Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:
1: Pfizer heeft dit toegegeven, zie linkje van Rob Roos;
2: Zie punt 1, CTB is gebaseerd op het niet verspreiden van corona;
3: Er zijn kinderen/jongeren/jongvolwassene die klachten hebben gekregen na vaccinatie, terwijl dat dus niet had gehoeven.
Misschien moet je eerst een lezen wat professor Koopmans hierover te melden heeft, in plaats van voorbarig conclusies te trekken.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef:
DDD schreef:Ik wring me hooguit in bochten om te begrijpen wat je bedoelt. Maar ik heb nog geen idee.
Volgens mij ben ik best duidelijk.

1: Bedrog omtrent de transmissie van gevaccineerde;
2: CTB wat een hele grote groep ''eigenwijzen'' discrimineert;
3: Onnodige vaccinaties, dus ook onnodige vaccinatieschade.
Punt 1 is niet waar volgens mij. Pfizer heeft niet geclaimd dat het vaccin je minder besmettelijk maakt. Daar is niet op getest voor vaccin op markt kwam. (Dit laatste is nu waar op gewezen wordt). Onderzoek in maanden na vrijgeven van vaccin maakte duidelijk dat die bescherming er wel was. In ieder geval tijdelijk, maar de bescherming was zeker geen 100%.

Dit had mee moeten spelen in besluiten over Coronapas en deed dat niet echt. Maar de fouten hierover liggen bij kabinet, niet bij Pfizer (hoe veel moeite ik ook heb met het bedrijf, en de omgang met de armere landen in de wereld).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

HersteldHervormd schreef:
DDD schreef:Wat is nu eigenlijk je probleem?

Ik begreep trouwens dat iedereen weer ingeënt mag worden. Ik heb helaas nog geen oproep gekregen.
De regering en de media hebben een probleem (ik niet), aangezien zij overal, werkelijk overal hebben rondgebazuind dat vaccineren transmissie van corona tegen gaat. In sommige gevallen werd zelfs beweerd dat het de transmissie zou stoppen. Dit is dus een leugen. Miljoenen Nederlanders hebben zich laten vaccineren tegen corona voor hun opa en oma, ze zijn bedrogen. Miljoenen Nederlanders zijn gediscrimineerd in de vorm van het CTB. Het CTB was compleet ingericht op het NIET verspreiden van corona, nu blijkt dat er tussen gevaccineerde en ongevaccineerde géén verschil zit. En het allerergste is dat ze dit dus allang wisten. Het is verschrikkelijk.

Of je wel of niet vaccineert moet jij zelf verantwoorden DDD.
Dat werd alleen in de eerste periode van vaccineren aangegeven. Al vrij snel was duidelijk dat met de verschillende varianten die rondgingen dit niet meer zo was. Mijn oudste is nog wel vanwege het risico voor opa en oma gevaccineerd en de rest van de kinderen niet.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
HersteldHervormd schreef:
DDD schreef:Wat is nu eigenlijk je probleem?

Ik begreep trouwens dat iedereen weer ingeënt mag worden. Ik heb helaas nog geen oproep gekregen.
De regering en de media hebben een probleem (ik niet), aangezien zij overal, werkelijk overal hebben rondgebazuind dat vaccineren transmissie van corona tegen gaat. In sommige gevallen werd zelfs beweerd dat het de transmissie zou stoppen. Dit is dus een leugen. Miljoenen Nederlanders hebben zich laten vaccineren tegen corona voor hun opa en oma, ze zijn bedrogen. Miljoenen Nederlanders zijn gediscrimineerd in de vorm van het CTB. Het CTB was compleet ingericht op het NIET verspreiden van corona, nu blijkt dat er tussen gevaccineerde en ongevaccineerde géén verschil zit. En het allerergste is dat ze dit dus allang wisten. Het is verschrikkelijk.

Of je wel of niet vaccineert moet jij zelf verantwoorden DDD.
Dat werd alleen in de eerste periode van vaccineren aangegeven. Al vrij snel was duidelijk dat met de verschillende varianten die rondgingen dit niet meer zo was. Mijn oudste is nog wel vanwege het risico voor opa en oma gevaccineerd en de rest van de kinderen niet.
Ik heb deze week 2 oproepen binnen gehad. Waarom 2 begrijp ik niet. Ik twijfel alleen behoorlijk.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Zeeuw schreef:
merel schreef:
HersteldHervormd schreef:
DDD schreef:Wat is nu eigenlijk je probleem?

