Evensongs in Nederland

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Evensongs in Nederland

Bericht door Dodo »

Volgende week vrijdagavond is er van 7 tot 8 een Evensong in de Dorpskerk te Bodegraven. Er wordt gezongen door Lobet den Herrn, en dominee Baas is de liturg. Hartelijk welkom!
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Evensongs in Nederland

Bericht door Hendrikus »

Wijk bij Duurstede heeft de komende weken een paar Engelse topkoren op bezoek.
Om te beginnen a.s. zaterdag om 16:00 uur het koor van York Minster met een Choral Evensong.
Op woensdag 12 juli het koor van Magdalen College Oxford en op 19 juli het koor van St Paul's Cathedral London, beide als avondconcert.
Het neusje van de zalm!

https://www.scgk.nl/
Op zaterdagmiddag 27 mei wordt om 16:00 uur in de Grote Kerk van Wijk bij Duurstede, absoluut als een hoogtepunt in de reeks Evensongs dit jaar, liturgie gevierd in een Choral Evensong met het Choir of York Minster.
Choir of York Minster geldt met een eeuwenoude traditie als één van de beste kathedrale koren van de UK. Wat een eer dat zij vanmiddag de gezongen (vaste) onderdelen van dit middaggebed voor haar rekening neemt.
Beide orgels van de Grote Kerk zullen vanmiddag worden bespeeld door de hoofdorganist van York Minster, Ben Morris. Willem Bams is deze middag de liturg.
De Choral Evensong is live mee te beleven via https://youtu.be/P1vEoDj98Yk.
Met 'Toegang gratis' zou het snel afgelopen zijn met al dit moois. Entree betaalt u vrijwillig voor- of achteraf. Voor deze Evensong geldt een richtprijs van € 15.
~~Soli Deo Gloria~~
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Evensongs in Nederland

Bericht door DDD »

Ik ben van plan zaterdag te gaan, inderdaad. Ik verheug me er erg op.
Profesto
Berichten: 757
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Evensongs in Nederland

Bericht door Profesto »

Mooi, die Engelse koren in Wijk bij Duurstede!

Ik begrijp dat de entree nodig is om de kosten te dekken, maar ik vind entreeprijzen vragen voor wat eigenlijk een eredienst is niet heel wenselijk.
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Evensongs in Nederland

Bericht door Henk J »

Komende zaterdag zingt het Kampen Boys Choir ook een evensong in de Bovenkerk die begint om 16:30. Zit te twijfelen maar het wordt toch Kampen denk ik.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Evensongs in Nederland

Bericht door DDD »

Profesto schreef: 25 mei 2023, 08:26 Mooi, die Engelse koren in Wijk bij Duurstede!

Ik begrijp dat de entree nodig is om de kosten te dekken, maar ik vind entreeprijzen vragen voor wat eigenlijk een eredienst is niet heel wenselijk.
Voor de evensong is geen entree vereist.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Evensongs in Nederland

Bericht door DDD »

Henk J schreef: 25 mei 2023, 08:50 Komende zaterdag zingt het Kampen Boys Choir ook een evensong in de Bovenkerk die begint om 16:30. Zit te twijfelen maar het wordt toch Kampen denk ik.
Wel jammer dat dit niet wat beter afgestemd wordt. Nu liggen Kampen en Wijk bij Duurstede niet bij elkaar om de hoek, maar ik heb het ook wel eens meegemaakt dat in een genabuurd dorp een evensong was en tien kilometer verderop ook een. Dat is dan toch een beetje jammer.
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Evensongs in Nederland

Bericht door Henk J »

DDD schreef: 25 mei 2023, 09:03
Profesto schreef: 25 mei 2023, 08:26 Mooi, die Engelse koren in Wijk bij Duurstede!

Ik begrijp dat de entree nodig is om de kosten te dekken, maar ik vind entreeprijzen vragen voor wat eigenlijk een eredienst is niet heel wenselijk.
Voor de evensong is geen entree vereist.
Voor die met het koor van St. Pauls Cathedral wel zag ik, bij de andere twee koren is het een richtbedrag.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Evensongs in Nederland

Bericht door DDD »

Maar dat is toch een concert en geen evensong?
Profesto
Berichten: 757
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Evensongs in Nederland

Bericht door Profesto »

Ah, ik had over 'vrijwillige bijdrage' heen gelezen.
Ik trek mijn commentaar in. En het enige waar wel een entree bij staat is inderdaad een concert.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Evensongs in Nederland

Bericht door Hendrikus »

Profesto schreef: 25 mei 2023, 11:16 Ah, ik had over 'vrijwillige bijdrage' heen gelezen.
Ik trek mijn commentaar in. En het enige waar wel een entree bij staat is inderdaad een concert.
Eigenlijk kun je dan beter dat bericht verwijderen, vind ik. Het blijft nu staan, met een onjuiste conclusie erin.
~~Soli Deo Gloria~~
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Evensongs in Nederland

Bericht door Mannetje »

Hendrikus schreef: 25 mei 2023, 13:53
Profesto schreef: 25 mei 2023, 11:16 Ah, ik had over 'vrijwillige bijdrage' heen gelezen.
Ik trek mijn commentaar in. En het enige waar wel een entree bij staat is inderdaad een concert.
Eigenlijk kun je dan beter dat bericht verwijderen, vind ik. Het blijft nu staan, met een onjuiste conclusie erin.
Verwijderen kan niet heel erg lang. Hooguit kun je je eigen bericht melden met de vraag of het verwijderd mag worden.
-
Profesto
Berichten: 757
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Evensongs in Nederland

Bericht door Profesto »

Binnenkort zijn er weer Evensongs in Utrecht.
11 april om 20:00 uur en 18 april om 17:30 uur. Zie ook Facebook voor de verdere info.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Evensongs in Nederland

Bericht door DDD »

Eindelijk.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2057
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Evensongs in Nederland

Bericht door Arja »

Ik moest echt googelen wat evensongs zijn. Nu weet ik het: iets anglicaans-achtig met veel zingen en een contemplatieve sfeer.
Plaats reactie