Vogels kijken.

Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: Vogels kijken.

Bericht door Job »

helma schreef:Voordeel is dat je als vrouw meestal wel een tas bij je hebt!

Met camera kijk je veel bewuster om je heen. Ik zie veel meer dan ik vroeger zag. Je let veel meer op.

Ik kan zo verwonderd zijn over de kleine details in de schepping. Dan schaam ik me gewoon dat ik daar zo vaak geen oog voor heb gehad.
Volgens mijn vader was een uitspraak van ds. Joh. van der Poel: we zijn nog te lomp om de Bijbel goed te lezen.
Ik denk dat dat ook geldt als het gaat om het boek van de natuur waaruit we God ook kunnen leren kennen. (Volgens Hellenbroek)
Mooi. Plaats gerust wat vaker je beelden hier. Ik geniet er erg van.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16715
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Vogels kijken.

Bericht door Hendrikus »

huisman schreef:
helma schreef:Voordeel is dat je als vrouw meestal wel een tas bij je hebt!

Met camera kijk je veel bewuster om je heen. Ik zie veel meer dan ik vroeger zag. Je let veel meer op.

Ik kan zo verwonderd zijn over de kleine details in de schepping. Dan schaam ik me gewoon dat ik daar zo vaak geen oog voor heb gehad.
Volgens mijn vader was een uitspraak van ds. Joh. van der Poel: we zijn nog te lomp om de Bijbel goed te lezen.
Ik denk dat dat ook geldt als het gaat om het boek van de natuur waaruit we God ook kunnen leren kennen. (Volgens Hellenbroek)
Eens!!!!
Tip: Gebruik Google Lens om planten, insecten, sporen van dieren bv uitwerpselen te determineren . Werkt echt goed!!
de app Obsidentify werkt ook heel prettig: https://waarneming.nl/apps/obsidentify/
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Vogels kijken.

Bericht door helma »

Musje uit eigen tuinAfbeelding
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Vogels kijken.

Bericht door helma »

Ik gebruik zowel Google-Lens als de app Obsidentify.

De app om vogelgeluiden te herkennen vind ik ook erg leuk. BirdNet.
Online
JvW
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Vogels kijken.

Bericht door JvW »

helma schreef:De app om vogelgeluiden te herkennen vind ik ook erg leuk. BirdNet.
Die gebruik ik ook, erg leuke ontdekking om te zien wat er allemaal in de tuin rondvliegt....
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Vogels kijken.

Bericht door helma »

Jong roodborstjeAfbeelding
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Vogels kijken.

Bericht door Job »

Prachtige plaatjes, genieten!! Maak je er (weleens) wenskaarten van?
Onbekende
Berichten: 325
Lid geworden op: 27 sep 2021, 20:19

Re: Vogels kijken.

Bericht door Onbekende »

Misschien niet helemaal de bedoeling van dit topic, maar als ik in de spiegel kijk, zie ik een vreemde vogel. Toch heeft Hij ook mij gemaakt.
Ik heb veel te lang niet aan mijn doel beantwoord: leven tot Gods eer. Nu ik Hem mag kennen, probeer ik Hem te eren voor wat Hij heeft gedaan. Zoals de vogels fluiten tot Gods eer, en daar mag ik vaak van genieten. Het bepaalt me bij het doel van ons leven.

Zomaar wat gedachten die bij mij omhoog kwamen bij het doornemen van dit topic.
De strijdende kerk op aarde strijdt vooral onderling.
Als gast hier
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 jan 2021, 08:39

Re: Vogels kijken.

Bericht door Als gast hier »

Onbekende schreef:Misschien niet helemaal de bedoeling van dit topic, maar als ik in de spiegel kijk, zie ik een vreemde vogel. Toch heeft Hij ook mij gemaakt.
Ik heb veel te lang niet aan mijn doel beantwoord: leven tot Gods eer. Nu ik Hem mag kennen, probeer ik Hem te eren voor wat Hij heeft gedaan. Zoals de vogels fluiten tot Gods eer, en daar mag ik vaak van genieten. Het bepaalt me bij het doel van ons leven.

Zomaar wat gedachten die bij mij omhoog kwamen bij het doornemen van dit topic.
Lijkt me ook prima om te delen.
Mag ik dan een vraag stellen in de lijn van dit topic:met welke vogel zie je de meeste overeenkomsten?
Onbekende
Berichten: 325
Lid geworden op: 27 sep 2021, 20:19

Re: Vogels kijken.

Bericht door Onbekende »

Als gast hier schreef:
Onbekende schreef:Misschien niet helemaal de bedoeling van dit topic, maar als ik in de spiegel kijk, zie ik een vreemde vogel. Toch heeft Hij ook mij gemaakt.
Ik heb veel te lang niet aan mijn doel beantwoord: leven tot Gods eer. Nu ik Hem mag kennen, probeer ik Hem te eren voor wat Hij heeft gedaan. Zoals de vogels fluiten tot Gods eer, en daar mag ik vaak van genieten. Het bepaalt me bij het doel van ons leven.