Ik begreep trouwens dat iedereen weer ingeënt mag worden. Ik heb helaas nog geen oproep gekregen.
De regering en de media hebben een probleem (ik niet), aangezien zij overal, werkelijk overal hebben rondgebazuind dat vaccineren transmissie van corona tegen gaat. In sommige gevallen werd zelfs beweerd dat het de transmissie zou stoppen. Dit is dus een leugen. Miljoenen Nederlanders hebben zich laten vaccineren tegen corona voor hun opa en oma, ze zijn bedrogen. Miljoenen Nederlanders zijn gediscrimineerd in de vorm van het CTB. Het CTB was compleet ingericht op het NIET verspreiden van corona, nu blijkt dat er tussen gevaccineerde en ongevaccineerde géén verschil zit. En het allerergste is dat ze dit dus allang wisten. Het is verschrikkelijk.

Of je wel of niet vaccineert moet jij zelf verantwoorden DDD.
Dat werd alleen in de eerste periode van vaccineren aangegeven. Al vrij snel was duidelijk dat met de verschillende varianten die rondgingen dit niet meer zo was. Mijn oudste is nog wel vanwege het risico voor opa en oma gevaccineerd en de rest van de kinderen niet.
Ik heb deze week 2 oproepen binnen gehad. Waarom 2 begrijp ik niet. Ik twijfel alleen behoorlijk.
Misschien goed om te weten dat deze ronde afgestemd is op de ‘oude’ Omicron, waarvan ik bijna zeker weet dat jij die al eens gehad hebt.

Gisteren sprak ik een Duitser uit Berlijn, die 3x geprikt was. Iedere keer kreeg hij na 1 á 2 weken corona. Hij wilde wel proberen of het bij de 4e keer ook zo is. :D
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door refo »

Als je direct na vaccinatie alle andere voorzorg aan de laars lapt, is die kans ook vrij groot. Gelukkig moet je helemaal naar Duitsland om zo'n anekdote.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Klavart »

Zeeuw schreef:
merel schreef:
HersteldHervormd schreef:
DDD schreef:Wat is nu eigenlijk je probleem?

Ik begreep trouwens dat iedereen weer ingeënt mag worden. Ik heb helaas nog geen oproep gekregen.
De regering en de media hebben een probleem (ik niet), aangezien zij overal, werkelijk overal hebben rondgebazuind dat vaccineren transmissie van corona tegen gaat. In sommige gevallen werd zelfs beweerd dat het de transmissie zou stoppen. Dit is dus een leugen. Miljoenen Nederlanders hebben zich laten vaccineren tegen corona voor hun opa en oma, ze zijn bedrogen. Miljoenen Nederlanders zijn gediscrimineerd in de vorm van het CTB. Het CTB was compleet ingericht op het NIET verspreiden van corona, nu blijkt dat er tussen gevaccineerde en ongevaccineerde géén verschil zit. En het allerergste is dat ze dit dus allang wisten. Het is verschrikkelijk.

Of je wel of niet vaccineert moet jij zelf verantwoorden DDD.
Dat werd alleen in de eerste periode van vaccineren aangegeven. Al vrij snel was duidelijk dat met de verschillende varianten die rondgingen dit niet meer zo was. Mijn oudste is nog wel vanwege het risico voor opa en oma gevaccineerd en de rest van de kinderen niet.
Ik heb deze week 2 oproepen binnen gehad. Waarom 2 begrijp ik niet. Ik twijfel alleen behoorlijk.
Aan welke van de twee oproepen je gehoor zal geven?
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Zeeuw »

Klavart schreef: Aan welke van de twee oproepen je gehoor zal geven?
:-)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Tiberius »

MGG schreef:6167 berichten... ik dacht dat bij mij op het werk de vaccinatierondes veel gespreksstof gaven. In vergelijking tot wat er op dit forum gezegd is, is het bij ons maximaal een kort koffiepraatje.
Dit topic is op 1 april 2020 gestart, dus ruim 2,5 jaar geleden. Ik mag niet hopen dat jullie koffiepraatjes zo lang duren. ;)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17247
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door huisman »

DDD schreef:Wat betreft 1: dat linkje is niet erg duidelijk. Ik zie allerlei teksten, maar niet zo snel een wetenschappelijk artikel of andere gezaghebbende bron.

