de mat ligt, lees ik m even globaal door.
S avonds bij de koffie uitgebreid.
Een tijdje geen RD gehad doordat er geen bezorgers waren, als alternatief e-paper gehad, maar dat beviel heel slecht.
Toch maar liever een papieren krant in handen!
HersteldHervormd
Berichten: 5985
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Hoe goed lees jij het RD?

Bericht door HersteldHervormd »

margrietha schreef:Als de krant op de mat ligt, lees ik m even globaal door.
S avonds bij de koffie uitgebreid.
Een tijdje geen RD gehad doordat er geen bezorgers waren, als alternatief e-paper gehad, maar dat beviel heel slecht.
Toch maar liever een papieren krant in handen!
Ook apart, dat er geen bezorgers zijn?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
margrietha
Berichten: 185
Lid geworden op: 26 mei 2016, 23:08

Re: Hoe goed lees jij het RD?

Bericht door margrietha »

HersteldHervormd schreef:
margrietha schreef:Als de krant op de mat ligt, lees ik m even globaal door.
S avonds bij de koffie uitgebreid.
Een tijdje geen RD gehad doordat er geen bezorgers waren, als alternatief e-paper gehad, maar dat beviel heel slecht.
Toch maar liever een papieren krant in handen!
Ook apart, dat er geen bezorgers zijn?
De minimumleeftijd voor bezorgen is omhoog gegaan , begreep ik.
DDD
Berichten: 28467
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoe goed lees jij het RD?

Bericht door DDD »

GerefGemeente-lid schreef:Ik wilde graag een nieuw draadje openen, met daarin de vraag: Hoe goed lees jij het RD?

Dus: wat lees je wel/niet en waarom wel/niet?

Graag inhoudelijke reacties!
Dat wisselt. Ik lees Trouw en het RD. Ik lees niet alles, en ook niet alle kranten, daar kom ik niet aan toe. Vroeger bewaarde ik die, maar daar ben ik maar mee opgehouden.

Tegenwoordig lees ik digitaal. Ik lees soms ook nog het ND mee. Dat zorgt ervoor dat ik per krant hooguit een half uur tot drie kwartier bezig ben. De grotere interviews in de bijlagen lees ik meestal wel, en ook de kerk en religie-pagina's.

Ik vind het belangrijk om het nieuws van het kerkelijk erf te lezen en ook om te weten wat predikanten aan opiniërende stukken voorgeschoteld krijgen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Hoe goed lees jij het RD?

Bericht door J.C. Philpot »

Als ik op zaterdag lekker uitgebreid de krant wil lezen, koop ik een Trouw.

Het RD lees ik alleen het kerkelijk nieuws en theologie, interviews, rouwadvertenties en aankondigingen van kerkdiensten.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Hoe goed lees jij het RD?

Bericht door Terri »

Ik krijg de krant(en) ongeveer een week later.
Aan de keukentafel met een kop koffie op zaterdagmorgen (meestal) spit ik ze door. :livre
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Hoe goed lees jij het RD?

Bericht door Bertiel »

lees lang niet alles.
wat ik iedere dag lees is de meditatie.
koppensnellen en dan de interessante artikelen lees ik.
Columns lees ik vaak wel.
De interviews lees ik ook vaak, met name de uitgebreidere.
Kijk weer uit naar het magazine op zaterdag.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie