Beroepingswerk discussie [7]

Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Piet Puk »

GerefGemeente-lid schreef: 17 mar 2023, 10:00
Piet Puk schreef: 17 mar 2023, 09:40
GerefGemeente-lid schreef: 17 mar 2023, 09:33 Gereformeerde Gemeenten
Beroepen: te Borssele, ds. J. van Laar te Barneveld-Zuid.
Weet je wie de andere kandidaat was?
Neen.
Ik wel.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Tiberius »

Piet Puk schreef: 17 mar 2023, 10:10
GerefGemeente-lid schreef: 17 mar 2023, 10:00
Piet Puk schreef: 17 mar 2023, 09:40
GerefGemeente-lid schreef: 17 mar 2023, 09:33 Gereformeerde Gemeenten
Beroepen: te Borssele, ds. J. van Laar te Barneveld-Zuid.
Weet je wie de andere kandidaat was?
Neen.
Ik wel.
:baille
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Mannetje »

Dat is toch de predikant die niet gestemd is?
-
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Piet Puk »

Mannetje schreef: 17 mar 2023, 11:13 Dat is toch de predikant die niet gestemd is?
Jawel, hij had zeker stemmen, maar hij had te weinig stemmen om beroepen te worden.
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Henk J »

Aangenomen: naar Rijssen-Noord, ds. A.T. Huijser te Sliedrecht, die bedankte voor Nieuwerkerk (Zld.).
Dia, ik hoop dat jullie veel zegen mogen ontvangen onder de bediening van deze predikant.
En voor de sceptici, twee keer beroepen was zo gek nog niet :).
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door GerefGemeente-lid »

Rijssen-Noord is grotelijks bevoorrecht dat ze ruim 1 jaar na het vertrek van ds. Van Dieren weer al een eigen predikant krijgen.

Ik benijd ze wel een beetje. Hopelijk krijgt onze gemeente deze week ook een positief antwoord. Zeker nu de beslissing afloopt, wacht ik in spanning.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door DDD »

Dat is inderdaad fijn voor DIA.

Ik ben heel benieuwd hoe dat in een relatieve volkskerk gaat lopen. Stevige standpunten zullen niet het probleem zijn.
MGG
Berichten: 3463
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door MGG »

De kerkenraad van Berkenwoude moet hun tweetal aanpassen. Gevoelensmatige is de dominee die nu op tweetal komt 3e keus. Vanzelfsprekend moet je het niet zo zien, maar toch voelt het zo wel een beetje.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door GerefGemeente-lid »

MGG schreef: 22 mar 2023, 23:33 De kerkenraad van Berkenwoude moet hun tweetal aanpassen. Gevoelensmatige is de dominee die nu op tweetal komt 3e keus. Vanzelfsprekend moet je het niet zo zien, maar toch voelt het zo wel een beetje.
Nee hoor. Vorig jaar moesten ze dat ook al doen, omdat ds. J.B. Huisman het beroep aannam naar Ede. In zijn plaats werd (naast ds. W. Harinck) ds. J. de Kok gekandideerd en die werd vervolgens ook beroepen.

Hoe zou dat overigens in zijn werk gaan? Wordt degene die bij de laatste kerkenraadsvergadering als derde de meeste stemmen had dan gekandideerd? Of is er een nieuwe stemming door de kerkenraad waarbij degene met de meeste stemmen gekandideerd wordt? Weet iemand dat?
Laatst gewijzigd door GerefGemeente-lid op 22 mar 2023, 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Job »

DIA, van harte zegen gewenst!

Ik was één van degenen die mijn bedenkingen uitsprak over snel achtereen twee keer beroepen. Een royaal sorry daarvoor.

