Welke oudvaders horen minimaal in je boekenkast thuis

Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Welke oudvaders horen minimaal in je boekenkast thuis

Bericht door Afgewezen »

Erasmiaan schreef: Dat merken we aan je antwoorden in andere topics :bobo . Wikipedia is je beste (oppervlakkige en onbetrouwbare) vriend, wat dat betreft.
Ik vind dit een benedenmaatse opmerking. Marnix baseert zich (of probeert dat althans te doen ;)) over het algemeen op de Bijbel en niet op Wikipedia.
Gebruikersavatar
judith
Berichten: 3809
Lid geworden op: 21 jul 2007, 11:29
Locatie: Geboren in Wageningen;)

Re: Welke oudvaders horen minimaal in je boekenkast thuis

Bericht door judith »

Marnix schreef:
jvdg schreef:
Jongere schreef:
jvdg schreef:Ik heb meters oudvaders in mijn boekenkast staan, maar het brengt me geen steek verder.
Nou, dat vind ik wel heel stellig.
Ik doelde op het woordeke minimaal.
De hoeveelheid oudvaders die in je boekenkast staan zeggen toch niets over verrijking, verdieping etc..
Inderdaad. In mijn boekenkast staan helemaal geen oudvaders. Dat minimaal suggereert dat je er minstens een aantal moet hebben. Dat het goed kan zijn geloof ik maar het is niet zo dat een gelovige minimaal die en die boeken moet hebben. Het enige boek dat we minimaal nodig hebben is de Bijbel. En in sommige landen is die verboden en heeft men die niet eens.
:super
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Welke oudvaders horen minimaal in je boekenkast thuis

Bericht door Gijs83 »

Marnix schreef:Het enige boek dat we minimaal nodig hebben is de Bijbel.
Dat is natuurlijk op zich waar, maar dat betekent niet dat wie die Bijbel gelijk snappen en daarbij kunnen de hulp van oudvaders best dienen! Ze hebben immers hele wijze behartenswaardige zaken geschreven.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Welke oudvaders horen minimaal in je boekenkast thuis

Bericht door freek »

Gijs83 schreef:
Marnix schreef:Het enige boek dat we minimaal nodig hebben is de Bijbel.
Dat is natuurlijk op zich waar, maar dat betekent niet dat wie die Bijbel gelijk snappen en daarbij kunnen de hulp van oudvaders best dienen! Ze hebben immers hele wijze behartenswaardige zaken geschreven.
Oudvaders en nieuwvaders kunnen anders het zicht op de bijbel ook aardig belemmeren.




Overigens lees ik ook heel veel.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Welke oudvaders horen minimaal in je boekenkast thuis

Bericht door Marnix »

Erasmiaan schreef:
Marnix schreef:
jvdg schreef:
Jongere schreef:
Nou, dat vind ik wel heel stellig.
Ik doelde op het woordeke minimaal.
De hoeveelheid oudvaders die in je boekenkast staan zeggen toch niets over verrijking, verdieping etc..
Inderdaad. In mijn boekenkast staan helemaal geen oudvaders.
Dat merken we aan je antwoorden in andere topics :bobo . Wikipedia is je beste (oppervlakkige en onbetrouwbare) vriend, wat dat betreft.
Dank je wel! :super
Afgewezen schreef:Ik vind dit een benedenmaatse opmerking. Marnix baseert zich (of probeert dat althans te doen ) over het algemeen op de Bijbel en niet op Wikipedia.
Dank je wel!
Gijs83 schreef:
Marnix schreef:Het enige boek dat we minimaal nodig hebben is de Bijbel.
Dat is natuurlijk op zich waar, maar dat betekent niet dat wie die Bijbel gelijk snappen en daarbij kunnen de hulp van oudvaders best dienen! Ze hebben immers hele wijze behartenswaardige zaken geschreven.
Helemaal mee eens!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Welke oudvaders horen minimaal in je boekenkast thuis

Bericht door albion »

Luther schreef:
Ik mis echt Christopher Love: De strijd tussen vlees en Geest. Onbekend, maar echt een aanrader voor alle RF'ers.;)

Misschien dat jij het weet, Luther, maar waarom werd Love als remonstrants gezien? Tenminste dat heeft iemand me wel eens verteld.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Welke oudvaders horen minimaal in je boekenkast thuis

Bericht door Erasmiaan »

Afgewezen schreef:
Erasmiaan schreef: Dat merken we aan je antwoorden in andere topics :bobo . Wikipedia is je beste (oppervlakkige en onbetrouwbare) vriend, wat dat betreft.
Ik vind dit een benedenmaatse opmerking. Marnix baseert zich (of probeert dat althans te doen ;)) over het algemeen op de Bijbel en niet op Wikipedia.
Goed lezen, Afgewezen. Als Marnix iets over oudvaders opmerkt dan zie je vaak dat het afkomstig is uit Wikipedia, daar is in het verleden ook al wat over te doen geweest. Vandaar dat ik deze open deur even intrapte nu hij zelf zegt geen oudvaders in zijn boekenkast te hebben.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Welke oudvaders horen minimaal in je boekenkast thuis

Bericht door Marnix »

Ik raadpleeg zelden Wikipedia als het oudvaders betreft. Meestal laat ik de Bijbel spreken. Die heb ik wel in mijn boekenkast staan en zelfs in mijn broekzak zitten :)

Maar goed, zullen we weer terug naar het onderwerp? Deuren die open staan toch in willen trappen is zelden zinvol ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Welke oudvaders horen minimaal in je boekenkast thuis

Bericht door Erasmiaan »

Marnix schreef:Ik raadpleeg zelden Wikipedia als het oudvaders betreft. Meestal laat ik de Bijbel spreken. Die heb ik wel in mijn boekenkast staan en zelfs in mijn broekzak zitten :)

Maar goed, zullen we weer terug naar het onderwerp? Deuren die open staan toch in willen trappen is zelden zinvol ;)
Alleen heeft de Bijbel meestal niet zoveel te zeggen over oudvaders omdat die na de voltooiing van de Bijbel leefden ;).

