De krant van nú, vól verontrustende berichten!

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef:Wat zijn trouwens 'vooraanstaande' predikanten?
Predikanten die vaak in de publiciteit komen.

Ik laat even buiten beschouwing of dat bewust of onbewust is.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bezorgd schreef:Mooi dat je het positief opvat.
Bij ds vd Brink kon je het nl niet waarderen.
Met andere woorden: de soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.

Dat kun je van mijn posts niet zeggen hoor. Die zou ik maar heel serieus nemen! :langue
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:
GerefGemeente-lid schreef: Eens.

Jammer dat er zoveel teruggeblikt moet worden. We kunnen beter vooruitblikken. En ons klaarmaken voor de verwarring die komen gaat. De samenbinding zoeken, ook als RD-achterban. Zet eens alle vooraanstaande predikanten van de kerkverbanden in een zaaltje en start een onderwerp, bijvoorbeeld over hoe ze Gods trouw ervaren in dit leven, in het afgelopen jaar, over hoe ze uitzien naar Zijn tweede komst op deze aarde en hoe God nog werkt.

Maar het lijkt enkel weeklacht en geschrei en vooral veel, heel veel herhaling. En als ik ergens niet tegen kan, is het dat wel.
Wat zijn trouwens 'vooraanstaande' predikanten?
Die staan vooraan op de foto. Je hebt ook achterstaande predikanten en bij een grote groepsfoto heb je zelfs middenstaande predikanten
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door pierre27 »

Ad Anker schreef::oops Top, leuke reactie. :super Met mensen als Bezorgd en Pierre zou ik in 2023 graag eens een bakkie doen.
Ik zit zo nu en dan bij vriend het Jonk in Dirksland...maar wie weet kunnen we keer wat regelen ergens aan de kust ofnie Bezorgd?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door GerefGemeente-lid »

pierre27 schreef:
Ad Anker schreef::oops Top, leuke reactie. :super Met mensen als Bezorgd en Pierre zou ik in 2023 graag eens een bakkie doen.
Ik zit zo nu en dan bij vriend het Jonk in Dirksland...maar wie weet kunnen we keer wat regelen ergens aan de kust ofnie Bezorgd?
Gelukkig staat mijn forumnaam er niet tussen en heeft @Bezorgd een hekel aan de Zeeuwse kust. ;)
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Ad Anker »

pierre27 schreef:
Ad Anker schreef::oops Top, leuke reactie. :super Met mensen als Bezorgd en Pierre zou ik in 2023 graag eens een bakkie doen.
Ik zit zo nu en dan bij vriend het Jonk in Dirksland...maar wie weet kunnen we keer wat regelen ergens aan de kust ofnie Bezorgd?
O echt. Eens combineren dan. :super
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Wim Anker »

Tiberius schreef:
huisman schreef:
Ad Anker schreef:Volgens mij hebben we daar terdege en gezinsgids voor. Daar zie je nog wel eens wat moois. RD is voor het nieuws. Ook kerkelijk nieuws. En bijvoorbeeld de onrust rond dr. vd Brink komt niet aan de orde. Dat is een keuze. Maar wel krijgt ds. de Kok bijna 2 pagina's vanwege het aannemen van een beroep. Ook een keuze. Maar verder prima hoor. Maar 5 minuten, dan is de krant wel uit. En dan is het best prijzig. ;)
Terdege en de Gezinsgids krijg ik vlekken van. Net als het RD magazine. Allemaal ootmoedige mensen die hun goede werken etaleren. Daar kan ik slecht tegen. Het RD magazine blader ik snel doorheen en die andere twee glossy’s blijven geheel ongelezen. Dat bevalt prima.
Inderdaad.
Ik herinner me een interview van een paar jaar geleden met iemand die eerst twee pagina's vol had zitten pochen en bluffen over zichzelf en met deze zin afsloot: wat is de Heere goed; en dat voor zulkeen.
Ik herinner me ook zo iets. Weet niet of we dezelfde bedoelen. Houdt nu interviews met zichzelf op LinkedIn.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Wim Anker »

Het kan toch niet zo zijn dat ik talloze blaadjes moet doorworstelen om het ene artikel wat niet enkel iets triviaals uitlegt of enkel opnieuw iets bekends in andere woorden zegt? Het kost me uren om te achterhalen of er een orginele, te onthouden, gedachte aanwezig is in het papier wat binnenkomt. En ja, scannen kan maar is gewoon niet leuk, lijkt op werk.



Ik gun elke predikant die meer dan 2 stukjes schrijft per week er een gemeente bij. Ga gewoon je werk doen. En met alle redacteuren die blaadjes volkrassen kunnnen we denk ik het zorg- en leraarsprobeem oplossen.

En elke columnist die de wereld kond wil doen van zijn of haar gedachten kan dit via een blog openbaren.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 31 dec 2022, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Tiberius »

Wim Anker schreef:
Tiberius schreef:
huisman schreef:
Ad Anker schreef:Volgens mij hebben we daar terdege en gezinsgids voor. Daar zie je nog wel eens wat moois. RD is voor het nieuws. Ook kerkelijk nieuws. En bijvoorbeeld de onrust rond dr. vd Brink komt niet aan de orde. Dat is een keuze. Maar wel krijgt ds. de Kok bijna 2 pagina's vanwege het aannemen van een beroep. Ook een keuze. Maar verder prima hoor. Maar 5 minuten, dan is de krant wel uit. En dan is het best prijzig. ;)
Terdege en de Gezinsgids krijg ik vlekken van. Net als het RD magazine. Allemaal ootmoedige mensen die hun goede werken etaleren. Daar kan ik slecht tegen. Het RD magazine blader ik snel doorheen en die andere twee glossy’s blijven geheel ongelezen. Dat bevalt prima.
Inderdaad.
Ik herinner me een interview van een paar jaar geleden met iemand die eerst twee pagina's vol had zitten pochen en bluffen over zichzelf en met deze zin afsloot: wat is de Heere goed; en dat voor zulkeen.
Ik herinner me ook zo iets. Weet niet of we dezelfde bedoelen. Houdt nu interviews met zichzelf op LinkedIn.
Ja dat is helemaal een belachelijk fenomeen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Ad Anker »

Haha, ja, die ja. Heel bijzonder.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Hendrikus »

Ad Anker schreef:Haha, ja, die ja. Heel bijzonder.
Oei, soms lijkt het dat je actiever moet zijn op LinkedIn om zulke interessante lectuur op te pikken :sweat

Doet me een beetje hieraan denken ;)

https://www.trouw.nl/nieuws/kerkliedcom ... ~b4098f86/
~~Soli Deo Gloria~~
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door TSD »

Ad Anker schreef:Christine Stam over McCheyne in het RD van vandaag:
Als hij dan weer op de kansel stond, hoog boven het volk, dan glom hij daarvan, zijn gezicht scheen als de zon. Wanneer ze hem zagen begonnen de mensen al te huilen voordat hij ook maar een woord gesproken had. Hij zaaide verlangen, en het kwam op.
Ik moet dat artikel nog lezen, maar ik vind het een gek citaat in elk geval. Misschien dat de context nog wat opheldert.

Het preekje van McCheyne daarentegen over “Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven” elders in de krant, was prachtig!!
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef:Haha, ja, die ja. Heel bijzonder.
Waar kan ik dat lezen?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door HersteldHervormd »

GerefGemeente-lid schreef:
Ad Anker schreef:Haha, ja, die ja. Heel bijzonder.
Waar kan ik dat lezen?
:nonnon
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Wim Anker »

Symbolisch, zelfs bij de kruiswoordpuzzel in de bijlage van zaterdag j.l werden de antwoorden vast gegeven.

Het belangrijkste agendapunt op elke redactievergadering: Hoe te voorkomen dat ook maar iemand op het idee komt om op basis van feiten zelf een mening te vormen?
Plaats reactie