E-reader of fysiek boek (uit: Gereformeerde Gemeenten)

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

refo schreef:
Zeeuw schreef:
Tiberius schreef:Ja die heb ik wel, maar zo snel als ik er boeken in zet, worden ze lelijk. ;)
Koop eens een paar mooie boeken dan... :D
Het zijn juist de mooie boeken die snel lelijk worden. Die het vatten kan, vatte het.
Echt weer een typische @refo-uitspraak... :fouet :huhu
Maar het is in ieder geval niet juist. Mooie boeken kunnen niet lelijk worden en lelijke boeken niet mooi. Dat is heel eenvoudig.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33337
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:Tja, die reacties waren te voorspellen. ;)

Ik ben nu eenmaal wat ouderwets aangelegd. En ik vind zo'n boekenlucht wel iets hebben en vind ik een boekenkast huiselijk staan.

Bovendien is een e-book toch ook weer een beeldscherm, ook al schijnt het dan zo te zijn dat de resoluties dusdanig aangepast zijn dat het lijkt alsof je een gewoon papieren boek leest.
Het scherm van een e-reader is heel anders dan het beeldscherm van je computer of tablet. Je ziet bijna geen verschil met gewoon papier. Het is ook heel goed te lezen in fel zonlicht.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33337
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

Zeeuw schreef:
Tiberius schreef:Ja die heb ik wel, maar zo snel als ik er boeken in zet, worden ze lelijk. ;)
Koop eens een paar mooie boeken dan... :D
Eigenlijk vind ik dat ik alleen de Bijbel in boekvorm wil hebben.
Mijn streven is alle andere boeken als e-book. Ik heb van verschillende boeken de achterkant afgesneden en vervolgens ingescand (op kantoor met zo'n copier die 20 pagina's per minuut doet of zo).
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4126
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Maanenschijn »

refo schreef:
Zeeuw schreef:
Tiberius schreef:Ja die heb ik wel, maar zo snel als ik er boeken in zet, worden ze lelijk. ;)
Koop eens een paar mooie boeken dan... :D
Het zijn juist de mooie boeken die snel lelijk worden. Die het vatten kan, vatte het.
Zo is het. Daarom lees ik het mooiste Boek nu vaak online, al is mijn lelijke exemplaar me wel dierbaar.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10612
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Ad Anker »

Wat het met de Gereformeerde Gemeenten te maken heeft, ontgaat me enigszins. ;)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Ad Anker schreef:Wat het met de Gereformeerde Gemeenten te maken heeft, ontgaat me enigszins. ;)
@Tiberius vermeld niet van welke boeken hij de achterkant heeft afgesneden, maar als het om bijvoorbeeld de Catechismusverklaring van ds. Moerkerken of de Dogmatiek van ds. G.H. Kersten gaat, zitten we weer helemaal on-topic. :yahoo

Overigens vind ik het wel een ernstige zaak om boeken zo te behandelen, @Tiberius. Ik mag toch hopen dat je dit niet doet met oude boeken.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33337
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:
Ad Anker schreef:Wat het met de Gereformeerde Gemeenten te maken heeft, ontgaat me enigszins. ;)
@Tiberius vermeld niet van welke boeken hij de achterkant heeft afgesneden, maar als het om bijvoorbeeld de Catechismusverklaring van ds. Moerkerken of de Dogmatiek van ds. G.H. Kersten gaat, zitten we weer helemaal on-topic. :yahoo

Overigens vind ik het wel een ernstige zaak om boeken zo te behandelen, @Tiberius. Ik mag toch hopen dat je dit niet doet met oude boeken.
Laat ik maar niet zeggen welke boeken ik zo gepromoveerd heb tot e-book. Anders slaap je vannacht misschien weer niet.
Ik doe dat uiteraard niet met boeken die een intrinsieke waarde hebben. Evenmin als ik boekenkasten in de houthaard doe.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:Laat ik maar niet zeggen welke boeken ik zo gepromoveerd heb tot e-book. Anders slaap je vannacht misschien weer niet.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd. En vannacht heb ik heerlijk geslapen hoor.
Tiberius schreef:Ik doe dat uiteraard niet met boeken die een intrinsieke waarde hebben. Evenmin als ik boekenkasten in de houthaard doe.
Gelukkig maar. Dat zou zonde zijn.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33337
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

Zonde?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23877
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door refo »

Jantje schreef:
refo schreef:
Zeeuw schreef:
Tiberius schreef:Ja die heb ik wel, maar zo snel als ik er boeken in zet, worden ze lelijk. ;)
Koop eens een paar mooie boeken dan... :D
Het zijn juist de mooie boeken die snel lelijk worden. Die het vatten kan, vatte het.
Echt weer een typische @refo-uitspraak... :fouet :huhu
Maar het is in ieder geval niet juist. Mooie boeken kunnen niet lelijk worden en lelijke boeken niet mooi. Dat is heel eenvoudig.
Weet je wat: ik leg het uit. Want anders komen er nog meer van die typische jantje-uitspraken.
Een inhoudelijk mooi boek wordt veel gelezen. Door het vele lezen wordt het boek lelijk van buiten en staat het niet meer decoratief in de boekenkast.
Mannetje
Berichten: 7820
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mannetje »

Juist het gebruikte geeft een mooi boek zijn charme.
-
Zeeuw
Berichten: 11657
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Zeeuw »

refo schreef:
Weet je wat: ik leg het uit. Want anders komen er nog meer van die typische jantje-uitspraken.
Een inhoudelijk mooi boek wordt veel gelezen. Door het vele lezen wordt het boek lelijk van buiten en staat het niet meer decoratief in de boekenkast.
Ja, ik had zo een vermoeden wat je bedoelde. Ik denk dat de kwaliteit van boeken tegenwoordig best hoog is. Je leest niet zo makkelijk iets meer stuk.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:Zonde?
Zeker. Zonde van de intrinsieke waarde.[/quote]
Zonde heeft een andere betekenis, Jantje, dan een paar euro's verlies. Dat zou jij toch moeten weten. :nonnon
Tiberius schreef:Maar reageer je ook nog op de vraag welke boeken je hebt versneden?
Dat had ik al gedaan; het antwoord is nee.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Ik had niet gedacht dat ik onze moderator nog eens moest vermanen om beter te quoten. :bobo ;)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Erskinees
Berichten: 2759
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Erskinees »

Wauw. Reageert Tiberius nou via het account van Jantje? :D
Plaats reactie