FamilyStream

Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: FamilyStream

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:
Ik vind dat eerlijk gezegd vrijwel niets. Ik heb zelf al meer dan 1000 cd's met klassieke muziek, schat ik. En dat is maar een fractie van het aanbod.
CD's, dat is meer iets van de 20e eeuw. Streaming of ouderwetse LP's, dat is wat de klok slaat tegenwoordig.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: FamilyStream

Bericht door Nasrani »

Hier zijn we al een aantal jaren lid van FS. Zelf luister ik naar wat orgelimprovisaties en mannenkoren. Ook wat hoorspelen van oa de Mossad. Voor de afwisseling en omdat we dat mooi vinden via andere aanbieders Sela, Christian Verwoerd, etc. Ik heb de vraag in het verleden wel bij FS neergelegd of ze dit ook willen opnemen. De reactie was dat ze nog in gesprek waren, maar niet zomaar van allerlei musici kunnen plaatsen. Ook uitgeverijen moeten er nog toestemming voor geven.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: FamilyStream

Bericht door Panny »

eilander schreef:
Panny schreef:En hoe breed is het klassieke muziek aanbod op FamilyStream?
Ik luister bijvoorbeeld graag pianoconcerten van Beethoven, Mozart (bijvoorbeeld nummer 20 en 23), Rachmaninov..
Ook de klavecimbelconcerten van Bach maar dan uitgevoerd met piano zijn erg mooi (voor mensen met Spotify, bijvoorbeeld deze cd: https://open.spotify.com/album/3V7HX0tR ... tgD92slsjA).
Toen ik een poosje terug bij iemand in de app van FamilyStream keek kon ik hier niets van vinden.
Ik zoek even, zonder een complete lijst te gaan maken:
Mozart: 7 cd's Clavier-Concerte van Anima Eterna
Mozart: The best of Mozart van Bach Orchestra
Mozart: een cd van Dejan Lazic
Beethoven: 7 cd's
Rachmaninov: daar staan maar 5 nummers van
Bach: de door jou genoemde cd staat er niet op. Maar er staat teveel om uit te gaan zoeken of de klavecimbelconcerten er ook bij staan.

Nogmaals, ik ga niet beweren dat je aan je trekken komt als je dagelijks klassiek wil luisteren op hoog niveau. Maar helemaal niets is het ook niet.
Dat klinkt toch wel als de moeite waard.
Ik denk dat ik het wel weer een paar maanden ga proberen!
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: FamilyStream

Bericht door Chrisje72 »

eilander schreef:
DDD schreef:
eilander schreef: Wel eens, toch even wat over de keus in klassiek. Dat zijn 259 cd's. Dat is méér dan mijn verzameling. En daar zit best kwaliteit bij.
Ik vind dat eerlijk gezegd vrijwel niets. Ik heb zelf al meer dan 1000 cd's met klassieke muziek, schat ik. En dat is maar een fractie van het aanbod.
Het gaat hier over Familystream. Een initiatief dat zich misschien met name richt op gezinnen. Hoeveel gezinnen zouden er zijn die zich kunnen veroorloven 1.000 cd's te kopen? Wij niet in elk geval.
Ik krijg een beetje een onbehaaglijk gevoel bij jouw posting.
Ik denk dat je het verkeerd (te persoonlijk?) opvat. Volgens mij zegt DDD dat hij een aanbod van 257 klassieke cd's erg mager vindt omdat er sowieso erg veel bestaan, waarbij hij er ook nog maar een fractie heeft van het totale aanbod. En dan niet om te pochen lijkt mij maar om het te benoemen.
Zelf heb ik in totaal misschien 100cds in huis van alle genres maar ik luister ze letterlijk nooit meer. Liggen allemaal op zolder. Ik heb sowieso weinig muziek aan staan, heel af en toe luister ik online, maar dat is dan meestal concentratie muziek onder het werk.
DDD
Berichten: 28478
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: FamilyStream

Bericht door DDD »

eilander schreef:
DDD schreef:
eilander schreef:
Erskinees schreef:Gestopt na een proefabonnement. Vind het niet aanbod niet breed genoeg en soms wel erg refo. Bijvoorbeeld van Sela is er amper wat te vinden, behalve wat orgeluitvoering. Geldt ook voor klassiek. Is ook smal aanbod.
Wel eens, toch even wat over de keus in klassiek. Dat zijn 259 cd's. Dat is méér dan mijn verzameling. En daar zit best kwaliteit bij.
Ik vind dat eerlijk gezegd vrijwel niets. Ik heb zelf al meer dan 1000 cd's met klassieke muziek, schat ik. En dat is maar een fractie van het aanbod.
Het gaat hier over Familystream. Een initiatief dat zich misschien met name richt op gezinnen. Hoeveel gezinnen zouden er zijn die zich kunnen veroorloven 1.000 cd's te kopen? Wij niet in elk geval.
Ik krijg een beetje een onbehaaglijk gevoel bij jouw posting.
Wat een ábsolute flauwekul. Je moet eens op Marktplaats en op een rommelmarkt gaan kijken. Voor 10 euro heb je tien cd's, soms iets minder, soms iets meer.

Zou je ook zoiets raars zeggen als iemand 1000 boeken heeft?

Los daarvan is het zo dat -als je het nieuws volgt- mijn beroepsgroep nogal wordt uitgekleed, omdat een deel van de politiek het niet zo op heeft met de rechtsstaat. Er zijn een hoop sociaal advocaten die met voltijd werken niet eens het minimumloon verdienen. Dus de suggestie dat ik rijk zou zijn, is nogal buiten de werkelijkheid.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: FamilyStream

Bericht door Tiberius »

Wat is eigenlijk het verschil tussen flauwekul en ábsolute flauwekul (met een accent aigu nog wel)?

Ik heb juist de tegenovergestelde beweging gemaakt: alle cd's (voor zover nog interessant) gedigitaliseerd en vervolgens naar de rommelmarkt gedaan (waarschijnlijk zijn ze aan het eind van de dag naar de stort gegaan).
Het bezitten van honderden cd's lijkt me eerder een teken van armoede dan van rijkdom. ;)
Online
ZWP
Berichten: 1663
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: FamilyStream

Bericht door ZWP »

Tiberius schreef:Wat is eigenlijk het verschil tussen flauwekul en ábsolute flauwekul (met een accent aigu nog wel)?

Ik heb juist de tegenovergestelde beweging gemaakt: alle cd's (voor zover nog interessant) gedigitaliseerd en vervolgens naar de rommelmarkt gedaan (waarschijnlijk zijn ze aan het eind van de dag naar de stort gegaan).
Het bezitten van honderden cd's lijkt me eerder een teken van armoede dan van rijkdom. ;)
Offtopic: nog een tip om dat op een Windows computer handig en vlot te doen?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: FamilyStream

Bericht door eilander »

DDD schreef:
eilander schreef: Het gaat hier over Familystream. Een initiatief dat zich misschien met name richt op gezinnen. Hoeveel gezinnen zouden er zijn die zich kunnen veroorloven 1.000 cd's te kopen? Wij niet in elk geval.
Ik krijg een beetje een onbehaaglijk gevoel bij jouw posting.
Wat een ábsolute flauwekul. Je moet eens op Marktplaats en op een rommelmarkt gaan kijken. Voor 10 euro heb je tien cd's, soms iets minder, soms iets meer.

Zou je ook zoiets raars zeggen als iemand 1000 boeken heeft?

Los daarvan is het zo dat -als je het nieuws volgt- mijn beroepsgroep nogal wordt uitgekleed, omdat een deel van de politiek het niet zo op heeft met de rechtsstaat. Er zijn een hoop sociaal advocaten die met voltijd werken niet eens het minimumloon verdienen. Dus de suggestie dat ik rijk zou zijn, is nogal buiten de werkelijkheid.
Bedankt voor je reactie.
DDD
Berichten: 28478
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: FamilyStream

Bericht door DDD »

Tiberius schreef:Wat is eigenlijk het verschil tussen flauwekul en ábsolute flauwekul (met een accent aigu nog wel)?

Ik heb juist de tegenovergestelde beweging gemaakt: alle cd's (voor zover nog interessant) gedigitaliseerd en vervolgens naar de rommelmarkt gedaan (waarschijnlijk zijn ze aan het eind van de dag naar de stort gegaan).
Het bezitten van honderden cd's lijkt me eerder een teken van armoede dan van rijkdom. ;)
Er is verschil tussen flauwekul die niet raakt aan de werkelijkheid en flauwekul die -zoals je zelf al zegt- haaks staat op de werkelijkheid. Voor dat laatste gebruikte ik een overtreffende trap. Dat leek mij verder wel duidelijk. :)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: FamilyStream

Bericht door Tiberius »

ZWP schreef:
Tiberius schreef:Wat is eigenlijk het verschil tussen flauwekul en ábsolute flauwekul (met een accent aigu nog wel)?

Ik heb juist de tegenovergestelde beweging gemaakt: alle cd's (voor zover nog interessant) gedigitaliseerd en vervolgens naar de rommelmarkt gedaan (waarschijnlijk zijn ze aan het eind van de dag naar de stort gegaan).
Het bezitten van honderden cd's lijkt me eerder een teken van armoede dan van rijkdom. ;)
Offtopic: nog een tip om dat op een Windows computer handig en vlot te doen?
Handig en vlot weet ik niet; het kost wel wat tijd.
Een paar jaar geleden kreeg ik een nieuwe computer; in de oude zat nog een cd/dvd-speler.
Tijdens mijn werk legde ik af en toe een cd in die oude laptop en met Windows Media Player heb ik ze één voor één geript.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: FamilyStream

Bericht door FlyingEagle »

Volgens jij kun je gewoon kijken wat het aanbod is zonder dat je een account hebt. Probeer deze url eens: https://web.familystream.com/bladeren
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: FamilyStream

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Er is verschil tussen flauwekul die niet raakt aan de werkelijkheid en flauwekul die -zoals je zelf al zegt- haaks staat op de werkelijkheid. Voor dat laatste gebruikte ik een overtreffende trap. Dat leek mij verder wel duidelijk. :)
En feitenvrije flauwekul? Wat is dat dan? Wat daar beschuldigde je Ad pas van in het draadje over het vaccineren voor Covid19.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: FamilyStream

Bericht door Jantje »

FlyingEagle schreef:Volgens jij kun je gewoon kijken wat het aanbod is zonder dat je een account hebt. Probeer deze url eens: https://web.familystream.com/bladeren
Leuk om te zien wie er bij samenzang bovenaan staat. :)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie