COVID-19

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

Habitat schreef:
Valcke schreef:"Sinds woensdag is het ministerie overgestapt naar de NICE-cijfers, met als gevolg dat het aantal ziekenhuisopnames ineens meer dan verdubbelde." (nu.nl)
https://www.nu.nl/coronavirus/6084207/k ... oonde.html
Ongelooflijk inderdaad! Ik voel me behoorlijk in de maling genomen.

In de afgelopen maanden checkte ik elke dag even de grafiek van de ziekenhuisopnames via het dashboard. Allemaal voor niets dus.

En alle links in dit topic naar de ziekenhuisinfo van het dashboard kunnen dus ook de prullenbak in.

"U kunt het allemaal nalezen op het coronadashboard." Hoe vaak heeft minister De Jonge dat niet gezegd? Ik kan bijna niet geloven dat daar gewoon maandenlang verkeerde info op stond.
Het was gewoon informatie uit een andere bron. Als je de cijfers van NICE vergelijkt met die van het LCPS zit daar ook best wat verschillen tussen.

Onze automatisering heeft het allemaal niet duidelijker gemaakt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

parsifal schreef:
huisman schreef:
Lilian1975 schreef:Jarenlang is er slecht beleid geweest door overheid op zorg. Het moest effectief. Zo effectief dat we nu niet eens genoeg bedden en personeel hebben voor als er een pandemie is. Die al jarenlang aangekondigd was. Los van het feit dat mensen ouder worden. Meer gebreken krijgen. En dus vaker beroep op ziekenhuis. We lange tijd onder realistische mogelijkheid van ernstige terroristische aanslag leven. En het dus maar de vraag is of er voldoende capaciteit is om gewonden te verzorgen en opvangen. We via de media murw worden gemaakt ( wat overheid gebruikt om te regeren) en ondertussen de rampen in derde wereldlanden dadelijk vele malen groter zijn. Doden door honger en ziekte. Ach dan stellen we wel weer een giro nr open om geweten te sussen.
Om nu je hele gezondheidszorg in te richten op een pandemie lijkt mij ook overdreven. Dan heb je tientallen jaren een zeer grote overcapaciteit aan personeel en materiaal. Denk dat de zorgpremie dan zou verdubbelen.
Kan natuurlijk een keuze zijn maar lijkt mij niet verstandig.
Inderdaad zoiets kun je ook bij het leger zeggen, of de Nederlandse Deltawerken. Overcapaciteit in de zorg lijkt me niet verkeerd. Ook zou ik overwegen om een soort dienstplicht voor zorg in te voeren. Dat helpt niet op de ICs maar zeker wel daarbuiten en ook buiten tijden van pandemie zal het wat druk van de zorg halen (omdat mensen minder zorg hoeven te zoeken).
@parsifal, Zweden begrijpt het :garde
https://nos.nl/l/2352484
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Toch is dit gewoon onprofessioneel bestuur. Ik snap de problemen van ict, maar het is toch onnozel. Het zou in een goed ontwikkelde samenleving niet voor behoeven te komen.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: COVID-19

Bericht door Posthoorn »

merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Klopt, maar indertijd konden de ziekenhuizen de zorg nog aan, werden geen bedden in Duitsland gebruikt en lagen mensen uit Zuid Holland niet in Deventer in het ziekenhuis. Nu werkt iedereen al maanden thuis, kerken leeg, geen vakanties, geen uitjes, geen carnaval en iig ook geen wintersport en gewinkel. Dat ging allemaal in 2018 gewoon door. Dan kan je wel nagaan hoe catastrofaal de zorg eraan toe zou zijn geweest als de huidige maatregelen niet genomen waren.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: COVID-19

Bericht door samanthi »

merel schreef:Klopt, maar indertijd konden de ziekenhuizen de zorg nog aan, werden geen bedden in Duitsland gebruikt en lagen mensen uit Zuid Holland niet in Deventer in het ziekenhuis. Nu werkt iedereen al maanden thuis, kerken leeg, geen vakanties, geen uitjes, geen carnaval en iig ook geen wintersport en gewinkel. Dat ging allemaal in 2018 gewoon door. Dan kan je wel nagaan hoe catastrofaal de zorg eraan toe zou zijn geweest als de huidige maatregelen niet genomen waren.
Ja dat is helemaal waar.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Jantje »

samanthi schreef:
merel schreef:Klopt, maar indertijd konden de ziekenhuizen de zorg nog aan, werden geen bedden in Duitsland gebruikt en lagen mensen uit Zuid Holland niet in Deventer in het ziekenhuis. Nu werkt iedereen al maanden thuis, kerken leeg, geen vakanties, geen uitjes, geen carnaval en iig ook geen wintersport en gewinkel. Dat ging allemaal in 2018 gewoon door. Dan kan je wel nagaan hoe catastrofaal de zorg eraan toe zou zijn geweest als de huidige maatregelen niet genomen waren.
Ja dat is helemaal waar.
Toch niet helemaal. Zuid-Hollanders lagen toen dan misschien niet in Deventer, maar Zeeuwen wel in 's-Hertogenbosch.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Jantje »

Waar zijn de forummers @coco en @alexv eigenlijk gebleven?

Ze zijn vanaf het begin kritisch geweest op het kabinet en de regering, en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe zij deze tweede golf zien en ervaren.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8977
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: COVID-19

Bericht door J.C. Philpot »

Jantje schreef:Waar zijn de forummers @coco en @alexv eigenlijk gebleven?

Ze zijn vanaf het begin kritisch geweest op het kabinet en de regering, en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe zij deze tweede golf zien en ervaren.
Ik heb de indruk dat deze heren ook vanuit hun optiek deze "tweede golf" kunnen verklaren. Dat heb je met lieden die allereerst een conclusie paraat hebben, en daarna bewijzen gaan zoeken.

Maar daar zullen ze zelf uiteraard anders over denken.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: COVID-19

Bericht door windorgel »

In de woonplaats van één van deze twee gaat het virus ook geducht rond nu...
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1468
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door Delftenaar »

Waar niet?
Valcke
Berichten: 7630
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Delftenaar schreef:Waar niet?
Walcheren.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Jantje »

Inderdaad.

Hier in de omtrek valt het nog redelijk mee, al hoor ik nu ook wel enkele verhalen van besmettingen in omliggende kerkelijke gemeenten. Maar tot op heden valt het erg mee.

Onze kerkelijke gemeente is tot op heden vrij van besmettingen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: COVID-19

Bericht door refo »

Veere, Middelburg en Vlissingen hebben ook besmettingen. Wel minder dan elders.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1468
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door Delftenaar »

Juich niet te vroeg: de golf vanuit het noordwesten (lees: de Randstad) spoelt vanzelf aan de Zeeuwse kust (lees: Zeeland krijgt nog een piek).
In Twente en Drenthe is dat nu al te zien.

Hetzelfde geldt voor andere gebieden die tot nu toe de dans ontsprongen zijn, zoals Mecklenburg--Vorpommern.
Plaats reactie