Welgemeend. Want wie net als wij vanavond de Bijbellezing van Sliedrecht meeluisterden zijn getuige geweest van de diepe strijd die door een emotionele ds. Huijser gestreden werd. Dan gaat de hand op de mond. Overigens werd het besluit nog niet tijdens de dienst medegedeeld, maar iedereen moet hebben gevoeld wat er stond te gebeuren.
Als gast hier
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 jan 2021, 08:39

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Als gast hier »

Job schreef: 22 mar 2023, 23:54 DIA, van harte zegen gewenst!

Ik was één van degenen die mijn bedenkingen uitsprak over snel achtereen twee keer beroepen. Een royaal sorry daarvoor.

Welgemeend. Want wie net als wij vanavond de Bijbellezing van Sliedrecht meeluisterden zijn getuige geweest van de diepe strijd die door een emotionele ds. Huijser gestreden werd. Dan gaat de hand op de mond. Overigens werd het besluit nog niet tijdens de dienst medegedeeld, maar iedereen moet hebben gevoeld wat er stond te gebeuren.
Is deze dienst na te luisteren of heb jij het geluidsbestand ervan? Zo ja, wil je het mss delen?
Als gast hier
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 jan 2021, 08:39

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Als gast hier »

Henk J schreef: 22 mar 2023, 23:21 Aangenomen: naar Rijssen-Noord, ds. A.T. Huijser te Sliedrecht, die bedankte voor Nieuwerkerk (Zld.).
Dia, ik hoop dat jullie veel zegen mogen ontvangen onder de bediening van deze predikant.
En voor de sceptici, twee keer beroepen was zo gek nog niet :).
Wat zullen we deze herder missen in het midden van het land!
DIA, een gezegende tijd gewenst onder zijn bediening.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Job »

Als gast hier schreef: 23 mar 2023, 00:02
Job schreef: 22 mar 2023, 23:54 DIA, van harte zegen gewenst!

Ik was één van degenen die mijn bedenkingen uitsprak over snel achtereen twee keer beroepen. Een royaal sorry daarvoor.

Welgemeend. Want wie net als wij vanavond de Bijbellezing van Sliedrecht meeluisterden zijn getuige geweest van de diepe strijd die door een emotionele ds. Huijser gestreden werd. Dan gaat de hand op de mond. Overigens werd het besluit nog niet tijdens de dienst medegedeeld, maar iedereen moet hebben gevoeld wat er stond te gebeuren.
Is deze dienst na te luisteren of heb jij het geluidsbestand ervan? Zo ja, wil je het mss delen?
Nee, dat heb ik helaas niet. Mogelijk is de dienst opvraagbaar bij deze gemeente. Ik wil morgen wel proberen iets weer te geven van de dienst.
Als gast hier
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 jan 2021, 08:39

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Als gast hier »

Job schreef: 23 mar 2023, 00:04
Als gast hier schreef: 23 mar 2023, 00:02
Job schreef: 22 mar 2023, 23:54 DIA, van harte zegen gewenst!

Ik was één van degenen die mijn bedenkingen uitsprak over snel achtereen twee keer beroepen. Een royaal sorry daarvoor.

Welgemeend. Want wie net als wij vanavond de Bijbellezing van Sliedrecht meeluisterden zijn getuige geweest van de diepe strijd die door een emotionele ds. Huijser gestreden werd. Dan gaat de hand op de mond. Overigens werd het besluit nog niet tijdens de dienst medegedeeld, maar iedereen moet hebben gevoeld wat er stond te gebeuren.
Is deze dienst na te luisteren of heb jij het geluidsbestand ervan? Zo ja, wil je het mss delen?
Nee. Mogelijk is de dienst opvraagbaar bij deze gemeente. Ik wil morgen wel proberen iets weer te geven van de dienst.
Ja, dat zou heel fijn zijn Job. Alvast hartelijk dank!
margrietha
Berichten: 185
Lid geworden op: 26 mei 2016, 23:08

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door margrietha »

De dienst gaat inmiddels ook alweer op WhatsApp rond, ik besloot om het niet te gaan luisteren. Ik vind het , met alle emoties, meer een zaak van dominee en gemeente zelf.
Plaats reactie