Als je laag vliegt wel en tijdens luchtgevechten waar vliegtuigen elkaar op vrij korte afstand naderen. Bij het op groter hoogte vliegen van en naar de oefengebieden is de snelheidservaring niet veel anders dan in een airliner.samanthi schreef:Ik vraag me af of je in de lucht de snelheid van zo'n F-16 ervaart en hoe dat voelt.huisman schreef:Bedankt. Zelf bijna 40 jaar officier bij defensie(Luchtmacht) en ik heb het vanaf dag éėn geweldig gevonden. Maar je moet inderdaad wel beseffen dat je deel uitmaakt van de zwaardmacht van de overheid.Herman schreef:Wat mij betreft moet je een goede afweging voorhouden of je echt bereid bent mensen dood te schieten en daar de psychische consequenties van te kunnen dragen. Alle eufemismen ten spijt (over vrede en veiligheid bewaken etc etc) gaat het vooral om het feit dat je op het kritieke moment een vijand kunt omleggen. Dat betekent dat je naast het 6e gebod ook goed zicht moet hebben op de nut en noodzaak van een internationale missie.
Zelf zou ik om deze redenen niet bij defensie kunnen werken, maar andere wil ik daarin niet hard vallen.
Defensie kan nog wel wat christenen gebruiken dus motiveer maar jongeren om een opleiding op de KMA te overwegen
Mijn ervaring is als passagier. Ben namelijk geen vlieger.