COVID-19

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12083
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

HersteldHervormd schreef:Het word toch wel steeds duidelijker dat het allemaal net wat anders is als wat men zegt.
Je moet gewoon het nieuws volgen en niet van die rare verbanden leggen en het twitteraccount van Thierry Baudet ontvolgen.

De vakbond roept dat er 2.500-5.000 man bij moet als gevolg van het toegenomen takenpakket. Dat is dus een verzoek van een partij met een belang, namelijk de boa die vind dat hij het te druk heeft. Vervolgens gaat de politiek beslissen of zij dat nodig vind en of er ruimte is voor extra budget. Dat laatste is doorgaans niet het geval. Dus van die 5.000 man zal maximaal voor 500 extra budget komen en die gaan zich hooguit bemoeien met het parkeerbeleid bij jullie in het dorp/stad.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10612
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Herman schreef:
HersteldHervormd schreef:Het word toch wel steeds duidelijker dat het allemaal net wat anders is als wat men zegt.
Je moet gewoon het nieuws volgen en niet van die rare verbanden leggen en het twitteraccount van Thierry Baudet ontvolgen.

De vakbond roept dat er 2.500-5.000 man bij moet als gevolg van het toegenomen takenpakket. Dat is dus een verzoek van een partij met een belang, namelijk de boa die vind dat hij het te druk heeft. Vervolgens gaat de politiek beslissen of zij dat nodig vind en of er ruimte is voor extra budget. Dat laatste is doorgaans niet het geval. Dus van die 5.000 man zal maximaal voor 500 extra budget komen en die gaan zich hooguit bemoeien met het parkeerbeleid bij jullie in het dorp/stad.
gewoon het nieuws: is dat RD, NOS, NU.nl? Of moet ik daar ook uit kiezen?
NOS weert alles wat maar naar FvD riekt, dus dat vind jij wellicht het beste 'gewone' nieuws?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12083
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Ad Anker schreef:gewoon het nieuws: is dat RD, NOS, NU.nl? Of moet ik daar ook uit kiezen?
NOS weert alles wat maar naar FvD riekt, dus dat vind jij wellicht het beste 'gewone' nieuws?
Gewoon het nieuws. Of enkele kwaliteitskranten tegelijk.

Maandagochtend vroeg zat hier iemand te beweren dat de Great Reset nu toch echt werkelijkheid werd, omdat die ministers helemaal niet zitten te regeren, maar alleen bezig zijn met allerlei achterkamertjes bezoeken van systeemveranderende mensen. Zoiets was ongeveer de boodschap.

Ik ga daar dan niet in mee, omdat ik jaren terug voordat mijnheer Schwab ideeën ging rondstrooien, al op de hoogte was van het feit dat de agenda's van de minister vollopen met lobbyisten. En een lobbyist zit daar voor zijn eigen belang (bij voorkeur subsidies of belastingvermindering) en niet als representant van een onzichtbare grote man achter de schermen. Dat is dan op twee manieren verifieerbaar, namelijk door kennis te nemen van geïnformeerde journalistieke stukken of eens te gaan kijken bij de lokale politiek, waar precies hetzelfde gebeurd, maar dan in het klein. De wethouder bestuurt ook veel minder dan dat hij druk is de belangen van de plaatselijke ondernemers te behartigen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17437
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

refo schreef:
huisman schreef:
Kan niet zo goed tegen mensen die zich niet laten vaccineren vanwege waanvoorstellingen over het vaccin of de vermeende geringe werking daarvan.
Het is een prima vaccin alleen mijn gezondheid krijg ik uit andere Handen. Daar ben ik veilig.
Ja, maar daarvoor gebruikt Hij middelen. Artsen, medicijnen, operatie en als het niet anders kan vaccin. Daarom hebben we geen van allen kinderen aan de pokken verloren. Wat vroeger erg normaal was. Terwijl de gezondheid toch uit dezelfde handen kwam.
Ben ik volkomen met jou eens. Maar mag ik uit strikt persoonlijke en naar ik denk geestelijke overwegingen dit maal besloten hebben om mij niet te laten vaccineren?
De nuance aanbrengen in een post over zo’n persoonlijke keuze is erg lastig.
@Ad Anker en @eilander hebben daar In het verleden daar goede postings over geschreven.

Met mijn post wilde ik alleen maar duidelijke maken dat niet vaccineren lang niet altijd te maken heeft met wantrouwen richting overheid of vaccin. Dat wantrouwen is er bij mij niet.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
HersteldHervormd
Berichten: 6147
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef:
HersteldHervormd schreef:Het word toch wel steeds duidelijker dat het allemaal net wat anders is als wat men zegt.
Je moet gewoon het nieuws volgen en niet van die rare verbanden leggen en het twitteraccount van Thierry Baudet ontvolgen.

De vakbond roept dat er 2.500-5.000 man bij moet als gevolg van het toegenomen takenpakket. Dat is dus een verzoek van een partij met een belang, namelijk de boa die vind dat hij het te druk heeft. Vervolgens gaat de politiek beslissen of zij dat nodig vind en of er ruimte is voor extra budget. Dat laatste is doorgaans niet het geval. Dus van die 5.000 man zal maximaal voor 500 extra budget komen en die gaan zich hooguit bemoeien met het parkeerbeleid bij jullie in het dorp/stad.
Vind jij dat het wel allemaal klopt dan?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
DDD
Berichten: 28849
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Natuurlijk klopt niet alles. Er gaat van alles mis in de wereld en ook in Nederland. Maar de dwaze conclusies die mensen zoals jij daaruit trekken, kloppen in ieder geval niet.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8997
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: COVID-19

Bericht door J.C. Philpot »

Het valt me op dat sommige mensen zich profileren als zelfstandig nadenkend en kritisch, en niet zomaar meegaand met de overheid. Daar kan ik goed in meegaan. Echter vervolgens gelooft een deel van deze groep wel kritiekloos en zonder na te denken allerlei malafide complottheorien en desinformatie. Als we zelfstandig na blijben denken en kritisch willen zijn, doe dat dan niet alleen richting de regering, maar ook richting het complot- en desinformatie ecosysteem.

En nee, niet elk medium is even betrouwbaar. Extreem rechtse en complotsites zijn dat niet, en Baudet verspreid net als zijn voorbeeld Donald Trump deed bewust desinformatie. Mijn waardering dat hij de tweedeling in de maatschappij door de regeringsmaatregelen aan de kaak stelt, word helaas teniet gedaan door de wijze waarop hij dit doet, en met welke desinformatie hij dat doet.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12083
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

HersteldHervormd schreef:Vind jij dat het wel allemaal klopt dan?
Natuurlijk.
17.000.000 Nederlanders versus 5.000 ongewapende boa's. Voorspel mij wie er wint.

Het gaat erom dat voor veel ontwikkelingen ook een normale voor de hand liggende verklaring is te vinden. En dat is doorgaans de juiste.

'Meer blauw op straat' is een kreet die al decennia rondzingt, om precies te zijn sinds de VVD campagne van 1994. Je kunt dat bijvoorbeeld in de navolgende eerste alinea vinden: https://www.ensie.nl/neologismen/blauw-meer-op-straat Volgens mij sluit extra controle door de overheid aan bij de wens van de gemiddelde burger om de veiligheid op straat te garanderen. Dat is een volstrekt logische verklaring van oorzaak (lastige puber jongens die door het dorp scheuren met opgevoerde brommers) en gevolg (ouwe omaatjes die de politie platbellen).
HersteldHervormd
Berichten: 6147
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Ad Anker schreef:
Herman schreef:
HersteldHervormd schreef:Het word toch wel steeds duidelijker dat het allemaal net wat anders is als wat men zegt.
Je moet gewoon het nieuws volgen en niet van die rare verbanden leggen en het twitteraccount van Thierry Baudet ontvolgen.

De vakbond roept dat er 2.500-5.000 man bij moet als gevolg van het toegenomen takenpakket. Dat is dus een verzoek van een partij met een belang, namelijk de boa die vind dat hij het te druk heeft. Vervolgens gaat de politiek beslissen of zij dat nodig vind en of er ruimte is voor extra budget. Dat laatste is doorgaans niet het geval. Dus van die 5.000 man zal maximaal voor 500 extra budget komen en die gaan zich hooguit bemoeien met het parkeerbeleid bij jullie in het dorp/stad.
gewoon het nieuws: is dat RD, NOS, NU.nl? Of moet ik daar ook uit kiezen?
NOS weert alles wat maar naar FvD riekt, dus dat vind jij wellicht het beste 'gewone' nieuws?
Buiten FvD allergie om, de NOS is gewoon links. Wil jij graag 95% links nieuws horen?

Niet alleen de NOS hoor, ook NU.nl Telegraaf etc
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

Wim Anker schreef:Hierom: https://www.nrc.nl/nieuws/2021/09/28/mo ... m=20210928

Die app verdwijnt niet meer als het aan dit demissionaire kabinet ligt. En het wordt 2g/1g (Met een houdbaarheidsdatum nader vast te stellen).
Daar ben ik ook wel bang voor. De geesten worden nu weer rijp gemaakt voor 2g. Eerder werd gedaan alsof dit te gek was om aan te denken, gaat niet gebeuren. Maar nu hoorde ik vanmorgen: politiek wil er niet aan, maar OMT werkt wel aan deze modellen. Langzaam gaat het dan inderdaad die kant op, vrees ik.
HersteldHervormd
Berichten: 6147
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

J.C. Philpot schreef:Het valt me op dat sommige mensen zich profileren als zelfstandig nadenkend en kritisch, en niet zomaar meegaand met de overheid. Daar kan ik goed in meegaan. Echter vervolgens gelooft een deel van deze groep wel kritiekloos en zonder na te denken allerlei malafide complottheorien en desinformatie. Als we zelfstandig na blijben denken en kritisch willen zijn, doe dat dan niet alleen richting de regering, maar ook richting het complot- en desinformatie ecosysteem.

En nee, niet elk medium is even betrouwbaar. Extreem rechtse en complotsites zijn dat niet, en Baudet verspreid net als zijn voorbeeld Donald Trump deed bewust desinformatie. Mijn waardering dat hij de tweedeling in de maatschappij door de regeringsmaatregelen aan de kaak stelt, word helaas teniet gedaan door de wijze waarop hij dit doet, en met welke desinformatie hij dat doet.
Ja hebt daarin wel gelijk denk. Echter vind ik dat links ook steeds extremer word. Het logische gevolg is dat rechts dan ook extremer word. En waarom is er dan altijd die ergernis naar rechts? En als je kritiek op links hebt ben je een racist, klimaatbarbaar, corona ontkenner, wappie enzovoort.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17437
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

HersteldHervormd schreef:
Ad Anker schreef:
Herman schreef:
HersteldHervormd schreef:Het word toch wel steeds duidelijker dat het allemaal net wat anders is als wat men zegt.
Je moet gewoon het nieuws volgen en niet van die rare verbanden leggen en het twitteraccount van Thierry Baudet ontvolgen.

De vakbond roept dat er 2.500-5.000 man bij moet als gevolg van het toegenomen takenpakket. Dat is dus een verzoek van een partij met een belang, namelijk de boa die vind dat hij het te druk heeft. Vervolgens gaat de politiek beslissen of zij dat nodig vind en of er ruimte is voor extra budget. Dat laatste is doorgaans niet het geval. Dus van die 5.000 man zal maximaal voor 500 extra budget komen en die gaan zich hooguit bemoeien met het parkeerbeleid bij jullie in het dorp/stad.
gewoon het nieuws: is dat RD, NOS, NU.nl? Of moet ik daar ook uit kiezen?
NOS weert alles wat maar naar FvD riekt, dus dat vind jij wellicht het beste 'gewone' nieuws?
Buiten FvD allergie om, de NOS is gewoon links. Wil jij graag 95% links nieuws horen?

Niet alleen de NOS hoor, ook NU.nl Telegraaf etc
De Telegraaf links? Denk dat niet alleen Remkes een borrel teveel op heeft.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12083
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

eilander schreef:
Wim Anker schreef:Hierom: https://www.nrc.nl/nieuws/2021/09/28/mo ... m=20210928

Die app verdwijnt niet meer als het aan dit demissionaire kabinet ligt. En het wordt 2g/1g (Met een houdbaarheidsdatum nader vast te stellen).
Daar ben ik ook wel bang voor. De geesten worden nu weer rijp gemaakt voor 2g. Eerder werd gedaan alsof dit te gek was om aan te denken, gaat niet gebeuren. Maar nu hoorde ik vanmorgen: politiek wil er niet aan, maar OMT werkt wel aan deze modellen. Langzaam gaat het dan inderdaad die kant op, vrees ik.
Het artikel gaat helemaal niet over 2g/1g. Waarom suggereren jullie een verband dat helemaal niet wordt aangedragen door de journalist? Dit gaat over prikken en ja, het is erg fijn dat de overheid rekening houdt met het feit dat de pandemie niet over is. Dat is haar primaire taak: volksgezondheid. En daar hoort dit bericht bij.
DDD
Berichten: 28849
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Het onderwerp van nu heeft weinig met links of rechts te maken, voor zover ik kan overzien. Zowel links als rechts zijn kritisch op inperking van persoonlijke vrijheden door de overheid.

De discussie is gewoon of het toegestaan is om de bewegingsvrijheid van mensen die extra risico lopen op covid en die dus de zorg extra belasten, in te perken, zodat andere mensen niet overlijden.

Er zijn mensen die vinden dat hun eigen belang altijd voorop staat (dat zijn vaak rechtse types die zich druk maken om hun toegang tot de horeca in plaats van om de uitgestelde controles bij kankerpatiënten) en er zijn mensen die vinden dat vooral het belang van de samenleving meeweegt (dat zijn meer de linkse types). Maar om nu te zeggen dat dit een links-rechts discussie is, dat geloof ik niet.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6642
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: COVID-19

Bericht door GerefGemeente-lid »

Herman schreef:
eilander schreef:
Wim Anker schreef:Hierom: https://www.nrc.nl/nieuws/2021/09/28/mo ... m=20210928

Die app verdwijnt niet meer als het aan dit demissionaire kabinet ligt. En het wordt 2g/1g (Met een houdbaarheidsdatum nader vast te stellen).
Daar ben ik ook wel bang voor. De geesten worden nu weer rijp gemaakt voor 2g. Eerder werd gedaan alsof dit te gek was om aan te denken, gaat niet gebeuren. Maar nu hoorde ik vanmorgen: politiek wil er niet aan, maar OMT werkt wel aan deze modellen. Langzaam gaat het dan inderdaad die kant op, vrees ik.
Het artikel gaat helemaal niet over 2g/1g. Waarom suggereren jullie een verband dat helemaal niet wordt aangedragen door de journalist? Dit gaat over prikken en ja, het is erg fijn dat de overheid rekening houdt met het feit dat de pandemie niet over is. Dat is haar primaire taak: volksgezondheid. En daar hoort dit bericht bij.
Er is geen meerderheid voor 2g. Bij lange na niet. Alleen D66 is voor.
Plaats reactie