De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5405
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door pierre27 »

Ad Anker schreef:
Bertiel schreef:prima, tweede helft november vanaf een haven in mijn buurt, wie gaat mee?
Ik. :)
Plus 1
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5405
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door pierre27 »

Bertiel schreef:nee, we gaan de noordzee op, en enkel bij windkracht 7 of meer
Geweldig idee!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door refo »

Varkenshouderijen hebben ook dergelijke problemen. Niet zozeer vanwege de brandstof-, maar door de voerprijzen. Sinds vorig jaar zijn die met 60% gestegen.
Drie soorten voer:
31.25 eind mei 2021, nu 49.35 per kilo +58%
26.85 eind mei 2021, nu 43.40 per kilo +62%
28.55 eind mei 2021, nu 46.00 per kilo +61%

Die dieren vreten er natuurlijk geen korreltje minder door.
In plaats van een warme sanering i.v.m. stikstof een koude sanering door voerprijzen.

Al met al denk ik dat alle landen zich meer terug gaan trekken in het eigen fort: voedsel eten waar het geproduceerd wordt.
Henk J
Berichten: 2600
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Henk J »

Klopt, de voerprijzen rijzen ook de pan uit. Gelukkig zijn de biggenprijzen en de varkensprijzen redelijk meegegroeid maar de marges staan onder druk. Als je nu biggen opleg en de varkensprijs stort in dan draai je zeer zwaar verlies. Ik weet dan ook wel van verschillende boeren die nu hun stallen leeg laten staan.
Ambtenaar
Berichten: 9203
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Ambtenaar »

Henk J schreef:Klopt, de voerprijzen rijzen ook de pan uit. Gelukkig zijn de biggenprijzen en de varkensprijzen redelijk meegegroeid maar de marges staan onder druk. Als je nu biggen opleg en de varkensprijs stort in dan draai je zeer zwaar verlies. Ik weet dan ook wel van verschillende boeren die nu hun stallen leeg laten staan.
En waarom moet de gemeenschap iedere keer opdraaien voor verliezen in de agrarische sector en de visserij? Betalen boeren en vissers extra belasting bij meevallers of steken ze die in eigen zak?
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Ditbenik »

Ambtenaar schreef:
Henk J schreef:Klopt, de voerprijzen rijzen ook de pan uit. Gelukkig zijn de biggenprijzen en de varkensprijzen redelijk meegegroeid maar de marges staan onder druk. Als je nu biggen opleg en de varkensprijs stort in dan draai je zeer zwaar verlies. Ik weet dan ook wel van verschillende boeren die nu hun stallen leeg laten staan.
En waarom moet de gemeenschap iedere keer opdraaien voor verliezen in de agrarische sector en de visserij? Betalen boeren en vissers extra belasting bij meevallers of steken ze die in eigen zak?
Misschien omdat ambtenaren steeds iets nieuws bedenken om de missie van voormalig minister Brinkhorst tot werkelijkheid te maken, namelijk alle boeren Nederland uit?
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1788
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Ararat »

Bertiel schreef:prima, tweede helft november vanaf een haven in mijn buurt, wie gaat mee?
Hoef ik niet mee als ik beloof om niet mee te doen met deze discussie? :D
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1788
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Ararat »

Ad Anker schreef:
Tiberius schreef:
Bertiel schreef:nee, we gaan de noordzee op, en enkel bij windkracht 7 of meer
Ok, vergelijkbaar met sommige andere forumdiscussies dus.
Maar welke haven?
Ook bij mij in de buurt Tib. :)

Ik zou het wel mee willen maken. Of is dit een staaltje 'jezelf moedwillig in gevaar begeven'?
Onverantwoord. Voor je het weet wordt je gejonast...
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Ambtenaar
Berichten: 9203
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Ambtenaar »

Ditbenik schreef: Misschien omdat ambtenaren steeds iets nieuws bedenken om de missie van voormalig minister Brinkhorst tot werkelijkheid te maken, namelijk alle boeren Nederland uit?
Wat een emoties allemaal.
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door DDD »

Je kunt de Urker visserij toch geen folklore meer noemen. Ik heb er niet zo'n mening over, maar de argumenten die in dit draadje naar voren komen om deze bedrijfstak te steunen, vind ik onbegrijpelijk. Het gaat wel over gemeenschapsgeld en er is een enorm tekort aan werknemers.

Ik zou het echter slecht vinden als vis uit andere delen van Europa of zelfs daarbuiten goedkoper geleverd kan worden door ongelijke behandeling. Nederlandse vissers hebben niet meer of minder rechten dan Franse of Griekse Uniegenoten.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Ditbenik »

Ambtenaar schreef:
Ditbenik schreef: Misschien omdat ambtenaren steeds iets nieuws bedenken om de missie van voormalig minister Brinkhorst tot werkelijkheid te maken, namelijk alle boeren Nederland uit?
Wat een emoties allemaal.
Nee hoor. Ik schrijf dit feit zonder enige emotie. Ik ben geen boer en geen visser maar blijf wel op de hoogte van de ontwikkelingen.
Henk J
Berichten: 2600
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Henk J »

Ambtenaar schreef:
Ditbenik schreef: Misschien omdat ambtenaren steeds iets nieuws bedenken om de missie van voormalig minister Brinkhorst tot werkelijkheid te maken, namelijk alle boeren Nederland uit?
Wat een emoties allemaal.
Een familiebedrijf wat vanwege beleidskeuzes kapot gemaakt wordt daar worden mensen emotioneel van.
Daarnaast is een heel deel van de ambtenaren maar slecht op de hoogte van de ontwikkelingen op het boerenerf, alhoewel er ook goede zijn. Maar sommigen lijken inderdaad op missie om de sector om zeep te helpen.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ditbenik schreef:
Ambtenaar schreef:
Ditbenik schreef: Misschien omdat ambtenaren steeds iets nieuws bedenken om de missie van voormalig minister Brinkhorst tot werkelijkheid te maken, namelijk alle boeren Nederland uit?
Wat een emoties allemaal.
Nee hoor. Ik schrijf dit feit zonder enige emotie. Ik ben geen boer en geen visser maar blijf wel op de hoogte van de ontwikkelingen.
Precies!

En @Ambtenaar maakt zijn forumnaam waar, schrijf ik met grote ergernis.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Ambtenaar
Berichten: 9203
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Ambtenaar »

Ditbenik schreef:
Nee hoor. Ik schrijf dit feit zonder enige emotie. Ik ben geen boer en geen visser maar blijf wel op de hoogte van de ontwikkelingen.
Je plaat blijft anders hangen bij Brinkhorst en een vermeende uitspraak van hem
Ambtenaar
Berichten: 9203
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Ambtenaar »

GerefGemeente-lid schreef: Precies!

En @Ambtenaar maakt zijn forumnaam waar, schrijf ik met grote ergernis.
Tegenwoordig houdt iedereen zijn hand op bij de overheid, maar de agrarische sector ligt al decennialang aan het subsidie-infuus.

Het wordt tijd dat dit stopt. Scheelt ook heel veel verschraling van de natuur.
Plaats reactie