COVID-19

HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

parsifal schreef: 16 aug 2023, 12:28
HersteldHervormd schreef: 16 aug 2023, 08:28 https://maurice.nl/2023/08/15/keulemans ... conclusie/

Misschien kan en wil Parsival vanuit zijn achtergrond wat zinnigs zeggen over deze tegenstrijdige analyses?
Ik kan even wat dingen opzoeken als ik meer tijd heb. De Denen hebben waarschijnlijk beste data en studies. Ik meen dat gevaccineerd zijn zeker bij jongere mensen de relatieve kans op ziekenhuisopname of ernstiger behoorlijk doet afnemen. Bij ouderen dacht ik dat de bescherming goed is net na vaccinatie, maar neemt snel af. Daarom zijn boosters voor 70+ers waarschijnlijk wel goed. Nu de vaccins veel duurder worden, zullen de booster campagnes wel afnemen.
Maar wat Maurice beweert klopt dus niet? Hij zegt dat de data gewoon niet klopt van Keulemans.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9202
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef: 18 aug 2023, 19:12
parsifal schreef: 16 aug 2023, 12:28
HersteldHervormd schreef: 16 aug 2023, 08:28 https://maurice.nl/2023/08/15/keulemans ... conclusie/

Misschien kan en wil Parsival vanuit zijn achtergrond wat zinnigs zeggen over deze tegenstrijdige analyses?
Ik kan even wat dingen opzoeken als ik meer tijd heb. De Denen hebben waarschijnlijk beste data en studies. Ik meen dat gevaccineerd zijn zeker bij jongere mensen de relatieve kans op ziekenhuisopname of ernstiger behoorlijk doet afnemen. Bij ouderen dacht ik dat de bescherming goed is net na vaccinatie, maar neemt snel af. Daarom zijn boosters voor 70+ers waarschijnlijk wel goed. Nu de vaccins veel duurder worden, zullen de booster campagnes wel afnemen.
Maar wat Maurice beweert klopt dus niet? Hij zegt dat de data gewoon niet klopt van Keulemans.
Er is onduidelijkheid over wie meetelt als inwoner van het Verenigd Koninkrijk en inderdaad is het daarom makkelijk fouten maken, omdat je bij een percentage berekenen niet precies weet waar je door moet delen. In Denemarken en Zweden is de bevolkingsopbouw duidelijker. Dus Maurice de Hond heeft gelijk met voorzichtig zijn met Engelse statistieken uitkeggen (ze zijn wel goed in bijhouden van Covid sterfte en testen etc) en Keulemans gaat daar veel te makkelijk mee om. Daarom kijk wat Scandinavische studies zeggen. (De cijfers daar zijn ook echt wel te vertrouwen. Ze trokken zelf aan de bel bij Mexicaanse griepvaccinatie en slaapziekte en stopten vrijwel direct met Moderna toen bleek dat er meer bijwerkingen waren dan bij Pfizer)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: COVID-19

Bericht door GerefGemeente-lid »

Inwoner schreef: 12 sep 2023, 16:53 Er zijn momenteel veel mensen belabberd en ondertussen wordt gemeld dat er al meer dan 200 mensen in Nederland in het ziekenhuis liggen van ...jawel... corona (nieuwe variant).
'Meer dan 200...'

Overdrijf je nu niet een beetje? We hebben een bevolking van ruim 17 miljoen. Wou je met 200 ziekenhuisopnames al maatregelen hebben van de overheid?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: COVID-19

Bericht door GerefGemeente-lid »

Psalm schreef: 12 sep 2023, 17:27
Inwoner schreef: 12 sep 2023, 16:53 Er zijn momenteel veel mensen belabberd en ondertussen wordt gemeld dat er al meer dan 200 mensen in Nederland in het ziekenhuis liggen van ...jawel... corona (nieuwe variant).
Ik hoop niet dat ze weer gaan komen met drastische maatregelen. Maar het schijnt wel te heersen. Ik hoorde vandaag ook van iemand dat hij corona had.
En omdat er 200 mensen in het ziekenhuis liggen, komen ze weer met maatregelen?

Serieus, ik vraag me werkelijk af waar die bangmakerij voor nodig is. Het is gewoon een zware griep geworden. Dan belanden er ook mensen in het ziekenhuis.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: COVID-19

Bericht door Psalm »

Tegenwoordig zijn er gewoon veel angsthazen in Nederland. Men gaat er vanuit dat de wereld perfect moet zijn. Dus als er zich onverwacht risico's voordoen, raakt men helemaal in paniek. Men verwacht dan al het heil van de overheid. Dat zag je ook heel erg aan begin van coronaperiode. Toen bedelde de bevolking om maatregelen.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1468
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door Delftenaar »

Het aantal coronapatienten neemt inderdaad weer toe.

Aan de ene kant is er een nieuwe variant. Aan de andere kant gebeurt het ieder jaar dat corona in augustus toe gaat nemen met een hogere ziekenhuisbezetting in september tot gevolg.
Dit jaar liggen de aantallen op ongeveer 2/3 van het niveau van vorig jaar.

Voorlopig vinger aan de pols houden zonder in paniek te raken.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1157
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: COVID-19

Bericht door Anselmus »

Van de week in de trein deed de airco/ventilatie het niet terwijl we een half uur stil stonden. In mijn buurt zaten twee mensen zeer ranzig en bij herhaling hun neus op te halen dan wel te hoesten zonder iets van een elleboog ervoor. Ik vind daar wat van. Ten eerste snuit je neus en klaar met dat vieze gesnotter. Ten tweede hoest niet in het wilde weg. Het was geen weer voor een coltrui, anders had ik hem over mijn neus getrokken. Maakt me niet uit welk soort beestje rondgesproeid wordt, doe het gewoon niet waar ik bij ben.
Fides Quaerens Intellectum
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

In dat geval zou ik toch snel naar de klantenservice bellen. De airco kan op afstand worden gereset door NS Materieelservice, en dat lijkt me dan wel dringend nodig.

Ietwat buiten het onderwerp, dat weet ik.
Online
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Anselmus schreef: 13 sep 2023, 00:15 Van de week in de trein deed de airco/ventilatie het niet terwijl we een half uur stil stonden. In mijn buurt zaten twee mensen zeer ranzig en bij herhaling hun neus op te halen dan wel te hoesten zonder iets van een elleboog ervoor. Ik vind daar wat van. Ten eerste snuit je neus en klaar met dat vieze gesnotter. Ten tweede hoest niet in het wilde weg. Het was geen weer voor een coltrui, anders had ik hem over mijn neus getrokken. Maakt me niet uit welk soort beestje rondgesproeid wordt, doe het gewoon niet waar ik bij ben.
Haha, die discussie hebben wij afgelopen week aan tafel ook gevoerd.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: COVID-19

Bericht door refo »

merel schreef: 13 sep 2023, 09:40
Anselmus schreef: 13 sep 2023, 00:15 Van de week in de trein deed de airco/ventilatie het niet terwijl we een half uur stil stonden. In mijn buurt zaten twee mensen zeer ranzig en bij herhaling hun neus op te halen dan wel te hoesten zonder iets van een elleboog ervoor. Ik vind daar wat van. Ten eerste snuit je neus en klaar met dat vieze gesnotter. Ten tweede hoest niet in het wilde weg. Het was geen weer voor een coltrui, anders had ik hem over mijn neus getrokken. Maakt me niet uit welk soort beestje rondgesproeid wordt, doe het gewoon niet waar ik bij ben.
Haha, die discussie hebben wij afgelopen week aan tafel ook gevoerd.
Het verbaast me altijd wel dat mensen het getoeter van herhaald neussnuiten wel kunnen verdragen, maar het ophalen van de neus ranzig vinden.
Terwijl het toch echt beter is:
“Het beste kun je je neus ophalen. Op die manier gaat slijm ofwel snot het snelst via je keel naar de maag, waar maagzuur afrekent met de ziekteverwekkers. Bij snuiten bouw je kortdurend druk op in de neus, waardoor het slijm inclusief virus en bacteriën in de neusbijholtes terecht kan komen. Dit zorgt voor ontstekingen. Als je snuit, druk dan een neusgat dicht en snuit vooral niet te hard. Gebruik telkens een schone papieren tissue om besmetting in je omgeving te voorkomen."
Online
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Wij proberen onze kinderen te leren dat zij voor het neus snuiten zich even afzonderen en daarna hun handen wassen. Het liefst vegen ze snel met hun mouw langs hun neus. Zo vies! Ik begrijp @ ansulmus hierin wel.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1157
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: COVID-19

Bericht door Anselmus »

refo schreef: 13 sep 2023, 09:56
merel schreef: 13 sep 2023, 09:40
Anselmus schreef: 13 sep 2023, 00:15 Van de week in de trein deed de airco/ventilatie het niet terwijl we een half uur stil stonden. In mijn buurt zaten twee mensen zeer ranzig en bij herhaling hun neus op te halen dan wel te hoesten zonder iets van een elleboog ervoor. Ik vind daar wat van. Ten eerste snuit je neus en klaar met dat vieze gesnotter. Ten tweede hoest niet in het wilde weg. Het was geen weer voor een coltrui, anders had ik hem over mijn neus getrokken. Maakt me niet uit welk soort beestje rondgesproeid wordt, doe het gewoon niet waar ik bij ben.
Haha, die discussie hebben wij afgelopen week aan tafel ook gevoerd.
Het verbaast me altijd wel dat mensen het getoeter van herhaald neussnuiten wel kunnen verdragen, maar het ophalen van de neus ranzig vinden.
Terwijl het toch echt beter is:
“Het beste kun je je neus ophalen. Op die manier gaat slijm ofwel snot het snelst via je keel naar de maag, waar maagzuur afrekent met de ziekteverwekkers. Bij snuiten bouw je kortdurend druk op in de neus, waardoor het slijm inclusief virus en bacteriën in de neusbijholtes terecht kan komen. Dit zorgt voor ontstekingen. Als je snuit, druk dan een neusgat dicht en snuit vooral niet te hard. Gebruik telkens een schone papieren tissue om besmetting in je omgeving te voorkomen."
Klopt dat het beter is en ik geef er zelfs ook de voorkeur aan om genoemde reden, maar niet in het openbaar. Doe het één keer goed of snuit één keer je neus (zeker in een stiltecoupé), maar haal niet een uur lang je neus semi-zachtjes op. Dat werkt echt op mijn irritatieniveau.
Fides Quaerens Intellectum
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

https://maurice.nl/2023/12/20/het-net-s ... er-daszak/

Wat vinden we van dit verhaal? Een beetje verontrustend wel.
De coronabesmettingen lopen schijnbaar flink op. Ken best wel wat mensen in mijn omgeving die het flink te pakken hebben. Vooral bij ouderen.

Het is grappig om te zien dat pakweg tot een maand geleden iedereen nog zei: Huh testen? Dat ga ik nooit meer doen, totaal niet nodig enz enz. Wel grappig dat een hoop mensen daar dan toch weer op terug komen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1468
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door Delftenaar »

Momenteel is de lading virusdeeltjes in het riool op het hoogste niveau ooit, hoewel ik vermoed dat de piek nu bereikt is. Doordat vrijwel iedereen enige afweer tegen het virus heeft kan de samenleving doorgaan, in tegenstelling tot eerder.
In het ziekenhuis liggen redelijk wat mensen, maar onder de 60 valt het mee.

Dat verhaal over dat lab blijft maar rondgaan. Al diverse malen is aangetoond dat de virussen die daar onderzocht werden van een heel andere samenstelling zijn. Met andere woorden: dit virus stamt niet uit het lab.
Bij het kraampje op de markt van Wuhan waar vermoed wordt dat het virus overgesprongen is zijn aanwijzingen gevonden dat het virus meerdere malen oversprong over mensen.

Bedenk dat de Chinezen heel snel en stiekem die beruchte markt gesloten hebben. Daar moeten ze een reden voor gehad hebben....
Plaats reactie