Wat betreft 3: het ligt erg voor de hand dat ze bij Corona nóg meer klachten zouden hebben gekregen. Je kunt bijvoorbeeld een ontsteking krijgen van de hartspier van een inenting. Maar dat kan ook van corona zelf, en dan is het risico in het algemeen een stuk groter, want geen beperkte hoeveelheid stoffen.

Deze week was topviroloog Marion Koopmans bij OP1. Zij was nu best genuanceerd en zei interessante zaken.
1.De ziektelast is bij de omicron varianten veel minder. Ook door vaccinatie en eerder doorgemaakte infectie.
2.De opnamen door omicron in een ziekenhuis zijn nu bijna uitsluitende 70+
3.Vaccinatie verstandig voor 70+ en mensen met ernstig onderliggend lijden
Onder de 70 is het wat haar betreft niet noodzakelijk. Alleen als je veel met kwetsbaren omgaat kun je het overwegen.

Tegen transmissie doet ook deze vaccinatie wel wat maar erg weinig.

Ik heb tot nu toe alle Covid vaccinaties overgeslagen en blijf dat doen. Onnodig medicatie ben ik niet zo van.
Heb in maart voor het eerst corona gehad in een wel heel milde vorm. Op dit moment zijn er in mijn directe omgeving wel enkele gevallen en die zijn wel een paar dagen behoorlijk ziek. (Vooral koorts en keelpijn en snipverkouden)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

refo schreef:Als je direct na vaccinatie alle andere voorzorg aan de laars lapt, is die kans ook vrij groot. Gelukkig moet je helemaal naar Duitsland om zo'n anekdote.
Heb je een bron van je eerste zin?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

huisman schreef:
DDD schreef:Wat betreft 1: dat linkje is niet erg duidelijk. Ik zie allerlei teksten, maar niet zo snel een wetenschappelijk artikel of andere gezaghebbende bron.

Wat betreft 3: het ligt erg voor de hand dat ze bij Corona nóg meer klachten zouden hebben gekregen. Je kunt bijvoorbeeld een ontsteking krijgen van de hartspier van een inenting. Maar dat kan ook van corona zelf, en dan is het risico in het algemeen een stuk groter, want geen beperkte hoeveelheid stoffen.

Deze week was topviroloog Marion Koopmans bij OP1. Zij was nu best genuanceerd en zei interessante zaken.
1.De ziektelast is bij de omicron varianten veel minder. Ook door vaccinatie en eerder doorgemaakte infectie.
2.De opnamen door omicron in een ziekenhuis zijn nu bijna uitsluitende 70+
3.Vaccinatie verstandig voor 70+ en mensen met ernstig onderliggend lijden
Onder de 70 is het wat haar betreft niet noodzakelijk. Alleen als je veel met kwetsbaren omgaat kun je het overwegen.

Tegen transmissie doet ook deze vaccinatie wel wat maar erg weinig.

Ik heb tot nu toe alle Covid vaccinaties overgeslagen en blijf dat doen. Onnodig medicatie ben ik niet zo van.
Heb in maart voor het eerst corona gehad in een wel heel milde vorm. Op dit moment zijn er in mijn directe omgeving wel enkele gevallen en die zijn wel een paar dagen behoorlijk ziek. (Vooral koorts en keelpijn en snipverkouden)
Koopmans is over het algemeen erg redelijk en genuanceerd. Als je kijkt hoe ze vaak aangevallen en uitgescholden wordt heb ik daar best veel bewondering voor. Al toen Pfizer op de markt kwam wees ze er op dat het vaccin door Pfizer was getest op veiligheid (nog steeds vreemd dat ze myocarditis mistten trouwens) en op bescherming tegen ziekte en niet tegen verdere infectie.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

parsifal schreef: Koopmans is over het algemeen erg redelijk en genuanceerd. Als je kijkt hoe ze vaak aangevallen en uitgescholden wordt heb ik daar best veel bewondering voor. Al toen Pfizer op de markt kwam wees ze er op dat het vaccin door Pfizer was getest op veiligheid (nog steeds vreemd dat ze myocarditis mistten trouwens) en op bescherming tegen ziekte en niet tegen verdere infectie.
Dus jij vind niet dat er sprake is geweest van misleiding rondom alle officiële berichtgeving? Er is namelijk, vaak via mediakanalen, behoorlijk rare en dus verkeerde uitspraken gedaan. Ook van Hugo de Jonge bijvoorbeeld. Het is natuurlijk kinderachtig als er nu gezegd word: Ja maar we hebben dit gezegd, terwijl de prominenten op TV verkondigen dat het asociaal is als je je niet vaccineert, doe het voor je opa en oma, bla bla bla. Het is toch echt veel te simpel om nu achteraf te zeggen: Ohh, maar we wisten dit?

Als ze het echt wisten, waarom wilde de VVD een paar weken terug alsnog het CTB weer in de gereedschap koffer?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef:
parsifal schreef: Koopmans is over het algemeen erg redelijk en genuanceerd. Als je kijkt hoe ze vaak aangevallen en uitgescholden wordt heb ik daar best veel bewondering voor. Al toen Pfizer op de markt kwam wees ze er op dat het vaccin door Pfizer was getest op veiligheid (nog steeds vreemd dat ze myocarditis mistten trouwens) en op bescherming tegen ziekte en niet tegen verdere infectie.
Dus jij vind niet dat er sprake is geweest van misleiding rondom alle officiële berichtgeving? Er is namelijk, vaak via mediakanalen, behoorlijk rare en dus verkeerde uitspraken gedaan. Ook van Hugo de Jonge bijvoorbeeld. Het is natuurlijk kinderachtig als er nu gezegd word: Ja maar we hebben dit gezegd, terwijl de prominenten op TV verkondigen dat het asociaal is als je je niet vaccineert, doe het voor je opa en oma, bla bla bla. Het is toch echt veel te simpel om nu achteraf te zeggen: Ohh, maar we wisten dit?

Als ze het echt wisten, waarom wilde de VVD een paar weken terug alsnog het CTB weer in de gereedschap koffer?
O er zijn zeker fouten gemaakt. En minister De Jonge had al een hele tijd een andere baan moeten zoeken.
Tijdlijn is:
1) vaccins worden getest op veiligheid en effect op symptomatische besmetting. Er is waarschijnlijk samenhang met bescherming tegen besmetting en infectiviteit, maar dit is niet onderzocht.
2) uit onderzoek na vaccin is vrijgegeven blijkt er bescherming te zijn tegen besmetting en infectiviteit. Deze bescherming is niet 100%. Op grond van deze gegevens wordt het "je doet het voor elkaar gepropageerd"
3) Het wordt duidelijker dat de bescherming tegen besmettelijkheid afneemt over tijd en zeker niet erg sterk is tegen varianten Delta (en later Omicron). Hier had De Jonge zijn beleid moeten aanpassen ( wat hij niet deed) en had het Corona toegangsbewijs weinig zin meer om verspreiding te voorkomen.

De ophef is nu omdat iemand uit documenten opmaakt dat punt 1 klopt en het presenteert als iets nieuws. Iemand als Koopmans heeft dit punt echter al in 2020 gemaakt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

huisman schreef:
DDD schreef:Wat betreft 1: dat linkje is niet erg duidelijk. Ik zie allerlei teksten, maar niet zo snel een wetenschappelijk artikel of andere gezaghebbende bron.

Wat betreft 3: het ligt erg voor de hand dat ze bij Corona nóg meer klachten zouden hebben gekregen. Je kunt bijvoorbeeld een ontsteking krijgen van de hartspier van een inenting. Maar dat kan ook van corona zelf, en dan is het risico in het algemeen een stuk groter, want geen beperkte hoeveelheid stoffen.

Deze week was topviroloog Marion Koopmans bij OP1. Zij was nu best genuanceerd en zei interessante zaken.
1.De ziektelast is bij de omicron varianten veel minder. Ook door vaccinatie en eerder doorgemaakte infectie.
2.De opnamen door omicron in een ziekenhuis zijn nu bijna uitsluitende 70+
3.Vaccinatie verstandig voor 70+ en mensen met ernstig onderliggend lijden
Onder de 70 is het wat haar betreft niet noodzakelijk. Alleen als je veel met kwetsbaren omgaat kun je het overwegen.

Tegen transmissie doet ook deze vaccinatie wel wat maar erg weinig.

Ik heb tot nu toe alle Covid vaccinaties overgeslagen en blijf dat doen. Onnodig medicatie ben ik niet zo van.
Heb in maart voor het eerst corona gehad in een wel heel milde vorm. Op dit moment zijn er in mijn directe omgeving wel enkele gevallen en die zijn wel een paar dagen behoorlijk ziek. (Vooral koorts en keelpijn en snipverkouden)
Klinkt als de klachten die ik al een week heb. Zelftesten zijn negatief. Ik vertrouw dat alleen niet zo, omdat ik nooit verkouden ben. De laatste keer is minimaal 15 jaar geleden.
Plaats reactie