Beroepingswerk discussie [7]

Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Bezorgd »

Piet Puk schreef:Het beroep uit Lisse staat met beslisdatum 19-12-2022. Mag ik dan concluderen dat er een week uitstel is aangevraagd? :jongle
Neen
GG-er
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 mei 2014, 14:12

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door GG-er »

Piet Puk schreef:Het beroep uit Lisse staat met beslisdatum 19-12-2022. Mag ik dan concluderen dat er een week uitstel is aangevraagd? :jongle
De beslisdatum is een circa-datum. Het gebeurt wel vaker dat de beslissing pas enkele dagen na die datum bekend wordt. Maar ik ben het met je eens dat we vijf dagen na die datum wel benieuwd zijn naar de beslissing van de dominee.
Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn? ~ Romeinen 8:31b
Piet Puk
Berichten: 5460
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Piet Puk »

GG-er schreef:
Piet Puk schreef:Het beroep uit Lisse staat met beslisdatum 19-12-2022. Mag ik dan concluderen dat er een week uitstel is aangevraagd? :jongle
De beslisdatum is een circa-datum. Het gebeurt wel vaker dat de beslissing pas enkele dagen na die datum bekend wordt. Maar ik ben het met je eens dat we vijf dagen na die datum wel benieuwd zijn naar de beslissing van de dominee.
Mijn bericht was een klein beetje een verwijzing naar een eerdere discussie over een beroep van ds. K. Boeder naar Texel.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Tiberius »

Je zit toch niet te stoken, vriend Puk?
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef:Je zit toch niet te stoken, vriend Puk?
Hij is op zoek naar Langdraad, denk ik. Gelukkig is die momenteel niet aanwezig op het forum. :yahoo
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Piet Puk
Berichten: 5460
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Piet Puk »

Tiberius schreef:Je zit toch niet te stoken, vriend Puk?
Nee, het viel me enkel op en moest toen terugdenken hieraan. Destijds werd toen de conclusie getrokken dat er een week uitstel zou zijn. Maar ik verwacht het hier niet.

Maar moet ik als ik stook alvast een verzoek indienen voor ophoging naar waarschuwingsniveau 4?
Laatst gewijzigd door Piet Puk op 24 dec 2022, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door GerefGemeente-lid »

Piet Puk schreef:
Tiberius schreef:Je zit toch niet te stoken, vriend Puk?
Nee, het viel me enkel op en moest toen terugdenken hieraan. Destijds werd toen de conclusie getrokken dat er een week uitstel zou zijn. Maar ik verwacht het hier niet.
Dat was met ds. Boeder ook niet het geval.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
GG-er
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 mei 2014, 14:12

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door GG-er »

Piet Puk schreef:
GG-er schreef:
Piet Puk schreef:Het beroep uit Lisse staat met beslisdatum 19-12-2022. Mag ik dan concluderen dat er een week uitstel is aangevraagd? :jongle
De beslisdatum is een circa-datum. Het gebeurt wel vaker dat de beslissing pas enkele dagen na die datum bekend wordt. Maar ik ben het met je eens dat we vijf dagen na die datum wel benieuwd zijn naar de beslissing van de dominee.
Mijn bericht was een klein beetje een verwijzing naar een eerdere discussie over een beroep van ds. K. Boeder naar Texel.
Die discussie heb ik gemist, vandaar dat ik de link naar die discussie niet had gelegd.
Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn? ~ Romeinen 8:31b
Silo
Berichten: 225
Lid geworden op: 07 sep 2017, 21:14

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Silo »

Zou de Heere het beroepingswerk ook niet gebruiken om onrust zo op te lossen? Fijn voor classis Rotterdam, IJsselmonde en mijn kennissen in Middelburg zijn ook blij. Dan is iedereen verwonderd.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Mister »

Silo schreef:Zou de Heere het beroepingswerk ook niet gebruiken om onrust zo op te lossen? Fijn voor classis Rotterdam, IJsselmonde en mijn kennissen in Middelburg zijn ook blij. Dan is iedereen verwonderd.
Dat kan, zeker. Maar niet alleen de Heere kan het beroepingswerk gebruiken om onrust op te willen lossen. Dat kunnen gemeenten en voorgangers ook. Dan kan evengoed iedereen verwonderd zijn.
Erskinees
Berichten: 2756
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Erskinees »

Heeft Barendrecht al weer een eigen pastorie? Begreep dat ds. Joosse in de pastorie van Ijsselmonde woont.
Pdro
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jul 2016, 21:31

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Pdro »

Erskinees schreef:Heeft Barendrecht al weer een eigen pastorie? Begreep dat ds. Joosse in de pastorie van Ijsselmonde woont.
Ze hebben de sleutel van de nieuwe pastorie, als ze komende weken door klussen gaat dat ook weer goed.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Zoals vaker gezegd beroepingswerk kan heel geestelijk zijn, maar soms komt er verdacht veel menselijks bij kijken.
En ja, ook dat kan de Heere God gebruiken maar toch...
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Bezorgd »

..
Laatst gewijzigd door Bezorgd op 24 dec 2022, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Geytenbeekje »

Bezorgd schreef:Het is dat ik waarschijnlijk niets mag zeggen. Maar er zit een verhaal aan dit aannemen.
Dat doet het altijd toch wel :hum
Plaats reactie