In Zijn arm de lammeren

Majorca

In Zijn arm de lammeren

Bericht door Majorca »

Wie kent het boek van Cornelius Lambregtse, "In Zijn arm de lammeren"?

Over een jongetje van drie-en-een-half jaar oud, dat gaat overlijden, maar wel mag weten naar de Heere Jezus toe te gaan.

Is het een goed boek?
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ik heb gehoord dat ie ontroerend en mooi is.

Jezus heeft al gezegt dat we moeten geloven als kinderen. Mijn zusje weet ook zeker dat ze naar de hemel gaat. En ik toen ik zo oud was ook. Dat komt omdat we ons dan nog 100% durven te geven aan God en we 100% op Hem durven te vertrouwen en dat onze hersenen nog niet voor 99% besmet zijn met dogmatische tegenwerpingen en ons hart nog niet voor 100% :( is.
Zalig [zijn] de armen van geest; want hunner is het Koninkrijk der hemelen.

(Om weer een hoop gerommel te voorkomen: Ook kinderen zijn voor 100% adamskinderen en derven van nature de heerlijkheid Gods, maar zijn veel ontvankelijker voor het evangelie.)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Goed boek? Wat zijn je criteria?

Duidelijk is dat de schrijver veel op had met ds R. Kok.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Oorspronkelijk gepost door Majorca
Wie kent het boek van Cornelius Lambregtse, "In Zijn arm de lammeren"?

Over een jongetje van drie-en-een-half jaar oud, dat gaat overlijden, maar wel mag weten naar de Heere Jezus toe te gaan.

Is het een goed boek?
Gezien de definitie die jij geeft aan de woordekens ''goed boek'' , vrees ik dat het boek er niet onbesproken doorheen komt. Zeker het vervolg (hoe heet dat boek ook alweer??) niet, daar er in het verhaal een jong stel is die verboden activiteiten verrichten.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Bericht door Auto »

Oorspronkelijk gepost door refo
Goed boek? Wat zijn je criteria?

Duidelijk is dat de schrijver veel op had met ds R. Kok.
Het is een waargebeurd verhaal en de predikant waar Fransje zo naar luisterde was ds. Kok. Deze predikant heeft in zeeland wel duidelijk een geestelijke stempel mogen zetten.
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door Gian
Oorspronkelijk gepost door Majorca
Wie kent het boek van Cornelius Lambregtse, "In Zijn arm de lammeren"?

Over een jongetje van drie-en-een-half jaar oud, dat gaat overlijden, maar wel mag weten naar de Heere Jezus toe te gaan.

Is het een goed boek?
Gezien de definitie die jij geeft aan de woordekens ''goed boek'' , vrees ik dat het boek er niet onbesproken doorheen komt. Zeker het vervolg (hoe heet dat boek ook alweer??) niet, daar er in het verhaal een jong stel is die verboden activiteiten verrichten.
't Stond op de literatuurlijst op de middelbare school ;) Maar volgens mij is er zelfs ook een hoorspel van geweest (bij de EO, nee da's niet gelijk fout!!!:P) Fransje heette dat jongetje.

Ik vond het schitterend. Deel twee ook trouwens, 'Het scharlaken koord'.

Maar ik heb het gelezen toen ik een jaar of 14 was...
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door nicname
't Stond op de literatuurlijst op de middelbare school ;)
Dat zegt me dus niks (jou toch ook niet?) De reformatorische middelbare scholen hebben zelfs Veenhof op de literatuurlijst staan! Nu vraag ik je: wat verstaat men daar dan onder literatuur?

Maar terzake: het boek in kwestie ken ik niet, het genre trekt me ook niet zo. Maar sympathie met Kok heb ik zeker, dus misschien moet ik het toch maar eens lezen...
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
Oorspronkelijk gepost door nicname
't Stond op de literatuurlijst op de middelbare school ;)
Dat zegt me dus niks (jou toch ook niet?) De reformatorische middelbare scholen hebben zelfs Veenhof op de literatuurlijst staan! Nu vraag ik je: wat verstaat men daar dan onder literatuur?
Die kwam ik op mijn lijst niet tegen hoor!
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

Ik herinner me dat boek nog wel, althans de fase dat Fransje zo'n trek had in het glas water van de dominé.
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Het is idd. een ontroerend boek. Het werd in onze kringen met lof ontvangen. DE schrijver werd alom geprezen. Tot idd. het tweede boek uitkwam toen was het afgelopen met boek en schrijver, beide in de ban. In het tweede boek werden er ook hele menselijke dingen behandeld die in 'onze kringen' blijkbaar niet gebeuren. :#
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
Oorspronkelijk gepost door nicname
't Stond op de literatuurlijst op de middelbare school ;)
Dat zegt me dus niks (jou toch ook niet?) De reformatorische middelbare scholen hebben zelfs Veenhof op de literatuurlijst staan! Nu vraag ik je: wat verstaat men daar dan onder literatuur?
Ok, vooruit. Het was maar 1 punt (hooguit 2). Maar daardoor heb ik 'm wel gelezen, omdat 'tie op de lijst stond, vandaar dat het me daarom wat zegt ;)
Majorca

Bericht door Majorca »

kheb het boek net gisteren gekocht.

Even wat in gebladerd: er staan ontroerend mooie passages in.

Over de kinderlijke eenvoud van het bevindelijk doorleefde geloof. Zalig niets te wezen in eigen oog. Alles van Jezus te verwachten.

Alleen al bij de opdracht (die gek genoeg in het Engels is) sprongen me al de tranen in de ogen:

"In precious memory of my only son Calvin John, who at the age of three years and 7 months had finished his earthly sojourn, and on the day of his departure said: "I am going home to Jesus. Don't cry, Daddy."
Gebruikersavatar
Pugna
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 mar 2004, 20:23

Bericht door Pugna »

Ik vond het een goed boek. Ik zou het iedereen aanraden om te lezen.
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)
Plaats reactie