Maar goed, je begreep vast wel dat het een opmerking van mij was met een bepaald knipoog gehalte (en een zachte aansporing om je toch vooral eens in oudvaders te verdiepen ;)).
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Welke oudvaders horen minimaal in je boekenkast thuis

Bericht door Afgewezen »

Erasmiaan schreef:
Afgewezen schreef:
Erasmiaan schreef: Dat merken we aan je antwoorden in andere topics :bobo . Wikipedia is je beste (oppervlakkige en onbetrouwbare) vriend, wat dat betreft.
Ik vind dit een benedenmaatse opmerking. Marnix baseert zich (of probeert dat althans te doen ;)) over het algemeen op de Bijbel en niet op Wikipedia.
Goed lezen, Afgewezen. Als Marnix iets over oudvaders opmerkt dan zie je vaak dat het afkomstig is uit Wikipedia, daar is in het verleden ook al wat over te doen geweest. Vandaar dat ik deze open deur even intrapte nu hij zelf zegt geen oudvaders in zijn boekenkast te hebben.
Ik heb je reactie zo niet gelezen inderdaad. De soep was gelukkig minder heet dan ze leek. ;)
By the way: welke oudvaders raad jíj dan aan, Erasmiaan?
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Welke oudvaders horen minimaal in je boekenkast thuis

Bericht door Marnix »

jahoor, en ik weet dat het goed bedoeld is. Ik lees graag boeken van C.S. Lewis en spoor anderen graag aan om er ook wat van te lezen omdat ik de boeken rijk en waardevol vind. Jij doet hetzelfde maar dan met oudvaders omdat je de waarde daarvan kent.

1 kleine tip: Als iets een knipooggehalte heeft, zet dan eens een knipoog in de reactie, dan komt de intentie wat beter over dan met een :bobo
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Welke oudvaders horen minimaal in je boekenkast thuis

Bericht door albion »

Marnix schreef:jahoor, en ik weet dat het goed bedoeld is. Ik lees graag boeken van C.S. Lewis en spoor anderen graag aan om er ook wat van te lezen omdat ik de boeken rijk en waardevol vind. Jij doet hetzelfde maar dan met oudvaders omdat je de waarde daarvan kent.

1 kleine tip: Als iets een knipooggehalte heeft, zet dan eens een knipoog in de reactie, dan komt de intentie wat beter over dan met een :bobo
Erasmiaan schreef:
Alleen heeft de Bijbel meestal niet zoveel te zeggen over oudvaders omdat die na de voltooiing van de Bijbel leefden ;)

Maar goed, je begreep vast wel dat het een opmerking van mij was met een bepaald knipoog gehalte (en een zachte aansporing om je toch vooral eens in oudvaders te verdiepen ;) ).
Die kleine tip had Erasmiaan al een paar quotings eerder toegepast.... :langue
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Welke oudvaders horen minimaal in je boekenkast thuis

Bericht door JolandaOudshoorn »

De geschriften van Spurgeon vind ik zelf een aanrader. Hoewel ik het (met name zijn visie over de kinderdoop) niet altijd eens ben, kan hij dingen wel heel helder beschrijven.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Welke oudvaders horen minimaal in je boekenkast thuis

Bericht door Erasmiaan »

Afgewezen schreef:
Erasmiaan schreef:
Afgewezen schreef:
Erasmiaan schreef: Dat merken we aan je antwoorden in andere topics :bobo . Wikipedia is je beste (oppervlakkige en onbetrouwbare) vriend, wat dat betreft.
Ik vind dit een benedenmaatse opmerking. Marnix baseert zich (of probeert dat althans te doen ;)) over het algemeen op de Bijbel en niet op Wikipedia.
Goed lezen, Afgewezen. Als Marnix iets over oudvaders opmerkt dan zie je vaak dat het afkomstig is uit Wikipedia, daar is in het verleden ook al wat over te doen geweest. Vandaar dat ik deze open deur even intrapte nu hij zelf zegt geen oudvaders in zijn boekenkast te hebben.
Ik heb je reactie zo niet gelezen inderdaad. De soep was gelukkig minder heet dan ze leek. ;)
By the way: welke oudvaders raad jíj dan aan, Erasmiaan?
Er is pas een mooi boekje verschenen van Lambertus Myseras, alle werken. Die zou ik aanraden. Maar ik denk ook aan Justus Vermeer (om het even bij de Nederlanders te houden).
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Welke oudvaders horen minimaal in je boekenkast thuis

Bericht door Erasmiaan »

JolandaOudshoorn schreef:De geschriften van Spurgeon vind ik zelf een aanrader. Hoewel ik het (met name zijn visie over de kinderdoop) niet altijd eens ben, kan hij dingen wel heel helder beschrijven.
Ik las pas een opmerking en zou van kenners het waarheidsgehalte daarvan willen weten: waar Spurgeon stopt gaat Philpot verder...
Plaats reactie