Zomaar wat gedachten die bij mij omhoog kwamen bij het doornemen van dit topic.
Lijkt me ook prima om te delen.
Mag ik dan een vraag stellen in de lijn van dit topic:met welke vogel zie je de meeste overeenkomsten?
Overeenkomsten wil ik niet zeggen, maar de simpele mus is mij vaak tot troost. God zorgt zelfs voor de mussen, enzovoort. Ik kan er dan ook oprecht van genieten als ik de mussen zie huppen en hoor kwetteren. Ook kan ik in de natuur vaak genieten van al het gezang en gekwinkeleer van de vogels, dan denk ik de schepping zingt haar Schepper toe. Hoe mooi is dat.
De strijdende kerk op aarde strijdt vooral onderling.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17207
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vogels kijken.

Bericht door huisman »

Voor de vogelliefhebbers wat lectuur.

Mijn nieuwste aanwinst:
Afbeelding
In Uilen van het eeuwige ijs vangt de nog jonge vogelaar Jonathan Slaght tijdens een reis in het oosten van Siberië een glimp op van een enorme, voor hem onbekende uil. Als hij een foto laat zien aan een aantal experts, blijkt hij een van ’s werelds zeldzaamste grote uilen gezien te hebben, de Blakistons visuil. Deze ontmoeting is de start van Slaghts wetenschappelijke carrière én is het begin van een queeste naar dit raadselachtige wezen in de afgelegen bossen van Oost-Rusland. Want ondanks een spanwijdte van twee meter is het bijna onmogelijk om een Blakistons visuil te zien te krijgen. Zijn zoektocht voert Slaght naar nachtelijke missies in ijskoude tenten, levensgevaarlijke sprints over ontdooiende rivieren en laat hem klimmen in rotte bomen om nesten te controleren op aanwezige eieren. En al die tijd moet hij met z’n team waken voor ontmoetingen met beren of Siberische tijgers. Maar uiteindelijk gaat het in dit spannende boek vooral om de visuilen zelf: sluwe jagers, toegewijde ouders, zangers van griezelige duetten en overlevenden in een ijskoud en krimpend leefgebied.
En in mijn boekenkast staat een vogelboek wat ik gelezen en herlezen heb.

Afbeelding

Bij bol.com te krijgen 2e hands voor € 13.20. aanrader!!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Als gast hier
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 jan 2021, 08:39

Re: Vogels kijken.

Bericht door Als gast hier »

Onbekende schreef:
Als gast hier schreef:
Onbekende schreef:Misschien niet helemaal de bedoeling van dit topic, maar als ik in de spiegel kijk, zie ik een vreemde vogel. Toch heeft Hij ook mij gemaakt.
Ik heb veel te lang niet aan mijn doel beantwoord: leven tot Gods eer. Nu ik Hem mag kennen, probeer ik Hem te eren voor wat Hij heeft gedaan. Zoals de vogels fluiten tot Gods eer, en daar mag ik vaak van genieten. Het bepaalt me bij het doel van ons leven.

Zomaar wat gedachten die bij mij omhoog kwamen bij het doornemen van dit topic.
Lijkt me ook prima om te delen.
Mag ik dan een vraag stellen in de lijn van dit topic:met welke vogel zie je de meeste overeenkomsten?
Overeenkomsten wil ik niet zeggen, maar de simpele mus is mij vaak tot troost. God zorgt zelfs voor de mussen, enzovoort. Ik kan er dan ook oprecht van genieten als ik de mussen zie huppen en hoor kwetteren. Ook kan ik in de natuur vaak genieten van al het gezang en gekwinkeleer van de vogels, dan denk ik de schepping zingt haar Schepper toe. Hoe mooi is dat.
Dank voor je antwoord.
Ja, helemaal mee eens!
En dan is ons geluid vaak niet tot Zijn eer.....!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Vogels kijken.

Bericht door helma »

Job schreef:Prachtige plaatjes, genieten!! Maak je er (weleens) wenskaarten van?
Als ik een fotokaart viaGreetz of Hema verstuur gebruik ik meestal wel een eigen foto. Ben ooit nog van plan om er een stel af te laten drukken om kaarten van te maken. Ooit Afbeelding

Gister in het bos mooie roodborstjes gezien. Die blijven ook leuk en zijn niet zo bang.Afbeelding
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: RE: Re: Vogels kijken.

Bericht door Job »

helma schreef:
Job schreef:Prachtige plaatjes, genieten!! Maak je er (weleens) wenskaarten van?
Als ik een fotokaart viaGreetz of Hema verstuur gebruik ik meestal wel een eigen foto. Ben ooit nog van plan om er een stel af te laten drukken om kaarten van te maken. Ooit Afbeelding

Gister in het bos mooie roodborstjes gezien. Die blijven ook leuk en zijn niet zo bang.[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/202208 ... ca979f.jpg[/img]
Prach-tig Afbeelding
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Vogels kijken.

Bericht door -DIA- »

helma schreef:
Job schreef:Prachtige plaatjes, genieten!! Maak je er (weleens) wenskaarten van?
Als ik een fotokaart viaGreetz of Hema verstuur gebruik ik meestal wel een eigen foto. Ben ooit nog van plan om er een stel af te laten drukken om kaarten van te maken. Ooit Afbeelding

Gister in het bos mooie roodborstjes gezien. Die blijven ook leuk en zijn niet zo bang.Afbeelding
De foto's zijn mooi. Ik deed dit eerder ook, maar sinds mijn camera die beruchte E:62:10 error heeft kan ik niet meer zoomen. Als ik dat al probeer wordt het vaag, want de lens is door deze error instabiel geworden. Heel jammer, want er zijn erg mooie foto's met zo'n camera te maken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie