Evensongs in Nederland

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Evensongs in Nederland

Bericht door Hendrikus »

DDD schreef:Tussen de regels door lezen is prima, maar niet als hetgeen je leest meer inlegkunde dan uitlegkunde is, natuurlijk. Over het algemeen drukt DIA zich luid en duidelijk uit als hij ergens een opmerking bij heeft.
En wat denk je nu?
~~Soli Deo Gloria~~
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Evensongs in Nederland

Bericht door DDD »

Ik denk nog steeds dat DIA er geen bezwaar tegen heeft, maar er geen religieuze waarde in ziet.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Evensongs in Nederland

Bericht door -DIA- »

Ik zei dat ik beter kon zwijgen. Daarom laat het maar aan het forum over, wat men denkt dat ik bedoelde.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Evensongs in Nederland

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Ik denk nog steeds dat DIA er geen bezwaar tegen heeft, maar er geen religieuze waarde in ziet.
Dan is bij deze ontkracht dat jij goed zou kunnen lezen, want in deze discussie doe je dat toch echt niet goed. @DIA denkt dat namelijk in het geheel niet. Integendeel.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Evensongs in Nederland

Bericht door DDD »

Zo kan ik het ook. DIA verklaart zich niet nader. Ik heb er bezwaar tegen als je boze gedachten in andermans bijdragen inleest. Dus ik oordeel naar het oordeel der liefde. Dat zou jij trouwens ook moeten doen.

Bovendien zegt de mening van DIA nu niets over wat hij destijds bedoelde.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Evensongs in Nederland

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:Zo kan ik het ook. DIA verklaart zich niet nader. Ik heb er bezwaar tegen als je boze gedachten in andermans bijdragen inleest. Dus ik oordeel naar het oordeel der liefde. Dat zou jij trouwens ook moeten doen.

Bovendien zegt de mening van DIA nu niets over wat hij destijds bedoelde.
Nu wordt het zo ingewikkeld dat ik niks meer snap van alle reacties... Wat is niet helder soms? Maar goed, probeer eens vanaf het begin opnieuw te lezen. Volgens mij is het niet voor tweeërlei uitleg vatbaar.
Alleen, je moet het wel willen lezen, of verstaan....
Wellicht is dit voor sommigen onder ons weer te cryptisch gesteld. Maar ja, het is in feite helder.

Kort samengevat: Hendrikus legde me een bepaald denken in mij, waar hij compleet naast zat, en daar is de trein ontspoort. Begin dus, om het te verstaan bij de reactie van Hendrikus.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Evensongs in Nederland

Bericht door DDD »

Precies. Zo is het maar net. Ik ben het deze keer geheel met DIA eens dat hij zich duidelijk uitdrukte. Het is enkel vanuit een negatief frame dat Hendrikus en Jantje dan menen dat DIA wel overal tegen zal zijn. Waarvoor DIA ook wel enige aanleiding heeft gegeven, moet ik zeggen. Maar anderzijds meldt DIA regelmatig dat hij niet onverhoord wil oordelen en alle dingen voor zover mogelijk en redelijk ook zelf wil onderzoeken.

Ik maak mij er zo druk om, omdat dit precies de manier is waarop mensen menen een groepsstandpunt te moeten bepalen. Jij vindt toch ook wel dat.. Of, andersom: jullie vinden allemaal dat...

Dat is een totaal verkeerde manier van spreken over welk onderwerp dan ook.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Evensongs in Nederland

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef: Ik maak mij er zo druk om, omdat dit precies de manier is waarop mensen menen een groepsstandpunt te moeten bepalen. Jij vindt toch ook wel dat.. Of, andersom: jullie vinden allemaal dat...
Ik vind wat ik vind, ongeacht wat anderen vinden. Wat anderen vinden of vinden over hetgeen ik vind, vind ik niet belangrijk.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Evensongs in Nederland

Bericht door DDD »

Dat klinkt wat egocentrisch en weinig zelfreflectief, maar het lijkt me dat wat jij vindt verder niets te maken heeft met het onderwerp van dit draadje.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Evensongs in Nederland

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Dat klinkt wat egocentrisch en weinig zelfreflectief, maar het lijkt me dat wat jij vindt verder niets te maken heeft met het onderwerp van dit draadje.
Ik ben het anders helemaal met @Ambtenaar eens.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Evensongs in Nederland

Bericht door Zita »

Ontopic maar weer.
margrietha
Berichten: 185
Lid geworden op: 26 mei 2016, 23:08

Re: Evensongs in Nederland

Bericht door margrietha »

In de Hoekse Waard zijn er 7 even songs, in elke lijdensweek 1, ik meen op woensdagavond, in diverse dorpen
pieter zandbak
Verbannen
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 feb 2020, 23:05

Re: Evensongs in Nederland

Bericht door pieter zandbak »

Best bijzonder voor die omgeving!
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Evensongs in Nederland

Bericht door J.C. Philpot »

Ik mis de evensongs wel in deze coronatijd. Het was altijd een leuk uitje.

Heeft iemand tips voor online evensongs of gelijksoortige muziek? Spotify lijsten? (om weer een beetje in de sfeer te komen)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie