Diensten voor kinderen/jongeren in Coronatijd

merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Diensten voor kinderen/jongeren in Coronatijd

Bericht door merel »

Tiberius schreef: Je hoeft geen pak aan.

Waarom zou je überhaupt een pak aan doen bij het geven van catechisatie? Het doel is toch kennisoverdracht aan jongeren. Dan is het toch beter dat je ook benaderbaar bent?

Bij ons starten ze met een gezamenlijke inleiding via Youtube. Vorige week zag ik in een flits dat de dominee deze hield. Of dat elke week is weet ik niet. Daarna gaan ze in groepjes van 8 uit elkaar en praten erover door in Teams.
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Diensten voor kinderen/jongeren in Coronatijd

Bericht door -DIA- »

Vrienden,

Voor hen die me verstaan:
Zoek even op digibron, want of ik her dit al jaren terug gelezen of gehoord in een preek.
In ieder geval lijkt het tijd de de vijand (Bijbelse taal!) zijn of haar masker afwerpt.
Dat voelde ik al heel lang. Gedoogd, maar voor hoe lang nog. Voor de laatste keer: Open toch uw ogen!

Hier is dan de grote vervuiler dit topic die puur vraagt naar welke activiteiten kerken nu ondernemen voor jongeren. Of zou het toch net ietsje anders liggen?

Maakt het me dan maar bekend, maar ik heb slechts de waarheid gezegd, die uitgelokt werd door een mens, die niet de gewoonte heeft iets theologisch te onderbouwen, maar wel (zoals ik het ervaar), prikkelende uitspraken kan doen richting de Gereformeerde Gemeenten en war daar rechts van staat…

En wie treft de blaam? Zeg het maar. Nu gaat erom: Ik ben fout of de beschuldiger is fout. Want eerlijk waar, hier wordt door sommigen wat uitgelokt. Er lijkt geen bij hem plaats meer voor reformatorisch denken. Dat was te bekrompen. Is het zo?

Vriendelijke groet, en wijsheid gewenst,
Uw vredezoekende J.A. Sch. te R.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 20 jan 2021, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Erskinees
Berichten: 2756
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Diensten voor kinderen/jongeren in Coronatijd

Bericht door Erskinees »

-DIA- schreef:Maakt het me dan maar bekend, maar ik heb slechts de waarheid gezegd
Ach, daar gaan we weer. Wat zou het toch fijn zijn wanneer je eens ontdekt dat jouw waarheid niet altijd dé waarheid is.
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Diensten voor kinderen/jongeren in Coronatijd

Bericht door -DIA- »

Erskinees schreef:
-DIA- schreef:Maakt het me dan maar bekend, maar ik heb slechts de waarheid gezegd
Ach, daar gaan we weer. Wat zou het toch fijn zijn wanneer je eens ontdekt dat jouw waarheid niet altijd dé waarheid is.
Wilt u dit nader omschrijven? Heb ik een waarheid, of spreek ik een waarheid? En zo ja. waarom komt dit principe thams in een verdachte hoek te staan? Denk, even een voorbeeld die niet geheel opgaat, maar toch, aan de Rechabieten? Werden ze veroordeeld om hun vasthoudendheid?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Erskinees
Berichten: 2756
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Diensten voor kinderen/jongeren in Coronatijd

Bericht door Erskinees »

We kunnen beter ontopic gaan.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Diensten voor kinderen/jongeren in Coronatijd

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:
Tiberius schreef:Je hoeft geen pak aan.
Waarom hoeft dat niet?
Wat denk je zelf?
Ik heb geen flauw idee.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ambtenaar
Berichten: 9203
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Diensten voor kinderen/jongeren in Coronatijd

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef: Ik heb geen flauw idee.
Moet een catecheet überhaupt een pak aan dan?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Diensten voor kinderen/jongeren in Coronatijd

Bericht door Jantje »

Bertiel schreef:ja!! We maken een quiz van 75 vragen en die gaan we dan online doen. Iedereen dezelfde bedenktijd.
En dit onder reforforum leden vs refoweb leden :D
Misschien subcategorie C: zij die geswitched zijn van Refoforum naar refoweb en categorie D voor degene die andere kant zijn opgegaan

Maar best wel leuk om hier een avond voor in te plannen als iemand zo iets weet op te zetten
En dan met elkaar afspraken dat we het uit ons hoofd doen, zonder online bijbel erbij op te zoeken.
Je kunt ook een Kahootquiz organiseren. Dat gaat sowieso op tijd. En het is redelijk anoniem ook.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Diensten voor kinderen/jongeren in Coronatijd

Bericht door Jantje »

Ambtenaar schreef:
Jantje schreef: Ik heb geen flauw idee.
Moet een catecheet überhaupt een pak aan dan?
Tuurlijk. Dat doen ze zelfs bij ons.

Een combinatie mag ook uiteraard. En het hoeft niet perse zwart te zijn.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Diensten voor kinderen/jongeren in Coronatijd

Bericht door Tiberius »

Mijn excuses voor de aanleiding tot de wel-of-niet-een-pak-discussie. On-topic verder graag; ook Dia.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Diensten voor kinderen/jongeren in Coronatijd

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:
Ambtenaar schreef:
Jantje schreef: Ik heb geen flauw idee.
Moet een catecheet überhaupt een pak aan dan?
Tuurlijk. Dat doen ze zelfs bij ons.

Een combinatie mag ook uiteraard. En het hoeft niet perse zwart te zijn.
Waar staan die regels Jantje? :haha
En een strop, is dat verplicht?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Diensten voor kinderen/jongeren in Coronatijd

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:Mijn excuses voor de aanleiding tot de wel-of-niet-een-pak-discussie. On-topic verder graag; ook Dia.
Kun je dat dan afsplitsen naar een ander draadje? Want ik wil wel graag nog een antwoord van je hebben.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Diensten voor kinderen/jongeren in Coronatijd

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:Mijn excuses voor de aanleiding tot de wel-of-niet-een-pak-discussie. On-topic verder graag; ook Dia.
Kun je dat dan afsplitsen naar een ander draadje? Want ik wil wel graag nog een antwoord van je hebben.
Ok, nog 1 reactie dan. Als je verdere discussie wilt, moet je zelf maar even een nieuw topic maken (ik vind het eigenlijk te flauw om er een topic van te maken).

Tot voor kort droeg ik altijd een pak met catechisatie geven. Maar sinds Zoom/Teams niet, dan zit ik in normale kleren. En ik zal dat na de coronaperiode ook blijven doen; dus als we weer fysiek kunnen samenkomsten ook geen pak.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Diensten voor kinderen/jongeren in Coronatijd

Bericht door Mara »

merel schreef: Waarom zou je überhaupt een pak aan doen bij het geven van catechisatie? Het doel is toch kennisoverdracht aan jongeren. Dan is het toch beter dat je ook benaderbaar bent?
Dus in een jeans met een trui erop, willen de jongeren wel luisteren?
Wat ik weet is dat docenten die netjes zijn gekleed, meer gezag uitstralen dan de docenten die verdwijnen tussen de jongeren op het schoolplein, omdat ze hetzelfde gekleed zijn.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Bertiel
Berichten: 4622
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Diensten voor kinderen/jongeren in Coronatijd

Bericht door Bertiel »

Mara schreef:
merel schreef: Waarom zou je überhaupt een pak aan doen bij het geven van catechisatie? Het doel is toch kennisoverdracht aan jongeren. Dan is het toch beter dat je ook benaderbaar bent?
Dus in een jeans met een trui erop, willen de jongeren wel luisteren?
Wat ik weet is dat docenten die netjes zijn gekleed, meer gezag uitstralen dan de docenten die verdwijnen tussen de jongeren op het schoolplein, omdat ze hetzelfde gekleed zijn.
onzin, ik had hele degelijke leraren standaard in kostuum met strop die voor geen meter orde hielden, en gymleraren in hun trainingspak aan de andere kant van de reformatorische gezindte die daar geen enkel probleem mee hadden.

De anekdotes bespaar ik jullie :D
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie