Beroepingswerk discussie [7]

KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door KDD »

De dominee heeft toch niets over de beroep gezegd in zijn preek?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Ad Anker »

Ik heb diverse WhatsApp berichten gehad over dit beroep. Bijvoorbeeld bij het aannemen van het beroep van ds. Zippro onlangs hoorde ik niets. Terwijl dat beroep minstens zo bijzonder was. Ik heb er echt helemaal niks mee.

Er is in de rechterflank veel meer mensmiddelpuntigs dan in alle andere flanken. Dat geeft te denken.

Hiermee zeg ik niets over deze knecht van God. Ik wens hem veel zegen in de tijd die komt. Ik denk vooral aan het graf van zijn kind dat hij achterlaat.
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door MGG »

Ad Anker schreef: 23 mar 2023, 13:52 Ik heb diverse WhatsApp berichten gehad over dit beroep. Bijvoorbeeld bij het aannemen van het beroep van ds. Zippro onlangs hoorde ik niets. Terwijl dat beroep minstens zo bijzonder was. Ik heb er echt helemaal niks mee.

Er is in de rechterflank veel meer mensmiddelpuntigs dan in alle andere flanken. Dat geeft te denken.

Hiermee zeg ik niets over deze knecht van God. Ik wens hem veel zegen in de tijd die komt. Ik denk vooral aan het graf van zijn kind dat hij achterlaat.
Tot op zekere hoogte eens. Deels zal het ook met de betrokkenheid in de rechterflank te maken hebben. Bij weekdiensten in 'rechterflank' gemeenten/dominees is de belangstelling ook een stuk groter.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door -DIA- »

Is het wel eens opgevallen, dat, als God in deze tijd nog duidelijk werkt, dat er altijd iets tegenin komt? Als er iets waargenomen wat men zelf mist en wat men niet kan of wil aanvaarden. Men werpt het bv. op dronkenschap, of anders op een mysterieus geheimzinnig iets waar we ons verre van moeten houden. Er is hier meer over te lezen. Zoek bv. eenvoudig even op digibron. Dan blijkt wel dat waar Gods Geest duidelijk of krachtig werkt, er altijd tegenstand bij komt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef: 23 mar 2023, 14:30 Is het wel eens opgevallen, dat, als God in deze tijd nog duidelijk werkt, dat er altijd iets tegenin komt? Als er iets waargenomen wat men zelf mist en wat men niet kan of wil aanvaarden. Er is hier meer over te lezen. Zoek bv. eenvoudig even op digibron. Dan blijkt wel dat waar Gods Geest duidelijk of krachtig werkt, er altijd tegenstand bij komt.
Klopt. Vaak van de gevestigde orde. Zo ging het helaas al met de leidslieden van Israël toen de Heere Jezus predikte.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef: 23 mar 2023, 14:35
-DIA- schreef: 23 mar 2023, 14:30 Is het wel eens opgevallen, dat, als God in deze tijd nog duidelijk werkt, dat er altijd iets tegenin komt? Als er iets waargenomen wat men zelf mist en wat men niet kan of wil aanvaarden. Er is hier meer over te lezen. Zoek bv. eenvoudig even op digibron. Dan blijkt wel dat waar Gods Geest duidelijk of krachtig werkt, er altijd tegenstand bij komt.
Klopt. Vaak van de gevestigde orde. Zo ging het helaas al met de leidslieden van Israël toen de Heere Jezus predikte.
Zo is het toch ook altijd geweest?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door pierre27 »

Herman schreef: 23 mar 2023, 13:42
pierre27 schreef: 23 mar 2023, 13:05 Eens, het niet herkennen ervan is pas zorgelijk.
Dan mis je het punt. De mensen erkenden ook dat Jezus als machthebbende sprak, maar zij bekeerden zich niet. Als ik dat leg naast andere verhalen rondom dergelijke charismatische personen en gebeurtenissen, dan kan ik niet anders dan terughoudend zijn. Het gaat om je eigen zielenheil, niet om die van een dominee.
Ik mis helemaal niks. Ik heb ook niks met hijgerige gedoe erom heen. Wel heb ik wat met de leiding die God met Zijn kinderen gaat. Daar hoor en lees ik graag over. Het gemis aan herkenning hiervan vind ik dus zorgelijk. En het smalende gepraat van sommigen over de GG mis ik overigens helemaal niet.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef: 23 mar 2023, 14:36
Zeeuw schreef: 23 mar 2023, 14:35
-DIA- schreef: 23 mar 2023, 14:30 Is het wel eens opgevallen, dat, als God in deze tijd nog duidelijk werkt, dat er altijd iets tegenin komt? Als er iets waargenomen wat men zelf mist en wat men niet kan of wil aanvaarden. Er is hier meer over te lezen. Zoek bv. eenvoudig even op digibron. Dan blijkt wel dat waar Gods Geest duidelijk of krachtig werkt, er altijd tegenstand bij komt.
Klopt. Vaak van de gevestigde orde. Zo ging het helaas al met de leidslieden van Israël toen de Heere Jezus predikte.
Zo is het toch ook altijd geweest?
Precies.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door DDD »

Ad Anker schreef: 23 mar 2023, 13:52 Ik heb diverse WhatsApp berichten gehad over dit beroep. Bijvoorbeeld bij het aannemen van het beroep van ds. Zippro onlangs hoorde ik niets. Terwijl dat beroep minstens zo bijzonder was. Ik heb er echt helemaal niks mee.

Er is in de rechterflank veel meer mensmiddelpuntigs dan in alle andere flanken. Dat geeft te denken.

Hiermee zeg ik niets over deze knecht van God. Ik wens hem veel zegen in de tijd die komt. Ik denk vooral aan het graf van zijn kind dat hij achterlaat.
Ik vond dat anders helemaal niet zo'n bijzonder beroep. Al vond de dominee het zelf 'verrassend'.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Tiberius »

Zijn er ook niet-bijzondere beroepen dan?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef: 23 mar 2023, 15:23 Zijn er ook niet-bijzondere beroepen dan?
Het gaat er wel over of het uit God is. Is dat niet zo, dan zal er ook weinig of niets tegeninkomen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Terri »

Maak het niet te groot. De meeste reacties waren mooi en positief.
Er was hier en daar misschien wat ruis over de buitenkant, maar niet over de inhoud.
En hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind.
2e Hans
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2022, 12:25

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door 2e Hans »

-DIA- schreef: 23 mar 2023, 16:20
Het gaat er wel over of het uit God is. Is dat niet zo, dan zal er ook weinig of niets tegeninkomen.
Gelukkig hoeven wij daar niet over te oordelen. Dat oordeel is in goede handen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door -DIA- »

2e Hans schreef: 23 mar 2023, 21:27
-DIA- schreef: 23 mar 2023, 16:20 Het gaat er wel over of het uit God is. Is dat niet zo, dan zal er ook weinig of niets tegeninkomen.
Gelukkig hoeven wij daar niet over te oordelen. Dat oordeel is in goede handen.
Maar we moeten het wel weten en durven zeggen. Anders kunnen we met alle richtingen meewaaien.
Dat is wel niet populair, probeer maar eens exclusief te denken in het openbaar. Dan kom je in conflict met de postmoderne samenleving.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
2e Hans
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2022, 12:25

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door 2e Hans »

-DIA- schreef: 23 mar 2023, 22:04 Maar we moeten het wel weten en durven zeggen. Anders kunnen we met alle richtingen meewaaien.
Dat is wel niet populair, probeer maar eens exclusief te denken in het openbaar. Dan kom je in conflict met de postmoderne samenleving.
Soms is zwijgen verstandiger… daarom doe ik dat nu.
Plaats reactie